front audio panel probleem: Sonata II + Asus P5W DH deluxe

Pagina: 1
Acties:
  • 2.337 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08-2025
Even een vraag over de combinatie moederboard Asus P5W DH deluxe en de case Sonata II. Ik probeer deze kabeltjes van de frontpanel op de Front panel audo connecter (AAFP) aan te sluiten op het moederbord maar deze namen komen helemaal niet overeen. Uiteraard heb ik eerst gezocht in de handleiding van mijn mobo en op de Faq gekeken van antec.com. Hier vond ik wel iets:
Please follow these directions to make your Audio Connection.

There is an Intel standard 10-pin connector (with also 7 individual wires with individual connectors) attached to a gray wire leading from the front panel speaker and microphone connection. If your motherboard supports Intel's standard onboard audio connector, you can plug the 10-pin connector directly onto the board. For non-Intel standard audio connections, you need to plug the 7 individual connectors into the motherboard.

Instructions for non-standard audio connections.
1. Locate the internal audio connectors from your motherboard or sound card.
2. Consult your motherboard or sound card manual for the pin-out positions.
3. Microphone Power Pin: Connect the MIC connector to this pin.
4. Microphone Input Pin: Connect the MIC-BIAS connector to this pin.
5. Ground Pin: Connect the AUD GND connector to this pin.
6. Front Right Speaker Out Pin: Connect the FPOUT-R connector to this pin.
7. Front Left Speaker Out Pin: Connect the FPOUT-L connector to this pin.
8. Rear Right Speaker Out Pin: Connect the RET-R connector to this pin.
9. Rear Left Speaker Out Pin: Connect RET-L connector to this pin.
Note: Your motherboard may not support rear speakers output. In this case you do not need to connect RET-R and RET-L.
Maar hier kom ik niet verder mee... De kabeltjes bevatten de volgende namen:
MIC
MIC BIAS
AUD GND
FPOUT-L
FPOUT-R
RET-L
RET-R

op mijn moederbord zijn er volgende pinnen:
SENSE2_RETUR
SENSE1_RETUR
SENSE_SEND
PRESENCE#
GND
PORT2L
PORT2R
PORT1L
PORT1R

Totaal verschillend dus. Er moet toch iemand zijn die hier ook tegenaan gelopen is. Heeft iemand hier een oplossing voor?

• Wits
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-01-2023

Wits

fka Witsflow

Heeft je mobo geen aansluiting voor die 10 pin connector? Die gebruik ik namelijk voor m'n a8n-e en sonata 2.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je moet op je handleiding de legacy AC schema bekijken.

Probeer:
MIC --> MIC2_R
MIC BIAS --> MIC2_L
AUD GND --> AGND
FPOUT-L --> Line out_L
FPOUT-R --> Line out_R

Verwijderd

Ik heb ook een P5W DH Deluxe in combinatie met een Antec Sonata II.

In de handleiding van de P5W DH Deluxe 2 lijstjes:

HD Audio-compliant pin definition:

SENSE2_RETUR - PORT2 L
empty - SENSE_SEND
SENSE1_RETUR - PORT2R
PRESENCE# - PORT1R
GND - PORT1L

Legacy AC 97 audio pin definition:

NC - Line out_L
empty - NC
NC - Line out_R
NC - MIC2R_L
AGND - MIC2_L

De onderste moet je hanteren (Legacy AC 97 audio pin definition) maar je kunt in dit geval gewoon de 10-pin connector van het frontpanel op je mobo plaatsen op de pinnetjes met het groene voetje achter je PCI-sloten. De tekst "AUDIO" op de connector staat dan aan de kant van de PCI-sloten.

PS: Jij wilde mij toch nog mailen ergens over? Heb m'n e-mailadres op zichtbaar gezet. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2006 19:10 ]

• Sjaakmeister
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
BalusC schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 23:16:
Je moet op je handleiding de legacy AC schema bekijken.

Probeer:
MIC --> MIC2_R
MIC BIAS --> MIC2_L
AUD GND --> AGND
FPOUT-L --> Line out_L
FPOUT-R --> Line out_R
Mijn vader heeft sinds enkele weken ook een P5W DH Deluxe, welke in een Antec P150 kast is gebouwd. Het front audio gedeelte doet het niet, en ik heb dit schema uitgeprobeerd, echter werkt het op deze manier nog niet, ik weet 99% zeker dat ze nu wel goed moeten zitten. Kan iemand misschien ff een fototje posten van de aangesloten frontaudio aansluitingen op het moederbord??

Verwijderd

Heb een geheel ander ouder moederbord met hetzelfde probleem gehad. Uiteindeluck de oplossing gevonden door te Googelen naar het moederbord op problemen gerelateerd aan connectoren. Bleek onjuist gedocumenteerd door maker van moederbord ASUS en foutief op moederbord.

Verwijderd

Voor iedereen die zijn front panel audio connector wil aansluiten op zijn Asus P5b moederbord en de bedrading is niet standaard. Dit is voor AC97 mode niet High Definition Audio mode.

Bedrading:
· Ground
· Speaker out Left
· Speaker out Right
· Return left
· Return Right
· Mic in
· Mic Bias
Zorg dat je in je bios je geluidskaart in AC97 mode staat
Zorg dat bij volumeregeling je microfoon op frontpanel staat aangevinkt (advanced settings).

Moederbord:
6 | 7 | 8 | 9 | 10
1 | 2 | 3 | 4 | 5

01: MIC2_L
02: MIC2_R
03: LINE OUT_R
04: NC (NOT CONNECTED)
05: LINE OUT_L
06: AGND
07: NC
08: NC
09: ---
10: NC

Van de 7 draden sluit je er 5 aan return left en return right gebruik je niet.
Dit wordt het schema:

6 | 7 | 8 | 9 | 10
1 | 2 | 3 | 4 | 5

01: Mic in
02: Mic Bias
03: Speaker out Right
04: Open pin
05: Speaker out Left
06: Ground
07: Open pin
08: Open pin
09: ---
10: Open pin

Combinatie van deze GOT thread, deze link http://www.tones.be/forum...dde28b392051a6f2ceb6c8bb3
en mijn eigen ervaring

• Roncom
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 31-12-2025
Goedemiddag,

Ik heb eveneens een probleem met mijn front audio op mijn Antec Sonata II. Ik heb een onboard geluidskaart op mijn ASUS A8N-SLI.

Als ik mijn speakers of headset aansluit op mijn front panel hoor ik een misvormd geluid. Ik hoor wel muziek, maar bijvoorbeeld de tekst hoor ik heel zacht, zeg maar gerust niet. De audio aansluiting aan de achterkant werkt wel goed.

Nu vraag ik mij af of dat het gewoon stuk is, of dat ik wat moet veranderen in mijn kast/moederbord? Ik kwam dit topic tegen en de combinatie probleem/kast/moederbord heeft wel enigszins betrekking op mijn probleem. Enig verschil is dus dat ik wel geluid krijg, alleen misvormd.

• Roncom
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 31-12-2025
Even een schopje en toevoeging...

Ik heb contact gezocht met customer support van Antec en kreeg de volgende reactie:

The only solution we can do is to send you another audio/usb/firewire assembly.
Please reply back with your postal address.

Lost dit het probleem op of ligt het aan de bedrading tussen kast en moederbord?
Pagina: 1