Combinatietoetsen met ['] en de [Alt Gr]

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• Westerterp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-05 15:19
Tot voor kort stoorde het me dat op mijn laptop, als ik de ['] gebruikte deze pas verscheen als ik verder typte. Ook het gebruik van deze toets voor een klinker leverde bijvoorbeeld de é op.

Na mijn verblijf in Spanje en het regelmatig voorkomende gebruik van de ['] op de e, a, o en i en het gebruik van de [Alt Gr] knop in combinatie met de n voor de Spaanse ñ mis ik dit nu juist thuis op mijn vaste pc. De [Alt Gr] knop en de ['] hebben niet het effect als op de laptop.

Hoe kan ik dit aanzetten? Ik gebruik op beide pc's Windows XP. De toetsen zijn niet afhankelijk van het programma waarin ik typ. Zowel in word als in bv. MSN werkt deze functie op de laptop.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07 21:39
Je moet je toetsenbord indeling veranderen naar VS-internationaal. et voila.

Pvouput live

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Dude schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 16:29:
De toetsen zijn niet afhankelijk van het programma waarin ik typ. Zowel in word als in bv. MSN werkt deze functie op de laptop.
Dan heeft het dus ook niks met officesuites te maken, en als WOS topic is het echt wel erg basic. Als je toetsenbord anders doet kijk je toch eerst onder toetsenbord. :?

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Dit topic is gesloten.