Videokaart+stofzuiger= niet zo slim

Pagina: 1
Acties:

• Dunc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-02 14:57
Ik heb een klein probleem waarmee ik niet zo goed weet wat ik ermee moet doen..
Gister toen ik op mijn comp aan het gamen was viel de computer spontaan uit. En nadat de overduidelijk geur van verbrandt rubber uit het systeemkast kwam wist ik dat ik de lul was. Dus ik de kast openen en kijken of ik de plek kon lokaliseren waar waarschijnlijk een kortsluiting moest zijn geweest. Ik denk dat het van het voedingskastje in de kast vandaan leek te komen maar dat weet ik niet zeker. Maar ik zag ook dat het weer eens erg stoffig daar binnen was dus ik haal de stofzuiger erbij. En terwijl ik boven mijn Videokaart zit hoor ik dat er wat plastic naar binnen vliegt. En daar is waarschijnlijk mijn probleem. Op de foto heb ik omcirkelt wat er niet meer is.

http://img208.imageshack.us/img208/4831/6600gtac8.jpg

Het is een Geforce 6600 GT 128mb ddr3 Dual DVI TV AGP (waarschijnlijk van FX) Deze kaart heb ik wel pas 6 maanden ofzo. Dus miss geluk met de garantie?

Ik ben nog bezig om het stukje uit de stofzuigzak te halen, maar betwijfel of men daarmee nog wat kan doen.
Nou is mijn vraag, wat moet ik doen? En weet misschien iemand of het wel zo belangrijk is en dat ik gewoon nog mijn videokaart kan gebruiken? Of weet iemand misschien een andere site waar idioten zoals ik geholpen kunnen worden?

En als het trouwens de voeding van mijn systeemkast een kortsluiting heeft gehad, wat zal ik daarmee doen? Gewoon weer een keertje aanzetten? Het systeemskast valt wel al buiten de garantie denk ik +- 4 jaar oud.

• Sharkys
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-05 23:50
Dunc schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 11:44:
Gister toen ik op mijn comp aan het gamen was viel de computer spontaan uit. En nadat de overduidelijk geur van verbrandt rubber uit het systeemkast kwam wist ik dat ik de lul was. Dus ik de kast openen en kijken of ik de plek kon lokaliseren waar waarschijnlijk een kortsluiting moest zijn geweest. Ik denk dat het van het voedingskastje in de kast vandaan leek te komen maar dat weet ik niet zeker. Maar ik zag ook dat het weer eens erg stoffig daar binnen was dus ik haal de stofzuiger erbij. En terwijl ik boven mijn Videokaart zit hoor ik dat er wat plastic naar binnen vliegt. En daar is waarschijnlijk mijn probleem. Op de foto heb ik omcirkelt wat er niet meer is.

Het is een Geforce 6600 GT 128mb ddr3 Dual DVI TV (waarschijnlijk van FX) Deze kaart heb ik wel pas 6 maanden ofzo. Dus miss geluk met de garantie?

Ik ben nog bezig om het stukje uit de stofzuigzak te halen, maar betwijfel of men daarmee nog wat kan doen.
Nou is mijn vraag, wat moet ik doen? En weet misschien iemand of het wel zo belangrijk is en dat ik gewoon nog mijn videokaart kan gebruiken? Of weet iemand misschien een andere site waar idioten zoals ik geholpen kunnen worden?

En als het trouwens de voeding van mijn systeemkast een kortsluiting heeft gehad, wat zal ik daarmee doen? Gewoon weer een keertje aanzetten? Het systeemskast valt wel al buiten de garantie denk ik +- 4 jaar oud.
Als je het niet met geweld kapot hebt gemaakt(de stofzuiger schraapte niet tegen de videokaart) ben je in goed recht garantie te claimen. Maak een duidelijk verhaal dat de vreemde geur uit je pc kwam en dat het onderdeel van de kaart was gekomen.

Het zou wel makkelijk zijn als je het onderdeel erbij hebt, want iets kan niet verdwijnen ;) .

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:57

MisteRMeesteR

Is Gek op... :)

De kaart op de foto is geen Dual-DVI kaart hoor. Op de plaats van het omcirkelde Zit bij mij ook geen chipje of iets dergelijks. Ik denk dan ook dat je niets mist ;) Tenzij de foto geen foto is van jou kaart.

www.google.nl

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-06 22:28
Dunc schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 11:44:

Het is een Geforce 6600 GT 128mb ddr3 Dual DVI TV AGP (waarschijnlijk van FX) Deze kaart heb ik wel pas 6 maanden ofzo. Dus miss geluk met de garantie?

Ik denk niet dat je het goede stukje voor hebt als er al iets is afgevallen. Ik heb een paar borden bekeken en nergens hangt daar een chip of iets dergelijks op.
http://www.ixbt.com/video2/images/albatron-1/albatron-6600gtagp-scan-back.jpg
http://www.3dnews.ru/docu...Leadtek%206600GT/back.jpg

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

• Merijn70
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-01 19:40
Als er iets gezeten heeft dan moet je dat kunnen zien aan de contactjes. Deze zijn dan niet glad maar hebben nog de "afdruk" van de pootjes. Ik vermoed net zoals de anderen hier dat er nooit iets heeft gezeten maar kan het niet goed zien op jouw foto.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
FragileM64 schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 11:52:
[...]

Ik denk niet dat je het goede stukje voor hebt als er al iets is afgevallen. Ik heb een paar borden bekeken en nergens hangt daar een chip of iets dergelijks op.
http://www.ixbt.com/video...n-6600gtagp-scan-back.jpg
http://www.3dnews.ru/docu...Leadtek%206600GT/back.jpg
Moet ff een spatie achter de URL anders werkt hij niet ;)

• Sicko
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-04 15:51
zou het niet zo kunnen zijn dat er in je voeding iets doorgebrand is waardoor een hard stukje rubber/plastic onder uit de voeding(zit soms ook van die lucht openingen) is gevallen op je videokaart, want dat is meestal het bovenste component. En dat je dat opgezogen hebt van je videokaart?

Ik zou zeggen, nieuwe voeding erin en proberen maar.

[ Voor 8% gewijzigd door Sicko op 15-08-2006 12:05 ]

• Merijn70
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-01 19:40
Kijk even goed naar de specs van je voeding. Deze is oud en je gebruikt moderne componenten misschien trekt je voeding het gewoon niet en is hij nu opgeblazen. Er is ook een topic over welke voeding je nodig hebt voor je systeem.

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:14

nexhil

BAM!

gewoon aanzetten.... als ie kapot gaat/is merk je dat meteen. je hebt toch garantie O-) 8)

[ Voor 5% gewijzigd door nexhil op 15-08-2006 12:07 ]

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

nexhil schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 12:06:
gewoon aanzetten.... als ie kapot gaat/is merk je dat meteen. je hebt toch garantie O-) 8)
Zit je hier op ComputerIdee of op Tweakers?

Nofi trouwens naar CI :)

www.google.nl

Verwijderd

Bekend verhaal.... je hebt gewoon een transistor opgezogen van je kapotte voeding. Voeding vervangen door een goede voeding en gaan met die banaan. Je videokaart is niet kapot want die kaart zoals jij aangeeft heeft daar gewoon niks zitten.

Succes met de aankoop van een nieuwe voeding.

Verwijderd

Wat het opgezogen onderdeel betreft, weet je zeker dat je niet een heatsink van één van de geheugenchips mist? Deze willen nog wel eens loslaten.

• irmscher
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-05-2025
Als ik dat zo zie mis je een mosfet op je videokaart. ( zo'n vierkant blokje als er ook onder de cirkel zit) Dat komt zo nu en dan wel eens voor.
Wanneer je nog garantie op je videokaart hebt zul je dat gewoon voor garantie kunnen claimen.

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

irmscher schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 12:58:
Als ik dat zo zie mis je een mosfet op je videokaart. ( zo'n vierkant blokje als er ook onder de cirkel zit) Dat komt zo nu en dan wel eens voor.
Wanneer je nog garantie op je videokaart hebt zul je dat gewoon voor garantie kunnen claimen.
Lees de draad voor je blaat ;)

Op het omcirkelde stukje hoort niets te zitten, dit wordt bevestigd door o.a. mijn kaart ;)

www.google.nl

• Dunc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-02 14:57
Als eerst hartstikke bedankt voor de snelle reacties _/-\o_

Uhm de kortsluiting heeft waarschijnlijk met de voeding te maken en daarvoor zal ik ook straks mijn computer naar een winkel brengen waar ze een nieuwe in zullen zetten. En met dat stofzuigen, er vloog iets weg toen ik met de buis boven m'n videokaart zat (ten minste zo leek het( ik heb ook nooit de kaart met de zuiger aan geraakt)). Maar naar +- net 1,5 een hele volle stofzuigzak te hebben doorzocht kon ik niks vinden. Dus ik begin ook te twijfelen.De foto die ik heb gelinkt is ook niet van mijn kaart en ik zal er zo wel een maken en die hier linken. Is wel leuk om teweten dat je net waarschijnlijk 1.5 uur voor jan lul in je stofzuig zak hebt zitten zoeken, alleen omdat je een verkeerd plaatje hebt gegoogled :P

Hier is een foto van mijn kaart:

http://img145.imageshack.us/img145/1329/6600gtfv2.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Dunc op 15-08-2006 14:31 ]

Verwijderd

Nee man, daar zit niets! Heb zelf ook een 6600GT en het is precies dezelfde als op dat plaatje... ik heb ook een 'leeg plekje' naast die andere transistor :)
Pagina: 1