Automatisch inloggen

Pagina: 1
Acties:
  • 358 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36681

Topicstarter
Wat is de beste manier om automatisch in te loggen op een website.

Bij de meeste browsers kan je met http://username:password@link inloggen, ok niet de veiligste manier maar dat heeft hier geen prioriteit.

Echter met een IE browser werkt dit dus niet en krijg je een page not found en moet je de gewone URL gebruiken maar dan moet je user en pass handmatig invoeren.

Is er een manier om dus de username en paswoord automatisch te laten invullen en op submit te laten drukken en dan de site te laten zien waar je op inlogged wat werkt bij alle browsers?
Dit mag met PHP of in html

Een search heeft niet veel nut gehad, ik vermoed dat ik verkeerd zoek maar ik kan helaas niets vinden hoe ik dit kan oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-04 20:53
Ik neem aan dat je dit wilt op een site van jou voor ander.
Dan zou je toch simpel een cookie kunnen maken met daarin de login gegevens.

verdwaalde ict'er op elektro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
JavaScript:
1
2
3
document.forms.formnaam.gebruikersnaamveld.value = 'gebruikersnaam';
document.forms.formnaam.wachtwoordveld.value = 'wachtwoord';
document.forms.formnaam.submit();

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-07-2024

JayVee

shibby++!

Blaise, weet je zeker of jouw code werkt? Ik mag hopen dat browsers dit niet toelaten, aangezien het een groot veiligheidsrisico betekent.

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
JayVee schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 17:47:
Blaise, weet je zeker of jouw code werkt? Ik mag hopen dat browsers dit niet toelaten, aangezien het een groot veiligheidsrisico betekent.
Firefox laat 't gewoon toe. Enige wat níet zo toegelaten wordt is de file-input, zodat je dus níet password-bestanden kunt uploaden ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Niet online
Veiligheid is volgens de topicopener geen punt. Als je automatisch iemand wil inloggen is dat waarschijnlijk sowieso al onveilig, dus de methode maakt dan niet zoveel uit.

En ja, het script werkt. Ik gebruik trouwens een soortgelijk script dat automatisch wordt geladen bij de homepage van hotmail, om automatisch in te loggen. Het script staat alleen op mijn computer, dus met de veiligheidsrisico's valt het mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
5mebibyte schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 17:38:
Ik neem aan dat je dit wilt op een site van jou voor ander.
Dan zou je toch simpel een cookie kunnen maken met daarin de login gegevens.
Ik wil op een paar sites inloggen waar ik vaak kom, het script zelf staat op mijn eigen machine.
De sites waarop ik wil inloggen zijn geen belangrijke sites, meestal webadmin schermen van een paar game servers (Unreal tournament en TeamSpeak webadmin)

Echter ik wil dat het vanaf elke browser werkt en dat doet het nu niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Niet online
Wat voor methode gebruik je nu dan? En heb je zelf enig verstand van javascript? Anders kom je niet erg ver.

Om je een beetje op weg te helpen: Maak een framespagina met 2 frames. In het eerste frame zet je een pagina met een javascript, zoals ik eerder in dit topic heb genoemd, maar dan met "parent.frames[1]." (of zo) ervoor. Deze pagina stuurt de naam/wachtwoord/formsubmit van het tweede frame aan. In dat tweede frame plaats je de pagina's waar je moet inloggen.

[ Voor 4% gewijzigd door Blaise op 15-06-2006 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee helaas geen verstand van javascript.

De pagina is nu uit html/PHP en ik filter nu op browser type.
Dus als het IE is dan geef ik gewoon een link als het niet IE is geef ik een link met user/pass mee.

Eenvoudiger is het dus als er 1 methode is voor alle browsers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:11

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

IT is niet handig..

Nothing is a problem once you've debugged the code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wens
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-04 17:24
B3rt, kijk eens op http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;834489
Voeg een enkele registry-key toe en je ook met IE met http://username:password@link inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Testpaginaatje die bovenstaande script werkend laat zien, inc broncode :)

Overigens kun je met PHP prima met CURL (lekker makkelijk, waarom het wiel nog een keer uitvinden als 't ook met CURL kan) POST-requests sturen naar pagina's, waaronder uiteraard inlog-forms of wat voor form dan ook :)

[ Voor 3% gewijzigd door Osiris op 15-06-2006 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
CURL werkt niet op alle webservers en probleem is dat ik met CURL het niet voor elkaar krijg dat ie alleen user/pass invult en vervolgens een browser sessie opent en dat je dan verder kunt gaan.

Ik zal eens gaan experimentern met het javascriptje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Je hebt het over 'een paar sites'... Nu weet ik niet wat voor sites jij bedoelt, maar als je het bijv over sites vergelijkbaar als GoT hebt, dan heb je sowieso geen flikker aan HTTP-authenticatie.
En CURL is inderdaad niet op elke webserver geinstalleerd, maar je gebruikt het dan ook alleen op je éigen webserver. Als je het plaatje "CURL <-> site-waar-je-wilt-inloggen" bekijkt, dan is CURL juist de client en maakt het niet uit of die andere site wel of geen CURL heeft geïnstalleerd ;)

Maar ik denk dat een HTML-etje met wat javascript en wat frames 't handigste werkt voor je doel, hoort verder geen centje pijn te zijn om te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De sites zijn zoals ik al zei voornamelijk web admin sites

Dit zijn sites die worden gegenereerd door game servers (spel Unreal Tournament) om de game te kunnen bedienen.
Dit zijn dus verschillende servers met elke een andere login.

Op mijn eigen server is geen CURL geinstalleerd en ik gebruik een "kant-en-klaar" webserver proggie (wamp server), hierin krijg ik de CURL extensie helaas niet werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Naja, javascript is toch stukken handiger :)

Kwestie van bijv om 't overzichtelijk te houden een linker-frame met je 'centrale' javascripts en wellicht wat buttons om per site in te loggen en rechts bijvoorbeeld alle sites waar je in wilt kunnen loggen boven elkaar zetten.

Vervolgens aan elke button bijv in de linkersite een javascript-functie hangen en je kunt inloggen op de sites in de frames ernaast :) Erg easy lijkt me, vooral met de tips die je in dit topic al gekregen hebt.. Kwestie van ff-tjes op alle sites kijken hoe de form- en inputnamen in elkaar zitten en een paar lijntjes code :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Volgens mij ben ik niet geheel duidelijk geweest.

Het gaat dus niet om het invullen van een post formulier maar op een login dmv van een pop-up schermpje.

Er komt dus een popup (net als bij een .htacces) waar je de username en paswoord moet ingeven.
Zodra je deze submit wordt de pagina pas geladen, het is dus geen post formulier.

Ik probeer het met de CURL functie echter hier zit ik met het volgende probleem:

Ik log in echter alles wat ik zie is "ingelezen", met als resultaat als ik op een linkje klik dat ik page not found krijg

De bedoel is dus:
Ik klik op een link op mijn site.
- Een nieuw venster opent
- Ik log automatisch in via een pop up waar je user/pass moet ingeven
- in het nieuwe venster zie ik de site na login en deze werkt ook helemaal, dus alle plaatjes zijn zichtbaar en ook alle links werken.

Met CURL hoe ik het nu heb werkt dit dus niet
Ik log wel in echter in mijn hoofd browser krijg ik puur ingelezen informatie te zien, geen plaatjes en de links op de site verwijzen ineens naar mijn eigen server ipv de server waar ik heen connect.

Iemand een idee hoe dit op te lossen?

[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 36681 op 16-06-2006 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-03 15:01

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Automatisch inloggen?

Javascript is clientside, en we weten zelfs ook dat code gewoon zichtbaar is als je bron van pagina bekijkt. Dat betekent dat je usernaam en password ook zichtbaar is met bovenstaande document.xxx code.
Deze methode moet je daarom niet in het openbaar gebruiken. Alleen voor jezelf.

PHP + cURL is serverside. De code inhoud tussen <? .... ?> is niet zichtbaar bij bron lezen. Dat maakt wat safer als je usernaam en password erin zet. En cURL wordt al meer toegepast bij remote inloggen.

Wat is je antwoord hierop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ga je dan toch nog eens goed verdiepen in CURL en als je er niet uitkomt, dan zien we je nieuw topic graag terug in Development Tools & Environments ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.