Toon posts:

VGA kaart installatie

Pagina: 1
Acties:
  • 1.817 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Met heel wat problemen (met de PC ) klop ik bij jullie aan,
ik heb de afgelopen 2 dagen heel wat gegoogled en ik moet zeggen dat ik ten einde raad ben. Heb hier alle problemen op een rij en ik hoop dat iemand mij helpt. het is een hele lange verhaal

Ik had wat problemen met de computer en na het formateren
kan ik de VGA kaart niet meer goed installeren( die ik een maand geleden heb gekocht en hij deed het toen wel) Ik kan momenteel de resolutie niet hoger stellen.

Het is een Radeon 9550 VGA kaart, ATI

ik krijg een aantal fout meldingen:
probleem 1

de bestuurings systeem van ATI is niet goed of niet geinstalleert.

Ik heb een aantal keer de hardware en software opnieuw geinstalleert en de beschrijving op de site zorgvuldig gevolgd https://support.ati.com. het probleem is dat de driver die via de site te downloaden is alleen werk als Microsoft .NET Framework versie 2.0 is geinstalleerd, maar het lukt my niet om deze te installeeren omdat mijn XP geen origineel is. Is hier wat aan te doen? of installeer ik het product gewoon verkeerd, want heb de VGA kaart een maand en kan me niet voorstellen dat de software nu al verouderd is. Is er een volgorde die ik moet aanhouden?

probleem 2: verder zie ik nog de volgend foutmelding bij apparaat beheer onder Radeon 9550

Dit apparaat heeft onvoldoende vrije bronnen die kunnen worden gebruikt. (Code 12)

verdere details:
apparaat type: beeldscherm adapters
fabrikant: ATI Technologies Inc.

ik heb hier en daar gelezen dat het met de BIOS heeft te maken, via een tool heb ik begrepen dat de moederbord van mij MS-6318 is (heel wat speurwerk geweest ) gaat het wel eens mis zon bios installeren?

probleem 3, die er misschien te maken mee heeft??? :
de pci simple communication controller geeft nu ook een foutmelding:
De stuurprogramma's voor dit apparaat zijn niet geïnstalleerd. (Code 28)

verdere details:
apparaat typen: Overige apparaten
fabrikant: onbekend

ik heb begrepen dat dit programma iets met de modem te maken heeft, maar zover ik weet heb ik de modem goed geinstaleert want internet doet het gewoon wel dus snap niet helemaal wat PCI is, en bij apparaatbeheer is onder netwerkadapters Ethernet te vinden.

Nou diegene die zo geduldig is om dit hele verhaal te lezen verdient allereerst heel veel dank Ik hoop dat ik wat tips kan krijgen want ik kom er niet uit.

alvast bedankt,
woroud

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

1.
Verwijder eerst alle oude ATI software, een tool daarvoor staat op de website.

2.
Download de juiste drivers die je daar ook kunt vinden en die geen Microsoft .NET Framework vereisen.

Ik gok erop dat dit al je problemen oplost.

Koop een legale versie van XP, dan heb je dit soort problemen niet en dat maakt het e.e.a. veel eenvoudiger.

ARME AOW’er

• Moooo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-02 13:07
Kijk anders naar een wat oudere driver met het oude control panel. Ze staan soms bij de comments van nieuw uitgebrachte drivers, zoek anders even in de meuktracker.

• -Arcane-
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-12-2024
misschien ook handig om t vermelden wat voor problemen je had zodat je moest formateren. Was het relateerd aan problemen met de kaart?

Verwijderd

Topicstarter
De computer moest geformateerd worden omdat ik steeds een melding kreeg dat ik geen genuine software heb, ook was mijn geheugen vol en heb ik hier en daar wat programma's verwijderd, waaronder de software van radeon :S wist niet wat het was. De computer starte niet meer op en heb hem geformateerd.

Nuttige tips, ik ga eerst kijken of het lukt om een oude driver te downloaden.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de driver geinstalleerd (een oudere versie) ik krijg hier idd geen verwijzingen naar een
.net, maar heb nog steeds evenveel foutmeldingen

1 "kan het ATI-configuratiescherm niet initialiseren omdat
het ATI-stuurptrogramma nietis geinstalleert of correct
werkt het ati-configuratieschrem wordt afgesloten''

2 code 12 bij radeon 9550
3 code 28 bij PCI

zou het updaten van de bios helpen?
wat zijn jullie sugesties, wat kan ik het beste doen?

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Begin eens met het posten van je volledige pc setup :)

Instagram / YouTube

Verwijderd

Topicstarter
misschien een domme vraag maar hoe attach ik hier een bestand, kan het niet vinden :D

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:31

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

omega drivers downloaden en installeren. vereisen geen .net.
klaar case closed :P

edit: en natuurlijk niet vergeten de juiste chipset drivers voor je moederbord te installeren.

[ Voor 37% gewijzigd door Hubert op 09-08-2006 11:44 ]

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Verwijderd

Topicstarter
Hubert schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 11:42:
omega drivers downloaden en installeren. vereisen geen .net.
klaar case closed :P

edit: en natuurlijk niet vergeten de juiste chipset drivers voor je moederbord te installeren.
toch doet hij het niet, heb een oude versie van de driver gedownload en die heeft idd geen .net versie 2.0 nodig, maar toch krijg ik bovenstaande foutmeldingen. dus case niet closed :S

Verwijderd

Topicstarter
aramdin schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 10:09:
Begin eens met het posten van je volledige pc setup :)
misschien een domme vraag maar hoe attach ik hier een bestand, kan het niet vinden.
heb een everst raport gemaakt, is dat goed?

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:54

sapphire

Die-hard pruts0r

op GoT kan je geen bestanden attachen....
je zult eht moeten uploaden end an linken of gewoon even dr balangrijkste dignen overtypen.

En je hebt eht steeeds over "een oudere versie" welke als k vragen mag?

Gabriël AM5

Verwijderd

Topicstarter
sapphire schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 11:59:
op GoT kan je geen bestanden attachen....
je zult eht moeten uploaden end an linken of gewoon even dr balangrijkste dignen overtypen.

En je hebt eht steeeds over "een oudere versie" welke als k vragen mag?
Catalyst 5.11 Windows XP - Driver Download deze versie, en vervolgens gekozen :

High Speed (Cable / DSL)
With Control Panel Download
1 of 1 25.8 11/11/05
Display and WDM Drivers included in this bundle

de nieuwe Catalyst 6.7 Windows XP - Driver Download vereist .net 2.0

wat zijn de belangrijkste dingen, want ik kan nergens naartoe uploaden.

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Files uploaden kan b.v. via www.turboupoad.com of www.rapidshare.de en dan kun je hier de link posten.

Je zegt wel een oudere versie van de ATI drivers gedownload te hebben, maar heb je ook een
Omega variant geprobeerd ? Deze zijn oa. te vinden op: http://www.omegadrivers.net/archive.php

Grote kans dat je drivers niet werken omdat het model kaart dat je hebt (9550) (te) oud is en niet meer door de nieuwste drivers ondersteund wordt. Probeer dan een een oude(re) versie en lees de release-notes om te kijken of je kaart door die versie ondersteund wordt !

Je BIOS upgraden en/of firmwares flashen kan altijd fout gaan, maar de kans dat het fout gaat is < 1% (mits je weet wat je doet) ... Als je VGA kaart het eerst wel deed is een BIOS upgrade zeker niet nodig.

Zo te lezen is het echt puur een driver-issue met je Windows; probeer eens een Omega variant van de ATI drivers. Vergeet niet eerst alle ATI software te deinstalleren en te herstarten.

[ Voor 11% gewijzigd door SKiLLa op 09-08-2006 12:17 ]

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Verwijderd

Topicstarter
informatie systeem: als er iets mist dan hoor ik het graag
download link: http://rapidshare.de/files/28745770/Report.txt.html

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2006 12:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
SKiLLa schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 12:11:
Files uploaden kan b.v. via www.turboupoad.com of www.rapidshare.de en dan kun je hier de link posten.

Je zegt wel een oudere versie van de ATI drivers gedownload te hebben, maar heb je ook de
Omega variant wel geprobeerd ? Deze is oa. te vinden op: http://fileforum.betanews...mega_Drivers/1086739971/1

Grote kans dat je drivers niet werken omdat het model kaar dat je hebt (9550) (te) oud is en niet meer door de nieuwste drivers ondersteund wordt.

Je BIOS upgraden en/of firmwares flashen kan altijd fout gaan, maar de kans dat het fout gaat is < 1% (mits je weet wat je doet) ... Als je VGA kaart eerst wel deed is een BIOS upgrade zeker niet nodig.

Zo te lezen is het echt puur een driver-issue met je Windows; probeer de Omega variant van de ATI drivers eens. Vergeet niet eerst alle ATI software te deinstalleren en te herstarten.
ok ik ga dit doen, dank

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

BCC

Zit de modem soms in het slot naast de videokaart? Het klinkt namelijk of ze samen een conflict hebben, waardoor je wel de driver kan installeren, maar er verder weinig gebeurt.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

Topicstarter
BCC schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 12:35:
Zit de modem soms in het slot naast de videokaart? Het klinkt namelijk of ze samen een conflict hebben, waardoor je wel de driver kan installeren, maar er verder weinig gebeurt.
de videokaart zit bovenin, daarna volgt een leeg slot, daaronder iets andes (groen met een wit randje)
mijn internet verbinding doet het wel, de computer geeft wel een conflict aan, ik ga de computeropnieuw opstarten en kijken of de conflict blijft, zonder dat de VGA hardware is geinstalleert.

probleem 3 de pci simple communication controller geeft nu ook een foutmelding:
De stuurprogramma's voor dit apparaat zijn niet geïnstalleerd. (Code 28)

Verwijderd

Topicstarter
het lukt niet om deze driver te installern ik krijg de volgende foutmeldingen:
The following minimum system requirements for this setup were not met
Operating system: windows2000 SP3 (or newer) Windows XP SP1(or newer)

harware_installatie:
De software die u voor deze harware installeert Radeon 9550(omega 3.8.252) voldoet niet aan de eisen van de windows logo_test die op computibiliteit met windows XP controleert.

Wat ik eigelijk niet snap is het volgende, De CD geleverd bij de VGA kaart
deed het in eerste instantie wel, waarom nu opeens niet?

Verwijderd

Topicstarter
zijn er nog tips voor me :D

Verwijderd

.net is gewoon te downen bij ati :?

• DroogKloot
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Installeer eerst service pack 1(a), en dan de drivers.

Verwijderd

Topicstarter
service pack 1 is gelukt, heb een driver gevonden die .net 1.1 nodig heeft, enig probleem is dat bij installatie het programma hem niet herkent, moet perse op cd staan, dus ga dat effe branden.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas is fout nog niet opgelost.

ik heb een ander fout opgemerkt:

onder monitor adapter, Vgasave is de device status ok, maar onder resources staat:

conflict device list:
Input/Output Range 03B0 - 03BB used by:
VIA Tech CPU to AGP Controller
Input/Output Range 03C0 - 03DF used by:
Memory Range 000A0000 - 000BFFFF used by:

zou dit er iets mee te maken kunnen hebben?

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Grote kans van wel, hoe je het kan oplossen kan ik je even niet mee helpen :(

Instagram / YouTube

Verwijderd

Misschien helpt het resetten van je bios, dan deelt ie als het goed is ook weer nieuwe adressen uit. Mogelijk zit daar een conflict.

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Begin maar eens met het opzoeken en installeren van de drivers voor dat MS-6318 moederbord..... volgens mij zit het daarmee niet in de haak.

specs

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 23:25:
Misschien helpt het resetten van je bios, dan deelt ie als het goed is ook weer nieuwe adressen uit. Mogelijk zit daar een conflict.
hoe kan ik het resetten, kan die optie niet vinden.
vindt het te riskant om bios te updaten.
Pagina: 1