Dashboard ontwerp software

Pagina: 1
Acties:
  • 399 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik ben voor een aantal rapportages op zoek naar zogenaamde 'Dashboard' ontwerp software. Kort gezegd is dit software maarwee je eenvoudig interactieve dashboards kunt maken met in 1 pagina een aantal verschillende gegevens. Een aantal voorbeelden kun je hier vinden. Mijn voorbeeld link verwijst naar een goede kandidaat, Crystal Xcelsius. Ik heb ook nog Visual Mining gevonden. Beide producten zijn goed, maar helaas ook redelijk aan de prijs (Xcelsius kost 6k).

Ik ben benieuwd of iemand nog een andere tip heeft. Ik heb al veel gezocht met google, maar nog niet veel kunnen vinden.

Ik weet dat ik met een aantal goede GUI elementen etc. zelf ook een webpagina in elkaar kan zetten die hetzelfde doet, maar dat is toch niet waar ik naar op zoek ben.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-07 23:45
Als ik hier op de link van Crystal Xcelsius klik en dus op de Business Objects website kom staat daar dat ie maar de standaard versie maar Euro 159,- kost. Helaas prikt ie dan alleen in op excel files en geen andere datasources als ik de beschrijving goed heb gelezen. Misschien iets?

Kijk anders ook even bij cognos / sas. Beiden bieden dashboard als opties in hun producten. Ook wel aan de prijs inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
We hebben wel de workgroup editie nodig, omdat die aan een database te koppelen is. Anders moet ik iedere dag een nieuw dashboard genereren om de meest recente data te tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:31

sopsop

[v] [;,,;] [v]

P_de_B schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 16:30:
We hebben wel de workgroup editie nodig, omdat die aan een database te koppelen is. Anders moet ik iedere dag een nieuw dashboard genereren om de meest recente data te tonen.
Je kunt ook je excelsheet laten vullen vanuit een database. Op zich een redelijk lelijke oplossing, maar als het je bijna 6K uitspaart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Ja, maar dan moet ik nog de (in het geval van Xcelsius) de flashmovie opnieuw genereren, dat schiet niet echt op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:25

JaQ

P_de_B schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 15:24:
Ik weet dat ik met een aantal goede GUI elementen etc. zelf ook een webpagina in elkaar kan zetten die hetzelfde doet, maar dat is toch niet waar ik naar op zoek ben.
Kijk voor de grap eens naar application express. Daarmee kan je bijzonder gemakkelijk grafieken etc. in elkaar klussen, rechtstreeks op basis van wat sql. Daarnaast is het ook nog eens gratis te gebruiken (eventueel in combinatie met een Oracle XE database)

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijn
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-04 22:09
MIsschien een beetje offtopic, maar ik vond ook nog deze site. Wellicht interessant?

Cuyahoga .NET website framework

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
JaQ schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 22:40:
[...]

Kijk voor de grap eens naar application express. Daarmee kan je bijzonder gemakkelijk grafieken etc. in elkaar klussen, rechtstreeks op basis van wat sql. Daarnaast is het ook nog eens gratis te gebruiken (eventueel in combinatie met een Oracle XE database)
Ik ken dit soort applicaties wel, maar je bent dan nog veel aan het programmeren of ze zijn erg beperkt in hun mogelijkheden. Ik zag in de demo van Application Express dat er bijvoorbeeld erg weinig verschillende grafieken mogelijk waren.
tijn schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 00:14:
MIsschien een beetje offtopic, maar ik vond ook nog deze site. Wellicht interessant?
Dit soort dingen is inderdaad precies waar ik naar op zoek ben, nu nog "even" een tool om ze te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKVA
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JKVA

Design-by-buzzword fanatic

Kun je zoiets niet met portal technologie oplossen? Elk stuk functionaliteit is dan een portlet (in j2ee dan) ofzo. In websphere portal werkt dat wel mooi. Daar staat ook het beeld vol met allemaal troep. (in de positieve zin des woords :P)

Fat Pizza's pizza, they are big and they are cheezy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Ja, we zouden dan het hier in Sharepoint gooien, maar dan nog zit je met veel programmeerwerk. Ik heb de demo van Xcelsius gezien, en dan pleur maak je echt snel zo'n ding in elkaar.

Ik heb nog wat gevonden: http://www.infosoftglobal.com/ ook maar eens een demo bekijken.Dat is alleen een verzameling mooie charts, zonder editor.

[ Voor 10% gewijzigd door P_de_B op 15-08-2006 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Je zou eventueel eens naar Macromedia Flex kunnen kijken, zeker geschikt voor dit soort zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzaboertje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:46
Misschien is Microsoft Business Scorecard Manager wel iets voor jullie. Deze heeft directe integratie met Sharepoint. Eventueel kun je je oplossing nog uitbreiden met SQL Reporting services. Beide oplossingen zijn vrij eenvoudig te configureren en te beheren. Ik heb al bij deze diverse klanten deze oplossing geconfigureerd en samen met de business de requirements bekeken en een werkbare oplossing weten te realiseren.

Ik weet alleen niet de exacte kosten.

http://www.cundus.de/img/...microsoft/bsm_gross01.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Zit ik moeilijk te doen, blijkt dat er een oplossing van MS is die goed met de bestaande omgeving intergreert? Dank je voor je suggestie. Ik zal eens en trial downloaden.

@raptoris: Flex is wel leuk, maar ook weer teveel zelf programmeren in plaats van het ontwerpen van een dashboard.

Pagina: 1