beperkte verbindingsmogelijkheden (wireless)

Pagina: 1
Acties:
  • 4.156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183884

Topicstarter
Hallo, ik heb een thuiscomputer met ingebouwd wireless Acces Point en een laptop
Nu heb ik onlangs de modem van de thuiscomputer hergeïnstalleerd.

Het probleem is dat ik nu via mijn laptop slechts beperkte verbindingsmogelijkheden heb en dus niet meer op internet kan gaan.
Ik heb al geprobeerd de laptop een vast IP-adres te geven, waardoor ik de melding "beperkte of geen verbindingsmogelijkheden" niet meer krijg, maar dan kan ik dus nog altijd niet op internet.

Wie heeft er een idee wat ik moet doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pong
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Heb je de verbinding van je thuiscomputer (de uitgaande verbinding) gedeeld voor internetgebruik?

Geen Ping, wel Pong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja, heb ik gedaan.
Heb ook al winsockfix laten draaien, maar nog geen resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pong
En als je beide pc's een vast IP geeft dat binnen de range van de router (?) valt, kunnen ze elkaar pingen? Staat je modem/router toevallig in bridged mode?

Geen Ping, wel Pong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Router heb ik niet, wel een soft acces point ingebouwd in de pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-07 21:50

DarkSide

theres no place like ::1

Die beperkte verbindings melding komt omdat je gebruik maakt van DHCP. En je laptop geen DHCP server kan vinden. Windows stelt dan een z.g APIPA adres in (169.254.x.x).
Nu je een vast ip adres hebt krijg je idd die melding niet meer. Wat je moet doen is zorgen dat je laptop weer verbinding kan krijgen met je DHCP server (waarschijnlijk je modem/router)
Of even de juiste gateway invoeren bij je vast ipadres. Deze kan je vinden door ipconfig/all in te typen in je command prompt.

Als je AP niet goed ingesteld staat, kan het zijn dat deze de verbinding weigert. BV als je een verkeerd WEP/WPA key hebt ingesteld.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dus hoe kan mijn laptop verbinding maken met DHCP ?

of hoe weet ik juist welk vast IP-adres moet gebruiken (heb al geprobeerd via ipconfig maar dat lukt me niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Ik las het net verkeerd. Je maakt nog gebruik van een inbel modem en ICS.
ICS moet er voor zorgen dat je je clients een ipadres krijgen. Je kan als gateway proberen het ipdres van je pc te gebruiken. zorg er wel voor dat je ipadres indezelfde range zit!
Verder heb je volgens mij ook een wizzard ICS, loop die eens langs. Die kon dacht ik ook de instellingen op een usb stick zetten. En kon je zo je clients installeren. Maar het is lang geleden dat ik iCS gebruikt heb, dus 100% zeker weet ik het niet.
Verder moet je er voor zorgen dat je AP goed ingesteld staat. controlleer je WEP/WPA keys. Of reset alles naar fabrieks instellingen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pong
....en zorg dat de PC waar de verbinding op binnen komt de DHCP server is, als je met DHCP van plan bent te werken. Het IP adres van die PC is dan je DHCP server.

Geen Ping, wel Pong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb een ADSL modem

DHCP: op alle 2 de computers niet gebruikt
Ook maak ik geen gebruik van WEP/WPA keys (onbeveiligd dus)

Als ik met vast IP-adres werk, welke IP-adressen moet ik dan invullen ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Anoniem: 183884 schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 13:10:
Heb een ADSL modem

DHCP: op alle 2 de computers niet gebruikt
Ook maak ik geen gebruik van WEP/WPA keys (onbeveiligd dus)

Als ik met vast IP-adres werk, welke IP-adressen moet ik dan invullen ???
Ok dus toch een ADSL modem. Ik las in je OP dat je de modem van je thuiscomputer (ik denk inbel modem).
Je ADSL modem kan je het beste op DHCP zetten. heb je geen gedoe met ipadressen.
Wil je het toch handmatig doen. Zorg er dan voor dat elke pc een uniek ip adres heeft indezelde range als je modem (iets van 192.168.1.2) met het juiste subnetmasker (255.255.255.0) en zet als gateway het ipadres van je modem in.
Simpeler gezegd. Stel je wifi netzo in als je pc die wel werkt, en verhoog het ipadres met 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als ik met DHCP werk, geeft hij dus de melding van beperkte verbindingsmogelijkheden.

en wat moet ik bij DNS invullen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-07 16:13

Gallus

Cheesy

Ziet je laptop het access point in de wireless zero configuration?

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pong
DNS? Gewoon alles op automatisch zetten, dus zowel IP adres als DNS server adressen. In geval van nood vul je daar het IP adres in van de PC waar het signaal op binnenkomt. Je doet er dus verstandig aan die PC een vast IP te geven.

[ Voor 3% gewijzigd door Pong op 02-08-2006 14:42 . Reden: typo ]

Geen Ping, wel Pong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pong
Heb me even verdiept in de materie:
Met zo'n soft access point heb je 2 netwerkadressen:

Je netwerkkaart in je PC krijgt van de modem een IP adres: Dit is je gateway
Je access point kent je PC onder een ander adres (meestal 192.x.x.x of 10.x.x.x).
Je access point, dus niet je PC deelt de adressen uit (ja, ook met interne AP's).

Als het goed is, heb je van je leverancier een stukje software gekregen waarmee je je draadloze Acces Point kan beheren.
By default (voor de experts onder ons: by design) wordt het door je modem uitgedeelde adres als gateway gezien: niets aan doen dus, anders IP adres en DNS servers overnemen uit een [start->uitvoeren->cmd->ipconfig/all] schermpje.
In die software client staat ongetwijfeld een optie DHCP ----> Aanzetten die handel.
Op je laptop zet je vervolgens onder TCP/IP alles op automatisch.
Mocht je voor je wireless adapter aparte software hebben geinstalleerd, dan kan daar nog een probleem uit ontstaan. Je laat Windows dan voortaan je wireless zero configuration afhandelen.

[ Voor 0% gewijzigd door Pong op 02-08-2006 20:04 . Reden: typo ]

Geen Ping, wel Pong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
opgelost !

ik moest bij het softaccespoint gewoon een optie "deze verbinding delen" aanvinken.
Pagina: 1