Het systeem:
Athlon xp 1800+
PCCHIPS M825VXX
2*512 PC3200 RAMgeheugen
hitachi 80 GB Harde schijf
geforce 5200 128 MB(tv-out, vga, dvi)
300 watt enermax
dvd-station aopen
Loewe breedbeeldtv(resolutie 720*576)
GEEN INTERNETCONNECTIE EN GEEN ANDERE MONITOR(loewe is dus het enige beeldscherm die er aanhangt.)
Wat is de bedoeling?
Een mediacenter maken dat volgende dingen kan:
-1 tvprogramma bekijken terwijl er een ander of hetzelfde programma tegelijk wordt opgenomen
-liefst 2 programma's tegeljik op kunnen nemen
-radio afspelen terwijl er een programma op wordt genomen
-muziek afspelen
-dvd's afspelen
-af en toe een game(zootycoon 2 voor de kleine, dus geforce 5200 voldoet)
-foto's bekijken
-Hij moet stil zijn(maar dat is ie al)
De nieuwe hardware:
Coolers CPU 1 Arctic Copper Lite (Socket A) € 7,94
Harde schijven 1 Seagate 320 GB ST3320620A (PATA100 - 16 MB) € 103,22
TV-kaarten 1 Hauppauge Win/TV PVR 150 MCE Kit € 90,58
Totaalprijs excl. montage € 201,74
De vragen:
Zal met die harde schijf erbij en die koeling, de pc lekker stil blijven? De nieuwe cpukoeling is omdat de cpu onder load makkelijk de 68 graden haalt... Bedoeling is om dit onder de 45 te krijgen dankzij nieuwe koeling, maar die moet ook stil zijn. De 80 gigabyte vliegt eruit om geen voedingsprobleem of warmteprobleem voor de schijf te krijgen. Geeft die tv-kaart goed beeld?(ik wil niet achteruit gaan namelijk) en voldoet die aan de eisen die ik heb? Zal de rest van mijn pc dit allemaal kunnen bijhouden(in het bijzonder de cpu) of zal ik toch mijn pentium 4 3,00 ghz moeten gebruiken...(liever niet natuurlijk)
Athlon xp 1800+
PCCHIPS M825VXX
2*512 PC3200 RAMgeheugen
hitachi 80 GB Harde schijf
geforce 5200 128 MB(tv-out, vga, dvi)
300 watt enermax
dvd-station aopen
Loewe breedbeeldtv(resolutie 720*576)
GEEN INTERNETCONNECTIE EN GEEN ANDERE MONITOR(loewe is dus het enige beeldscherm die er aanhangt.)
Wat is de bedoeling?
Een mediacenter maken dat volgende dingen kan:
-1 tvprogramma bekijken terwijl er een ander of hetzelfde programma tegelijk wordt opgenomen
-liefst 2 programma's tegeljik op kunnen nemen
-radio afspelen terwijl er een programma op wordt genomen
-muziek afspelen
-dvd's afspelen
-af en toe een game(zootycoon 2 voor de kleine, dus geforce 5200 voldoet)
-foto's bekijken
-Hij moet stil zijn(maar dat is ie al)
De nieuwe hardware:
Coolers CPU 1 Arctic Copper Lite (Socket A) € 7,94
Harde schijven 1 Seagate 320 GB ST3320620A (PATA100 - 16 MB) € 103,22
TV-kaarten 1 Hauppauge Win/TV PVR 150 MCE Kit € 90,58
Totaalprijs excl. montage € 201,74
De vragen:
Zal met die harde schijf erbij en die koeling, de pc lekker stil blijven? De nieuwe cpukoeling is omdat de cpu onder load makkelijk de 68 graden haalt... Bedoeling is om dit onder de 45 te krijgen dankzij nieuwe koeling, maar die moet ook stil zijn. De 80 gigabyte vliegt eruit om geen voedingsprobleem of warmteprobleem voor de schijf te krijgen. Geeft die tv-kaart goed beeld?(ik wil niet achteruit gaan namelijk) en voldoet die aan de eisen die ik heb? Zal de rest van mijn pc dit allemaal kunnen bijhouden(in het bijzonder de cpu) of zal ik toch mijn pentium 4 3,00 ghz moeten gebruiken...(liever niet natuurlijk)