[XP update] Windows update svchost.exe exception - oplossing

Pagina: 1
Acties:
  • 6.469 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony L
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-11-2015
Hoi allemaal!

ik heb gister een ontzettend rare situatie ontdekt wat betreft de windows update. Donderdag 10 augustus zijn de laatste updates automatisch geinstalleerd tijdens het afsluiten van de computer (rond 00:30). Ik denk: mooi is dat ook weer gedaan. Start ik in de ochtend de computer op krijg ik na iets van 3 minuten een svchost.exe 0x745f2780 exception in 0x000.. je kent het wel. Dus ik denk naja ik kijk na het werk wel wat er aan de hand is (ik werk thuis). Ik kreeg alleen hele rare situaties, mijn soundcard werd niet meer gedetecteerd, applicaties die niet meer goed werkten. Ik was dus druk opzoek gegaan naar een oplossing en ben die vandaag tegengekomen!

Windows Update Broke My Machine (svchost.exe -- application error), and How to Fix It
http://swigartconsulting....lender/2006/07/index.html

Een ontzettend goed artikel dat mijn probleem "volgens mij" nu heeft opgelost! Ik heb de fout momenteel niet meer gemaakt (na 15+ min) en ga er vanuit dat het probleem nu is opgelost. Ik zal morgen als ik het niet vergeet wel posten of het daadwerkelijk weg. Voor alle mensen die via google of tweakers hier terecht komen, ik ga er vanuit dat je het probleem hier mee weg kan werken! De reden dat ik dit post is dat ik stom verbaast was dat windows update dit kan veroorzaken en dat het mij een halve dag heeft gekost dit uit te zoeken.

Conclusie
Laatste keer dat ik automatische updates aan heb staan. Ga alles de volgende keer zelf wel handmatig installeren.

PSN: Norfirin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony L
Het probleem is weg! Geen enkel probleem meer gehad. Mocht je dit probleem ook hebben dan weet je wat je te doen staat :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-06 14:04
tja, dan maar handmatig.. maar denk je dat het dan geen probleem kan opleveren?

ik denk het wel. en dan ben je even ver van huis.

plus dat je langer kwetsbaar bent voor eventuele exploits, en misschien zelfs dat je het vergeet, en dus heeeel lang kwetsbaar bent voor exploits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony L
engelbertus schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 18:43:
tja, dan maar handmatig.. maar denk je dat het dan geen probleem kan opleveren?

ik denk het wel. en dan ben je even ver van huis.

plus dat je langer kwetsbaar bent voor eventuele exploits, en misschien zelfs dat je het vergeet, en dus heeeel lang kwetsbaar bent voor exploits.
True maar als je je computer gebruikt voor thuis te werken en dat ding begint te flippen omdat de update directory corrupt is dan ben je ook niet blij. Dan liever handmatig in het weekend updaten dan weet ik waar ik aan toe ben en dat ik door de week weer gerust aan de gang kan gaan zonder dat mijn computer het begeeft :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tullius
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-06 23:22
hier ook net dezelfde problemen gehad
bedankt voor de oplossing
het verwijderen van de update dir deed het voor mij

thx

www.compucated.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-04 11:52
Geweldig...ik ben ook geholpen..gelijk die updates uitgezet.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArtyShock
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-06 17:05
Dank voor de link! Ik was al bijna bezig Windows Installer trachten opnieuw te installeren. :') Net een nieuwe laptop en hup, een automatisch presentje van MicroSoft. :/

Cruciaal is de foutmelding open te laten staan, anders reageert de computer totaal niet meer. Gewoon "Automatic Updates" uitzetten en handmatig de updates naar binnen trekken. Rebooten en dan eventueel, als je nog niet genezen bent, de automatische updates weer aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik zet er even een Nederlandse vertaling bij van de Swigartconsulting how-to (voor m'n moeder ;) )

De simpele oplossing:
Laat de foutmelding met de svchost crash openstaan
1. Ga naar het startmenu
2. Rechtsklikken op "mijn computer"
3. Klik "Eigenschappen", vervolgens de "automatische updates" tab
4. Kies "Automatische updates uitschakelen"
5. Herstart de computer
6. Ga weer naar het startmenu, naar 'Alle programma's', ga naar "Windows update"
(met de internetverbinding open).
7. Doe een handmatige windows update.
8. Nu kun je automatische updates weer aanzetten.

De ingewikkelde oplossing:
Laat de foutmelding met de svchost crash openstaan, en doe de volgende stappen:

1. Klik Start->Uitvoeren, tik "services.msc" (zonder de aanhalingstekens) in het tekstveld en klik OK.
2. Dubbelklik de service "Automatic Updates".
3. Klik op de Log On tab, kijk of de optie "Local System account" is geselecteerd en de optie "Allow service to interact with desktop" is weggevinkt.
4. Kijk of de service "Automatic Updates" is geactiveerd in de Listed Hardware Profile. Zoniet, klik de Enable button om het te activeren.
5. Klik op de tab "General "; Zet "Startup Type" op "Automatic". Klik de button "Start" onder "Service Status" om de service te starten.
6. Herhaal de bovenstaande stappen met de andere service: Background Intelligent Transfer Service (BITS)

Step 4: Re-register Windows Update components and Clear de corrupted Windows Update temp folder
================================

1. Klik Start->Uitvoeren
2. Tik "REGSVR32 WUAPI.DLL" (zonder de aanhalingstekens) in het tekstveld en klik OK.
3. Wacht op de "DllRegisterServer in WUAPI.DLL succeeded" boodschap, klik OK.
4. Herhaal deze stappen met de volgende commando's:

REGSVR32 WUAUENG.DLL
REGSVR32 WUAUENG1.DLL
REGSVR32 ATL.DLL
REGSVR32 WUCLTUI.DLL
REGSVR32 WUPS.DLL
REGSVR32 WUPS2.DLL
REGSVR32 WUWEB.DLL

Na de bovenstaande stappen kan de map met tijdelijke bestanden van Windows Update beschadigd zijn. Met de volgende stappen hernoemen we deze map.

1. Klik Start->Uitvoeren, tik: cmd, klik OK. Tik het volgende commando in het geopende terminalvenster:

net stop WuAuServ

(misschien dat dit alleen lukt als je eerst een herstart doet)

2. Klik Start->Uitvoeren, tik: %windir%, klik OK.
3. In de geopende map: hernoem de map SoftwareDistribution naar SDold.
4. Klik Start->Uitvoeren, tik: cmd, klik OK. Tik het volgende commando in het geopende terminalvenster:

net start WuAuServ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24916

http://www.microsoft.com/...%2b%2byrOxeZiPvB86g%3d%3d

Oplossing van 7-5-2007

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 24916 op 10-05-2007 16:55 ]

Pagina: 1