[Vista] Wel ping, bijna niet browsen

Pagina: 1
Acties:
  • 851 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178962

Topicstarter
Ik heb toch zoiets raars. Ik heb Vista RC-1 build 5600 op een PC gezet en nu kan ik bijna niet browsen.

Pingen gaat gewoon helemaal goed (laten lopen met -t) maar als ik een website probeer te bereiken werkt dat niet.

Als ik diagnose doe dan geeft ie aan dat hij de site wel kan bereiken maar die niet antwoord geeft op webverzoeken. Hij zegt dat de firewall op deze PC goed is, maar er een firewall tussen kan zitten.

Nu heb ik de firewall op de PC uitgezet en verder heb ik geen firewall (alleen een NAT routertje maar die werkt gewoon goed). Op andere PC's kan ik onder Vista wel gewoon browsen.

Iemand enig idee?

Mobo is P4P800 SE en ik gebruik de ingebakken netwerkkaart. (Intel gigabit geloof ik)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Ik heb geen oplossing voor je probleem, maar de on-board kaart is een Marvell Technology Group Ltd. 88E8001 Gigabit Ethernet Controller (rev 13).

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Inderdaad je hebt gelijk.

Ik gebruik de volgende driver van MS: Marvell Yukon 88E8001/8003/8010 PCI Gigabit Ethernet Controller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shift
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-05 09:09

Shift

[] Dual crazy []

Ik heb dezelfde probleem op een pc van mij, ook met onboard netwerkkaart van Marvell. Het is een driver probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyCP
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-04 13:22
Ik had ook problemen met de onboard Marvell op mijn Asus A8V Deluxe in zowel build 5536 als 5600, maar heb vanochtend een oplossing gevonden. Eerst heb ik de nieuwste drivers van Marvell gedownload:

http://www.marvell.com/dr...Display.do?dId=101&pId=39

Daarna heb ik de volgende instellingen toegepast (schaamteloos gekoppiepeest vanaf hier):
Hier mal die Einstellungen, die ich verändert habe:
Ab ins Netzwerkcenter (Start => Network => Network and Sharing Center => Manage Network Connections => Dann Rechtsklick auf den LAN-Adapter und Properties auswählen
Bei IPv4 eine feste IP eintragen (also z.B. 192.168.1.10, Subnetmask 255.255.255.0 und bei Gateway und DNS die IP des Routers, bei dem Beispiel 192.168.1.1).
Danach mit OK bestätigen und dann auf Configure klicken (damit kommt man in die Hardwareeigenschaften der Netzwerkkarte).
Dort auf Advanced klicken und dann habe ich folgende Einstellungen drin:
- FlowControl = Disabled
- Interrupt Modulation = Disabled
- IPv4 Checksum Offload = Disabled
- Jumbo Packet = 1514
- Log Status Messages = Status Messages
- Max IRQ per Sec = 5000
- Network Adress = leer gelassen
- Network Adress = leer gelassen
- Priority & VLAN = Priority & VLAN disabled
- Receive Buffers = 50
- Speed & Duplex = Auto Negotiation
- TCP Checksum Offload (IPv4) = Tx & Rx enabled
- TCP Checksum Offload (IPv6) = disabled
- Transmit Buffers = 50
- UDP Checksum Offload (IPv4) = Tx & Rx enabled
- UDP Checksum Offload (IPv6) = disabled
- Wake from Shutdown = disabled
- Wake up Capabalities = Magic Packet & Pattern...

Unter Power Management habe ich noch den Punkt "Allow the Computer to turn off this device to save power" deaktiviert.
Abschließend das Dialogfenster mit OK bestätigen.
Danach wurde bei mir wieder eine Netzverbindung aufgebaut.

Ich vermute mal, dass es was mit diesen IPv6-Einträgen zu tun hat, denn diese habe ich disabled.
Internet werkt nu al de gehele dag probleemloos.

>>>insert witty remark here<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

:? Ik heb een P4P800 SE met een 3Com on board :?
Oh well, je zou het iig ees kunnen proberen om de onboard NIC uit te schakelen (BIOS) en er een losse realtek in te hangen, kijken of ie dan meer wil :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@TommyCP:

Ik had eerst de settings getest op de oude driver, nu werkt de hele driver niet meer :D

Nu ff nieuwe drivers proberen.

Nieuwste drivers lijkt alles perfect te werken, heb geen eens de settings aan hoeven te passen :D

Thanks _/-\o_

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 178962 op 03-09-2006 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyCP
No problem, mooi dat het werkt zonder al die handmatige instellingen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Goh wat gek... na al die tijd goed gedraaid te hebben gaat ie nu ineens moeilijk doen.

Toch maar ff settings veranderen dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
*kickje*

Heb nu alsnog maar even een oude Realtek erin gezet en de onboard kaart uitgezet.

Ik kreeg toch wel regelmatig wat problemen met crashes waarvan ik het idee heb dat de netwerkkaart de boosdoener was.

Zal vanavond bekijken of ik nu wel DVD kan bekijken over het netwerk, eerder was dat een gegarandeerde crash binnen 30 min. (Terwijl XP daar nooit moeite mee had)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menniac
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-02 17:15
Heel goed, heb ik nu ook gedaan. Realtek werkt prima, maar ook hier precies hetzelfde probleem. Ik kom op de meeste websites. Van internetbankieren tot nieuwssites. Google werkt echter nog steeds niet. Kan toch niet zo wezen dat 1 website niet werkt wegens instellingen op een netwerkkaart??
vanaf de andere pc's die op dezelfde router zitten werkt elke website gewoon goed.

Menniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja dat kan, ik heb precies hetzelfde.

Ik kan bijna niet op de website van de ib-groep komen, als ik via putty bekijk zie ik dat er 1x iedere 30 sec een stuk of honderd bytes binnenkomen.

Erg wazig, maar het is nu eenmaal beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menniac
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-02 17:15
Anoniem: 178962 schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 15:25:
Ja dat kan, ik heb precies hetzelfde.

Ik kan bijna niet op de website van de ib-groep komen, als ik via putty bekijk zie ik dat er 1x iedere 30 sec een stuk of honderd bytes binnenkomen.

Erg wazig, maar het is nu eenmaal beta.
erg jammer, want verder draait ie prima!

Menniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Inderdaad heel erg jammer, ik had het graag als primair OS gebruikt.

Helaas is het op mijn laptop om onbekende redenen niet vooruit te branden.

Yonah T2300, 1 GB DDR2, 80GB 5400rpm schijf, Intel 945GMA (Vista capable, Aero doet ie met amper CPU gebruik, zelfs zonder Aero is het nog traag als iets).

Op mijn test PC doet ie het echter prima, op de netwerkkaart na dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyCP
Misschien is het een idee om de Marvell Yukon drivers voor Windows XP te proberen?

http://www.marvell.com/drivers/upload/yk51x86.zip

Geen idee of dit werkt hoor; mijn onboard Marvell doet het nog steeds goed, dus ik daar ga ik niet aanzitten. ;)

[ Voor 22% gewijzigd door TommyCP op 10-09-2006 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clox
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-04 20:12
Even een kick(je)

Zit hier nu ook met het inmiddels wel bekende probleem. Na de Marvell driver een keer opnieuw geinstalleerd te hebben (mbv van de ingebouwde windows functie) werkt het allemaal al wel een stuk beter. Windows kan inmiddels automatisch updaten en ik kan wat meer sites bezoeken. Maar toch loopt het nog steeds vast bij alle google sites, en nog een paar anderen. Is hier nog wat aan te doen of zal ik toch terug moeten naar XP om normaal te kunnen surfen?

Ik gebruik Vista(x64) RC1 btw. Hebben alleen mensen met de 64-bit versie problemen? Anders is een x86 natuurlijk zo geinstalleerd :)

Edit2: Opgelost :) Gelukkig zit er op mijn moederbord nog een tweede poort. (A8n SLI-Deluxe) en die deed het nu wel, nu er blijkbaar drivers waren geinstalleerd. Met de nVidia poort werkt alles dus blijkbaar wel goed. Hopen dat het Marvell probleem snel wordt opgelost

[ Voor 30% gewijzigd door Clox op 19-09-2006 18:32 ]

Macbook Pro, 640 WD extern

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyCP
Ik heb net de 64-bit versie van Vista geïnstalleerd en liep met mijn onboard Marvell Yukon LAN (Asus P5B Deluxe) in eerste instantie ook tegen dit probleem aan. Het probleem is echter opgelost door de standaard Vista driver te vervangen door de Windows 64-bit Win XP & Server 2003 driver.

http://www.marvell.com/drivers/driverDisplay.do?dId=155&pId=27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NWD.neoMagic
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-11-2011

NWD.neoMagic

hatseflats!

Een kick, want ik heb dit probleem met een gloednieuw Vista (Ultimate, 64-bits, NL) systeem. Deze is uitgerust met een Asus P5B-E moederbord en heeft een Attansic L1 Gigabit Ethernet 10/100/1000 Base-T Controller aan boord.

Ik kan Google.com zonder problemen benaderen. Maar sites als NU.nl en ook tweakers.net werken niet. Het ligt zeker niet aan mn provider, want op andere pc's hier werkt alles als een zonnetje. Een site als Startpagina.nl werkt vreemd genoeg dan wel weer gewoon goed, muv van de banners, maar die komen weer van een ander domein.

Ik heb zonet de nieuwste drivers gedownload vanaf de Asus website, maar zonder enig effect.
Iemand met hetzelfde probleem, die dit mogelijk opgelost heeft??

www.networkingday.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Begin eens met basic troubleshooting - kan je telnetten naar 'www.tweakers.net' op port 80? :)
Pagina: 1