Stop: 0x0000007F error

Pagina: 1
Acties:
  • 2.245 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:16
Hoi,

Ik krijg sinds vandaag bij het opstarten van mijn PC deze error. Ik heb niks veranderd aan de hardware. Nu las ik in de BSOD dat geheugen een probleem kon zijn, maar ander geheugen werkt ook niet.

Ik heb een 3800+ X2
1GB RAM (512 uit werkende computer ook getest)
Asus a8n-sli
Rest lijkt me op dit moment niet relevant, of wel?
Hij heeft drie maanden, sinds ik hem heb, prima gewerkt. Ik heb ook al op Google gezocht maar daar vond ik allemaal Symantec dingen, en ik heb geen Norton of Symantic dingen draaien, dus dat valt ook af. Ik weet echt niet meer wat ik zou moeten doen,

Wie kan de helpende hand bieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

Probeer eerst eens een paar uur memtest86 te draaien.

Zit er in je bak een SCSI controller of SATA controller in waar je HD op draait, heb je iets in je BIOS veranderd enz enz.

[ Voor 39% gewijzigd door Four op 11-06-2006 12:23 ]

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
Four schreef op zondag 11 juni 2006 @ 12:21:
Probeer eerst eens een paar uur memtest86 te draaien.

Zit er in je bak een SCSI controller of SATA controller in waar je HD op draait, heb je iets in je BIOS veranderd enz enz.
Memtest is toch om geheugen te testen? Ik heb al met ander geheugen geprobeerd dus dat lijkt me niet het probleem. Ik heb niets in mijn BIOS veranderd, heb net wel nog de BIOS gereset maar toen bleef ik de error houden. Ik draai inderdaad SATA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Four
  • Niet online

Four

I void warranty

Memtest is idd voor de benadering van het geheugen. Maar een probleem van benaderen van het geheugen kan ook in je Mobo zitten. Denk bvb aan chips welk niet in het eerste slot willen (kunnen) functioneren.

Ik heb bij mij thuis bvb een dag of 4 zitten spelen met verschillende combinaties van 3 de zelfde chips om een redelijk functionerend systeem te krijgen (alle 3 de chips deden het goed als ze als enige aanwezig waren in me mobo, maar in combinatie waren er foute writes en reads op de chips)

Dus dat moet je mischien toch even testen.

Voor de SATA, mogelijk dat je bij de installatie van Windows achteraf niet de juiste drivers hebt geinstalleerd? Ik heb zelf nml met een a7n8-rev2 deluxe mobo het probleem dat ik andere install drivers heb als GUI drivers. De install drivers werken wel, maar geven op een goed moment een verkeerde write naar bepaalde system files waardoor errors als deze ook bij mij wel eens op getreden zijn.

Ik hoop dat ik je een beetje heb geholpen, aangezien ik het ook niet meer weet als een van bovenstaande dingen niet helpt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155639

// ik had eventjes niet opgelet,,, 8)7

[ Voor 95% gewijzigd door Anoniem: 155639 op 11-06-2006 14:34 . Reden: sunday's stupidity! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Four
  • Niet online

Four

I void warranty

--Christiaan-- schreef op zondag 11 juni 2006 @ 12:18:
en ik heb geen Norton of Symantic dingen draaien, dus dat valt ook af.
:z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155639

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
Four schreef op zondag 11 juni 2006 @ 14:17:
Memtest is idd voor de benadering van het geheugen. Maar een probleem van benaderen van het geheugen kan ook in je Mobo zitten. Denk bvb aan chips welk niet in het eerste slot willen (kunnen) functioneren.

Ik heb bij mij thuis bvb een dag of 4 zitten spelen met verschillende combinaties van 3 de zelfde chips om een redelijk functionerend systeem te krijgen (alle 3 de chips deden het goed als ze als enige aanwezig waren in me mobo, maar in combinatie waren er foute writes en reads op de chips)

Dus dat moet je mischien toch even testen.

Voor de SATA, mogelijk dat je bij de installatie van Windows achteraf niet de juiste drivers hebt geinstalleerd? Ik heb zelf nml met een a7n8-rev2 deluxe mobo het probleem dat ik andere install drivers heb als GUI drivers. De install drivers werken wel, maar geven op een goed moment een verkeerde write naar bepaalde system files waardoor errors als deze ook bij mij wel eens op getreden zijn.

Ik hoop dat ik je een beetje heb geholpen, aangezien ik het ook niet meer weet als een van bovenstaande dingen niet helpt :(
Ik heb gewoon de drivers van het mobo, dat ik erbij kreeg op CD, geïnstalleerd. Kan dat het probleem zijn? Ik heb maar een reepje erin zitten en dat moest in de tweede bank, dat was iets raars van het betreffende mobo. Maar het lijkt me raar als ik het nu opeens niet meer werkt, en tot gisteren wel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
Het enige wat nog het probleem kan zijn lijkt me een kapot mobo, maar hoe kan ik dat vaststellen? :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

--Christiaan-- schreef op zondag 11 juni 2006 @ 14:34:
[...]

Het enige wat nog het probleem kan zijn lijkt me een kapot mobo, maar hoe kan ik dat vaststellen? :).
Probeer Windows eens opnieuw te installeren.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
FnF schreef op zondag 11 juni 2006 @ 14:38:
[...]

Probeer Windows eens opnieuw te installeren.
Dat doe ik liever niet, maar als dat de enige optie is zal het moeten. Hij staat namelijk helemaal geconfigureerd voor beveiliging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:44

Thandor

SilverStreak

In de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter staan ook wat tips. Check bv. de voeding en maak het systeem zo kaal mogelijk (alle irrelevante hardware eruit).

Wat je ook kunt proberen is het onderclocken van het geheugen. Zet het gerust eens op 100MHz (DDR200, PC1600) of 133MHz (DDR266, PC2100). Probeer ook een andere geheugensloten.

Als het probleem daadwerkelijk geheugen gerelateerd is dan is het geheugen zelf, het moederbord en niet te vergeten de processor verdacht. Deze laatste heeft een 'on-die memory controller'. Dat wil zeggen dat de processor direct met het geheugen communiceert :)

Overigens, heb je niet de mogelijkheid om een verse installatie uit te voeren op een andere hardeschijf?

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
Thandor schreef op zondag 11 juni 2006 @ 18:06:
In de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter staan ook wat tips. Check bv. de voeding en maak het systeem zo kaal mogelijk (alle irrelevante hardware eruit).

Wat je ook kunt proberen is het onderclocken van het geheugen. Zet het gerust eens op 100MHz (DDR200, PC1600) of 133MHz (DDR266, PC2100). Probeer ook een andere geheugensloten.

Als het probleem daadwerkelijk geheugen gerelateerd is dan is het geheugen zelf, het moederbord en niet te vergeten de processor verdacht. Deze laatste heeft een 'on-die memory controller'. Dat wil zeggen dat de processor direct met het geheugen communiceert :)

Overigens, heb je niet de mogelijkheid om een verse installatie uit te voeren op een andere hardeschijf?
Nu je het zegt, ik kan wellicht nog een 4gb HDDtje uit een oude comp pakken. Geheugen over/underclocken heb ik nog nooit gedaan, maar dat zal ook wel gewoon in de BIOS moeten, net als CPU? Zo kaal mogelijk halen ga ik ook proberen, dan moet ik dus alleen HDD, RAM, GPU en CPU draaien? Ik draai dat nu ook alleen maar +TVkaart, weet niet of dat veel uit gaat halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
Opeens kreeg ik geen beeld meer, andere videokaart geprobeerd, werkte ook niet. Heb dus maar een RMA van het mobo aangevraagd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-06 14:48
Sorry hoor maar als ik op die code van die foutmelding zoek dan krijg ik toch tig hits op google, dus ik denk dat je er zelf wel uit kan komen:

http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=

Maar om je misschien toch een beetje verder te helpen. Ik had van de week een nieuwe pc aangeschaft en bij de installatie van windows kreeg ik telkens een BSOD, errormelding 0x0000007b (bijna hetzelfde). Stond bijna op het punt het zooitje allemaal terug te sturen tot ik op het geniale idee kwam om bij de installatie op F6 te rammen en de SATA raid controllers (toch?) te installeren, en daarna werkte alles als een trein. Misschien bij jou ook een probleem, dat je die niet geinstalleerd hebt.

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReason
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-07 12:32
Toevallig heb ik deze melding gisterennamiddag ook voorgehad, zonder verdere info bij,... Daarna de pc uitgedaan en 's avonds had ik nergens last van. Mijn probleem was dus, denk ik, de warmte! Voordien nog nooit die error gehad...

It's time to kick ass and chew bubble-gum, and I'm all out of gum.

Pagina: 1