6800 Ultra wordt zwart en PC reset

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• empyreum
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-06 22:34
Ik heb sinds kort een Gainward Geforce 6800 Ultra. De eerste paar keren dat ik er spelen mee speelde deed hij het prima. Maar nu nokt mn pc er elke keer erg snel mee...het beeld en geluid blijven hangen en na even wachten reset mn pc zich....
ik dacht dat ik wel genoeg voeding heb (480 watt) maar na hier rondgezocht te hebben, zie ik dat het weleens met het voltage te maken kan hebben. Ik weet alleen niet hoe ik dat aan kan passen! ik heb everest gedownload en daar komen de volgende getallen uit:

Spanningswaarde
CPU Core 1.53 V
+3.3 V 3.44 V
+5 V 5.12 V
+5 V Standby 5.22 V
3V Dual 3.40 V
North Bridge Kern 1.56 V
South Bridge Kern 2.55 V
HyperTransport 1.23 V
DIMM 2.66 V
DIMM VTT 1.34 V
AGP VDDQ 1.59 V

Wat zeggen deze getallen en hoe kan ik ervoor zorgen dat mn videokaart normaal functioneert?
Kan iemand mij helpen?

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Als je veel power gebruikt kunnen die getallen nog weleens veranderen.. Heb je nog verdere system-specs voor ons, en boven alles: Van welk merk is jouw voeding?

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-07 12:37
je kunt het beste de twee stroomaansluitingen van twee aparte bronnen betrekken. ligt een beetje aan je voeding, maar als het een goede is, zijn je twee molexkabels van elkaar gescheiden. als je dan van beide kabels 1 molex gebruikt heeft je graka een stabielere bron.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:15

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Probeer eens iets meer gegevens van je systeem te posten. Ook is het slim je een beetje in te lezen door wat FAQs door te nemen.
Maar zwart scherm en GeForce 6800 series... Lijkt het hier op: Het GeForce 6800LE/XT Topic Deel 24 - Black Screen Syndrome? Het komt uit mijn LE/XT topic maar deze "bug" komt voor bij de gehele GeForce 6800 serie. Misschien is je probleem vergelijkbaar, maar probeer natuurlijk eerst alle andere methoden uit die de users hier aandragen.
Het is ook raadzaam om je kaart even in een andere PC te testen.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• empyreum
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-06 22:34
hoi bedankt voor de reacties al

de voeding is van Codegen, 480 watt dus, 2-fan. Model: 480x
Dit zijn mn verdere specs:
AMD Athlon 64 3000+
DDR PC3200 512 MB (x2)
Maxtor Diamondmax 80 GB
Maxtor Diamondmax 300 GB
DVD-speler
DVD-brander
en dus een Gainward Geforce 6800 Ultra.

De videokaart kwam met een verloopstekker, om van 1 voedingskabeltje naar 2 te gaan (hij heeft er 2 nodig).
Misschien dat ik toch te veel spul op de voeding heb hangen?

Ik heb het idee dat ik niet heb wat die link beschrijft, want bij mij blijft het beeld en geluid hangen (varieert van 1 tot 3 minuten ofzo, dan wordt ie zwart, en dan start ie vanzelf opnieuw op....)

Ik hoop dat jullie hier wat mee kunnen

PS Molexkabels zijn de kabels van de voeding?

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-07 09:29

frankknopers

Goud is geen geld

empyreum schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 19:49:
De videokaart kwam met een verloopstekker, om van 1 voedingskabeltje naar 2 te gaan (hij heeft er 2 nodig).
Toch is het niet de bedoeling dat je die 2 powerconnectors aan 1 'draad' hangt. Het verdient de voorkeur om de twee molexen elk op een ander kabelboompje in te pluggen.

Goud is geen geld

• TheZeroorez
  • Niet online
Ik denk inderdaad je voeding is. Codegen is namelijk een niet al te best merk geloof ik, en je hebt er aardig wat aanhangen. Ook de twee stekkertjes op je kaart bewijzen dat 'ie aardig wat voeding lust.. Heb je al getest met één geheugenbankje, één HDD, en géén opticals? Ik weet niet of het genoeg druk van de ketel neemt van je voeding, maar het zou net het randje kunnen zijn...
empyreum schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 19:49:
Toch is het niet de bedoeling dat je die 2 powerconnectors aan 1 'draad' hangt. Het verdient de voorkeur om de twee molexen elk op een ander kabelboompje in te pluggen.
Dat inderdaad ook, anders krijgen ze wel meer stroom dan aan één, maar niet genoeg...

[ Voor 41% gewijzigd door TheZeroorez op 09-08-2006 19:59 ]

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-07 18:27

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

TheZeroorez schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 19:58:
Dat inderdaad ook, anders krijgen ze wel meer stroom dan aan één, maar niet genoeg...
Stroom kun je niet krijgen, stroom kun je alleen maar vragen. ;)

De enige reden dat die stekker erbij zit is om de load over je kabels te verdelen.
Niet over je voeding. (Tenzij je een voeding hebt met meerdere voltlijnen).
Hangt er nou bijvoorbeeld ook een Hardeschijf aan dezelfde kabel als die van je videokaart heb je kans dat je stroomaanvoer als daarom gevraagd word minder stabiel is. (Bij goedkope voedingen is het meestal de trafo die gewoon inzakt).
Gebruik je nou die verloopstekker om bijv. bij je optical drives ook stroom te pakken dan kun je je load een klein beetje verdelen.
Ik zeg klein beetje want zoals al eerder aangegeven is, hoef je geen echte 480Watts van deze voeding te verwachten.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• LennyLL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-11-2025
Kan ook ergens anders aan liggen hoor. Wat voor driver heb je voor de videokaart?

Ik heb sinds ik de Nvidia 91.31 driver heb ook problemen, met nv4.disp.dll. Ik zie alleen een blauw scherm en dan start ie opnieuw op. Ben nog bezig om het op te lossen. Maar ik zal iig niet meteen een nieuwe voeding kopen als ik jou was.

Verwijderd

Ik zou ook eens naar de temps van de videokaart kijken. Met iets als atitool moet je die wel uit kunnen lezen

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-07 21:40
Ik heb hetzelfde probleem gehad, maar dan met een 6800LE. Precies dezelfde problemen zoals je omschrijft.

• TheZeroorez
  • Niet online
Ja leuk!

..En wat was de oplossing? Zou handig zijn..

Bovendien is een andere voeding bij dit systeem niet zonde om te kopen, het is een goede investering, en het bespaart je de nodige problemen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 18:18:
Ik zou ook eens naar de temps van de videokaart kijken. Met iets als atitool moet je die wel uit kunnen lezen
atitool op een nvidia kaart.. +1 grappig ;)

maar inderdaad, check je temperatuur, en sluit je videokaart eens aan met 2 stekkers uit verschillende kabelbomen (als je die hebt).
Word de kaart niet te warm, en blijf je het probleem houden dan heb je 2 mogelijkheden:

- kaart stuk
- voeding schiet te kort

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2006 18:57 ]

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-07 21:40
TheZeroorez schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 18:41:
Ja leuk!

..En wat was de oplossing? Zou handig zijn..

Bovendien is een andere voeding bij dit systeem niet zonde om te kopen, het is een goede investering, en het bespaart je de nodige problemen.
Er werd al verwezen naar het betreffende topic hierboven dus ik dacht dat het niet nodig was. Oplossing was laten vervangen onder garantie.

Heb je de kaart trouwens nieuw gekocht of tweedehands? Zou het kunnen dat het eigenlijk toch wel een 6800LE is ipv een echte ultra?

[ Voor 12% gewijzigd door matel op 10-08-2006 19:36 ]

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 18:56:
[...]

atitool op een nvidia kaart.. +1 grappig ;)
Kan prima, -1 overbodig ;)
maar inderdaad, check je temperatuur, en sluit je videokaart eens aan met 2 stekkers uit verschillende kabelbomen (als je die hebt).
Word de kaart niet te warm, en blijf je het probleem houden dan heb je 2 mogelijkheden:

- kaart stuk
- voeding schiet te kort
Dat zijn inderdaad de meest voor de hand liggende dingen..
Pagina: 1