Windows XP boot logo aanpassen (SP2!)

Pagina: 1
Acties:
  • 1.308 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje,

Ik weet dat het mogelijk is om dat XP opstart logo aan te passen. Echter kan ik het in XP SP2 niet meer vinden..

Waar zit die file in sp2? Thanks alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raphaelo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-08 08:25

Raphaelo

boeiend!!

Gewoon een van de vele programma's voor gebruiken, werkt een stuk makkelijker. Bijvoorbeeld met ' TuneUp Utillities (niet gratis) of met Bootskin (wel gratis). Als je echt moeilijk zou willen doen denk ik dat je het met een recource hacker zou moeten proberen maar daar heb ik geen ervaring mee.

succes

originele signatures zijn top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zich een mooi pakketje, maar ik wil het toepassen in een image voor een groot aantal machines. En wil uiteraard niet dat programmatje in mn image hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:10

sapphire

Die-hard pruts0r

BootXP
Alleen een hel om het weg te krijgen :|

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Echt matig,.. vroeger kon je gewoon een logo filetje aanpassen (bmptje) en dat gebruiken. Dat hebben ze er dus uit gesloopt ofzo. En het zijn zakelijke machines, dus daar wil ik sowieso geen 3rd party op hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:31

RayNbow

Kirika <3

BootLogo, te vinden onder Tools.

Edit:
BootLogo kopieert c:\windows\system32\ntoskrnl.exe naar ntosboot.exe, past de resources in deze file aan en wijzigt vervolgens c:\boot.ini. Boot.ini bevat dan 2 entries, eentje voor ntoskrnl, een ander voor ntosboot. Als je tevreden bent met het resultaat kan je de default ntoskrnl entry in boot.ini verwijderen.

[ Voor 67% gewijzigd door RayNbow op 01-09-2006 10:48 ]

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-08 21:02
Open het boot.ini bestand die op de C schijf staat.

[boot loader]
timeout=0
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /noexecute=optin /fastdetect

vervang de tekst dat na "Microsoft Windows XP Home Edition" door " /noexecute=optin /fastdetect /noguiboot /bootlogo"

Dan krijg je zoiets

[boot loader]
timeout=0
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /noexecute=optin /fastdetect /noguiboot /bootlogo

Maak nu een bitmap afbeelding met de naam boot.bmp aan in de Windows map. Herstart de computer en geniet van je nieuwe logo.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Pagina: 1