[XP] BSOD 0x0000008E bij starten diverse programma's*

Pagina: 1
Acties:
  • 7.782 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ff de historie uitleggen...

Al een maand (of meer) had ik dat af en toe Explorer randomly crachte. Omdat ik niet echt een foutmelding kreeg, buiten dat hij afgesloten moest worden, heb ik hier niet verder op ingegaan en met het gedacht dat na een format eens dit wel zou opgelost geraken...

Weken gingen voorbij en World Of Warcraft geraakte op mijn pc.
Toen kreeg ik de eerste BSOD. Het bleek dat frequent na het uitloggen of afsluiten van WOW dat ik een BSOD kreeg met error 0x0000008E , alsook andere error's stonden erbij zoals : 0xc0000005, 0x8081C799, 0XF6Fd4778. Ook één keer kreeg ik enkel 0x804D92L2. Na opzoekwerk, eerst in conbinatie van WOW, bleek dit ee nfrequente foutboodschap te zijn (al dan niet in verband met WOW) en dit met het geheugen te maken had.
De oplossingen die ze gaven was zien dat je alle updates van windows,drivers,... had & alsook je geheugen testen.

Alsinds had ik al alle updates al dus teste ik mijn geheugen met MemTest & het windows diagnotics tool. Deze gaven geen foutmeldingen. En ja ik heb de uitvoerige tests gedaan.

Omdat de foutboodschappen en de BSOD bleven komen heb ik eens ander geheugen gebruikt, wat het probleem niet oploste.

Als volgt heb ik een volledige format gedaan en nieuwe partietie. Ik heb gekozen ook voor een nieuwe partitie omdat ik tijdens mijn zoektocht naar dit probleem eens had gelezen dat het ook eventueel aan u partitie kon liggen.
Aldus na herinstalatie van Windows update en instaleerde ik alle drivers weeral zodat alles up to date was. Ook heb ik een andere antivirus programma geïnstaleert ( ervoor gebruikte ik Mcafee en heb toen Bitdefender is geprobeerd). Begon ik al mijn programma's stap voor stap te instaleren en na het spelen van WOW had ik het terug. WOW eraf gesmeten. Maar toen kreeg ik het probleem en de BSOD ook bij het gebruik van VmWare. Alsinds kon ik ook nog eens niet mijn Vmware deinstaleren omdat ik tijdens de deinstalatie ook een BSOD kreeg...en ik kreeg ook tijdens het opstarten vna mijn pc telkens een boodschap dat een programma ( naam onstapt me nu , maar het was een windows applicatie) crachte & moest worden afgesloten. In het rapport kwam error 0x0000008E weer in voor.

OK dan...terug geformateerd...maar dan nu alles standaard, niets updates...niets spelle'kes of andere applicaties...en toen kreeg ik de eerste foutboodschap bij het gebruiken van mijn applicatie van mijn X-Fi geluidskaart. Geen BSOD maar een gewone foutboodschap waarna het programma werd afgesloten. In het rapport van de foutboodschap kwam ook weer error 0x0000008e in voor.

Aangezien volgens deze errorboodschappen het telkens aan het geheugen moet liggen en de error boodschap bij verschillende apllicaties was, had ik besloten dat het maar aan de gehuegencontroller van het moederbord moest liggen. Alsinds heb ik mijn moederbord onder garantie mogen omruilen. Ik heb nu een ander type moederbord ( een msi K8T Neo2 ipv een asus 8Av Deluxe) met zelfste chipset, wat de K8T800 Pro is.

Alsinds gisteren vol nieuwe moed alles terug proper geïnstaleert en alles ging vlot. Totdat ik de drivers van mijn externe gehuegenkaartlezer instaleerde. Hier kreeg ik weer een BSOD met foutboodschap 0x0000008E... ff serieuze stress...
Herstart en nog eens geprobeerd en het lukte zonder problemen...

Tot hiertoe heb ik niet terug een BSOD gehad of een applicatie gehad die afgesloten moest worden ofzo. Maar die BSOD met 0x0000008E wijst er wel op dat het probleem nog steeds niet is opgelost.
Het is te zot voor mogelijk dat dit een eenmalige incident zou zijn. Alsook wordt nu ineens mijn IE niet herkent als IE in windows update of de creative automatische update website. Ook wordt de flashplayer niet geïtegreert in IE. Maar hierover heb ik al een ander topic gestart op Tweakers en wil ik het hier ook niet over hebben echt (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1154868).

Alsinds is er nogaltijd is duidelijk mis.

Dus eventjes alles op een rijtje:
  • mijn windowsversie heb ik al op meerdere pc's geïnstaleert en gebruik ik al jaren, hier kan het ook niet echt aan liggen
  • foutboodschap en BSOD 0x0000008E gebeurt bij verschillende aparte applicaties.
  • laatste nieuwe drivers of standaarddrivers (drivers die bij het hardware is geleverd), maken geen verschil uit
  • verschillende antivirusprogramma's gebruikt
  • probleem blijft bestaan bij ander ram en nieuwe moederbord
  • harde schijf is volledig geformateerd geweest en controleert op fouten
  • ram is volledig getest geweest in verschillende modussen
mijn computer specs zijn:
  • AMD 3000+
  • MSI K8T NEO2
  • 4*512mb ram GEIL in dual channel 3200
  • Asus 6800GT 256RAm ( v99999 editie)
  • harde schijven: Maxtor 120 & 250 GB
  • Xfi geluidskaart
  • Windows XP PRO SP2
Dus kan iemand mij helpen met mee zoeken naar de oorzaak van dit probleem of heeft hier ook al ervaring mee gehad?

Alsinds bedankt...

UPDATE:
ff vermelden dat ik ook al op deze website naar de guides voor de BSOD heb gekeken voor info, hierdoor ben ik te weten gekomen hoe ik zo herstart na BSOD moet voorkomen om de foutboodschap te kunnen lezen...

UPDATE2: mijn raar "IE wordt niet herkent" fenomeen is vanzelf opgelost...geen idee er is gebeurd, maar mijn cockies enzo waren precies wel verwijderd ...

UPDATE3: WOW is terug geïnstaleert en krijg terug zelfste BSOD na het aflsuiten van dit spel.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2006 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

offtopic:
Het is BSOD, Blue Screen Of Death

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-07 14:23

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Willekeurig foutbericht '0x0000008E' in een blauw scherm in Windows XP zegt:
U kunt dit probleem oplossen met het laatste service pack voor Microsoft Windows XP. Klik op het volgende artikelnummer in de Microsoft Knowledge Base voor meer informatie:
Welke Windows versie gebruik je?

En lees ook even die pagina door, er staat iets over een hotfix.

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik windows XP pro SP2, en nu met alle updates en hotfixes...tot zover is ze nu kan downloaden alsinds...

En ja op die pagina ben ik ook al geweest. Je moet dan contact opnemen met microsoft voor de hotfix te bemachtingen ofzoiets. En je kunt nergens een mail naar hun sturen zonder te moeten betalen voor je incident enzo...

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2006 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheeseruler
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-07 15:50
Wat voor voeding heb je? En wat gebeurd er als je Windows op een andere hardeschijf installeert?

Bel Microsoft anders eens op! 020 - 500 1500 was het volgens mij...

[ Voor 12% gewijzigd door cheeseruler op 19-08-2006 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou kunnen bellen ja, maar zal toch pas maandag kunnen wrs...

En ik had eerst een voeding dat ik om FOM heb gekocht omdat mijn ander te zwak was (had toen mijn AMD64 gekregen pas en was het op FOM aan't inbouwen).
Alsinds heb ik nu een Antec 430W voeding ( http://www.antec.com/ec/productDetails.php?ProdID=05430#) die ik bij mijn Antec P150 case zat. Deze case heb ik gekocht toen ik mijn mobo ging omruilen.

Alsook het instaleren op andere schijf heb ik nog niet kunne proberen. Die 250GB schijf die als data schijf hier steekt zit helemaal vol...en andere schijven van pc's worden gebruikt constant. Is bij mijn hardwarebroer Dinsdag ff polsen voor tijdelijke schijf ofzo...

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2006 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
webfreakz.nl schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 18:18:
En lees ook even die pagina door, er staat iets over een hotfix.
Ik geloof dat je verwijst naar de hotfix die je IE laat crachen? Ik weet niet of ik daar nu invloed van heb, maar alsinds is het probleem bij mij al paar weken zo..En die IE crach was al een maand lang of langer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-07 18:44
Probeer eens zo min mogelijk hardware, dus printer, geluidskaart etc. verwijderen.
Zelf heb ik bsod gehad met een spyware programma, dit was ook maar af en toe, dit dus verwijderd toen weer ok.
Heb je memtest lang genoeg laten lopen.
Probeer eens met 1 reepje geheugen.(en/of ander slot)
Log file windows, zijn er hier fouten.
Welke processen lopen op de achtergrond, kontroleren met google.
Andere windows cd proberen.
Andere firewall proberen.
Hd oppervlakte kontroleren.
Voltages goed onder load.
Andere hd proberen.
Bios op default zetten en geheel kontroleren(de instellingen), zal het waarschijnlijk niet zijn bij 2 verschillende moederborden.
Speedfan installeren, voltages vergelijken met bios of ze hetzelfde zijn, speedfan maakt een logfile, hier kun je dus kijken of de voltages, etc afwijken.

[ Voor 11% gewijzigd door jan99999 op 20-08-2006 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Search The Knowledge Base. Ook pas ik de topictitel even ietsje aan :)
BOD 0x0000008E > [XP] BSOD 0x0000008E bij starten diverse programma's*

[ Voor 21% gewijzigd door sanfranjake op 20-08-2006 09:52 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 09:51:
Search The Knowledge Base. Ook pas ik de topictitel even ietsje aan :)
BOD 0x0000008E > [XP] BSOD 0x0000008E bij starten diverse programma's*
In die knowledge database heb'k al lang zitten zoeken, geen oplossing voor mijn probleem...

En voor de titel van de topic...
  • BSOD komt bijna altijd voor bij het aflsuiten van WOW
  • één keer bij uninstall van VmWare, maar na format niet meer voorgehad
  • één keer voor bij het instaleren van mijn drivers voor mijn geheugenkaartlezer
  • voor de rest zijn het enkel foutboodschappen die ook al foutcode 0x000008E hebben...
  • zo min mogelijk hardware -> nog te checken
  • ander spyware programma -> is al gebeurd, eerste keer had ik antispyware vna mcaffe, dan bitdefender & nu windows defender...
  • Probeer eens met 1 reepje geheugen.(en/of ander slot) -> ook al getest
  • Log file windows, zijn er hier fouten.-> niets bewijzend gevonden...
  • Welke processen lopen op de achtergrond, kontroleren met google. -> allemaal normale processen, heb ook al is getest voor ik WOW gingafsluiten allerlij runnende programma's te sluiten -> niet veel resultaat...
  • Andere windows cd proberen. -> nog te checken, maar betwijfel dat dit mijn probleem gaat oplossen aangezien ik deze versie al jaren gebruik en op +20 ander pc's heb geïnstaleert...
  • Andere firewall proberen -> is al gebeurd, lees eerste post
  • Hd oppervlakte kontroleren -> had'k nog niet vermeld maar was ook al gedaan na 2de format.
  • Voltages goed onder load -> nog te checken, maar heb nu een nieuwe zware voeding dus zou ook in orde moete zijn...
  • Andere hd proberen. -> wordt dinsdag gechecked
  • Bios op default zetten en geheel kontroleren(de instellingen), zal het waarschijnlijk niet zijn bij 2 verschillende moederborden. -> volledige biosinstellingen heb'k ook al nagekeken en op fail safe ook al is gezet...
  • Speedfan installeren, voltages vergelijken met bios of ze hetzelfde zijn, speedfan maakt een logfile, hier kun je dus kijken of de voltages, etc afwijken. -> heb'k al geïnstaleert, voor log filles aante maken stond standaard niet aan an staat nu aan. Zal ik ook in oog houden
Als laatste nog ff vermelden dat ik gisterenavond terug WOW heb geïnstaleert en na het willen afsluiten hiervan, ik terug dezelfde BSOD kreeg...Alsinds heb ik nu een programma waarmee ik het terug telkens kan testen. Niet echt dat ik die WOW ermee vertrouwe want het blijkt dat dit het spel is dat het meest voro problemen zorgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren ander grafische kaart getest -> geen resultaat

Vandaag voor 2de keer ander ram...
Alsook ff microsoft gebeld, en ze sturen de hotfix op...alsook dit ff proberen ....

VERVOLG:
De hotfix waar ze het hier hebben is enkel voor Windows XP met sp1...alsinds weeral geen oplossing voor mijn probleem aangezien ik SP2 heb.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2006 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
Indien je wow vmware en de kaarlezer niet installerd wat gebeurt dan?
Probeer eens een tijd zo te werken en kijk of het dan weg is.
Zoek een forum over vmware en wow met betrekking tot deze fout.
Zelf heb een programma gehad die wisselvallig een bsod gaf, veel mensen hadden geen probleem, maar een aantal had dit ook.
Wat als je een andere spellen installeerd wat gebeurd er dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is welgekend dat WOW een probleemapplicatie is. Met WOW gebeuren der heel veel dingens vekeerd. Toen ik voor het eerst mijn probleem had ben ik op google gaan zoeken naar dit probleem ivm WOW. En dit probleem kan door WOW worden teweeggebracht ,maar de oplossingen zen dan gewoon alle updates & patches enzo te instaleren en dan zou het moeten opgelost zijn. Dit is allemaal uitvoerig getest geweest.

Het is bijna altijd bij dit spel dat ik het voor heb. Bij ander spelen had'k het nog niet voorgehad, maar omdat ik niet echt zo echt veel speel nog niet echt uitvoerig kunne testen. Maar bv BF2 & guildwars heb'k het nog nooit voorgehad ( en die staan er ook een dik jaar op). Wel ook ff vermelden dat ik gisteren die gratis multyplayer F.E.A.R. combat ne try heb gegeven, en dit ging vlekkeloos.

En ik gebruik al jaren Vmware ( al toch een dik jaar diezelfde versie) en met de kaartlezer (een jaar) juist hetzelfste. Het zou me dus verbazen moest het daar dus ook kunne aan liggen é?
Alsinds heb ik ook niet echt direct een verband gevonden tss VmWare en die foutmelding.

Nog even ter informatie dat ik toen problemen had met vmware WOW er niet opstond (was na 1ste format, hier had ik alle laatste nieuwe drivers en updates en ik denk dat hier mijn kaartleze niet was aangesloten...). Het probleem met mijn kaartlezer is in 2de format (hier had ik alle standaard drivers & geen updates) gebeurd toen er ook nog geen VMware of WOW op stonden. Met mijn 2de format had'k na een reboot en het instaleren van mijn kaartlezer, wat toen wel was gelukt, problemen ineens met de applicatie van mijn geluidskaart...

Alsinds vind'k dat het probleem zich te veel bij verschillende programma's afspeelt om het probleem te wijten aan een programma.

Nog even verder laten weten dat ik nog geen last heb gehad van dit probleem & derstraks ook even WOW gebruikt en nog steeds geen BSOD. Het zou gewoonweg grappig zijn moest het uiteidelijk toch het RAM zijn. Want dit heb ik helemaal uitvoerig gestest met 2 verschillende programma's in vershillende combinaties. Ook had ik voor de omruiming van mijn mobo ook al met ander ram nog getest... mss een conbinatie vande 2 ... het wordt nog even afwachten :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2006 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke... aan de ram ligt het nu ook al ZEKER NIET (2de keer getest)

...ben hopeloos aan't worden... gewoon omda'k het probleem gewoon ni vindt :(

EDIT: morgen een schijf halen bij de hardwareboer om te testen...

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2006 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok nu wordt het nog absurder...

Ik heb nu al geprobeerd met andere schijven ook, andere cpu en zelfs ander stopcontact (anders troomsegment in het huis).

Dit laatst heb ik gedaan naar aanleiding paar avonden geleden mijn scherm ineens aan en af sprong en wetende dat hier de electriciteit in dit gedeelte van het verdiep afgetapt is van 1 stopcontact. Normaal zit alles van pc's achter een beveiligde stekkerdoos, maar je weet nooit...

Alsinds allemaal geen effect, vandaag starte windows nog eens niet op in veilige modus ook niet, wrs te veel BSOD's terug. Alsinds wou ik is proberen met Windows Vista ofzo. Maar toen ik dit ook nog is fresh op ander schijf wou doen, en dus mijn sata schijven op andere controllers op het mobo aansloot ( er zit standaar een promise & een VIA controller op), herkende hem telkens de helft van de schijven nimeer en tijdens laden van windows installatie zelfs geen enkel schijf meer ( ook met het inladen van de drivers bij de installatie). Dit is ook zo bij winXP. Straffer nog, bij initialiseren van installatie bij windows kreeg is BSOD die verwees naar de SATA drivers van de promise controller. Dit is dus niet de normale BSOD die ik kreeg ervoor....

Ik weet het nu echt nimeer, volgens mij is het mobo dat ik nu heb gekregen ( en volgens de winkel volledig nieuw is) ook defect, maar dit zou echt absurd beginnen worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
Installeer alles opnieuw, alle hardware die niet nodig is geluidskaart, lezer etc niet aansluiten.
XP niet automatisch updaten, dit met de hand doen en dan geen hardware updaten.
Van moederbord firma alle update's insatlleren en niet van een andere site.
Dan testen of er nog problemen zijn. Zo min mogelijk installeren van software en\of hardware.
Nu ook een backup maken zodat je steeds opnieuw kunt proberen met de backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb ondertussen ook 2 nieuw raar dingens ondekt. Als ik mijn cd-roms afschakel zegt hem na POST bios, dat nvram couldn't be updated, alsook reboot de pc niet meer bv na initialisatie van windows instalatie. Dit en dan wetende dat ik al 2 keer bij initialisatie van windows installatie BSOD kreeg met verwijzing naar die SATA2.sys drivers, die ingeladne moete worden voor mijn harde schijven te dedecteren, begin ik sterk te denken aan mobo probleem terug. Wordt absurd, maar...probleem verwijst zich hier wel naar.
EDIT: oja ivm die nvram, Bios resette hielp ook niet...

Is al geprobeerd geweest ook met ander harde schijf, grafa en cd-rom speler enzo, zelfs ander keyb & mouse voor dit probleem te voorkomen weer.

Na dit voorval heb gevraagd voor nieuwe mobo te mogen testen nog , met nfroce 3 chipset. Vorige 2 mobo's waren VIA K8T.

Jan, bedankt voor telkens de ideeën waarmee je afkomt.
Ik hoop dat ik nu met ander mobo kan testen terug en dan wordt er inderdaad enkel eens geïsntaleert met zo weinig mogelijk randapperatuur, pas gelijdelijk aan ga ik deze dan toevoegen. Met tijdspanne telkens tussen van 2 dagen ofzo. In de beginnen ga ik wel eerst proberen met alle updates enzo, aangezien deze wel nodig zijn. Pas nadien is proberen ook zonder updates terug.
En ik neem ook altijd enkel nog maar drivers van de producten zelf. In verleden al een last met gehad dat ik bv drivers van VIA had gepakt rechtstreeks en dat is me duur te komen staan.
Alsook heb ik al met ghost een image gemaakt, maar toen ik overlaatst deze wou terug zetten, kreeg ik hierna BSOD met geen foutmelding echt bij het opstarten van Windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2xdehelft
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-07 14:46
gebruik je een netwerkkaart? want dit probleem deed zich ook voor bij ons,nadat ik de netwerkkaart inschakelde.
Pagina: 1