Tsja ik zou een stukje duurder kunnen gaan en een betere kaart (6800 reeks) kunnen kopen. Dan zou ik nog een stukje duurder kunnen gaan en dan maar meteen een nieuwe mobo/CPU aanschaffen en een beter kaart (7-reeks, want PCI-e is toch goedkoper dan AGP)... maar het idee is juist dat ik nu een kaartje wil om nog een jaartje te gamen totdat ik volledige upgrade doe.
Maar als je de prijzen van bijvoorbeeld een X800Pro en een 6600GT kijkt dan zijn ze ongeveer even duur (verschilt per winkel, maar gemiddeld is dat wel zo) en beneden de 200 euro, dan ga ik toch kijken welke van de twee beter is.
Overigens is er een 6800 van onder de 200 euro die ik wel wil hebben. Dat is de Asus V9999GE... maarja, als iemand weet waar je die kan kopen. ;-) Ook zie ik bijvoorbeeld bij alternate een XFX 6800XT staan maar dan heb je weer hetzelfde verhaal... heeft wat minder pipelines, maar is dan wel weer '6800-reeks'. Ik zal even benchmarks zoeken maar ik geloof dat ik tegen was gekomen dat de X800Pro wel beter presteerde dan een aantal van de goedkopere 6800'ers.
Edit: Typo... XL veranderd naar XT.

Edit:
nieuws: nVidia introduceert GeForce 6800XT voor OEM's XT lijkt me niet zo denderend.
Maar even een dom vraagje tussendoor... ik kom wel een NVidia 6800 kaart tegen maar die heeft 512 MB ram... er staat wel 'DDR-II' of 'DDR2' bij... ik neem aan dat dit trager is dan 'GDDR3' wat bij de meeste kaarten staat en dat de 512 dus niet automagisch duidt op een beter kaart?
Ik denk overigens dat ik al uit ben en gewoon overmorgen die X800Pro ga bestellen. Nog even kijken wat de 6800 reeks te bieden heeft voor mijn budget (elke week zijn er
letterlijk steeds minder AGP-kaarten) maar ik denk niet dat dat veel zal opleveren.
[
Voor 26% gewijzigd door
Verwijderd op 14-06-2006 10:16
]