Toon posts:

1 beeld op 10 monitoren tegelijk weergeven

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Gegroet,

Voor een presentatie op school willen wij van onze eigen pc, het scherm weergeven op 10 andere monitoren, hetzelfde idee als 10 monitoren op 1 pc aan te sluiten, alleen dit is hardwarematig voor ons niet echt een optie dus zochten wij naar eventuele tooltjes....

Iemand suggesties over eventuele tooltjes? Ik ben al druk bezig geweest met googlen maar tot nu toe veel tools en weinig info over die tools....

(mag eventueel ook gebruik maken van 10pc's maar hoe krijg ik dan alles tegelijk op 1 scherm ?)
merci!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2006 10:11 ]

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Moeten alle schermen worden gecloond of meot er op elk scherm iets verschillends staan?

Daarnaast zeg je het niet helemaal duidelijk, maar bedoel je met je eerste 10 monitoren eigenlijk 10 complete computers?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Hehe toevallig zet ik dat net erbij in een edit ;)

Maar het moeten allemaal klonen zijn ja, en het mogen computers of monitoren zijn, als hetzelfde maar op 10 schermen te zien is constant.

(alvast bedankt voor de reactie :D)

Verwijderd

vga switches? ofwel een tool om scherm over te nemen

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:13

EMP

Krulloos!

Met de RAdmin client heb je een mogelijkheid om "mee te kijken" met een pc waar RAdmin in server-mode draait. Hierbij is een fullscreen-mogelijkheid.

RAdmin is wel een betaalde tool waarvan ik weet dat hij het kan, maar misschien hebben de gratis tools ( bijvoorbeeld (real/tight)VNC ) ook een vergelijkbare mogelijkheid. (Veel plezier met zoeken ;))

Deze manier vereist wel per pc (en dus scherm) dat je de software opstart, en de server moet een programma-tje installeren (dus admin-access).

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-06 19:09

yGiDoRp

Sawasdee

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Verwijderd

Topicstarter
Ja heb ik al gedaan..

Ultramon is waarschinlijk niet echt een optie aangezien we geen 10 monitoren op 1 pc kunnen aansluiten :/

Verwijderd

alle pc's booten laten meekijken dmv realvnc, is gewoon gratis. Je hebt echter wel enige lag :p

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-06 19:09

yGiDoRp

Sawasdee

Oops ik wou eigelijk naar deze linken: http://www.maxivista.com/multi_monitor.htm

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• Rayzilt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-07 19:05
Wat jij zoekt is Netop School.

Hiermee kan je als "leerkracht" op alle "leerling" computers het scherm laten zien die de leerkracht dan op zijn scherm ziet..

Voor meer info: http://www.netopnl.com/nos/index.html

[ Voor 4% gewijzigd door Rayzilt op 05-09-2006 10:29 ]

• SmoothVision
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-05 21:27
Software matig blijven altijd lastig omdat je software moet installeren en alles instellen, en vaak lag hebt.
zelf zou ik toch echt gaan kijken naar een hardware matige oplossing, zie bv nowthatsit.nl

http://nowthatsit.nl/categorie.asp?categorie_id=203

een 8 poorts voor 59/89 euro.. redelijk goedkoop en gegarandeerd dat het werkt!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm kijk dat lijkt er al wat op :D

Zelf vond ik veel 1:1 programmatjes :/
Ik ga ze eens even testen, bedankt voor alle reacties !!!

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
RealVNC werd bij mij op school ooit gebruikt voor presentatie's etc.
De presentatie werd op één pc gedraaid en de rest van de klas kon meekijken op zijn eigen scherm.
Volledig freeware zoals hierboven al gezegd werd.

• No13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:11

No13

/me was here

Wij hebben ooit ter ondersteuning van een cursus 10 pc's mee laten kijken op de pc van de "leraar" dmv VNC. De vnc server start je op de pc van de leraar en op de andere pc's maak je een snelkoppeling naar de vnc client. (niet vergeten om server zo in te stellen dat mensen alleen kunnen kijken :) en eventueel zelfs wachtwoord uitschakelen zodat ze echt alleen op de snelkoppeling hoeven te klikken)

Het beeld ging vrij vlot (het was een demonstratie met AutoCAD) maar het afspelen van video ging niet.

Maar als je niet te wilde bewegingen maakt zou VNC denk ik best een oplossing zijn, kost niets en is relatief makkelijk op te zetten als je beschikking hebt over een 10mbit of sneller netwerk

edit:

Ik moet echt sneller leren typen :P

kleine aanvulling: wij bemerkte dat na 5 clients de systeembelasting door de vnc server vrij hoog werd, maar door de prioriteit van de server op low te zetten ging het een stuk beter terwijl de response op de clients niet merkbaar slechter werd

[ Voor 17% gewijzigd door No13 op 05-09-2006 10:35 ]

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-06 11:03
Kijk ook eens naar MaxiVista mirror pro, dat is specifiek gemaakt om op meerdere monitoren gegevens te tonen. Zo heb ik destijds mijn oude laptop via WiFi als 2de monitor kunnen gebruiken. En naar mijn mening werkt maxivista een stuk sneller dan bv realvnc, zeker over LAN en met filmpjes.

Wanna play?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Die remote tooltjes als VNC moet je eigenlijk alleen gebruiken als je simpele windows schermpjes of powerpoint wilt laten zien. Filmpjes of 3D geaccelereerde beelden gaan heel traag. Dan kun je beter zo'n splitterbox oid gebruiken. Bij computerzaken hebben ze ook vaak zo'n ding om een heleboel monitors tegelijk uit te stallen. Misschien dat je kunt vragen wat ze precies voor kastje gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Netop school lijkt erg interressant alleen er zit erg veel (" extra's ") omheen, en voor eventuele aanschaf is het al snel zon 600euro :/ (hebben het waarschijnlijk vaak nodig)

MaxiVista mirror pro werkt tot maximaal 3 pc's :(

nu ff realvnc bekijken... :)

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-07 08:06

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Afbeeldingslocatie: http://www.maxivista.com/dualmonitor/mv_mirror_ani.gif
Zo iets dus.
"Clone your desktop screen via LAN"
Zoals hier al eerder is gezegd, MaxiVista lijkt me precies wat jij zoekt.

Edit:

Sorry had niet gezien dat dit maar tot maximaal 3 pc's werkt.

[ Voor 16% gewijzigd door Tweak-Freak op 05-09-2006 12:00 ]

Pagina: 1