Interne montage voor 2,5 inch harddisk

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Hey peeps,

Voor mij HTPC wil ik graag een 2,5 inch harddisk gaan gebruiken. Ik ben echter nog opzoek naar een manier om deze in een standaard 3,5 inch inbouwplek te monteren... Het liefst zou ik er een geluidsverminderende en verkoelende case omheen hebben, maar ik kan die nergens vinden...

Mijn vragen dus:

- bestaan er cases om een 2,5 inch harddisk intern te monteren

zo nee;

welke andere nette mogelijkheden zijn er...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Dat zijn brackets... Zal niet veel uitmaken voor het geluid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

Wimo.

Shake and Bake!

Inkopper.. maar waarom geen normale hd?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Wimo. schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 18:03:
Inkopper.. maar waarom geen normale hd?
Omdat laptop hd's over het algemeen stiller zijn en minder stroom verbruiken ==> koeler dus...

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

ze zijn al stiller en worden nauwelijks warm... waarom zou je er nog een case omheen doen?
Als het geluid je alsnog stoort, kan je er nog noppenfoam omheen doen ofzo... die schijfjes worden echt niet te warm.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

Wimo.

Shake and Bake!

MikeyMan schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 00:24:
[...]

Omdat laptop hd's over het algemeen stiller zijn en minder stroom verbruiken ==> koeler dus...
Neem gewoon een samsung silent HD. Die hoor je echt niet boven je cpu fan uit .. het stroomverbruik van een HD is zo weinig dat het 3x niks uit maakt.

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

geen doos mecano liggen?

zou er zo klaar mee zijn :P

mja,heb je ook niks aan, nutteloze reply :+

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
MikeyMan schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 00:24:
[...]

Ik heb mijn 3,5" WD 250GB SATA 7200RPM schijf in een Coolermaster Cooldrive 3 gemonteerd, en ik hoor de schijf absoluut niet meer.

De harde schijf blijft erg koel, ook tijdens de afgelopen hittegolf. Momenteel is de schijf 27 graden Celsius.

Via de S.M.A.R.T. analyse in Speedfan, lees ik op de website http://www.hddstatus.com/hdrepanalysis.php het volgende: Your hard disk is a WDC WD2500JD-00HBC0 with firmware 08.02D08.
The average temperature for this hard disk is 37C (MIN=27C MAX=47C) and yours is 27C. Dus echt koeler mag hij niet worden. :P

[ Voor 0% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 10-08-2006 01:37 . Reden: typo ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
F4T4L_3RR0R schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 01:36:
[...]

Ik heb mijn 3,5" WD 250GB SATA 7200RPM schijf in een Coolermaster Cooldrive 3 gemonteerd, en ik hoor de schijf absoluut niet meer.

De harde schijf blijft erg koel, ook tijdens de afgelopen hittegolf. Momenteel is de schijf 27 graden Celsius.
Had een idee geweest, maar in mijn dign kast heb ik alleen een 3,5" inbouwplaats voor de harde schijf... Met zo'n cooldrive heb je een 5,25" drive nodig...

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Wimo. schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 01:27:
[...]

Neem gewoon een samsung silent HD. Die hoor je echt niet boven je cpu fan uit .. het stroomverbruik van een HD is zo weinig dat het 3x niks uit maakt.
Mjah, maar m'n cpu fan hoor je niet... En m'n andere fans ook niet... Ik wil gewoon een écht stil systeem...

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

Hier heb ik een inbouwsetje gevonden voor een 2,5" HD in een 3,5" slot:

http://www.pcsilent.nl/nl..._voor_2.5__drive.174.html

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
MaikelG schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 15:17:
Hier heb ik een inbouwsetje gevonden voor een 2,5" HD in een 3,5" slot:

http://www.pcsilent.nl/nl..._voor_2.5__drive.174.html
Kijk, dat lijkt er meer op :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-04 09:18

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Bedenk je ook dat een laptop hardeschijf nog totaal ondergeschikt is aan een normale desktopschijf (ja ook de 7200 toeren modellen). Op een fatsoenlijke HTPC wil je toch ook capturen en timeshiften, dat moet je dus niet doen met een laptop hardeschijf. Maar owke tis jouw keuze.

M.b.t. je vraag lijken me de brackets een betere oplossing, aangezien gebleken is dat die zogenaamde hd koelers eigenlijk zelfs de hardeschijf warmer maken (weinig tot geen luchtcirculering rondom schijf bij bepaalde types en een HTPC behuizing staat niet bekend voor een goede airflow).

[ Voor 5% gewijzigd door Dukey op 11-08-2006 12:51 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Djoekie schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 12:49:
Bedenk je ook dat een laptop hardeschijf nog totaal ondergeschikt is aan een normale desktopschijf (ja ook de 7200 toeren modellen). Op een fatsoenlijke HTPC wil je toch ook capturen en timeshiften, dat moet je dus niet doen met een laptop hardeschijf. Maar owke tis jouw keuze.
video streaming is totaal niet van toepassing... Ik heb een tv met interne harde schijf, dus daar gebruik ik m'n htpc niet voor... Tis vooral voor het afspelen van muziek...
M.b.t. je vraag lijken me de brackets een betere oplossing, aangezien gebleken is dat die zogenaamde hd koelers eigenlijk zelfs de hardeschijf warmer maken (weinig tot geen luchtcirculering rondom schijf bij bepaalde types en een HTPC behuizing staat niet bekend voor een goede airflow).
Als je het oppervlak goed vergroot, zal de warmte-afgifte toch wat beter zijn... Zit er ook aan te denken om wat plakken aluminium -ter dikte van de 2,5 incher- tegen elkaar te schroeven, met de harde schijf ertussen...
Pagina: 1