Toon posts:

Openmaken 19" TFT

Pagina: 1
Acties:
  • 788 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vlieg achter mijn monitor zitten. Eerst bewoog hij nog door het beeld heen, maar de laatste paar dagen zit er geen beweging meer in.

Ik heb een Dell 1905FP.

Mijn vraag is kan ik hem zelf openschroeven? Waar moet ik op letten? En moet je hier super handig voor zijn of kan iedereen het?

Ik heb geen garantie meer op mijn monitor en erger me enorm aan die vlieg.

Iemand met ervaring van het loshalen van monitoren?

Verwijderd

zie je de vlieg zitten dan? in princiepe kan je de achterkant los schroeven en makkelijk weghalen desnoods met stofzuiger.

het lijkt me niet dat de vlieg op plaatsen komt waar je zelf lastig bij kan.

maar als ie dood is heb je er toch geen lastm eer van?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:22
Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 19:39:
het lijkt me niet dat de vlieg op plaatsen komt waar je zelf lastig bij kan.
Het lijkt jou niet dat een vliegje van een paar millimeter groot op plekken kan komen waar je zelf lastig bij kan komen? 8)7

Komt overigens wel vaker voor:
Vliegje in Acer AL715
Insectje in monitor
Er zit een onweersbeestje in mijn laptop-scherm!!!
Er zit een beest in mijn TFT
[rml][ tft] vliegje erin, hoe eruit te krijgen?[/rml]

[ Voor 4% gewijzigd door Hahn op 20-07-2006 19:42 ]

The devil is in the details.

Verwijderd

Ik heb ook vier kleine bewegende beestjes in mijn scherm (Acer AL1722), tussen de voorplaat en het scherm zeg maar, dus je ziet ze altijd. Ben hier in de buurt niet de enige, die dingen zijn zwaar irri! Ook maar eens kijken of ie open kan dan. Ga van t weekend lannen dus moet ie toch van z'n plaats.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er zeker last van, het is net of er gewoon een vlek op je scherm zit. Hij schijnt tussen de blacklight en de glasplaat te zitten. Daartussen is een opening van rond de 0,4mm waar geen stof doorkan, maar wel hele kleine vliegjes.

Bedankt Hahn voor de links en de verdere uitleg.

Vraag is nu of er mensen zijn met ervaring van het openmaken van een monitor.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2006 19:43 ]

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 22:08

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Bugs! :+

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Verwijderd

Topicstarter
Wat heb ik hier nou aan, kunnen we a.u.b. topic serieus houden?

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 19:44:
[...]

Even chill he, wil je hulp of niet. Misschien helpt dit:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/s.klein/bug.jpg
Ze gaan toch op het licht af (8>

Heb je de dell site al gechecked, staat daar geen info over hoe die open kan :?

Verwijderd

moet er niet aan denken dat er vliegjes in mn nieuwe tft scherm zitten :'( . is dit niet een algemeen rpobleem en zijn er op forums niks over te vinden?

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-07 14:43

M-ThijZ

Riding on Rails

Probeer anders eens om met een stofzuiger bij de opening de vlieg eruit te zuigen. Als je zo'n mondstuk met een kleine opening op stang zet moet het misschien net genoeg zuigkracht hebben om het beestje eruit te zuigen.

Verwijderd

Bel Dell eens op, ook al valt het buiten de garantie. Bedrijven kunnen zich nog wel eens coulant opstellen in dit soort zaken, aangezien ze liever zo een probleem oplossen dan negativiteit over hun heen krijgen. Zo niet, dan kun je ze iig. gelijk om een schema vragen van je monitor, zodat je van te voren weet wat je tegen komt.

Onlangs is een iiYama beeldscherm retour gegaan, met vliegje, gratis verwijderd, buiten garantie om, klasse service :)

Verwijderd

[...]

haha, vond hem zelf wel humor :Y)

Let goed of je scherm geen 'flatcable' gebruikt ( die scheur je heel snel ).

Verwijderd

Topicstarter
Nogmaals iemand een idee hoe je een Dell 1905FP openmaakt? Mij is het nog niet gelukt.

Verwijderd

Topicstarter
Op de Dell site en het Dell forum is niets te vinden over het openmaken van een Dell 1905fp. Laat staan over andere monitoren. Dus als iemand weet hoe hij open moet, laat het me dan a.u.b. ff weten.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Waarom direct dat ding openmaken? Je kunt beter eerst de tips proberen die in soortgelijke topics staan.

Verwijderd

Gister is er ook in mijn Atec NeoView TFT scherm een vliegje gekropen. Ik had echter geluk en zag hem er vanochtend aan de bovenkant van het scherm uitkruipen, en heb voor de zekerheid zijn begrafenis geregeld, daar hij niet weg wilde vliegen... :(

Terwijl hij achter/voor/tussen mijn scherm zat, besloot ik een experimentje te doen, op basis van wat even hierboven ook al genoemd werd: insecten komen op licht af.

Eerst fullscreen een zwarte afbeelding laten zien, dus donker beeld.
Vraag: is het insect te manipuleren met mijn witte muispointer?
Antwoord: Ongeveer 5 minuten geprobeerd, maar geen merkbare relatie tussen mijn muisbewegingen enerzijds en het vliegje anderzijds...

Daarna in photoshop een image gemaakt van 1280x1024, met een gradient fill van zwart naar wit, van het midden van het scherm naar links onder (waar het beestje op dat moment zat).
Vraag: beweegt het insect nu meer naar het lichtere of naar het donkere deel toe?
Antwoord: Opnieuw in 5 minuten tijd geen relatie kunnen ontdekken tussen achtergrondkleur en route van het diertje.

Misschien heeft iemand zin om andere dingen (kleuren / gradients / patronen / brightness backlight) te proberen en resultaten te posten?

Mijn theorie tot zover:

-WIJ- zien het scherm van afstand, met een "backlight".
-INSECTEN- van dit formaat (< 0.4 mm breed/hoog) lopen op een discovloer a la "saturday night fever" waarvan de vlakken groter zjn dan hun kop. wat voor ons een gradient is, is voor hen een miniem kleurverschil omdat ze te klein zijn voor het overzicht dat je nodig hebt om een gradient te zien, ze zitten er letterlijk te dicht met hun neus boven op.

Vraag die hiermee samenhangt: zit een backlight wel aan de achterkant? Ik kan me voorstellen dat een backlight aan de zij/bovenkant(en) zit, en dat een klein insect in een TFT alleen die witte? kleur ziet, en ook nog eens egaal...

Weet iemand een leuk experiment wat misschien kan helpen om erachter te komen of zulke verdwaalde insecten te "sturen" zijn?

• MilaNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-07 10:13
[...]

offtopic:
Ik vind m eerlijk gezegd wel goed 8)

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-06 21:38
MilaNL schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 13:43:
[...]

offtopic:
Ik vind m eerlijk gezegd wel goed 8)
Maar al te vaak gemaakt, ook in andere topics :O

Verwijderd

Zit met exact hetzelfde probleem als de TS, en dit met mijn spiksplinternieuwe TFT.

Verwijderd

Topicstarter
NOGMAALS: Wat kan ik eraan doen?

Mijn vlieg is dood en zit al dagen op dezelfde plaats. Hoe Haal ik mijn tft uit elkaar? En hoe zet ik hem weer werkend in elkaar?

Graag ontopic vanaf nu.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Verwijderd schreef op zondag 23 juli 2006 @ 03:03:

Mijn vlieg is dood en zit al dagen op dezelfde plaats. Hoe Haal ik mijn tft uit elkaar? En hoe zet ik hem weer werkend in elkaar?

Graag ontopic vanaf nu.
heb je de ander topis hierover wel eens gelezen :?
Het komt er op aan een beetje inventief te zijn óf ff naar de fabrikant/verkoper te bellen. Over het algemeen doet de fabrikant niet te moeilijk over zoiets, en anders kan je nadien nog zelf aan de slag.

Je kan proberen of je het insect kan bewegen/verwijderen door schudden of blazen (met perslucht!) of evt met een stofzuiger. Je kan ook zoals je zelf al aanhaalde je scherm openmaken. Het openmaken zelf is niet zo moeilijk meestal, een paar schroefjes en hier en daar een beetje wrikken. Maar let wel op met je tft! liever een insect dan een stevige kras of tientallen vingerafdrukken :X

Eender hoe, er is niemand die je ff van aan de andere kant van je inet lijtje kan vertelen wt nou voor jou de beste manier is. Onthou alleen dat het niet de moeite is een scherm te mollen voor een vliegje :+

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-02 10:01
Ik heb net contact opgenomen met de technische dienst van Samsung. Dit euvel (waarmee ze deze zomer al meerdere malen gecontacteerd zijn) valt volledig onder de fabrieksgarantie.

Ik weet natuurlijkl niet of dit ook voor Dell telt

[ Voor 14% gewijzigd door bartgabriels op 26-07-2006 11:20 ]

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
bartgabriels schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 11:17:
Ik heb net contact opgenomen met de technische dienst van Samsung. Dit euvel (waarmee ze deze zomer al meerdere malen gecontacteerd zijn) valt volledig onder de fabrieksgarantie.

Ik weet natuurlijkl niet of dit ook voor Dell telt
Hier op Campzone ook genoeg mensen met vliegjes / beestjes in de TFT.. :)

zelf geen last van...
maar zo`n panel is toch officieel gesealed?

404 Signature not found

• bartgabriels
Zo'n scherm kan ook warm worden, en daarom zijn er dus verluchtingsgaten gemaakt :)
En ja zo een beesje zoekt gewoon de warmte op

Verwijderd

Wie brengt toch elke keer zo'n onzin verhaal op van dat een lcd paneel moet luchten tussen de kristallen, die horen gewoon helemaal dicht te zijn.
En zoals bij vele fabriekanten valt dit absoluut onder de garantie, omruilen en vervangen

• bartgabriels
Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 07:45:
Wie brengt toch elke keer zo'n onzin verhaal op van dat een lcd paneel moet luchten tussen de kristallen, die horen gewoon helemaal dicht te zijn.
En zoals bij vele fabriekanten valt dit absoluut onder de garantie, omruilen en vervangen
Dat was wat Samsung mezelf zei ?

• Grenco
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-06 09:08
Verwijderd schreef op zondag 23 juli 2006 @ 03:03:

Graag ontopic vanaf nu.
Verder alles goed?

Gewoon de schroeven er uit draaien en voorzichtig openmaken. Als je niet meer verder wil/durft, bel je de lokale elektronica reparatie boer en laat hem dat voor een paar tientjes doen.

Als je voorzichtig bent lukt het vaak wel. Het gaat niet zomaar stuk, gewoon goed opletten en niks forceren.

[ Voor 33% gewijzigd door Grenco op 27-07-2006 10:01 ]

Righty-dokey matey-bloke flap old salty sea-dog amigo skipjack jockstrap piano-tuner, let's see you balls this one up!

• HyperMan
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Ik heb tijdens CZ een 2e hands breedbeeld TV gekocht (CRT!) en het lijkt alsof er daar ook een vliegje 'in' zit, wat me erg vreemd lijkt, aangezien de beeldbuis potdicht zit (vacuum), maar misschien zit er toch nog een extra plaat voor het scherm. Ga Phillips maar es bellen of ze wat weten

Hier komt iets hips te staan

• Dedgeh
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-06 08:41
Dus ik kan mijn 930BF opsturen? Ik ga er liever niet in sleutelen.
Moet ik dan Samsung bellen, of (in mijn geval cool-prices) de winkel bellen>

• bartgabriels
Nairety schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 22:34:
Ik heb hem gewoon teruggedaan naar de winkel van Aankoop( in mijn geval Vandenborre) maar vermoedelijk kan je hem ook rechtsreeks naar Samsung oipsturen (dat vroeg die kerel me toch of we ineens een verzending konnen opstellen). Zorg er wel voor dat de beestjes aangeduid zijn op het scherm. Schrijf de coordinaten waar ze zitten op een blad, of plak er van die ronde stickertjes op.

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:51
Ik heb een samsung en echt perfect.
Mijn bug is verdwenen maar als hij weer komt komen ze de volgende dag als team mijn tft schoonmaken.
Gewoon bellen en NIET zelf openmaken.

• Dedgeh
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-06 08:41
Oké, dat is goed nieuws, bedankt!

Verwijderd

test

Verwijderd

Beste mensen,
Mijn Iiyama 17 inch TFT gaat na 20 min even op zwart , daarna schiet hij weer trug naar beeld,maar daarna krijg ik steeds meer zwarte beelden , misschien een soldeerverbinding die niet goed is.
Mijn vragen :herkent iemand dit probleem en weet je de oplossing ?
2de vraag: naa verwijdering van de 4 schroeven, zit het backpanel nog zeer stevig geklemd, zodat ik bang ben iets te beschadigen of dat iets afbreekt.Misschien weet iemand hoe je zo'n Iiyama open krijgt, hij is buiten de garantie en bovendien 2de hands

Laat maar weten

Jo

Verwijderd

Nairety schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 22:34:
Bel Samsung. Die maken met je produktcode en serienummer een RMA voor je aan. Dan wordt je de volgende dag opgebelt door een koeriersbedrijf voor een afspraak om je monitor om te ruilen. Je krijgt dan gelijk een nieuw (gerepareerd, dat wel) scherm. Ben je ook geen verzendkosten kwijt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2006 12:32 ]

Pagina: 1