Samsung 940BF last van ghosting

Pagina: 1
Acties:
  • 1.062 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeurizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-02 18:10
Hallo allemaal.

Ik ben sinds maandag in het bezit van een Samsung 940BF. Tijdens het spelen van BF2 heb ik last van ghosting. Nu lijkt me dit niet normaal voor een 2ms scherm (grey to grey).

Ik heb een filmpje(4mb) gemaakt van de ghosting. Mogelijk dat iemand mij kan helpen de ghosting op te lossen. http://rapidshare.de/files/23207895/Bf2_Ghosting.MOV.html

Ik gebruik mijn 940BF incomb. met 7800GT XFX 2x dvi out, amd 3500+, 2gig intern, raptor 74 gig 16 mb cache. Nividia 84.56 driver. Windows xp.

Het is me opgevallen dat bij het uitschakelen van de Response Time Accelerator-chip (RTA) de ghosting vrijwel weg is. Het beeld is dan ook minder scherp.

alvast bedankt,

Groeten Bram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In reviews komt ook wel naar voren,dat de 940BF wat last heeft van Ghosting,ik heb zelf een 930Bf,die heeft hier geen last van,ook niet met BF2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had ook een 930BF, en had er geen last van. Nu een 20.1 inch 204B met 5ms, en ook geen last.
In jouw filmpje is het wel behoorlijk extreem en duidelijk zichtbaar zeg :|

Lijkt mij dat er iets niet in orde is met jouw scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Ik vind het maar raar allemaal, ik heb een 2 jaar oud Fujitsu-Siemens scherm (Type: C17-3) Ik geloof 18 ms ofzoiets, maar nergens is bij mij ghosting te bekennen. BF2 speel ik ook en nog nooit iets ervan gemerkt. Hoe kan dit dan? :?

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:12
beetje andere situatie maar misschien wel relevant:

Mijn TV bijvoorbeeld heeft verschillende gradaties van noise reduction. Als ik die op 'high' zet is het beeld inderdaad bijna vrij van noise, maar het beeld smeert dan verschrikkelijk uit. Net ghosting zeg maar. Is het in dit geval ook niet zo dat er een bepaalde techniek (degene die je net noemde) gewoon niet geschikt is voor snelle bewegingen? Als het beeld op mijn TV bijna stil staat heeft die noise reduction echt wel zin en ziet het er mooi uit, maar bewegingen zijn dan minder prettig.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goros
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 28-06 10:00
Jeurizz schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 15:20:
Hallo allemaal.

Ik ben sinds maandag in het bezit van een Samsung 940BF. Tijdens het spelen van BF2 heb ik last van ghosting. Nu lijkt me dit niet normaal voor een 2ms scherm (grey to grey).

Ik heb een filmpje(4mb) gemaakt van de ghosting. Mogelijk dat iemand mij kan helpen de ghosting op te lossen. http://rapidshare.de/files/23207895/Bf2_Ghosting.MOV.html

Ik gebruik mijn 940BF incomb. met 7800GT XFX 2x dvi out, amd 3500+, 2gig intern, raptor 74 gig 16 mb cache. Nividia 84.56 driver. Windows xp.

Het is me opgevallen dat bij het uitschakelen van de Response Time Accelerator-chip (RTA) de ghosting vrijwel weg is. Het beeld is dan ook minder scherp.

alvast bedankt,

Groeten Bram
heb je hem dvi kabel of vgakabel met dvi-naar-vga converter aangesloten?
als het via vga is kan je eens de dvi kabel proberen dat zou kunnen helpen.

ik neem aan dat je ook netjes de laatste driver voor het schem hebt geinstalleerd ipv de plug & play drivers van windows?

[ Voor 7% gewijzigd door Goros op 16-06-2006 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
  • Laatst online: 21-08 18:27
Ik heb precies hetzelfde met mijn 930BF :S

[ Voor 13% gewijzigd door Aubergine op 16-06-2006 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeurizz
benverkroost schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 16:18:
[...]

heb je hem dvi kabel of vgakabel met dvi-naar-vga converter aangesloten?
als het via vga is kan je eens de dvi kabel proberen dat zou kunnen helpen.

ik neem aan dat je ook netjes de laatste driver voor het schem hebt geinstalleerd ipv de plug & play drivers van windows?
Ja dvi - dvi, en de laatste drivers geinstalled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goros
  • Laatst online: 28-06 10:00
ik denk dat de ghosting komt door het feit dat de 940 bf 4ms snelheid heeft voor color to color en 2 ms gray to gray. ik denk dat dat die extra ghosting veroorzaakt. zou de response tijd niet softwarematig vast te pinnen zijn op 4 ms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-08 07:35
Hmm, denk dat je mss beter contact op moet nemen met Samsung, want de 930/940BF heeft gewoon geen ghosting, mss dat die van jou een technisch probleem heeft :)

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 11:18

Jimbolino

troep.com

draai je wel op de native resolutie (en refreshrate) van het scherm ?

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadKill21
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

Heb van hetzelfde last gehad met een 960BF, nooit een oplossing voor gevonden, samsung deed er niets aan, die vonden het normaal, werd van winkel naar samsung en terug gestuurd, uiteindelijk heb ik het opgegeven en een andere monitor gekocht. :(

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:12
Heb je hetzelfde probleem als je 'm op een andere computer aansluit??
Visgek24 schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 21:55:
Hmm, denk dat je mss beter contact op moet nemen met Samsung, want de 930/940BF heeft gewoon geen ghosting, mss dat die van jou een technisch probleem heeft :)
Ben ik het niet mee eens. Ghosting is er ook met 2ms, alleen zie je dat (bijna) niet. Maar in ieder geval niet in de mate als de TS ervaart.

[ Voor 76% gewijzigd door Luuk1983 op 18-06-2006 02:11 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Punt is is dat de ghosting die ík zie in dat fimpje, gewoon absoluut niet hoort bij een 930BF. Dus óf je scherm functioneert niet zoals het zou moeten functioneren, óf er is een softwarematig probleem ( drivers ), óf de ts heeft met bepaalde instellingen lopen stoeien waardoor die arme 930BF een beetje de kluts is kwijtgeraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-08 08:23
Het lijkt niet zozeer nagloei ghosting, maar vage/trage opbouw ghosting. En object/tekst lijkt dan echt een beetje soort van te verspringen, tegenwoordig is het vooral wazigheid/nagloeien wat je ziet.

Hier hadden schermen van heeel vroeger ook last van. Beide is natuurlijk hetzelde ellende, maar volgens mij valt die opbouw ghosting ook deels te wijten aan de soort techniek buiten het beeldscherm om.

Of het komt omdat die cam het verkeerd weergeef vanwege de niet aansluiten frames op de frequentie van het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remotehost
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Lijkt erg op het volgende:

Samsung 960BF Massive Ghosting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
Idd het kan best tearing zijn, Vsync aan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeurizz
Vsync uit.

Het wordt echt veroorzaakt door die RTA functie. Inmiddels heb ik mijn gamma keuze op 1 gezet ipv 3. Nu is het echter een doorzichtige waas die achter de objecten volgt. De rest van het beeld loopt vloeiend mee, vraag me dus af of het tearing is.

Vsync vreet toch fps???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:34

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Vsync was volgens mij dat je max FPS gelijk is aan je refreshrate. Dus als je vsync bijvoorbeeld op 60 hertz staat, kan je maar maximaal 60 FPS krijgen.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 22:30

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Vsync synchroniseert de buffer wisselingen adhv de refreshrate van je monitor.
Als je dus op 60Hz draait worden de bufferwisselingen met 60Hz gedaan. Als je videokaart snel genoeg is om de buffers continu vol te houden ontstaat dus een maximum FPS van 60.
Draai je op 75Hz dan is de maximaal haalbare FPS op je scherm 75. Etc...

Moordend voor je framerate is het meestal niet. Alleen in sommige gevallen kan het problemen veroorzaken en daarom wordt Vsync volgens mij standaard uit gelaten, ook omdat het meestal niet nodig is. Maar in jou geval zou je het kunnen proberen om te kijken of het helpt.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of dit zal helpen, maar ik zou toch wel even aan samsung vragen, wat je hiermee moet!
En ik was nog wel van plan om ook een 940bf te kopen, ook wel erg goeie ervaringen met hun schermen eigenlijk. :O Samsung 940 bagger fokker 8)7 |:( :X

http://erms.samsungelectr...endmail/faqs_sendmail.jsp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri Carma
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-10-2008

Youri Carma

Hoe kom ik van Tweakerz af?

Samsung 940BF 2ms G2G 19" TN Film :)
http://www.tftcentral.co.uk/

Has Balls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeurizz
Wat kan ik hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ben je al een stap verder gekomen?

Ik snap niet goed wat dat roze betekent op jou scherm, zou het wel ghosting zijn? of een ander probleem?

EEN Leuk testje hier http://www.prad.de/en/monitore/ghosting2.html

Vertel me wat je ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Gister me nieuwe 940BF binnen. En precies hetzelfde als jij. Ghosting als een gek! RMA uitgezet en probleem is opgelost... Maarja het beeld word wel iets vager als je scrollt zonder RMA.

/edit: refreshrate wat hoger gezet en dat scheelt een heel stuk. Probeer dat ook eens! Heb hem nu op 70Hz (hoger wil die niet :/). En mijn beeld was net ook niet scherp zonder RMA maar beetje met de sharpness kl*ten werkt wel :P

[ Voor 39% gewijzigd door MilaNL op 22-06-2006 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
Ik heb het ook op mijn 930BF

-1.0 Drivers van Samsung.com gedownload en geinstalleerd
-DVI gebruikt
-75 Hertz refreshrate

En nog steeds heb ik het, vooral met mijn muis bij het grijze hiernaast -->

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeurizz
Ik nog geen stap verder. Speelde vandaag fifa wc 06, wat denk je: ook ghosting. Sinds dat ik Gamma op mode 1 heb gezet is de ghosting niet meer roze, maar wit/doorzichtig.

Blijf iig vervelend. Samsung al gemaild, geen reactie mogen ontvangen. Verder de originele drivers geinstalled, ook geen verandering.

RTA is de bottleneck, uit geen ghosting en redelijk onscherp beeld. Aan super strak beeld, stikt van de ghosting.

Daarbij komt dat wanneer je RTA uitzet en je de comp reboot en of aanzet RTA weer aan staat.

Nu maar een ff het Vsnync gebeuren proberen. Iedereen alvast bedankt voor het meedenken!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
  • Nu online
Jeurizz schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 16:47:
Ik nog geen stap verder. Speelde vandaag fifa wc 06, wat denk je: ook ghosting. Sinds dat ik Gamma op mode 1 heb gezet is de ghosting niet meer roze, maar wit/doorzichtig.

Blijf iig vervelend. Samsung al gemaild, geen reactie mogen ontvangen. Verder de originele drivers geinstalled, ook geen verandering.

RTA is de bottleneck, uit geen ghosting en redelijk onscherp beeld. Aan super strak beeld, stikt van de ghosting.

Daarbij komt dat wanneer je RTA uitzet en je de comp reboot en of aanzet RTA weer aan staat.

Nu maar een ff het Vsnync gebeuren proberen. Iedereen alvast bedankt voor het meedenken!!!
Mja zie ik hier niet echt met RTA uit is het ongeveer even scherp. Alleen bewegende beelden zijn minder scherp, maar dat zijn ze met RTA aan ook al niet echt vanwege ghosting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeurizz
Gamma mode 1, RTA aan Vsync uit:

http://rapidshare.de/files/23894103/P6230138.MOV.html

Nieuwe film RTA aan, Vsync aan, daardoor 40 fps verlies:

http://rapidshare.de/files/23894790/P6230140.MOV.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeurizz
MilaNL schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 12:25:
Gister me nieuwe 940BF binnen. En precies hetzelfde als jij. Ghosting als een gek! RMA uitgezet en probleem is opgelost
RTA probleem opgelost, tja zo denk ik er dus niet over. Ik vergelijk het maar met een te dure auto met een te dikke turbo. Auto rijdt kut, je gaat naar de garage en die zeggen: "Dan moet u de turbo maar uitzetten"

Begrijp je mijn punt. Vind dat we best wat mogen verwachten van het product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
  • Nu online
Jeurizz schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 17:24:
[...]

RTA probleem opgelost, tja zo denk ik er dus niet over. Ik vergelijk het maar met een te dure auto met een te dikke turbo. Auto rijdt kut, je gaat naar de garage en die zeggen: "Dan moet u de turbo maar uitzetten"

Begrijp je mijn punt. Vind dat we best wat mogen verwachten van het product.
Ja, maar ik zie geen kwaliteitsverlies met RTA. Dus ik zie het ook niet als turbo. Wel jammer dat ik nu telkens als mijn monitor uit is geweest RTA weer uit moet zetten :(
Maar ik vind sowieso kwa ghosting dat je wel iets meer mag verwachten van een 2ms scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeurizz
MilaNL schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 22:13:
[...]

Ja, maar ik zie geen kwaliteitsverlies met RTA. Dus ik zie het ook niet als turbo.
RTA is juist de functie die de 2ms mogelijk maakt. Der halve vind ik het een essentiële functie, die dus ook goed moet functioneren. Mogelijk dat we verder probleemoplossend te werk kunnen gaan, en naar een geschikte oplossing kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
  • Nu online
In dat geval, ga ik zeker op zoek naar een oplossing. Ik zit nu dus eigenlijk op 4ms te werken, terwijl ik 50 euro meer heb betaald voor 2ms. Ik ga nu een mail sturen naar Samsung, en wacht de reactie af.

[ Voor 47% gewijzigd door MilaNL op 24-06-2006 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow.......... die filmpjes laten echt goed zien wat ghosting is.
Ik heb dit echt nog nooit gezien.
Terwijl ik "slechts" een BenQ monitor heb.
Ongelofelijk, zo kun je echt niet relaxed spelen.

Tot dat ik dit gezien had wist ik niet wat ghosting inhield.
Ik dacht altijd dat de mensen die hierover klaagden mierneukers waren.
Na dit gezien te hebben begrijp ik wat ze bedoelden.
Dit is echt niet normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
Hoe zet je RTA aan/uit :p?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister me nieuwe 940BF binnen. En precies hetzelfde als jij. Ghosting als een gek! RMA uitgezet en probleem is opgelost... Maarja het beeld word wel iets vager als je scrollt zonder RMA.

/edit: refreshrate wat hoger gezet en dat scheelt een heel stuk. Probeer dat ook eens! Heb hem nu op 70Hz (hoger wil die niet :/). En mijn beeld was net ook niet scherp zonder RMA maar beetje met de sharpness kl*ten werkt wel :P
Conclusie: 960BF werkt dus wél goed, maar het beeld is dan wel minder scherp? Wat is dit voor onzin van Samsung? Is de scherpte na het klooien met de sharpness acceptabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 14:19:
[...]

Conclusie: 960BF werkt dus wél goed, maar het beeld is dan wel minder scherp? Wat is dit voor onzin van Samsung? Is de scherpte na het klooien met de sharpness acceptabel?
Ja het beeld is nu helemaal scherp. Alleen hoor ik net dat je niet de volle 2ms hebt zonder RTA (ja het is rTa zie ik net met een T niet met de M :P). Dit vind ik wel erg dom van samsung. Nu heb ik dus een lagere response tijd dan waarvoor ik betaalde.

@Darx-Jordi:
In het menu, ga je naar het 5e tabje van boven, en dan staat daar RTA, die zet je uit (of aan :P)

[ Voor 10% gewijzigd door MilaNL op 24-06-2006 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
Ik heb zojuist RTA uitgedaan, ghosting is nu wel weg. Maar ik vind het niet minder scherp worden hoor :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
  • Nu online
Aubergine schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 16:32:
Ik heb zojuist RTA uitgedaan, ghosting is nu wel weg. Maar ik vind het niet minder scherp worden hoor :?
Nee maar je hebt nu wel een lagere responsetijd dan je beloofde 2ms...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
Tja, als je geen verschil tussen RTA aan en uit ziet, en het zorgt ervoor (net als bij mij) dat de ghosting verdwijnt is het toch niet erg (het enige verschil wat ik merk dat de muis wat minder smooth beweegt).

[ Voor 21% gewijzigd door Aubergine op 24-06-2006 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]Aubergine schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 18:48...enige verschil wat ik merk dat de muis wat minder smooth beweegt.
Ben ik dan echt de enige die dit soort dingen niet slikt voor het bedrag wat je betaald? Dit zijn toch dingen die je voor dat bedrag niet mag verwachten? Waarom is die serie in hemelsnaam zo gehyped? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeurizz
Ik weet het niet, Ik baal er ook echt enorm van. Samsung claimt dat het aan mijn scherm ligt, kan hem nu terug laten halen en daar laten testen. Gevolg 2 a 3 weken afscheid nemen van mijn brand new tft. Geen zin in dus. Echter vind ik dat er wel een passende oplossing moet komen.

Mogelijk kunnen we samen een front vormen en samsung gezamelijk een mail sturen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Jeurizz schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 19:05:
Mogelijk kunnen we samen een front vormen en samsung gezamelijk een mail sturen!
En dan? Samsung kan monitors sneller fixen als het er meer zijn? :)

Ik ben het trouwens volledig met je eens dat je voor zo'n bedrag wel kwaliteit mag verwachten. Ik hoor iets te vaak dit soort crap om die pieken neer te tellen voor een product (of beter gezegd een hele techniek) dat nog te vaak dit soort problemen vertoont.

[ Voor 34% gewijzigd door nare man op 24-06-2006 19:07 ]

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
die vertraging zit gewoon in het scherm, en het ligt ook aan de kleur stelling van de game waar je het constateert.

bijvoorbeeld met COD2 heb ik op de xbox360 met een samsung hdtv 8 ms wel ghosting. bij steen kleurige dingen en da achtergrond dan wordt het gehoste gedeelte roodig.

ook bij oblivion heb ik in de grotten dat het gele en zwarte roodig in elkaar ghosten.

terwijl met een race game met grijs en groen je nergens last van hebt.

ik denk dat de geelige kleurstelling in BF2 toch wl wat overheersend is op het gebied van ghosten. (wel raar dat hij voor van geel naar blauw te gaan, langs rood moet.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Jeurizz schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 19:05:
Ik weet het niet, Ik baal er ook echt enorm van. Samsung claimt dat het aan mijn scherm ligt, kan hem nu terug laten halen en daar laten testen. Gevolg 2 a 3 weken afscheid nemen van mijn brand new tft. Geen zin in dus.
Wat wil je dan als ik vragen mag? Ze bieden aan om je scherm te controleren. Dat is toch wat je wilt? Hoe je het ook wendt of keert, als je graag wilt dat Samsung je monitor kan checken en eventueel vervangen zul je hem toch af moeten gaven voor een tijdje.
. (wel raar dat hij voor van geel naar blauw te gaan, langs rood moet.)
?

[ Voor 8% gewijzigd door Ultraman op 24-06-2006 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
  • Nu online
Nee ik stuur mijn tft ook niet op hoor. Ik zet RTA wel uit tot samsung er iets beters op weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WSaeNoTSoCK schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 19:09:
die vertraging zit gewoon in het scherm, en het ligt ook aan de kleur stelling van de game waar je het constateert.

bijvoorbeeld met COD2 heb ik op de xbox360 met een samsung hdtv 8 ms wel ghosting. bij steen kleurige dingen en da achtergrond dan wordt het gehoste gedeelte roodig.

ook bij oblivion heb ik in de grotten dat het gele en zwarte roodig in elkaar ghosten.

terwijl met een race game met grijs en groen je nergens last van hebt.

ik denk dat de geelige kleurstelling in BF2 toch wl wat overheersend is op het gebied van ghosten. (wel raar dat hij voor van geel naar blauw te gaan, langs rood moet.)
Waarom al dit gezeik al conventionele beeldkanonnen beter blijken te zijn? Omdat je HDTV wilt, ok. Maar voor een computer zie ik bij nader in zien geen reden. Is ruimtewinst dan zoveel waard ten opzichte van kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeurizz
Als je samen woont zul je moeten schipperen in bepaalde zaken. Zo wil de vrouw een kleiner meubel, en jij een goede monitor. Gevolg inruil van mijn crt iiyama 451 pro vision master. Nooit gezeik, prima ding.

Dan volgt een lange zoektocht naar een goede tft. Vervolgens denk ik er 1 gevonden te hebben, betaal er behoorlijk veel geld voor (335 euro) en kom terug met een product dat ghosting vertoond terwijl Samsung claimt het snelste tft scherm te hebben.

Waar ik op doel is niet een reparatie van mijn scherm. Kennelijk ben ik niet de enige.
Ik wil dat Samsung weet wat er speelt, zodat ze er miss firmware/software matig iets aan kunnen doen.

Als Samsung niet weet dat er een probleem is, komt er ook geen oplossing.

Zodoende mijn post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeurizz
Reactie van Samsung:

Uw klantnummer: 2800390634

Geachte Heer,

Dank u voor uw email met betrekking tot uw monitor
Wanneer uw monitor hetzelfde probleem vertoont op een andere pc ligt het eventueel aan de monitor. Let er op dat de juiste drivers en software geinstalleerd zijn.

U kunt voor een reparatie of omruiling bellen met 0900 20 200 88 Het reparatiebedrijf haalt hem dan voor u op of ruilt hem om.

Ik hoop dat dit voor u van nut was. Indien u verdere vragen heeft, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

Met vriendelijke groet,

Steven
Samsung Electronics

The information was useful to me
Satisfied 5 4 3 2 1
Not Satisfied

* Please do not reply back to this email message as this email address is used for
outbound messages only.
* If you are not satisfied with the answer we provided, please click here
* if you have a question on another product, click here

940BF

L.s.

Ik heb last van ghosting met de 940BF.

Onderstaande post heb ik geplaatst op Gathering.tweakers.net om te kijken of men bekend was met de klacht/probleem. Niemand kan mij vertellen wat het is. Hopelijk heeft u even tijd om mijn probleem te bekijken.

Bedankt,

Mvgr Bram

----------------------------------------
Hallo allemaal.

alvast bedankt,

Groeten Bram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 15:23
Op het bedrijf hebben we onlangs een Philips TFTtje moeten omruilen waarvan het backlight opeens stuk was. De persoon die het scherm kan halen, had ook al direct een nieuwe bij zich.
Informeer dus even of dit bij Samsung ook zo werkt.

Ikzelf heb overigens een 730BF met absoluut 0,0 ghosting. Ook zie ik geen enkel verschil tussen RTA aan en uit :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
Als iemand van Samsung je beeld komt halen, moet je het dan in die doos doen met all je software, kabels etc.? Of alleen echt je beeldscherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:42

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
MensionXL schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 15:37:
Ik vind het maar raar allemaal, ik heb een 2 jaar oud Fujitsu-Siemens scherm (Type: C17-3) Ik geloof 18 ms ofzoiets, maar nergens is bij mij ghosting te bekennen. BF2 speel ik ook en nog nooit iets ervan gemerkt. Hoe kan dit dan? :?
Even antwoord op deze vraag en wat in het vervolg ook behulpzaam kan zijn voor de TS en andere mensen: response tijd is een leuke indicatie, maar meer dan dat is het ook niet. Response tijden worden zowel in de marketing als in het hoofd van de gemiddelde computer fanaat als de richtlijn gezien voor een 'goed game scherm'. Niks is minder waar, factoren als het soort scherm, merk en gebruikte techniek, jouw visie van 'acceptabele' vertraging, etc zijn allemaal even belangrijk om mee te nemen. Ik vind het daarom ook niet gek dat jij op een 18MS scherm totaal geen last kan hebben en iemand met 8MS klaagt over ghosting: kijk verder dan response tijden en ga al helemaal niet af op een marketing term als "samsung claimt de snelste TFT te hebben".

@hieronder
Jeurizz schreef op zondag 25 juni 2006 @ 14:05:
Dat is makkelijk gezegd. Als genoemde specificaties niet waren blijken te zijn, spreken we over misleiding.
Dan heb je het nog steeds niet door, jij verkijkt je op de response tijden en ziet dat als een gegeven waaruit je kunt afleidingen of er wel of geen ghosting is. Dit is simpelweg niet correct, aangezien je alle factoren moet meenemen. Niks misleiding, je maakt een beoordelinsfout

[ Voor 20% gewijzigd door We Are Borg op 25-06-2006 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeurizz
Dat is makkelijk gezegd. Als genoemde specificaties niet waren blijken te zijn, spreken we over misleiding.

Nog steeds is er geen oplossing. Iemand die wel wat bij kan dragen aan een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Laatst online: 23-08 11:18
Zelf heb ik ook de Samsung 940BF

Tijdens het gamen heb ik in bijvoorbeeld Counter-Strike lasst van een "rode waas" bij de muren. Dit is alleen het geval als ik speel met mijn "custom settings" (In windows draai ik 25% gamma en 25% contrast)

Als ik tijdens het gamen switch naar het profiel "game" is bij de rode gloed verdwenen, en heb ik nergens meer last van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
  • Nu online
@Pittie:
maar dat heeft niks te maken met ghosting....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Laatst online: 23-08 11:18
MilaNL schreef op zondag 25 juni 2006 @ 20:28:
@Pittie:
maar dat heeft niks te maken met ghosting....
ow, sorry dan... waar heeft het dan wel mee te maken als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:50

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit

Je moet als monitor-driver Plug&Play monitor driver kiezen, dan pakt die wel 1280x1024@75Hz, heeft mn 730BF ook...
Ik heb geen last van die ghosting overigens...

[ Voor 72% gewijzigd door BiG-GuY op 25-06-2006 22:29 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
Bullshit, mijn 930BF kan op de 1.0 samsung driver ook op 75hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeurizz
Hertz zegt niets bij een tft. Ook wordt het probleem niet minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeurizz
Iemand ondertussen al contact gehad met Samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Iedere 940BF heeft dit dus ? Ik ga er maandag namelijk ook een halen... als het goed is...

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Hmm ik heb hem nu , maar ik merk inderdaad , ook met mn 930BF, dat ik in battlefield in sommige gevallen wat witte waas zie als ik rustig beweeg. Maargoed, ik heb er eigenlijk weinig last van.

Wel kan ik zeggen, dan mn 940BF een aardig stuk feller is zeg... hier wat foto's met EXACT dezelfde settings op beide monitoren.

map met foto's

Afbeeldingslocatie: http://www.computer-tuning.nl/images/930bf940bf/thumb.JPG

Kleurtint en helderheid is dus nog een aardig verschil tussen deze 2 schermpjes.

Ik heb HIER een wat uitgebreidere post gedaan.

[ Voor 12% gewijzigd door Tutti-frutti op 25-07-2006 00:59 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Jeurizz schreef op maandag 26 juni 2006 @ 19:59:
Hertz zegt niets bij een tft. Ook wordt het probleem niet minder.
Oh?

60Hz is 60 knipperingen per seconde, iedere knippering (of mogelijkheid om iets te veranderen) duurt dus 1/60s, dat is (afgerond) 17ms.

Als je een 2ms scherm hebt, is de g2g frequentie dus 500Hz, en ik denk dat er daar iets mis gaat ;)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeurizz
Een lcd scherm/ tft scherm maakt geen gebruik van knipperingen, het scherm heeft namelijk een vaste backlight.

Zodoende dat jouw theorie niet op gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZZeHH
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-12-2024
Ik speel ook veel bf2 en zit al een paar weken deze site af te struinen naar een nieuwe tft. Ik kwam hierbij uit op de 940 BF, maar door deze post ga ik toch zeer twijfelen om dit scherm te gaan halen. Ben je al iets verder met samsung? En zijn er nog meer mensen die problemen hebben met dit scherm en bf2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

BaZZeHH schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 13:39:
Ik speel ook veel bf2 en zit al een paar weken deze site af te struinen naar een nieuwe tft. Ik kwam hierbij uit op de 940 BF, maar door deze post ga ik toch zeer twijfelen om dit scherm te gaan halen. Ben je al iets verder met samsung? En zijn er nog meer mensen die problemen hebben met dit scherm en bf2?
Iedere 940BF heeft het, komt door de RTA techniek. Maar ik stoor me er niet aan, is persoonlijk.

4015Wp west (Dordrecht)

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:19
ik heb sinds gisteren ook de 940 bf, maar hoe zet je dat RTA aan of uit?

en zijn er programma's om te kijken of je dode/luie pixels hebt?

zo op het eerste gezicht zie ik ze namelijk niet, maar je weet maar nooit....

Stop chasing the dream, you're already living it

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Qosmic schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 12:11:
ik heb sinds gisteren ook de 940 bf, maar hoe zet je dat RTA aan of uit?
Ik zal de befaamde afkorting niet gebruiken, maar je hebt geloof ik al veel zelf ondernomen om je vraag te beantwoorden. Al een blik in de handleiding geworpen?
en zijn er programma's om te kijken of je dode/luie pixels hebt?
Ja hoor! Met een zoekmachine zoeken naar "Dead Pixel Tester" geeft al gelijk resultaat.

Probeer voortaan zelf meer te ondernemen ipv zomaar je vraagjes neer te kwakken.

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:19
super steef, bedankt voor je moeite hoor!

Stop chasing the dream, you're already living it

• Raynman
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-08 10:30
Heb de 940bf sinds gisteren in huis. Nog geen dode pixels gezien en backlight bleeding is er ook amper. Ik heb een beetje Enemy Territory gespeeld en het lijkt wel alsof ik zonder RTA beter aim dan met, maar ik durf dat nog niet met zekerheid te zeggen.

Het irritante is wel dat het automatisch weer aanstaat wanneer de monitor uit is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-08 10:35

TheNephilim

Wtfuzzle

Eens even kijken, ik heb de 740BF dus ik pas wel in het rijtje.

Ik heb vanmiddag nog BF2 gespeeld, maar ik heb nergens last van ghosting hoor.

Even dit:
-Asus EAX800XT PE
-op DVI aangesloten
-4x AA
-16 AF
-vSync aan
-RTA (op monitor) aan
-Magicolor(op minitor) aan

Nouja, ik kan me zo niks raars bedenken wat ik nog zou moeten noemen. Ik weet niet wat voor videokaart je hebt, maar bij ATI kun je kiezen voor Alternatieve DVI modus. Dat al eens geprobeerd?

Ik zelf gebruikt toruwens DNA-drivers. maar dat zal wel niks met die ghosting te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
BaZZeHH schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 13:39:
Dat ghosting bij deze monitors toch voorkomen. Ikzelf gebruik een 1600 DPI en ik zie hier en daar wel ghosting. Maar waneer deze op 800 DPI staat (=normale muis) zie ik geen ghosting. Vandaar dat 930BF / 940BF zo opgehemeld werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister mijn nieuwe 940 Bf opgehaald na hele goede reviews over de 930BF te hebben gelezen, deze was alleen helaas (bijna) niet meer leverbaar. Erg vervelend, had ik nu maar gewoon gewacht tot ik wel een 930 kon kopen... Mijn 940 heeft namelijk EXACT hetzelde probleem als de topic starter. Ook die roze waas bij gebouwen.(bf2) Ik baal hier ontzettend van en zal het ook zeer zeker niet accepteren. Ik ga hem volgende week eerst bij een kameraad aansluiten om te kijken of het probleem daar ook optreedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mike-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-11-2024
Kleine kick, ik heb in Februari ook dit beeldscherm gekocht en toen eigenlijk niet op ghosting gelet. En nu merkte ik een twee weken geleden hetzelfde probleem.
Dus bellen met SamSung en volgende dag werd mijn scherm opgehaald voor reparatie, vandaag weer terug gekregen. En ja hoor het probleem is er nog steeds.
Zojuist weer gebeld en kreeg weer zo'n blonde helpdesk medewerker aan de lijn, weer alles 1 voor 1 uitgelegd. Die wisten het ook niet meer, dus weer geen oplossing na bijna een half uur aan de lijn gehangen kwam hij toch uiteindelijk met het idee om een specialist in te schakelen en word ik morgen gebeld.

Word vervolgd

Even een vraagje aan de andere mensen die hier last van hadden/hebben hoe is dit bij jullie opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Het is geen defect, het is een bijwerking van de RTA techniek, en kan dus niet worden opgelost. Ik stoor me er eigk nooit meer aan en het valt niet op. Wees iig blij dat je geen TN-panel hebt met deze techniek... dan krijg je veel duidelijkere rode waas, echt brakheid.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mike-
Tutti-frutti schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 17:57:
Het is geen defect, het is een bijwerking van de RTA techniek, en kan dus niet worden opgelost. Ik stoor me er eigk nooit meer aan en het valt niet op. Wees iig blij dat je geen TN-panel hebt met deze techniek... dan krijg je veel duidelijkere rode waas, echt brakheid.
Ik snap dan niet waarom Samsung dat zelf niet inziet en alle schermen wel laat opsturen voor reparatie 8)7
En als dat het geval is dan moet ik er maar mee leren leven.

[ Voor 5% gewijzigd door -Mike- op 12-07-2007 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
B1gk1ller schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 17:47:
Kleine kick, ik heb in Februari ook dit beeldscherm gekocht en toen eigenlijk niet op ghosting gelet. En nu merkte ik een twee weken geleden hetzelfde probleem.
Dus bellen met SamSung en volgende dag werd mijn scherm opgehaald voor reparatie, vandaag weer terug gekregen. En ja hoor het probleem is er nog steeds.
Zojuist weer gebeld en kreeg weer zo'n blonde helpdesk medewerker aan de lijn, weer alles 1 voor 1 uitgelegd. Die wisten het ook niet meer, dus weer geen oplossing na bijna een half uur aan de lijn gehangen kwam hij toch uiteindelijk met het idee om een specialist in te schakelen en word ik morgen gebeld.

Word vervolgd

Even een vraagje aan de andere mensen die hier last van hadden/hebben hoe is dit bij jullie opgelost?
Dat word betalen voor die specialist he..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
B1gk1ller schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 18:22:
[...]

Ik snap dan niet waarom Samsung dat zelf niet inziet en alle schermen wel laat opsturen voor reparatie 8)7
En als dat het geval is dan moet ik er maar mee leren leven.
Geen enkel scherm is nog echt ghosting-free. Zolang je maar snel genoeg rondkijkt zul je het altijd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mike-
Aubergine schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 21:50:
[...]

Geen enkel scherm is nog echt ghosting-free. Zolang je maar snel genoeg rondkijkt zul je het altijd hebben.
Nou laat ik het dan zo vertellen: Ik heb op mijn Hitachi 16ms geen last van dit.
Die specialist is gelukkig gratis omdat het hun fout is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeurizz
Ik heb niets maar dan ook niets van Samsung vernomen (oplossing technisch dan). Zij hebben volgens mij ook geen idee wat te doen.

Graag hoor ik jullie ervaringen!!

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
B1gk1ller schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 22:47:
[...]

Nou laat ik het dan zo vertellen: Ik heb op mijn Hitachi 16ms geen last van dit.
Die specialist is gelukkig gratis omdat het hun fout is.
Wat is er nou gebeurd eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 10:22

Murk

Is this thing on?

B1gk1ller schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 17:47:

Word vervolgd

offtopic:
Geef deze jongen een medaille...

Hoe kan jij nou weten dat die helpdesk medewerkster blond is? Er zijn genoeg domme brunettes, niet alle blondjes zijn dom... racist :+

@ topic

Ik heb zelf ook dit scherm en heb ook het probleem met een lichte waas rondom bewegende objecten, voornamelijk opgemerkt bij battlefield 2. Een
goeie manier om dit te ontdekken is om dicht bij een draaiende radar te gaan staan, dan hoef je zelf niet bewegen en kan je de RTA aan en uitzetten om het te vergelijken. Heb er niet veel last van, is verder een topscherm, alleen is de RTA methode gewoon een ouderwetse prestatieboost, in de vorm van een truukje, die wat van de kwaliteit afsnoept. Deze techniek wordt op de productpagina van de 940BF op samsungs website expres ook niet genoemt omdat het gewoon een responsetime-boost was, terwijl het bij de nieuwste schermen wel genoemd wordt omdat het nu doorontwikkeld is en niet meer voor een minder kwalitatief beeld zorgt.

Ach, ik kan er wel mee leven... bij gebouwen zie ik het amper, ik zie het alleen bij handgranaten die door de lucht vliegen :P

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Pagina: 1