Yamaha S557 firmware met o.a. SACD support

Pagina: 1
Acties:
  • 1.183 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladebla
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:59

bladebla

<Piéééép>

Topicstarter
Ik heb zojuist mijn Yamaha S557 geflashed naar een andere -niet officiële- firmware van http://www.itepe.net/
Mijn Pools is behoorlijk slecht maar heb de gok genomen om de laatste versie die deze persoon gemaakt heeft naar mijn speler te flashen:
http://www.itepe.net/ -> Download -> Versie v.10i (24.12.2005), CP1252, DVDS557 -> DVDS557v10i_1252.zip

Van wat ik er uit kon opmaken (ook buiten de betreffende site om) zou nu o.a. het volgende ondersteund worden:
  • SACD ondersteuning
  • long filenames
  • different subtitle fonts
  • can play Qpel encoded DivX (doesn't play GMC DivX)
Hoe ik de speler moet flashen heb ik afgekeken van deze meuktracker firmware post voor de Yamaha S550. In die zip zit een pdf met uitleg en het bestand 1junk.xxx. Dit bestand is gevuld met nullen, waarschijnlijk om het geheugen van de speler eerst te overschrijven. In plaats van de .bin uit de meuktracker heb ik uiteraard die uit de zip (YDVS557.BIN) van iptepe.net gebruikt :) Ik heb de bestanden tezamen op een cd gefikt, de instructie aangehouden en nog steeds een werkende dvd speler overgehouden.

Ik heb nog weinig getest, alleen wat in het menu rondgekeken wat er veranderd is. Ik moet eerst maar eens een SACD regelen. Een normaal DVDtje speel hij gelukkig nog goed. ;)

Mijn software versie vooraf:
SD6.1 V16 557-00 2
SERVO:33040000 REG:0

nadien:
v10i Rel: 5
SERVO:33050000 REG:0
www.itepe.net PL

REG:0, mijn speler was vooraf dus regiovrij. Dit is van belang!

Ga je hiermee bezig, dan doe je dat wat mij betreft op geheel eigen risico! O-)

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 5× Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-12-2024

Kul

Weet iemand waar deze te koop zijn? Ik kon niks vinden in de PW, en het enige wat ik heb kunnen vinden was http://www.audiospeurders.nl/info/yamaha-dvd-s557-102.html (ik heb google gebruikt)

Heeft iemand nog een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-04 15:10
probeer es op www.kieskeurig.nl daar kan je wel een lijst met aanbieders vinden.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-12-2024

Kul

Ik kijk naar de achterkant van de speler (plaatje), en zie alleen maar een links, rechts, en een digitale uitgang.. Hoe krijg je daar DTS digital surround uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:11

-d-

KuL schreef op maandag 10 juli 2006 @ 18:45:
Ik kijk naar de achterkant van de speler (plaatje), en zie alleen maar een links, rechts, en een digitale uitgang.. Hoe krijg je daar DTS digital surround uit?
De S557 heeft een optische en digi coax out beide uitgangen ondersteunen DTS out, mits je receiver dit dus ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:50
Het idee is natuurlijk erg leuk, maar dit kan echt niet lukken! Voor SACD moet je analoge multikanaals aansluitingen hebben, zoals bijvoorbeeld op de S657 zit.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladebla

bladebla

<Piéééép>

Topicstarter
Vulcan750 schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 16:20:
Het idee is natuurlijk erg leuk, maar dit kan echt niet lukken! Voor SACD moet je analoge multikanaals aansluitingen hebben, zoals bijvoorbeeld op de S657 zit.
Ah, ik was in de veronderstelling dat SACD via je digitale uitgang verliep. Nouja, dan misschien alleen via je analoge stereo uitgang :P

Blijft dan nog als voordeel over van deze firmware dat de fonts bij DivX niet meer zo ontzettend groot zijn. Het ziet er beter uit.

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 5× Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Hmmm, heb je niet ook nog een geschikte DAC nodig voor SACD? Dus eentje die DSD accepteert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233011

bladebla schreef op zondag 25 juni 2006 @ 15:10:
Ik heb zojuist mijn Yamaha S557 geflashed naar een andere -niet officiële- firmware van http://www.itepe.net/
Mijn Pools is behoorlijk slecht maar heb de gok genomen om de laatste versie die deze persoon gemaakt heeft naar mijn speler te flashen:
http://www.itepe.net/ -> Download -> Versie v.10i (24.12.2005), CP1252, DVDS557 -> DVDS557v10i_1252.zip

Van wat ik er uit kon opmaken (ook buiten de betreffende site om) zou nu o.a. het volgende ondersteund worden:
  • SACD ondersteuning
  • long filenames
  • different subtitle fonts
  • can play Qpel encoded DivX (doesn't play GMC DivX)
Hoe ik de speler moet flashen heb ik afgekeken van deze meuktracker firmware post voor de Yamaha S550. In die zip zit een pdf met uitleg en het bestand 1junk.xxx. Dit bestand is gevuld met nullen, waarschijnlijk om het geheugen van de speler eerst te overschrijven. In plaats van de .bin uit de meuktracker heb ik uiteraard die uit de zip (YDVS557.BIN) van iptepe.net gebruikt :) Ik heb de bestanden tezamen op een cd gefikt, de instructie aangehouden en nog steeds een werkende dvd speler overgehouden.

Ik heb nog weinig getest, alleen wat in het menu rondgekeken wat er veranderd is. Ik moet eerst maar eens een SACD regelen. Een normaal DVDtje speel hij gelukkig nog goed. ;)

Mijn software versie vooraf:
SD6.1 V16 557-00 2
SERVO:33040000 REG:0

nadien:
v10i Rel: 5
SERVO:33050000 REG:0
www.itepe.net PL

REG:0, mijn speler was vooraf dus regiovrij. Dit is van belang!

Ga je hiermee bezig, dan doe je dat wat mij betreft op geheel eigen risico! O-)
Schopje van 2 jaar (voor de Googlelaars):

Heb de upgrade ook gedaan, ging perfect, een aanrader! _/-\o_

DivX ondertiteling (.srt) werkte eerst niet bij lange bestandsnamen, nu wel en is véél beter leesbaar.
(er worden geen stukken meer afgekapt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladebla

bladebla

<Piéééép>

Topicstarter
Ik ben er ook nog steeds zeer tevreden mee, zowel de speler als de aangepaste firmware :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:31
Speelt hij nou SACD af met de nieuwe firmware? Je zult door een gebrek aan multikanaals analoog-uit geen meerkanaals SACD af kunnen spelen, maar stereo SACD zou heel misschien nog wel kunnen. Als dat zo zou zijn, zou het een erg aantrekkelijk alternatief worden voor een hoger model met standaard SACD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladebla

bladebla

<Piéééép>

Topicstarter
Ik durf het je niet met zekerheid te zeggen, ik dacht dat ik er in het begin wel een SACD ik afgespeeld heb. Idd ontbreken de benodigde uitgangen. Hoewel het niets zegt, de achtergrond van de speler vertoond (als je geen dvd afspeelt) wel 'trots' een SACD logo met deze firmware. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:31
Het klopt dat je de uitgangen voor meerkanaals SACD mist, aangezien hij maar 2 analoge uitgangen heeft. Maar stereo SACD zou wel mogelijk kunnen zijn. Is er iemand die dit geprobeerd heeft?
Pagina: 1