Toon posts:

[7600 GT] paarse kleuren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenmiddag,

ik heb sinds gister een nieuwe computer besteld en deze vanaf het begin zelf in elkaar gezet. Nu is bijna alles gelukt, maar ik zit nog met een klein probleem: De kleur op het scherm is een beetje paars-achtig. Ook de lettertjes zijn paars en als ik in Windows zit heeft alles een paarse gloed. Waardoor zou dit kunnen komen? Is de 7600 GT kapot aangeleverd? Ik heb een Asus P5B moederbord en meen voor de rest alles goed te hebben aangesloten. Ik heb een Philips 109E5 beeldscherm waar ik hiervoor nog nooit problemen mee heb gehad. De drivers voor de 7600GT zijn ook geinstalleerd, maar dit verhielp het probleem niet. Wie o wie kan mij helpen?

Dennis

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-06 15:22

Colan

sucks @ solderen

probeer de kabel tussen je kaart en je monitor eens te bewegen, of hang er een andere tussen...slecht contact kan kleurverschil opleveren

Simplicity is de bom...

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik geprobeerd, maar helaas maakt het geen verschil ;(

• Hendal.
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-05 16:06

Hendal.

Chocolate moose

Dit kan door van alles en nog wat komen, ga eerst eens wat beter op onderzoek uit.

BF2 Stats specs || JA hij doet het nog :-) ||

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
En kijk ook eens bij de kleursettings van de kaart (eigenschappen beeldscherm -> settings -> advanced -> de tab genaamd naar je kaart -> color correction (of nederlandse vertaling)) en speel daar een beetje mee.
Ohja, kan zijn dat je met de nieuwe drivers de nvidia control panel moet gebruiken, maar daar kom je wel terecht als je doet wat ik hierboven aangeef :)

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
vervang kabel eens of sluit een andere monitor aan... ik heb op dit moment zelfde probleem :( kabel stuk

Send encrypted messages - Freelance Drupal Developer

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt me sterk dat het de kabel is, omdat die het een dag geleden nog perfect deed. Er zit wel een connector tussen van digitaal naar analoog. Zou die het signaal kunnen verstoren?

• deCube
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-06 13:56
Nee lijkt me niet, ik heb deze kaart ook en heb ook een adapter ertussen, geen enkel probleem.

Waarschijnlijk is het je videokaart zelf, mischien even omruilen tegen een andere?

Work hard & be brave.

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-01 01:46

Rye

Had ik ook met mijn 6800GT.
Als ik mijn monitor via VGA aansloot had ik gewoon goed beeld, sloot ik em aan via DVI met verloopstukje had ik paars beeld.
Ik dacht dat het aan mijn monitor lag en teste het met een andere CRT die alleen VGA aansluiting heeft, nog steeds paars.

Mijn X1800XT heeft hier weer geen last van.

www.ping-win.nl

• hbsJR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:54

hbsJR

All rounder

Paarse kleuren. Als je reboot en je ziet het windows welcome screen/laad scherm of hoe dat kreng heet..., zie je dan nog steeds een roze/paarse gloed.

Als men ja invult gaan we naar de volgende stappenlijst.

Heb je de kabel nagekeken? En is hij werkend?.. zo ja?
Dan is je videokaart stuk en moet je naar de winkel gaan en beroep doen op je garantie.

Als men nee invult gaan we naar deze stappenlijst:
Kloppen je drivers?
Heb je hem overclocked?

Hoe kom ik tot deze conclusie...
Ik zat eens te kloten van pc naar TV met een scart kabel. Liep terug naar mijn pc, verrekt roze beeld zelfs bij de welcome screen. Had me videokaart toen lichtelijk verpest :D

[ Voor 23% gewijzigd door hbsJR op 26-08-2006 20:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
probleem is opgelost, topic kan achter slot en grendel

verkeerde connector gebruikt :/ :D

• Mombasa
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-01 22:15

Mombasa

The Funky Drummer

Hoe kun je met zoiets een verkeerde connector gebruiken?
Pagina: 1