Synchroon lopende screensavers

Pagina: 1
Acties:

• WubboZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-12-2025

WubboZ

Evil Inside

Topicstarter
Weer een leuke vraag voor de screensaver rubriek:
Wij/ik hebben een aantal (20) demo pc's staan, waarop een screensaver met onze aanbiedingen draait. Dat is allemaal niet zo lastig, de screensaver laadt gewoon bepaalde plaatjes van een website en laat die dan zien. Nu wil ik alleen dat de aanbiedingen gelijk lopen. M.A.W.: de plaatjes moeten op alle pc's tegelijk overgaan. Er moet dus als de screensaver aan gaat eerst verbinding worden gemaakt met een of andere synchronisatie server. Ik heb al gezocht, maar ik kon geen applicatie vinden die dat zo kan doen, en voordat ik dat zelf iets in elkaar ga flanzen vroeg ik me af of iemand toch niet ergens al zoiets gezien heeft, of een paar tips heeft om dit te maken.

Note: Zorgen dat alle pc's gelijk in screensavermode gaan is niet mogelijk, plus dat de screensaver nog wel eens onderbroken wordt (niet op alle pc's tegelijk).

(\__/)
(='.'=)
This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Als je een voor een de plaatjes ophaalt van een server is het niet zo moeilijk. Ik bedoel dan dat je bijv. elke 6 sec. een plaatje ophaalt en laat zien, om vervolgens een nieuw plaatje op te halen.
Stel je hebt 10 plaatjes, en die laat je elke 6 seconde verversen. Dan ga je ze alle 10 af in een minuut. Op je server draait een php script die kijkt of de huidige tijd tussen bepaalde waarde zit en laadt daarop een plaatje.
Voor de duidelijkheid:
code:
1
2
3
4
uur       |      plaatje
11:20:00         plaatje 1 (namelijk tussen 0'e en 6'e seconde)
9:13:08          plaatje 2 (namelijk tussen 6'e en 12'e seconde)
10:45:50         plaatje 9 (namelijk tussen 48'e en 54'e seconde)

• cyble
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-06 21:02
Je hebt geen (synchronisatie) server nodig, er is namelijk al iets dat op iedere pc aanwezig is en dat zorgt voor een universele maatstaf om zaken aan te synchroniseren, namelijk de systeemtijd. Zorg dat deze gelijk lopen evt. m.b.v. time server en pak gewoon de absolute tijden om een nieuwe slide te laten zien. Bijv. aanbieding 1 op ieder heel uur, aanbieding 2 op iedere 2e minuut van het uur etc.

In God I trust, everyone else pay cash.

• WubboZ

WubboZ

Evil Inside

Topicstarter
cyble schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 21:52:
Je hebt geen (synchronisatie) server nodig, er is namelijk al iets dat op iedere pc aanwezig is en dat zorgt voor een universele maatstaf om zaken aan te synchroniseren, namelijk de systeemtijd. Zorg dat deze gelijk lopen evt. m.b.v. time server en pak gewoon de absolute tijden om een nieuwe slide te laten zien. Bijv. aanbieding 1 op ieder heel uur, aanbieding 2 op iedere 2e minuut van het uur etc.
Dat is mogelijk, maar dan zou ik een tijdsynchro in moeten bouwen in de screensaver, het moet wel makkelijk te synchroniseren zijn, en altijd gelijk lopen. En om op elke pc een synchro tool te installen is ook weer te veel werk.
Misschien als ik het anders formuleer:

Ik heb een aantal jpg's die als screensaver moeten worden laten zien, en ze moeten op alle pc's tegelijk overgaan. Ik wil makkelijk een set nieuwe jpg's kunnen neerzetten, bv door de webpage waar ze vandaan komen te updaten, of een batch te draaien van een usb stick, dan is ook nog te doen. Laten we voor het gemak aannemen dat er nog geen screensaver, webserver of wat dan ook is, dus alleen de jpg's, wat zou dan de beste optie zijn?

(\__/)
(='.'=)

• WubboZ

WubboZ

Evil Inside

Topicstarter
Is dit echt zo lastig?
Maargoed, ik heb nu zelf even wat verder gekeken naar onze screensaver, en die laat gewoon een webpage zien (html, en javascript zorgt voor de shifting). Ik zal hier dus niet vragen hoe ik daar dan een tijdsynchro in kan krijgen, dat vraag ik wel bij webscripting. Mocht iemand ideeen hebben (en ik nog geen nieuw topic geopend hebben) kan je altijd PM'en

(\__/)
(='.'=)