Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181448

Topicstarter
Hallo, ik ben in het KPN problemenland terecht gekomen, :( ik was altijd bij chello, maar was ik maar terug!!! 8)7
Ik heb adsl van hetnet, (adsl snel surfen), en het modem 716v5, deze werkt goed met de ontvanger 120g _/-\o_
(toen ik het bestelde vertelde ik dat ik meerdere pc's wilde aansuiten, dit mag wettelijk bij hen dus.. alleen zei de man aan de telefoon, zou ik als ik u was wel gelijk het aantal usb ontvangers die u nodig heeft mee bestellen, ok! heb ik in vertrouwen gedaan. 8)7
Wat krijg ik dus 2 usb ontvangers 120g en 3 usb ontvangers 121g :o
Maakte niet uit werd verteld, 8) maar nu het volgende, ik kan met de 120g verbinding krijgen _/-\o_ , en internetten, maar met de 121g usb ontvangers niet, totaal niet. :(
Tijdens het instaleren (als je de usb in de usb poort moet doen)slaat het beeldscherm zwart en start windows xp(home) opnieuw op, was maar waar, hij blijft opstarten tot net stukje windows en slaat weer uit, en dit stopt niet. })
Dit gaat door tot je de usb stick eruit haalt dan gaat windows aan. :?
Niemand van het net/kpn/speedtouch kan het verkelpen, jammer voor mij zeggen ze komt voor.
En ik kan ze niet omruilen want de 120g is op en wordt niet meer geleverd. :?
Dus wat nu, ik heb draadloos modem, en heb deze maar verhangen naar de overloop, en utp kabel naar de computers op zolder.
En een pc eerste etage verbonden met de speedtouch 120g ontvanger. :|
Erg wat moet ik, ben een vermogen aan helpdesk telefoon kosten kwijt 0,45 cnt voor het net p/min en 0.10cnt/kpn p/mij en dan speedtouch 0,65cnt p/min en dit uren, zo ver dat ze me in het bios lieten gaan dingen veranderen.... en ....juist comp niet meer aan de praat te krijgen. })
Ja moet u naar comp winkel, het ligt aan u computer, nou echt niet, zeker aan drie computers dan, ik heb alle 121g ontvangers gebruikt dus een stuk is niet aan de orde, wat moet ik nu, ?? :|
Ik weet het niet meer, de klachten dienst heeft ong over 4 wk tijd te bellen, kun je nagaan hoeveel klachten. :?
Ik heb spijt echt veel spijt, van overstappen, maar contract...en al is het maar met een ontvanger ze zeggen je hebt internet, dus contract wordt niet verbroken })
Weet iemand ana de 120g te komen( op marktplaats vragen de .......het dubbele, en de kpn en speedtouch zeggen u moet alle winkels maar gaan afbellen of er nog wat in magazijn ligt, moet ik dit doen?
En dit terwijl een medewerker van speedtouch me gezegd heeft dat het veel voorkomt, hij kreeg het ook niet voorelkaar nl, dus dat wil wat zeggen!
Maar wilde dit niet naar mij mailen, die engert Marcel van speedtouch die had een kerel moeten zijn, en de klacht serieus nemen, die mafketel, bang voor de gevolgen denk ik. :X
En dit probleem en dat het hem ook iet lukte even naar mij even moeten mailen, zodat de kpn de 121g ontvangers terug zou moeten nemen nemen!! :Y)
En mijn pc zaak (paradigit) komt deze problemen ook vaak tegen...deze helpen mij wel...
Weet iemand raad, en niet van nieuwe drivers software dat is allemaal geprobeerd, windows alle upgrade's usb 2.0 p4 dus geen oude troep staan en bios geflashed en chipset vernieuwd naar dhet nieuwste, van de asus site.

En ik heb nog een hele nieuwe pc deze durf ik er niet aan te wagen, straks is die ook bijna overleden. O-)
Ik ben triest en ben het zat, ze willen geen monteur sturen hebben ze allemaal niet(maar als je betaald hebben ze ze wel, kijk maar op de sites)! maar met een probleem hoef je niet aan te kloppen |:(

En stel ik laat een monteur komen, deze verknalt misschien wel mijn hele PC, wie weet wat die gast doet.
Ik ben kappot zitten voor mij is al rot, en denk je lekker t kunnen internetten, en wat vermaak te hebben, echt niet, echt heel slecht hoe de kpn zich opsteld en dit door laat modderen, en haar klanten aan hun lot overlaat, met slchte heldesk medewerkers, tien keer doorgestuurd worden, en zelfs speedtouch, echt is dit nu ADSL draadloos??

Het spijt mij echt als er taalfouten instaan, ik zit na een l van 3 etages zo in de prak dat ik 38 pillen slik waaronder 150 mg morfine en 90 mg valium, dus alstublieft veroordeeld u mij niet, en...vrienden hebben mij geholpen met instaleren, anders denkt u....fouten daar ook nee echt het is shit.

Ik verneem graag wie er meer problemen heeft me de 121g speedtouch usb ontvanger
arnold :'(
Wie weet als we met meer zijn, er moeten er meer zijn die dit probleem kennen!

En ps mijn bios en chipset van mijn moederbord zijn naar de nieuwste versie geflashed bij de pc winkel, dit helpt dus ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-05 00:51

BHQ

Lijkt me eerder brakke USB-poortjes of drivers of iets soortgelijks..

Je hoeft niet persé een Speedtouch 120 te kopen. De chipsets van de 120 en de 121 zullen wel gelijk zijn. Alle wireless netwerkkaartjes zullen wel met elkaar werken, je zou bijv. zo de plaatselijke winkel kunnen binnenlopen en bijv. een Linksys kaartje halen.

en blijf van al die druglike dingetjes af.

[ Voor 14% gewijzigd door BHQ op 08-07-2006 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71688

Ik heb inderdaad ook problemen

Mijn huisgenoot heeft InternetPlusBellen van KPN met een siemens Experia Box
Hij kon daar geen verbinding wireless mee maken met zijn eigen WLAN.
Ik ook niet met de mijne (Sitecom WL-113). Wel zagen wij ALLE andere netwerken in de buurt.

KPN ondersteund slechts 2 kaarten (siemens gigates en Speedtouch 121g) en als kaarten niet werken, dan ligt dat natuurlijk ZEKER niet aan experia!!
Maar met de bijgeleverde siemens usb wireless lukte het hem wel.
Dus ik de speedtouch 121g aangeschaft en nu het volgende probleem:

ik installeer 121g (eerst de oude, later met nieuwste drivers via het internet)
Hij ziet de experia box .... HEEL even.
Daarna krijg ik op de windows 2000 compu elke 3 seconden de melding dat ik het usb apparaat 'unsafe heb geremoved'.
Op mijn WinXP compu zie ik hem ook elke 3 seconden weer een 'nieuwe hardware toevoegen'
GEEN EEN usb apparaat heeft dit euvel, maar deze 121g wel
Ook op een oudere win98 bakkie lukte het niet, waarschijnlijk hierdoor.

suggesties??
Ben bang dat als ik bel dat het natuurlijk "aan mijn computers ligt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-05 17:01
Anoniem: 71688 schreef op maandag 17 juli 2006 @ 00:02:
Ik heb inderdaad ook problemen

Mijn huisgenoot heeft InternetPlusBellen van KPN met een siemens Experia Box
Hij kon daar geen verbinding wireless mee maken met zijn eigen WLAN.
Ik ook niet met de mijne (Sitecom WL-113). Wel zagen wij ALLE andere netwerken in de buurt.
SSID broadcasting staat standaard uit bij de Experia dozen. Dat ie m dus niet ziet kan kloppen ;)

Als je gewoon handmatig SSID opgeeft en de WPA key die in je bijgeleverde brief staat zou het moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150139

Ik heb deze 121 ook werkt naar behoren je moet niet van driver cd installeren wordt alleen aangeraden bij Win98 ME 2000 .Als je windows xp hebt ff alles verwijderen driver etc , usb wireless uit de usb poort halen opnieuw opstarten . USB Wireless erindoen (JE KRIJGT XP HARDWARE WIZARD ) je kiest automaties en dan pas de cd erin doen dan gaat hij automaties naar de drivers zoeken en kiest de juiste zonder enige speedtouch poespas .

.

Door: rooky KPN ondersteund slechts 2 kaarten (siemens gigates en Speedtouch 121g) . Onzin laptops draadloos en andere wireless netwerk kaarten werken bij de 716v5 zelf andere wireless draadloozen modems werken hier perfect ( Verschilende draadlozen adaptors hier gehad en modems )

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 150139 op 17-07-2006 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71688

Als je gewoon handmatig SSID opgeeft en de WPA key die in je bijgeleverde brief staat zou het moeten werken.
heb ik ook gedaan. Dan zie ik hem dus wel (heel even) maar USB stick blijft problemen geven.
Lijkt erop dat als Wireless Monitor opgestart is, de problemen beginnen :-(
Ik heb deze 121 ook werkt naar behoren je moet niet van driver cd installeren wordt alleen aangeraden bij Win98 ME 2000 .Als je windows xp hebt ff alles verwijderen driver etc , usb wireless uit de usb poort halen opnieuw opstarten . USB Wireless erindoen (JE KRIJGT XP HARDWARE WIZARD ) je kiest automaties en dan pas de cd erin doen dan gaat hij automaties naar de drivers zoeken en kiest de juiste zonder enige speedtouch poespas .
Bij mijn win2000 en mijn win98 doet ie het ook niet (steeds errors) en 'unsafe removal of usb'
...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231124

We zijn ruim een jaar verder, en ik wil even aantekenen dat ik exact dezelfde problemen heb met mijn SpeedTouch 121g als Aapje63 vorig jaar. En dat op mijn beide computers, die toch heel verschillende hardware hebben.

Na even googelen heb ik sterk de indruk dat deze SpeedTouch 121g het gewoon niet doet op sommige XP configuraties, en niemand weet waarom. Wel jammer dat de helpdesk van KPN nog steeds niet weet *dat* er problemen kunnen zijn met dit apparaatje, en mij verzekerde dat ik de enige was met dit probleem.

Verscheidene mensen raden aan om dan maar een niet-USB wireless oplossing aan te schaffen, en dit lijkt me goed advies.

Wel vind ik de reactie van Peterke_f in dit topic nog heel intrigerend, bedoelt hij nu dat hij de 121g goed heeft kunnen installeren met enkel de XP-CD ? ("zonder enige speedtouch poespas")
Ik kan mijn XP-CD nu even niet vinden, maar als ik hem weer tegenkom ga ik dat nog proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231124 schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 00:31:
Wel vind ik de reactie van Peterke_f in dit topic nog heel intrigerend, bedoelt hij nu dat hij de 121g goed heeft kunnen installeren met enkel de XP-CD ? ("zonder enige speedtouch poespas")
Ik kan mijn XP-CD nu even niet vinden, maar als ik hem weer tegenkom ga ik dat nog proberen.
Update : dit werkte ook niet, windows kon op de XP-CD ueberhaupt geen driver vinden voor dit apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Update 2 : maar Peterke_f's advies met de speedtouch-CD werkt wel, hoera! Je moet dus niet "alle speedtouch poespas" vermijden, maar zeker wel dat monitor-achtige programmaatje van hen dat kennelijk totaal overbodig is !

Het zou de helpdesk van KPN sieren als ze dit ook zouden weten na anderhalf jaar lang dit apparaatje te hebben verstrekt.

Anoniem: 66705

Nou deze dan :?
Ik heb in een jaar tijd op 3 XP-PCs (1 tot 5) jaar oud, 3 Speedtouch 121g zonder problemen aangesloten en in huis via de experia router geinternet. Een vierde PC internet met een siemens 108 aangeleverd bij de experia box.
Afgelopen maandag wordt ik door de vrouw op mijn werk opgebeld dat 3 PC's blijven herstarten !???!?!
Bij thuiskomst en na wat testen blijkt dat de 3 ST 121g dit doen (experia uit). zonder ST aangesloten starten de 3 PC op, als je een ST aansluit gaat de PC (allemaal dus) eindeloos herstarten tot je de adapter er weer uittrekt.

ALLEDRIE op dezelfde dag, de siemens niet, 4 vershillende PC's met XP, ligt dat aan die adapters of NIET?
Ook al zou Gates een ongevraagd beveiligings-patch-je op de PC's gezet hebben bij het opstarten de eerste keer op maandag (collega opperde dat), al was het bliksem inslag of een weet-ik-wat voor hoog-vermogen netwerkproef in de buurt. HET ZIJN DIE adapters en niet anders.
Als ik de afgelopen verhalen lees kun je maar beter direct zo'n Siemens 108 bestellen.
Geneuzel met Speedtouch, KPN of je provider weet ik wie kost al snel een adapter ...

Collega van netwerk beheer heeft misschien een tip uit de ST706 handleiding p38:
4.5 Problemen met draadloze instelling oplossen
Windows Zero Configuration herstellen:
Wanneer u een SpeedTouch™110g/120g/121g installeert, wordt de SpeedTouch™
clientbeheerder geïnstalleerd. De SpeedTouch™ clientbeheerder is een alternatief
voor de Windows Zero Configuration (WZC) in Windows XP. In veel gevallen zal de
SpeedTouch™ clientbeheerder de WZC uitschakelen.
Zie voor informatie over het starten van de WZC-service de Microsoft Kennisbank
op Microsoft Help and Support.
De SpeedTouch™ draadloze clientbeheerder verwijderen:
Telkens als u opnieuw verbinding maakt met een WLAN, zal de SpeedTouch™
draadloze clientbeheerder starten, waardoor de WZC weer onbeschikbaar wordt.
Ga als volgt te werk om de SpeedTouch™ draadloze clientbeheerder te verwijderen:
1 In de Windows XP taakbalk klikt u op Start.
2 Kies (Alle) Programma’s > SpeedTouch 110g/120g/121g controle draadloze
verbinding > SpeedTouch 110g/120g/121g controle draadloze verbinding
verwijderen.
De wizard Verwijdering begint te lopen.
3 Klik op OK om te bevestigen dat u het geïnstalleerde object wenst te
verwijderen.
De Install Shield Wizard verschijnt en meldt u dat de SpeedTouch ST110g/
120g/121g controle met succes is verwijderd.
4 Klik op Voltooien om de wizard te sluiten.
Na verwijdering van de SpeedTouch™ draadloze clientbeheerder kunt u de
WZC herstellen.

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 66705 op 15-11-2007 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico Klus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:41
Ik had zo'n 121g stickie gekregen en dacht da's leuk voor m'n standalone htps-tje.
Met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen op XP SP3 en m'n speedtouch 716.
Bij aanmelden op modem komt de 121g wel even in beeld en komt in de lijst bekende systemen, maar geen connectie.
Volgens de speedtouch software is de link wel actief, maar wordt er geen IP adres verkregen. Volgens het modem is er geen link actief :?
Om een lang verhaal kort te maken. Veel geprutst en uiteidnelijk zoals hier gesuggereerd wordt:
  • alle speedtouch software deinstalleren
  • herstart
  • nieuwe harfware (laten) vinden
  • handmatig een driver selecteren op de CD (\speedtouch setup\driver), dus niet de root van de CD want daar lijkt windows ook wat te vinden, maar werkt niet
  • deze driver installeren
  • WEP/WPA keys invullen en gaan
Leuk hoor zo'n GUI met metertjes en dingetjes, maar werkt dus voor geen meter.
Gewoon alleen de driver doen dus.
Bedankt voor de tips mede tweakers

Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.

• DeKoning!
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-12-2019
Het is een oude topic, maar ik moet toch ook even vermelden dat ik met een St121g *opeens* problemen heb.

Zit het ding in een usb poort: computer herstart direct na booten in windows. Of als ik het na het opstarten (en bij verder prima functioneren van pc) in een usb poort stop: gelijk reboot.

Heb alles geprobeerd, tot en met alle usb info uit de registry (hklm-currentcs-hardware-enum-usb, die kant op) weggehaald, windows opnieuw geinstalleerd (echt helemaal 'vers', geen on-top-install).

Ook geprobeerd de ST121 te installen zonder de Wireless Zero Config: eender probleem. Alternatief gedaan: WZC handmatig via services.msc opgestart: pats, reboot.

Heel vreemd allemaal.

Als ik een oplossing vind (anders dan een ander merk dongle of een nieuwe pc ;) ) laat ik het weten.

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-04 04:06

TNW

Die reboot issue is al tijden bekend bij de SpeedTouch helpdesk en Thomson. Helaas is er niet te verwachten dat het ooit opgelost gaat worden.
Het beste is gewoon een goed merk draadloze adapter te kopen die wel beschaafde drivers heeft.

* TNW kan het weten, 2,5 jaar Thomson SpeedTouch support gedaan.

Weblog | Straling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 274441

Ik heb dus precies het zelfde probleem. Sinds 1 week blijft mijn pc opnieuw opstarten als ik de speedtouch 121G erin doe. En als ik hem eruit haal start Windows wel op. Heel raar en zwaar irritant allemaal. Iemand nog oplossingen of moet ik toch echt een nieuwe adapter kopen? Ik heb Planet/KPN, maakt het dan nog uit welke adapter ik haal. Tips over goede adapters zijn welkom.

• rderooij
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-07-2024
Ik had hetzelfde probleemop win2000.
Het lijkt nu opgelost.
- Stick uit de PC gehaald
- speedtouch software uitgezet (taskmanager)
- Stick eruit gehaald: toen kreeg ik ook de melding dat ik de stick anders moet verwijderen.
- De stick er weer ingedaan
(- ondertussen windows updates laten draaien....)
- Software weer gestart en werken...
ben benieuwd voor hoelang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pduh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024
Oud onderwerp maar ik weet het niet meer.
Schoonouders hadden hetzelfde probleem met de ST 121g (met een modem, geen experia box) en daar heb ik het op kunnen lossen door bekabeling aan te leggen.
Nu heeft een oom precies hetzelfde probleem met de ST 121g en die heeft wel de KPN experia box.
Daar is bekabeling geen optie helaas.
Welke ontvanger werkt dan het beste? Of heeft iemand een oplossing gevonden die werkt?

P.Duh! lekker puh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pduh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024
Toch maar even een kickje van een erg oud onderwerp maar het lukt me nog steeds niet.
Iemand een oplossing gevonden voor bovenstaand probleem?

P.Duh! lekker puh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150139

Blijkt dat er in een bepaalde productie serie andere chips voor gebruikt zijn , dat als je de drivers download bij thomsom blue screens krijgt. Advies originele cd erbij nemen .

[ Voor 80% gewijzigd door Anoniem: 150139 op 18-11-2009 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikbraam
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-01-2017
Bij mijn vader hetzelfde probleem. Dat wil zeggen: als de PC op afstand (op het randje qua bereik) staat van de Experia, dan blijft de PC voortdurend opstarten. Zetten we de PC naast de router, dan gebeurt er niets vreemds en blijft de PC gewoon aan.... We hebben getest met 2 PC's (XP Home Edition) en met twee Speedtouch 121g's, en alle opstellingen laten hetzelfd beeld zien. Opvallend hè?

[ Voor 5% gewijzigd door erikbraam op 09-12-2009 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 362904

hallo, vandaag ben ik helaas tegen hetzelfde probleem aangelopen dat de computer steeds opnieuw op blijft starten wanneer mijn speedtouch 121g is ingeplugged. ik heb dit met zowel de pc waar vista op staat alsmede de xp computer. Het probleem is begonnen nadat ik gisteren een experia box heb ontvangen van kpn. Met mijn vorige (speedtouch 780 WL werkte dit probleemloos. Ik zie dat deze topic al een paar jaar oud is. Is hier inmiddels een oplossing voor, of het de Helpdesk vanKPN gelijk dat mijn drie adapters toevallig alle drie vandaag kapot zijn gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik lees her en der dat SP3 hier debet aan is, of in ieder geval een update die hierin verwerkt zit. Wellicht kun je proberen terug te gaan naar SP2, maar ik raad je aan (als dat wel werkt) te zoeken naar een ander wifi adaptertje.
Pagina: 1