Nieuwe gamemuizen van Microsoft

Pagina: 1
Acties:
  • 580 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iavak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-02-2024

Iavak

no savegame

Topicstarter
Microsoft brengt 2 nieuw muizen uit voor gamers, de Habu en de IntelliMouse Explorer 3.0 die opnieuw uitgebracht wordt.

Tweakers nieuwslink:
http://tweakers.net/nieuws/44084/

Wat plaatjes en beschrijving van Microsoft.com

De Habu:

Afbeeldingslocatie: http://www.microsoft.com/hardware/gaming/images/signature/gm_habu_otherview_1.jpg
Customizable Buttons
Two removable side button panels give you options for different hand sizes or preferences, and all seven buttons are programmable and;store up to five profiles in mouse memory.

High Speed Sensitivity Switching
Adjust mouse sensitivity on the fly up to 2000 DPI for controlled sensitivity. The default is 800 DPI but is adjustable from 400, 800, 1600 to 2000 DPI with the toggle buttons.

High-speed motion detection
Gamers get their speed on with movements up to 45-inches per second, 20-G acceleration and more than 7080 frames per second.

16 bit Data Path and 1000 MHz Ultrapolling
Habu has a 16 bit data path for increased bandwidth with high-sensitivity mouse activity. Increased data path improves response time.

Superior Response Time
With an always-on laser that delivers near-zero-lag response time.

Mouse Glide
Habu has ultra-slick Teflon® to provide smooth and quiet gliding.

Ergonomic Design
A right handed comfort design allows slip-resistant grip with rubber-coated buttons for improved comfort for long hours of gaming.
De Habu wordt in de winkels verwacht in october 2006 voor 70 euro.
Update: immidels leverbaar voor rond de 50 euro.

Nieuwe IntelliMouse Explorer 3.0:

Afbeeldingslocatie: http://www.microsoft.com/hardware/gaming/images/signature/mk_ime3_otherview_1.jpg
Optical Tracking Performance
Legendary accuracy delivered from an optical engine that produces 9000 Frames per Second, Maximum Speed of 54+ Inches per Second, and Maximum Acceleration of 25g combined with Microsoft Intelligent Tracking System with a centered optical port.

Ergonomic Design
Button placement for improved sensitivity and soft touch materials for a sure grip.

5 Customizable Buttons
Reassign any button to fit your needs.

Scroll Wheel with Detents
A specially designed scroll wheel with detents enables more accurate scrolling through documents, spreadsheets, or video games.

Improved Slick Feet
For smooth movements across a variety of surfaces.
In de winkels vanaf 21 september voor 50 euro

Bron: http://www.microsoft.com/hardware/gaming/gaming.mspx

De Habu is ''powered by Razer'', wat betekent dat er componenten gebruikt word van de Razer muizen zoals de 2000dpi laser van de Razer Copperhead met 7080 frames per seconde. Terwijl de IntelliMouse geheel door Microsoft zelf word gemaakt.

Ten opzichte van de vorige IntelliMouse 3.0, heeft Microsoft voor de re-release de optische sensor van de muis aangepast zodat die meer mee kan komen met de huidige moderne gamemuizen. De sensor kan nu 9000 frames per seconde verwerken tegen 'slechts' 6000 fps van de vorige muis. Wat dus ook meer is dan de 7080fps van de Habu.
Hoeveel dpi de IntelliMouse heeft wordt echter nergens vermeld door Microsoft. (wie weet het?)

Waarom dit topic?

Omdat ik nog geen topic zag op GOT over deze muizen, en wil de Tweakers bij deze bewust maken van deze prachtige nieuwe muizen :9~ . En ben benieuwd wie er van plan zijn om 1 van de muizen (of beiden) te gaan halen.

Zelf ben ik vooral geintresseerd in de IntelliMouse 3.0, omdat die mij meer value for money lijkt met de prijs van 'slechts' 50 euro tegen 70 euro voor de Habu.

En ik vraag me af hoe de verschillen in fps van de muizen zich vertaald in performance in de praktijk.

Meer linkjes:
http://hardware.gotfrag.com/portal/story/34122/ (Meer IntelliMouse 3.0 plaatjes)
http://www.ri53aga1n.com/
http://www.notfornoobs.com/
http://www.razerzone.com/...nce-With-New-Peripherals/

Habu of Copperhead?
Omdat deze 2 muizen gebruik maken van dezelfde sensor zou je denken dat ze ook min of meer hetzelfde zijn. Maar volgens Razer zou het niet zo zijn, er zijn tweaks aangebracht aan de Habu om hem meer geschikt te maken voor low sensitivty gamer. Het hele verhaal kun je hieronder lezen.
HABU vs. Copperhead

The word is out and yesterday I received a record, inbox choking 1223 emails from gamers around the world asking for more information about the joint-product introduction of the HABU mouse.

I wanted to use my blog as a fast method to clarify some early misconceptions.

First, the HABU mouse was designed from the ground up for low sensitivity, fast hand movement players. The ID is based on the original IE 3.0 with several design tweaks and (we think) improvements.

If you liked the original IE 3.0, you’ll like the Habu even better with pretty much the same shape with better tracking. The recent re-release of the IE 3.0 has caused some confusion out there so here it is – the re-released IE 3.0 is essentially the same mouse as it was in 1999 with the same sensor while the Habu has pretty much the same shape (with some Razer ergo tweaks and improvements) and our kick-ass updated laser sensor.

The HABU does NOT replace the Copperhead. While the laser sensor is basically the same, there have been several engineering tweaks designed to aid the performance for low sensitivity or glide play style settings. If you’re a flicker, you’re better off with the Copperhead.

You can’t be all mice to all people and we’re building different mice with different shapes to fit different play styles for all you gamers out there. The Habu and Copperhead are the cutting edge gaming mice out there – if you love the Copperhead and the playstyle associated with it, don’t get the Habu and vice versa.

Neither Microsoft or Razer planned to make this mouse … it was mandated by gamers who specifically wrote both companies and begged us to make it. This product is for you!

The design structure, along with the advanced technical specifications of the HABU is developed to gain the maximum movement, comfort, precision, speed and control possible.

If you are trying to decide which mouse is right for your game you might want to use the following as a guide

Afbeeldingslocatie: http://i84.photobucket.com/albums/k25/Iavak/tweakers/habucopperhead.jpg
bron
Met dank aan Selachii.

[ Voor 23% gewijzigd door Iavak op 30-10-2006 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
De habu lijkt mij fijner. Geen iritante knoppen aan de zijkant en beter gevormd. Ook betere DPI en ziet er beter uit. Alleen die prijs hé. OOk minder fps wat ik niet helemaal snap maar goed. Vind het zelf iets té gek voor enkel een muis. Hen nu een Intellipoint 2.0 dacht ik maar die doet het prima :) Was 15.00 :P En dan had je ook nog een Intellipoint tobo erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73936

De Habu lijkt aardig veel op de Copperhead...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156750

TEAMIKKE schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 09:19:
De habu lijkt mij fijner. Geen iritante knoppen aan de zijkant en beter gevormd. Ook betere DPI en ziet er beter uit. Alleen die prijs hé. OOk minder fps wat ik niet helemaal snap maar goed. Vind het zelf iets té gek voor enkel een muis. Hen nu een Intellipoint 2.0 dacht ik maar die doet het prima :) Was 15.00 :P En dan had je ook nog een Intellipoint tobo erbij.
Knoppen aan zijkant zijn fijn als je er een goede functie aan knoopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Jammer dat er geen draadloze versie is ;(

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152769

FnF schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 11:31:
Jammer dat er geen draadloze versie is ;(
en dat het tilt wheel ontbreekt. Ik zal toch wat langer bij mijn intellimouse 2.0 blijven (die trouwens evengoed werkt met 1 als met 2 batterijen, 1 is zelfs aangenamer omdat ze minder weegt...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Die Habu lijkt mij wel mooi, alleen weer zo duur. Misschien toch een keer weer een Microsoft halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101953

oh oh die nieuwe intelli, beste gaming muis ooit !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Anoniem: 156750 schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 11:28:
[...]

Knoppen aan zijkant zijn fijn als je er een goede functie aan knoopt
Vind ik niet. Ik druk er vaak per ongeluk op. Daardoor weer iritante vensters door je scherm of iets anders dat opstart. Helemaal met gamen als je hem wat intensiever gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:45
ik heb de Intellimouse 3.0 ook met veel plezier gebruikt. Toen hij kapot ging, ben ik overgestapt op de MX500 (en nu de G3)

maar ik ben blij met de g3 en die werkt nog goed, dus ik laat deze even links liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:50
Voor dat geld koop ik toch liever zo'n Logitech, zijn veel ergonomischer gemaakt ook.
Kan er mij iemand zeggen waarom ik dze zou moeten kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iavak

Iavak

no savegame

Topicstarter
Een muis is natuurlijk heel erg persoonlijk. Wat de ene fijn vind, kan de andere juist niet fijn vinden.

Persoonlijk vind ik de muizen van Logitech nogal te groot en zelfs een beetje lomp uitzien. Daarom heb ik nu ook een Razer Pro|Solutions naast mijn keyboard.

Van de 2 muizen van Microsoft kijk ik het meeste uit naar de IntelliMouse. De Habu lijkt mij eigenlijk niks meer dan een Copperhead in een Microsoft jasje. Terwijl er van de IntelliMouse wordt gezegd dat die de legendarische 'feel' van de originele intellimouse 3.0 moet gaan ervaren. Daar ben ik dus eigenlijk heel erg beniewd naar.

..Ja ik weet het, het klinkt raar. Maar een muis kopen doe ik eigenlijk meer op 'gevoel' (muisje voelen enzo) dan dat ik naar de specs kijk...

Weet iemand al waar hij te koop is of gaat worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
Ik las toenstraks eventjes, dat de 3.0 9000fps aankan. Daarmee ook 25G, (9.81m/s^2). Stukje meer dan wat die 2000DPI sensor van de Habu aankan, die stopt bij 7060fps.Dat had de oude 3.0 al :?
Dus wie houden ze nou voor de gek.. Lijkt me dat de 3.0 wel een fijn muisje word. En de habu, sja, laser ben ik nog niet zo tevreden over. DPI zegt niet alles.

Ik ga me dus mooi een 3.0 halen :) , goede vervanger voor mijn 1.1. Die al ruim 3 jaar oud is. :X

ik denk zo dat de 3.0 een DPI krijgt van 800. Klein gokje, maar wel waarschijnlijk. :) Zolang die sensor maar net zo goed is :P Hmm, lees net dat er een resolutie change inzit. Mischien toch 400-800-1600 dan?

[ Voor 25% gewijzigd door Timo op 09-09-2006 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iavak

Iavak

no savegame

Topicstarter
Er is immidels een review verschenen van de Intellimouse.

linkje naar GotFrag

Volgens de review zou de Intellimouse een DPI hebben van 400 net als de originele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-07 22:56

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Ik ga denkelijk voor de Habu. Maar ik vrees dat het nog wel een paar weken duurt voordat ie verkrijgbaar is in NL. Ondertussen vond ik een Franse review --> http://www.lesnumeriques.com/article-288-1402-43.html. (Je mag zelf babelfishen :))
Inclusief een filmpje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het grappige van de old skool Intelli 3.0 is dat deze toendertijd al beter waren den de huidige high dpi muizen :) Ik heb het dan over de beeldjes per seconde.

2000DPI verslaat natuurlijk wel 400 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-06 14:41
TEAMIKKE schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 13:10:
[...]

Vind ik niet. Ik druk er vaak per ongeluk op. Daardoor weer iritante vensters door je scherm of iets anders dat opstart. Helemaal met gamen als je hem wat intensiever gebruikt.
Aan de andere kant is de hand van de wsad afhalen voor een bepaalde functie net zo irri in games, en dan zijn die xtra knoppen tog wel handig...

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

De officiele release date van de Habu was 28-10 ( linkje )
Maandag krijg ik hem toegestuurd, hopelijk dinsdag in huis.

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Selachii schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 00:17:
Waar heb je hem besteld als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iavak

Iavak

no savegame

Topicstarter
Selachii schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 00:17:
Wel een intressant linkje. Dus de Habu is gemaakt voor low sensitivity gamers, misschien dat ik dan toch voor de Habu ga ipv de 3.0.

Bij Alternate heb ik trouwens gezien dat ze de Habu al kunnen leveren. Levertijd is alleen wel 3-5 dagen.

linkje

edit: startpost is geupdated :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii

Selachii

gamedev

muizenshop.nl, helaas wederom uitgesteld. Staat daar nu op 10 nov, maar heb geen idee of dat een gok is.

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Selachii schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 18:55:
muizenshop.nl, helaas wederom uitgesteld. Staat daar nu op 10 nov, maar heb geen idee of dat een gok is.
Naaistreek van die shop zeg. Ik had ze een paar weken terug al gemaild omdat er toen op de site stond dat de Habu binnen 5 dagen te leveren zou zijn. Dat bleek dus niet waar. Kreeg vorige week inderdaad een heads-up van ze dat de muis direct leverbaar is. Nou, niet dus lees ik nu. Tenzij ze uitverkocht zijn en het gaat om de volgende lading, dan heb ik niks gezegd natuurlijk.

Ik heb de Habu zojuist besteld via Komplett.nl. Hopelijk liegen zij niet over de de datum want dat betekent dat ze de muizen morgen (31-10-2006) op voorraad hebben. Maar eerlijk gezegd houd ik rekening met extra vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBaDijk
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01 21:20

WoBaDijk

Aapje

Ik dacht eerst dat dat plaatje van de Habu een fout plaatje van de copperhead was :?

Mgoed, waarom ook niet voortzetten op een goed bestaand design. Geef ze geen ongelijk :)

Ik hou het maar bij mijn G7 :)

Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195271

Weet iemand toevallig of dat scroll-wheeltje is verandert bij die Intellimouse explorer? En hoe is deze bij de Habu? Ik gebruik nog steeds thuis een explorer 3.0 en hij doet het nog perfect :) Maar ik wil hem wel eens gaan vervangen. Misschien een habu of een nieuwe explorer.
Het enige waar ik niet blij van word is het kleine wheeltje dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii

Selachii

gamedev

lijkt me van gelijk formaat alekss, het design is het zelfde. De materiaalkeuze is hier en daar gewijzigd, het donkere deel schijnt wat rubberiger te zijn etc.

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Ray-zor schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 22:02:
[...]
Naaistreek van die shop zeg. Ik had ze een paar weken terug al gemaild omdat er toen op de site stond dat de Habu binnen 5 dagen te leveren zou zijn. Dat bleek dus niet waar. Kreeg vorige week inderdaad een heads-up van ze dat de muis direct leverbaar is. Nou, niet dus lees ik nu. Tenzij ze uitverkocht zijn en het gaat om de volgende lading, dan heb ik niks gezegd natuurlijk.

Ik heb de Habu zojuist besteld via Komplett.nl. Hopelijk liegen zij niet over de de datum want dat betekent dat ze de muizen morgen (31-10-2006) op voorraad hebben. Maar eerlijk gezegd houd ik rekening met extra vertraging.
Zojuist gebeld met Komplett omdat de verwachte voorraaddatum nog steeds op 31-10-2006 staat. Blijkt dat ze wachten op de nieuwe leverdatum van hun leverancier. :( Gepruts tot en met dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii

Selachii

gamedev

Yay, die van mij is opgestuurd :)

En member van het razerblueprints forum heeft hem ontvangen en pics gepost.
Ik kan zelf niet wachten :) Die sidebutton opties zien er ook goed uit.

[ Voor 11% gewijzigd door Selachii op 02-11-2006 20:42 ]

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92518

Heb hem nu ook besteld en verwachte leverdatum is bij mij 28-10-2006. pfffff.....net zo lang :S Hoop dat ie echt zo goed is (A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakkuiken
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-06 18:09
Weet iemand wanneer de IntelliMouse Explorer 3.0 uitkomt? Er staat in de startpost 21 september, maar ik kom ze bij geen enkele winkel tegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakkuiken
Niemand heeft een idee hoe ik aan een IntelliMouse Explorer 3.0 kan komen? Staat geeneens in de pricewatch? Toch is ie net nieuw!

Ben ik de enige die geïnteresseerd is in deze muis hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26235

http://www.muizenshop.nl/p/intellimouse-explorer-3.0/3482/
46.45 euro incl. verzending bij iDeal of overboeking betaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakkuiken
Bedankt. Maar waar ik nieuwschierig naar blijf is waarom een spiksplinternieuwe muis zo moeilijk te krijgen is. Zijn er leveringsproblemen of hebben pc winkels geen zin in een oude muis die weer terug op de markt komt?

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Vandaag eindelijk mijn Razer/MS Habu ontvangen. En tot nu toe bevalt het eigenlijk niet zo. Een korte opsomming.

Pro's
- De duim knoppen zitten op de perfecte plek en voelen goed aan. En als ze niet perfect zaten dan is er nog een verwisselbaar "frontje" waarbij de positie van de knoppen net wat anders is. Slim bedacht. En het zijn er twee (de hoofdreden waarom ik geen logitech G5/G7 wil).

- De instel mogelijkheden per knop zijn zeer aardig.

- Puur cosmetisch en subjectief maar toch: de blauwe lichtstreep langs de zijkant van de muis is mooi ingetogen blauw. Zeker geen lelijk pimp-uitstraling waar ik eigenlijk bang voor was. Verlichting is trouwens voor de muiswiel en zijkant seperaat aan/uit te zetten. Ook netjes.

- Glijd goed. En er zit een nieuw setjes teflonvoetjes in de verpakking.

Con's
- Installatie is onduidelijke en liep bij mij zwaar klot'n. Zowel het meegeleverde "boekje" (meer een folder) als de website (www.razorsupport.com) zeggen: plug dat ding in en installeer de software. Er zat echter een grote sticker op de USB plug met de waarschuwing om eerst de software te installeren. Dus dat maar gedaan en herstart. Na het inplugen van de muis deed de pointer het wel, maar de Razer software waarschuwde steeds dat er geen muis gevonden kon worden. Installeren van firmware (op de muis) mislukte dus ook. Ook met de nieuwste gedownloade drivers. Na tientallen keren deinstalleren / installeren / rebooten / inpluggen (in verschillende volgordes) nog steeds geen succes. Het was pas na een stukje in de knowledgebase van Razer (over de Copperhead) dat ik in de devicemanger van Windows direct de driver heb toegewezen aan een "HID-compliant device". En na nog wat gepriegel was ik eindelijk ready to go. Kortom: drama.

- Na een paar uurtjes een beetje free-wheelen, kreeg ik toch wel wat pijn aan mij hand. Net als mijn Logitech MX1000 is dit een "palm-muis". Maar in tegenstelling tot de MX1000 loopt de Habu richting de vingertoppen wijd uit. Mijn, waarschijnlijk kromme, pink vindt dat geen fijne houding. De MX1000 heeft daar een fijne inkeping. Maar goed, dat kan ook wennen zijn. Dus daar wil ik de muis nog niet te hard op afvallen.

- Er kunnen 5 profielen opgeslagen worden (in de muis zelf). Helaas kan er, evenmin als bij de logitechs, geen profiel per applicatie aangemaakt worden. Eerlijk gezegd had ik daar wel op gehoopt. Maar wat ik veel erger vind: de muisacceleratie (en nog wat dingen) is niet per profiel in te stellen. (Sterker nog, je kunt met de razer software niet eens de acceleratie compleet uitzetten zonder dat ook in de windows instelling te doen.) Ik wil graag de acceleratie in Windows houden en in games uit. En dat kan bij de logitech game-muizen wel omdat dar iig herkant wordt dat er een game wordt gestart. Erg teleurlstellend.

Kortom, ik ben zeker niet tevreden en zit er sterk over te denken om hem te retourneren. (Of te verkopen ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:23

Cheezus

Luiaard

Ik heb de 3.0 sinds dit weekend (via muizenshop.nl) en ben er zeer tevreden over :)

Vroeger had ik ook altijd de oude 3.0 en was erg tevreden over de ergonomie, in mijn grote handen lag ie gewoon lekker. Helaas was het scrollwieltje op een gegeven moment semi-gesneuveld waardoor ik over ben gestapt op de mx500 en later de mx510. Qua interne hardware (DPI/refresh e.d.) vind ik alles even goed, zo'n die-hard gamer ben ik nou ook weer niet dat ik daar veel verschil in merk maar de 3.0 blijft gewoon lekkerder in m'n hand liggen :)

De re-release is qua vorm gewoon hetzelfde, op het plaatje lijkt ie helemaal zwart maar de 'rug' en knoppen zijn eigenlijk donker-metallic. Er zitten erg fijne voetjes onder, bij de mx510 had ik nog aparte teflon feets gekocht, die zitten er hier standaard al onder :)

Het enige minpuntje vind ik het scrollwiel, het draaien hieraan gaat veel minder soepel dan bij m'n logitechs en ook minder soepel dan de oude 3.0. Misschien dat het aan dit exemplaar ligt of dat het kliksysteem nog wat in moet lopen ofzo maar voorlopig blijft dit het minpuntje aan de verder voor mij perfecte muis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii

Selachii

gamedev

Ray-zor, dat dat label op de usb plug de verkeerde instructies geeft vind ik ook het ergste minpunt. Die gozer die dat labeltje erop geplakt heeft mogen ze wel even de deur uit schoppen want die heeft een hoop problemen veroorzaakt.

Die muis acceleratie van windows zou wel uit te zetten moeten zijn. De optie zit in de drivers, maar wellicht werkt deze nog niet. De drivers/firmware die meegeleverd is, 1.0, is niet full featured. 2.0 Zou meerd functionaliteit moeten hebben, maar daar zitten wat fouten in waardoor onder andere de polling rate niet hoger dan 125Hz kan.

De vorm voor mijn pink is niet hinderlijk eerlijk gezegd, ik heb vroeger altijd intellimouses gebruikt, en de Habu is practisch hetzelfde gevormd.

Muisprofielen per spel, tsja, ik kan me voorstellen dat mensen dat willen, maar ik ben er geen van :)
Wat ik heb gedaan is de 'dpi up' 'dpi down' keys gerebind (gebruik toch altijd max) naar het volgende profiel (ja je moet handmatig per profiel dan zeggen naar welk profiel de knop moet wijzen), maargoed, ik kan dus door mijn profielen heen cycelen, wat ik al aardig prettig vind.
Op het moment heb ik 3 proffielen: Windows (met browser functies), Games (on the fly sensitivity etc) en winamp, jaja alle buttons gebind naar media controls, best aardig.

Ze zijn bezig met nieuwe firmware, ben benieuwd
mijn review

mijn plaatjes

Afbeeldingslocatie: http://www.exclamation.nl/selachii/habu/IMG_5579.jpg

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
Ik denk dat ik het nog even bij mijn g5 houd, die pakt tenminste bepaalde profielen aan de hand van de app die je draait.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• Spacewide
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-07 10:35
Heb mijn HABU vandaag aangekregen, maar zit met problemen.

Ik download nieuwe software + firmware (want de oude haperen)

Ik installeer nieuwe software. Muis werkt, maar word niet gedetecteerd in Razer programma. Firmware update werkt dus ook niet.

't Is dikke zever om zo'n dure muis niet optimaal te benutten ffs.

Ben er wat down van tbh

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

vsy schreef op donderdag 23 november 2006 @ 19:27:
Heb mijn HABU vandaag aangekregen, maar zit met problemen.

Ik download nieuwe software + firmware (want de oude haperen)

Ik installeer nieuwe software. Muis werkt, maar word niet gedetecteerd in Razer programma. Firmware update werkt dus ook niet.

't Is dikke zever om zo'n dure muis niet optimaal te benutten ffs.

Ben er wat down van tbh

Greetz
Ik weet hoe je je voelt, ik heb hetzelfde meegemaakt (zie een paar posts hierboven). Uiteindelijk eruit gekomen door een knowledge-base artikel op de razer supportsite --> http://www.razersupport.c...iewarticle&kbarticleid=20
Ik heb de compi uitgezet, alle usb-apparaten behalve de muis eruit getrokken en na het opstarten vanaf stap 4 gevolgd.
Toen herkende ie in ieder geval de muis goed. Daarna moest ik nog wat prutsen maar ik weet niet zeker of dat door mij kwam of door de poging om de firmware up te daten. Maar na de tweede keer toewijzen van de drivers was ik eindelijk ready to go.
Inmiddels heb ik beroep gedaan op het herroepingsrecht (afkoelingsperiode bij kopen op afstand) en de Habu retour gezonden.

* Ray-zor streelt liefkozend zijn heerlijke MX1000 :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-07 10:35
-Installeer driver met setup.exe
-Pc boot
-Device manager/Human interface/Usb -> Habu/Update driver
-C:/program files/Razer/Habu/Driver/habu.inf
-Pc Crasht (is normaal)
-Back in windows, USB Controller werkt niet.
-Pc Reset
-Back in windows, USB Unpluggen en er terug in. Habu mouse moet wel in andere USB poort.
-Navigeer naar device manager en terug naar Habu in Human interface
-Plug Habu terug in waar je hem tijdens driver installatie gestoken hebt (op dit moment doet hij nog steeds niks, dus moet je driver OPNIEUW met keyboard installeren. Via device manager zoals in stap 3)
-Pc boot normaal
-Back in windows (muis doet niks), Unplug muis en plug weer in.
-Update firmware.
Zo dan, kheb weer duizende m$ klanten geholpen. En dit zonder support van Razer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

zag hem van het weekend liggen

70 euro, wel aan de prijs, maar was wel erg benieuwd vooral omdat ik wel aan een nieuwe muis toe ben (op dit moment een oude intelli 3.0)

binnenkort maar even naar een winkel waarbij ik hem in de hand kan houden, en anders weer gewoon een intelli 3.0

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92518

vsy schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 14:35:
-Installeer driver met setup.exe
-Pc boot
-Device manager/Human interface/Usb -> Habu/Update driver
-C:/program files/Razer/Habu/Driver/habu.inf
-Pc Crasht (is normaal)
-Back in windows, USB Controller werkt niet.
-Pc Reset
-Back in windows, USB Unpluggen en er terug in. Habu mouse moet wel in andere USB poort.
-Navigeer naar device manager en terug naar Habu in Human interface
-Plug Habu terug in waar je hem tijdens driver installatie gestoken hebt (op dit moment doet hij nog steeds niks, dus moet je driver OPNIEUW met keyboard installeren. Via device manager zoals in stap 3)
-Pc boot normaal
-Back in windows (muis doet niks), Unplug muis en plug weer in.
-Update firmware.
Zo dan, kheb weer duizende m$ klanten geholpen. En dit zonder support van Razer.
Toppie _/-\o_ , 2 uur over gedaan met installatie, maar toch nog gelukt, wilde eerst niet lukken, want hij kon de habu.sys niet vinden tijdens het updaten, dus toen ff gezocht op Razersupport, en moest dat habu.sys bestand handmatig opzoeken, C:\WINDOWS\system32\drivers\habu.sys :? vaag gedoe. Slechte samenwerking tussen MS en Razer wat betreft de software dan :'( :9 :9, muis ziet er gaaf uit >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEPPI
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-06 08:27

PEPPI

Informatiemanager

Ik heb hem ook aan de praat. Een paar blauwe schermen verder...
Firmware 2.0 erop. Nog steeds een polling rate van 125. :-(
Jammer, ik had eigenlijk een rate van 1000Hz willen hebben.

Peppi wacht met smart op firmware 3....

There's no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEPPI

PEPPI

Informatiemanager

Jaaaah !!!
Firmware 2.01 is uit !!
Download link
Microsoft Habu Driver/Firmware v2.01

Release log:
1. Fixed bug where mouse was stuck at the 125hz polling rate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

PEPPI schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 01:41:
Jaaaah !!!
Firmware 2.01 is uit !!
Download link

[...]
Gooi het in de meuktracker zou ik zeggen (als je dat al niet gedaan had).

Ondertussen heb ik een user review in elkaar gedraaid over de Habu. --> http://tweakers.net/productsurvey/survey/3563

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEPPI

PEPPI

Informatiemanager

Zelfs de drivers en firmware updaten is een hell.
Maar het is me gelukt.

Ik zal zo mijn methoden eens van razerblueprints copieren.
Misschien handig voor andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEPPI

PEPPI

Informatiemanager

I am one step further now !!
This is what I did while reinstalling:

1. Remove the software with uninstall
2. Reboot
3. Remove the habu mouse from deveice manager so that there is a stadard USB interface deveice again.
4. install the software
5. reboot
6. manual update the driver in deveice manager.

Now I am stuck at 500Hz (with is four times more!!)

It migt be that the 2.01 by the driver is not the driver version bu just the version of the setup tool.
That I, on the screenshot above, had the 2.01 tool and firmware but still the 1 or 2.0 driver installed.
Without certified drivers, windows seems to refuse a automatic driver update...

On my quest to the 1000Hz!!
The step from 500Hz to 1000Hz was like MONVMENTVM told me. (thanks a lot!!)

7. Unplug
8. replug

Done!
Toen werkte hij eindelijk op 1000Hz
Hiermee kun je je mouserate testen:
http://tscherwitschke.de/mouseratechecker.html

Succes!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Laatst online: 15:38

mvds

Totally awesome!

Nog makkelijker is:

alle devices van de USB bus losgooien behalve de muis
drivers installeren
klaar!

:) Dit werkte voor mij tenminste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

van het weekend op regroup toch maar de habu gekocht (55 euro) ben erg tevreden, inderdaad even knoeien met firmware en drivers >_< maar uiteindelijk toch gelukt

verkoper zei dat de muis niet/slecht zou werken op mijn Steelpad, maar hele weekend gegamed en geen probleem tegengekomen, ook niet met snelle movements

goede vervanger voor mijn intelli 4.0 (zei eerst dat ik 3.0 had maar dat was dus fout :P )

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEPPI

PEPPI

Informatiemanager

Welke Steelpad ?
Ik wil de 5L gaan kopen.
Het liefst dit jaar nog. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiluTe
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-06 18:04
Voor de mensen die het nog steeds niet lukken om te installeren:
http://blog.x-caiver.com/...oft-razer-habu-mouse.html
Via deze link moet het gewoon lukken, het is alleen wel in het Engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173335

lukt me echt niet...
bij mij wil hij niet eens bewegen :s Iemand daar een oplossing voor ? (klikken lukt me wel -_-)

edit: heb er wel een logitech toetsenbord bij die ook HID gebruikt, maar lijkt me niet echt een probleem, ofwel ?

edit 2: dan maar teruggestuurd :'(

[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 173335 op 31-03-2007 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEPPI

PEPPI

Informatiemanager

Enkel de mogelijkheid tot muisklikken moet wel een defect geweest zijn.
Terugsturen was de beste optie. Werkt de vervangende wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Laatst online: 15:38

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik was een tijdje geleden op zoek naar een nieuwe muis, en ik vond de habu wel wat gezien de looks en de specs.
Ik had ook dit topic gevonden over dat er wat problemen waren met de software.

Vandaag m'n muis opgehaald en ik moet zeggen, ik snap echt werkelijk niet waar de problemen vandaan komen:
1. muis ingeplugd (werd keurig herkend en kon ook gebruikt worden)
2. software installatie
3. herstart
4. firmware update
5. uitpluggen en opnieuw inpluggen
6. herstart
7. klaar :Y)

Geen probleem whatsoever :?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26235

Ik heb nu een paar maanden de intellimouse explorer 3.0, de vorige was de versie 1 of 2, iig die witte met links de back button en rechts de forward. En die muis heb ik 5 jaar gehad ofzo, prima muisje.

Waar ik bang voor was met versie 3 was dat de back en forward button beide links zitten, maar het wendt vanzelf na een tijdje en werkt nu erg fijn. Wel een klein irritatie puntje met versie 3.0 is dat ik soms bij een tijdje rusten met de hand op de muis per ongeluk de rechtermuisknop in druk bij een artikel lezen bijv. maar versie 3.0 ligt net even iets anders in de hand dan de vorige versies en na zoveel jaar gebruik moet ik misschien nog even wennen, het stoort verder niet bijzonder.

Misschien wel een anti rsi maatregel om te vertellen dat je handen van de muis moet houden om te rusten :+

Gewoon plug and play zonder software te installeren, zit er wel bij en kun je ook wel downloaden meende ik maar hoef die extra software niet, alles werkt gewoon zoals het hoort :)
Pagina: 1