Aldi(Zolid) Lasermuis zelfde als Lidl(Silvercrest) opt. muis

Pagina: 1
Acties:
  • 17.938 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zijn deze muizen hetzelfde?
Aldi (Zolid) Lasermuis €19.99
Afbeeldingslocatie: http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_33/BILD04.JPG

zelfde als Lidl(Silvercrest) opt. muis? €14.99
Afbeeldingslocatie: http://www.lidl.nl/C1256C790050C7BC/images/DE.06_5079/$file/06_5079_b.jpg

Die van de aldi gaat door voor laser muis, die vd Lidl voor optische.
Van die Aldi muis kan ik nergens iets vinden, van die van de Lidl wel:
Lidl huismerk muis
Dezelfde muis van Lidl staat er ook nog eens incl. toetsenbord voor €19.99
edit:
in de folder is het toch duidelijk een ander muisje, die zal wel optisch zijn

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2006 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-07 13:38

Nik

Denk gewoon optisch. In de specs van die laser:

• door optische aftasting bijna
op elk oppervlak bruikbaar

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
proller schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 19:14:
Denk gewoon optisch. In de specs van die laser:
:)
Laser is natuurlijk ook optisch!
Ik heb zelf zo'n Aldi muisje en ben daar vooralsnog zo tevreden over, dat ik er nog wel eentje bij wil halen, maar dat zou ik dan ook bij de Lidl (voor minder) kunnen doen (als ze hetzelfde zijn).
DIe Aldi muis heeft niet zo'n dikke rode led aan de onderkant, maar een dun rood (laser-?)straaltje in een soort prisma, ik ga er maar vanuit dat het dan een lasermuis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

Dit is wel een heel mooi en goed apparaatje zeg.
http://www.lidl.nl/nl/hom...824.p.AMD_Turion_64_1_Ghz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laser is ook optisch, maar is optisch hier ook laser?
Laser is toch nog wel een stukje sneller en preciezer, dus ik wel ook wel ff weten of ie de moeite waard is... Wie weet t?

• VCDfan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-07 10:06
Hij lijkt wel erg veel op de Logitech Mediaplay muis maar dan met minder opties.
Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/12307.jpg

Verwijderd

Lidl vs Aldi-muis: lijken me hetzelfde jasje, maar de specs verschillen. Die bij Aldi beweert een lasermuis te zijn met 1600 dpi. Die bij de Lidl is 800 dpi, en als het een laser zou bevatten zou men daar vast wel mee te koop lopen.
Ik denk dus dat ze verschillen, maar als iemand die Lidl-muis heeft en ons kan vertellen dat er geen dikke rode LED maar een laser in zit, dan hoor ik dat graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik heb ze allebei gezien en volgens mij zijn ze allebei gewoon optisch hoor. Dat bij 1 van de muizen geen rode led te zien is schijnt te komen doordat er een soort spiegeltje inzit die dus de led weerkaatst naar de vloer.

spiegelte /------ led
|
|
opp.

Daarbij komt ook nog dat ze allebei veelste goedkoop zijn voor een lasermuis. Uiteraard hoeven ze niet het merk te betalen (zoals logitech bijv. wel) maar dan zijn ze nog te goedkoop. Het vershil in DPI verklaar ik doordat er in de ene meerdere leds zitten waarschijnlijk 2. Dat heb ik zelf ook in mijn muis en daardoor is het preciezer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sds
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-06 16:55

sds

TEAMIKKE schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 08:48:...Daarbij komt ook nog dat ze allebei veelste goedkoop zijn voor een lasermuis.
Onzin, voor 23 euro heb je ook een Sweex laser muis en in de pricewatch zag ik er nog meer van rond de 20 euro.

Ik heb zelf de Zolid van de Aldi, ik heb er helemaal geen technische informatie over kunnen vinden, het enige wat ik kan vinden is in de faq op de supportsite:
There is no red light under my mouse ?

There is not suppose to be, this is a laser mouse, not an optical mouse.
Het enige nadeel van deze muis vind ik dat ik het beeldscherm niet uit standby kan halen door de muis te bewegen, ik moet daarvoor een knop op de muis indrukken maar verder een fijne muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het enige nadeel van deze muis vind ik dat ik het beeldscherm niet uit standby kan halen door de muis te bewegen, ik moet daarvoor een knop op de muis indrukken maar verder een fijne muis.
Scrollwheel gebruiken.
Ik vindt het nadeel meer dat een aantal knoppen erg moeilijk in te drukken zijn - te klein, te diep en te zwaar. En geen soft-grip. Verder werkt íe inderdaad goed, ook op oppervlakken waar m'n optische muis moeite mee heeft. En het systeem lijkt me zuiniger op de accu dan een grote led.

Nou, is er ook nog een Lidl-ganger die ons gaat vertellen dat hij een mooi rood lampje heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:57

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

TEAMIKKE schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 08:48:
Ik heb ze allebei gezien en volgens mij zijn ze allebei gewoon optisch hoor. Dat bij 1 van de muizen geen rode led te zien is schijnt te komen doordat er een soort spiegeltje inzit die dus de led weerkaatst naar de vloer.

spiegelte /------ led
|
|
opp.

Daarbij komt ook nog dat ze allebei veelste goedkoop zijn voor een lasermuis. Uiteraard hoeven ze niet het merk te betalen (zoals logitech bijv. wel) maar dan zijn ze nog te goedkoop. Het vershil in DPI verklaar ik doordat er in de ene meerdere leds zitten waarschijnlijk 2. Dat heb ik zelf ook in mijn muis en daardoor is het preciezer
Van meerdere leds of meerdere sensoren wordt een muis niet preciezer. Ook een laser maakt een muis niet per definitie preciezer.
Vermoedelijk is het gewoon exact dezelfde muis met een andere sensor-instelling.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:46
Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 22:14:
Lidl vs Aldi-muis: lijken me hetzelfde jasje, maar de specs verschillen. Die bij Aldi beweert een lasermuis te zijn met 1600 dpi. Die bij de Lidl is 800 dpi, en als het een laser zou bevatten zou men daar vast wel mee te koop lopen.
Ik denk dus dat ze verschillen, maar als iemand die Lidl-muis heeft en ons kan vertellen dat er geen dikke rode LED maar een laser in zit, dan hoor ik dat graag!
dus die van aldi is dus beter?
Ik wil er eigelijk wel 1 gaan halen als ze er nog zijn.
Maar heb 1 vraagje aan wie deze muis heeft, valt hier een beetje mee te gamen. Ik heb nu een standaard wired logitech muisje(boven zwart met logitech teken, en onder doorzichtig) en vind dat al een goede muis voor gamen(natuurlijk vinden profs dat niet maarja), maar die draadloze aldi muis is ook nog een 1600dpi, dat lijkt me wel handig, en draadloos zonder batterij. Dus valt hier een beetje mee te gamen? en hoelang doe je ong met een volle "muis"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
THW Arie schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 23:56:
[...]

Van meerdere leds of meerdere sensoren wordt een muis niet preciezer. Ook een laser maakt een muis niet per definitie preciezer.
Vermoedelijk is het gewoon exact dezelfde muis met een andere sensor-instelling.
Een laser maakt hem wel preciezer, omdat bij een led meer strooilicht wordt teruggestuurt naar de optische sensor (oid, kan het niet zo goed uitleggen), omdat bij een laser de lichtstralen (nagenoeg) parallel lopen. Als je de plaatjes bekijkt van wat de sensor registreert zie je daar een behoorlijk verschil tussen.

Ik heb vandaag het aldi-muisje gehaald, fijn dingetje, alleen de instellingen van de software vallen me tegen. Per knop is er wel een combobox waar je de bijbehorende actie moet kunnen selecteren, maar die zijn allemaal grayed out, behalve links, midden en rechts :|

@hierboven: draadloos zonder batterij? Wil je hem opwinden ofzo 8)7 Er zitten gewoon batterijen in hoor.

Edit: voor de geinteresseerden over de instellingen-kwestie... das makkelijk op te lossen!
in je /Program Files/Driver for ZOLID Laser Mouse/config vind je een .ini-bestand. Bij de onderste regels staat:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
[MOUSE LAYOUT]
KeyCount=10
Key0=0
Key0State=1
Key1=1
Key1State=1
Key2=2
Key2State=1
Key3=3
Key3State=0
Key4=4
Key4State=0
Key5=5
Key5State=0
Key6=6
Key6State=0
Key7=7
Key7State=0
Key8=8
Key8State=0
Key9=9
Key9State=0

Als je overal de Key[cijfer]State verandert in een 1 kan je het gewoon editten in het driver-window.

[ Voor 32% gewijzigd door Punksmurf op 28-08-2006 19:22 ]

met een hamer past alles

Verwijderd

Hallo allemaal,
Ook ik heb een Aldi-muis gekocht. Ik heb er problemen mee; wie kan me helpen.
In het begin deed de muis het, hoewel niet altijd van harte. Stilaan werd het steeds moeilijker om ze te activeren. Inmiddels weigert ze elke dienst. Ik krijg dan de mededeling dat ze not connected is. Ik heb al geprobeerd op een andere USB poort en opnieuw installeren maar ze blijft weigeren. Wie helpt; of zou ze wellicht stuk zijn??
Groetjes, Hopie

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-06 08:37

Edgarz

Tweako-active since1986

Heb de keystate veranderd, grey is verdwenen maar geen opties naar boven gekomen. enige optie is de originele stand. Of is het een kwestie van rebooten?

• StefSOFT
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-07 12:40

StefSOFT

Caravanshaker Nr. 1

Via de support site gsci.nl is alternatieve driversoftware te downloaden als je problemen hebt dat tijdens het opnieuw opstarten van je computer de snelheidssettings niet worden onthouden.

Ik heb zelf de Aldi muis (volgens mij wel laser als ik zo door dat gaatje kijk) en vind hem redelijk bevallen. Het grootste nadeel vind ik dat de muis heel snel in een soort semistandy modus schakelt, waardoor als je de muis weer beweegt de cursor een klein sprongetje maakt op het scherm, is daar misschien een oplossing voor?
Hallo allemaal,
Ook ik heb een Aldi-muis gekocht. Ik heb er problemen mee; wie kan me helpen.
In het begin deed de muis het, hoewel niet altijd van harte. Stilaan werd het steeds moeilijker om ze te activeren. Inmiddels weigert ze elke dienst. Ik krijg dan de mededeling dat ze not connected is. Ik heb al geprobeerd op een andere USB poort en opnieuw installeren maar ze blijft weigeren. Wie helpt; of zou ze wellicht stuk zijn??
Mmm, zijn de batterijen misschien leeg, als ik de handleiding doorneem dan staat dat de muis 15 uur nodig heeft om compleet op te laden. Misschien dat je de batterijen beter even in een normale oplader kunt stoppen

[ Voor 39% gewijzigd door StefSOFT op 31-08-2006 18:30 ]

'I'm nearly thirty you know. I'm not 15. By now I should be able to talk to a woman without accidentally saying "nipples" or "gusset". Or, or, "Did you know you can make candles out of human fat"'

• Jeroenit
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-06 20:25
nou, ik heb er ook een gekocht maar de volgende dag ook weer teruggebracht.
Na hem zeker 20 uur in de lader te hebben gedaan kreeg ik helemaal geen verbinding.
Het rode laadlampje knipperde tijdens het opladen, hoort dit of maakt hij dan geen goed contact?
Het groene lampje was wel aan maar de muis deed helemaal niets, verschillende usb poorten geprobeerd. Ook onder de muis zag ik geen lichtje van de laser, ik weet niet of dit normaal is maar goed. Ik vond hem ook niet echt solide aanvoelen in vergelijking met mijn oude logitech muis.
Ik vond het achteraf toch maar een beter idee om wat meer geld uit te geven en een logitech lasermuis aan te schaffen, wellicht die nieuwe revolution of iets dergelijks.
Als je 3 jaar met zo'n muis doet en er veel gebruik van maakt denk ik dat dat die paar tientjes extra wel waard is..

GigabyteX670GamingX-Ryzen7800X3D-DeepcoolLT720-32GB CorsairDominator DDR5-6000-GigabyteRTX4070-Logitech G513/G903/+PowerplayZ-5500-ProX Wireless-GTOmegaRacing-T300+Ferrrari+F1 Wheel-TH8A Shifter-Fanatec Clubsport V2-Moza HBP-AOC U3277FWQ-HP Reverb G2 V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Manual gevolgd en op het zwarte knopje gedrukt bij zowel station als muis? Dan stopt het geknipper en heb je verbinding. Die laser kan je alleen zien als je in het gaatje tuurt en intussen de muis geactiveerd houdt. Maar je kan daarmee je ogen misschien beschadigen. Normaliter zie je 'm niet.

Dat de muis steeds even wakker moet worden vind ik ook jammer.
Bedankt voor die tips om de opties te kunnen tweaken!
Weet iemand een methode om te kunnen shift-selecteren zonder de shift-toets van het keyboard te gebruiken, oftewel, een muistoets aan de shift toewijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-06 08:37

Edgarz

Tweako-active since1986

StefSOFT schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 18:27:
Via de support site gsci.nl is alternatieve driversoftware te downloaden als je problemen hebt dat tijdens het opnieuw opstarten van je computer de snelheidssettings niet worden onthouden.

Ik heb zelf de Aldi muis (volgens mij wel laser als ik zo door dat gaatje kijk) en vind hem redelijk bevallen. Het grootste nadeel vind ik dat de muis heel snel in een soort semistandy modus schakelt, waardoor als je de muis weer beweegt de cursor een klein sprongetje maakt op het scherm, is daar misschien een oplossing voor?

[...]

Mmm, zijn de batterijen misschien leeg, als ik de handleiding doorneem dan staat dat de muis 15 uur nodig heeft om compleet op te laden. Misschien dat je de batterijen beter even in een normale oplader kunt stoppen
Ben nog aan het zoeken op de site, maar nog niets gevonden. Enige is een driver voor de MD85062 muis van Medion.
Als je deze niet bedoeld, kun jij de link of het bestand posten?

[ Voor 4% gewijzigd door Edgarz op 01-09-2006 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

www.gsc.be dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefSOFT
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-07 12:40

StefSOFT

Caravanshaker Nr. 1

Site is idd een beetje vaag, en bookmarken lukt niet omdat het een flash-pagina is, maar idd via gsc.be zou je de driver moeten vinden

'I'm nearly thirty you know. I'm not 15. By now I should be able to talk to a woman without accidentally saying "nipples" or "gusset". Or, or, "Did you know you can make candles out of human fat"'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbyboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-03 06:41
Zolid, zelfde als dat aldi stuurtje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
Bedankt voor de tip over de nieuwe driver. Met mijn eerder genoemde tweak van de oude driver kon je uiteindelijk nog maar de 1e 5 knoppen bewerken (iig beter dan de eerste 3), nu kan je dat standaard. En hij moet de snelheid onthouden :)

Het valt me op dat de driver nu (iig ogenschijnlijk) afkomstig is van Creative en niet meer van Zolid. Helaas lijkt het nog steeds niet mogelijk om alle knoppen te programmeren, wat ik toch nog wel fijn zou vinden. Hoewel die extra knoppen op de bovenkant van de muis niet echt heel lekker werken...

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:58

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik heb sinds die muis geinstalleerd is het probleem dat in internet explorer om de een of andere reden steeds wordt teruggekeerd naar de startpagina. Je klikt dan bijv een nieuwsbericht aan (tiscali homepage), en krijgt dat voor 4-5 seceonden te zien en daarna flitst ie terug naar de homepage. Internetten is dus niet meer mogelijk... (alhoewel ie er soms zomaar geen last van heeft). Is dit toeval of zou het probleem met de muis te maken kunnen hebben?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo. Ik heb het zlefde probleem met het onthouden van de snelheid. Waar kan je die driver downloaden?

Groeten Ivo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die vind je op www.gsc.be:
producten verdeeld door Aldi
Computers,Laptops,PDA
PC/Laptop toebehoren (extern)
Lasermuis 26-04-05
Drivers: alternatieve software 10-04-2006

Ik heb die driver nog niet geprobeerd, ik patch de snelheid vd muis via reg-filetje bij het opstarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij die aangepaste driver van www.gsc.be krijg ik maar 5 knoppen om te definiëren. Met andere woorden, dat is gewoon een verkeerde driver, die toevallig een beetje werkt. Niet echt netjes om zoiets aan te bieden.
Ondertussen schiet mijn muis na opstarten als een waanzinnige over het scherm, totdat ik de snelheid handmatig aanpas. Ook dat is niet echt fijn.
Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 23:15:
Ik heb die driver nog niet geprobeerd, ik patch de snelheid vd muis via reg-filetje bij het opstarten
Hans, hoe heb je dat gedaan? Hoe ziet dat reg-filetje er uit?
Zijn er nog andere tips om én alle knoppen te kunnen definiëren, én de ingestelde muissnelheid te onthouden?

Jaco

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2006 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226049

Ik heb op gsb.be niets geschikts kunnen vinden.
over deze draadloze ZOLID-laser muis

Uiteindelijk vond ik mijn eigen driver tussen de paperassen weer terug.
Met handleidinkje!

Er is support voor deze muis op www.unisupport.net
Maar selecteer dan de engelstalige afdeling:
http://unisupport.net/lang/en/mouse.htm

Tevens wordt er een alternatieve driver aangeboden.
De TEVION_LASERMUS_UK_MANUAL.pdf is dezelfde als de papieren
handleiding bij aankoop, maar dan in het Engels.
Kennelijk is "Tevion" weer een andere handelsnaam.

De FAQ aldaar geeft antwoord op (7) van de hier gestelde vragen.
Lees het zelf.
.
Mijn ervaringen:

1. Het bereik is problematisch indien de houder te dicht bij de monitor staat.
2. Vooral de linker- en rechterknop druken iets te zwaar in, ofwel mijn handen zijn te groot. Het zou helpen indien het 'kontje' wat hoger was
voor steun in de handpalm. Ik krijg tintelingen in mijn ringvinger en pink.
3. De installatie van de driver heeft de driver van mijn touchpad (notebook) onbereikbaar gemaakt. Hoewel ik dat niet erg vind, is het
natuurlijk niet correct.
4. Het aanpassen van het
C:\Program Files\Driver for ZOLID Laser Mouse\config\udriver.ini
door de nullen in énen om te zetten - zie hierboven! - werkt. Vijf van de tien knoppen kunnen nu worden aangepast. De funkties zijn echter
beperkt (47 stuks), dus niet helemaal vrij om te kiezen.
5. Het indrukken van wielknop gaat extra zwaar.
6. Het indrukken de andere extra knoppen vraagt te veel vingerbehendigheid - en aandacht.
Evaluatie:
goede knopfunkties, goede oplader
driverservice voldoende, website is ondoorzichtig omdat je naar de engelse afdeling moet kijken.
ergonomisch matig, matige driver-afwerking
pittige prijs (~€ 20,-) te duur voor het risico dat je er niet aan kunt wennen
Jammer, had beter gekund.
Eindcijfer:een 5,5 van 10.
Pagina: 1