Philips 32PF9968 LCD tv

Pagina: 1
Acties:
  • 5.129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

Topicstarter
Volgens mij is de opvolger van de geweldige 32PF9966 zojuist op de internetsite van Philips verschenen. We hebben het hier over de 32PF9968 die voor zover ik kan zien:

32PF9966
Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/catalog/32/32PF9966_10_webImageFullSize.jpg

32PF9968
Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/catalog/32/32PF9968_10_webImageFullSize.jpg

Niet veel verschillen in uiterlijk.

De 9966 had het geweldige AMBILIGHT maar ontbeerde een HDMI aansluiting en een component aansluiting. De 9966 had enkel 1 DVI aansluiting en dat is voor mij te weinig met het oog op de toekomst.

De nieuwe 9968 heeft dus geen ambilight (bummer) maar wel twee HDMI aansluitingen + een component aansluiting. Ook pixel plus 2 HD (Philips eigen beelverbeteraar) en het veelal geprezen DNM (Digital Natural Motion) wat bij DVD films en analoge signalen een bijzonder vloeiend beeld geeft.Veel mensen zeggen dat als je eenmaal DNM gewend bent, je niks anders meer wilt.

De responstijd van deze schermen is 6m/s en dat isvoor wat ik weet voor LCD tv's, toch wel 1 van de betere waardes. Vooral voor snelle games is dit een goede eigenschap.

Vergelijking van de twee:

http://www.consumer.phili...3D32PF9968_10_NL_CONSUMER

Zijn er mensen die deze tv al hebben staan, zijn er al ervaringen?

[ Voor 41% gewijzigd door swopdark op 13-06-2006 13:14 ]

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Gravedigger
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-04 22:30
Hmmm... wou net voor de 9966 gaan, maar nu brengen ze weer een andere versie uit.. aantal voordelen, aantal nadelen.

9966 heeft ambilight en sterkere boxen etc
9968 heeft hdmi en waarschijnlijk goedkoper doordat ie geen ambiligt heeft.

Denk toch dat ik voor de 9966 ga, vindt dat ambiligt wel erg cool, weegt niet op tegen de hdmi aansluiting, gebruik de ene dvi wel.

Maar even vraagje nog, ik dacht dat de 9966 ook een componenten aansluiting had (dat is toch verplicht als een tv hd-ready is?) Weet iemand dit zo?

Maar even goed in de gaten houden, ben erg benieuwd naar de prijs.

[ Voor 15% gewijzigd door El Gravedigger op 09-06-2006 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf een 9966 en die heeft geen component helaas. Je kan wel component via de DVI aansluiten.

Als ik nu moest kiezen tussen deze twee schermen nam ik de 32PF9968. Dan maar geen ambilight.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2006 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Topicstarter
Alle HD signalen moet je via de DVI aansluiting naar de 9966 leiden, er zijn verloop stukjes verkrijgbaar waarmee je component kunt aansluiten en verloopjes waarmee je HDMI kunt aansluiten (zonder geluid) Ik vind het Ambilght echt een geweldige troef van de 9966 maar als je naar de toekomst kijkt dan blijf je stekkers verwisselen als je ej xbox360, PS3, HD dvd speler, HD tuner, etc wilt aansluiten op de 9966.

De 9968 heeft dit probleem niet met zijn 2x HDMI en 1x component. Daarnaast ook nog twee RGB scart aansluitingen.

Nu nog even de prijs afwachten. Ik ga binnenkort de 32PW9551 bekijken bij een philips winkel en dan sluiten ze deze even op een HD bron aan. Ik wil graag zien wat deze tv doet met HD signalen. De 32PW9551 is een CRT tv maar wel HD compaible (dus niet HD ready) en heeft 1x HDMI en 1x component.

32PW9551:
Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/catalog/32/32PW9551_12_webImageFullSize.jpg

Prijstechnisch is deze tv zo'n 3x goedkoper dan de 9966

32PW9551 ongeveer € 600,-
32PF9966 ongeveer € 1600,-
(internetprijzen)

[ Voor 8% gewijzigd door swopdark op 11-06-2006 12:18 ]

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Gravedigger
^
Hoop dat de hd-dvd speler van de xbox 360 snel uitkomt, alst goed is heeft die een hdmi aansluiting en dat ding is weer aangesloten op de 360, dus dan zou je in princiepe gewoon via de dvi-hdmi je 360 hebben met een hd-dvd speler. Vindt dat ambilight toch wel een toevoeging persoonlijk. Kijk vaak films in het donker, dus dan is ambilight wel makkelijk, verpest je je ogen ook minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Topicstarter
El Gravedigger schreef op zondag 11 juni 2006 @ 14:02:
^
Hoop dat de hd-dvd speler van de xbox 360 snel uitkomt, alst goed is heeft die een hdmi aansluiting en dat ding is weer aangesloten op de 360, dus dan zou je in princiepe gewoon via de dvi-hdmi je 360 hebben met een hd-dvd speler. Vindt dat ambilight toch wel een toevoeging persoonlijk. Kijk vaak films in het donker, dus dan is ambilight wel makkelijk, verpest je je ogen ook minder.
De HD-DVD drive die als add-on op de 360 gaat uitkomen wordt via een USB2 aan je 360 gekoppeld. De grafische chip van de 360 zal het signaal verwerken en doorzenden naar je tv. Dit zal dus waarschijnlijk gewoon via de component gaan.

Het is een beetje raar om te denken dat die add-on drive de gegevens leest, ze doorstuurd naar de GPU/CPU van de 360, deze dan weer terug krijgt via de USB en deze dan weer naar je tv verzend via een eigen kabeltje. Dat zou betekenen dat je deze add-on drive ook op je eigen pc kunt aansluiten via usb, en laat dat nou nét niet de bedoeling zijn van Microsoft.

Daarnaast, een DVI aansluiting op de philips 32PF9966 is enkel beeld, het geluid moet je dan ook nog anders aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:22
Ik zou altijd voor de nieuwe 9968 gaan i.p.v. de 9966. Alleen al vanwege het feit dat de 9968 nu Pixel Plus 2 HD heeft. Pixel Plus 2 HD werkt echt op HD niveau en downscaled het signaal niet eerst voordat het bewerkt wordt i.t.t Pixel Plus 2.
Dat zou ik persoonlijker belangrijker vinden dan Ambilight.
En het was (is) inderdaad een beetje belachelijk dat Philips zo overdreven heeft bezuinigd op de aansluitingen van de 9966 door er alleen maar een enkele DVI aansluiting op te maken en geen HDMI. Zo kun je feitelijk maar één HD-apparaat aansluiten. Met een HDMI én een DVI aansluiting (wat in feite ook HDMI is) kun je twee HD apparaten aansluiten, dus een toekomstige Blu-Ray/HD-DVD speler en bijv. een HD satelliet/terrestrial ontvanger.

Ik heb een 32PF9966 gehad en om bovenstaande redenen toch ingeruild voor een 37PF9830 die ook nog eens een duidelijk beter beeld geeft door Pixel Plus 2 HD.

[ Voor 8% gewijzigd door Tranquility op 12-06-2006 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:07

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
JazzySOB schreef op maandag 12 juni 2006 @ 08:51:
Ik zou altijd voor de nieuwe 9968 gaan i.p.v. de 9966. Alleen al vanwege het feit dat de 9968 nu Pixel Plus 2 HD heeft. Pixel Plus 2 HD werkt echt op HD niveau en downscaled het signaal niet eerst voordat het bewerkt wordt i.t.t Pixel Plus 2.
Dat zou ik persoonlijker belangrijker vinden dan Ambilight.
En het was (is) inderdaad een beetje belachelijk dat Philips zo overdreven heeft bezuinigd op de aansluitingen van de 9966 door er alleen maar een enkele DVI aansluiting op te maken en geen HDMI. Zo kun je feitelijk maar één HD-apparaat aansluiten. Met een HDMI én een DVI aansluiting (wat in feite ook HDMI is) kun je twee HD apparaten aansluiten, dus een toekomstige Blu-Ray/HD-DVD speler en bijv. een HD satelliet/terrestrial ontvanger.

Ik heb een 32PF9966 gehad en om bovenstaande redenen toch ingeruild voor een 37PF9830 die ook nog eens een duidelijk beter beeld geeft door Pixel Plus 2 HD.
en de 37" is FULL HD :), dat moet je natuurlijk ook niet vergeten, en ja Pixel Plus 2 HD geeft een stuk strakker beeld, het lijkt ook wel alsof de Digital Natural Motion, nog vloeiender is.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Topicstarter
Ja maar het ontbreken van Ambilight, das toch wel erg zonde. Deze Philips techniek voegt bij het tv kijken een soort extra demensie toe.

Veerheen was het vooral het geluid en strak beeld wat een film doet leven, maar met ambilight neemt het je hele muur mee in de film-ervaring.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v715/schok101/120840010_5e6ccb2266_o.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v715/schok101/120840008_4cb8561b99_o.jpg

nice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Gravedigger
^Zie dat m'n plaatjes bevallen ;)

Idd echt grooooot nadeel dat er geen ambilight opzit. Denk toch dat ik voor de 9966 ga, dan maar alles via 1 dvi aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179193

wilde gaan voor de 9966 (erg mooi design) maar begreep dat dvi ingang geen hdcp ondersteunt dus een beperking kan geven in de toekomst. opgelost met 9968 maar dan valt ambilight af? weet iemand wat de redenen van philips zijn om dit te doen? hoor toch overwegend positieve reacties op ambilight? twijfel nu om te wachten op de 32pf9731d die pp3, clear lcd en stereo ambilight heeft. alleen is het design niet zo mooi als de 9968. kan iemand mij helpen met mijn keuze. bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Topicstarter
Anoniem: 179193 schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 11:02:
wilde gaan voor de 9966 (erg mooi design) maar begreep dat dvi ingang geen hdcp ondersteunt dus een beperking kan geven in de toekomst. opgelost met 9968 maar dan valt ambilight af? weet iemand wat de redenen van philips zijn om dit te doen? hoor toch overwegend positieve reacties op ambilight? twijfel nu om te wachten op de 32pf9731d die pp3, clear lcd en stereo ambilight heeft. alleen is het design niet zo mooi als de 9968. kan iemand mij helpen met mijn keuze. bedankt alvast.
Helpen met je keuze kan niemand denk ik, (trust me, i tried)

De DVI ingang op de 32PF9966 heeft WEL DHCP ondersteuning, toekomstige Blu-Ray of HD-DVD spelers kunnen hun beeld dus prima bij de 9966 kwijt.

Bekijk de technische specs hier:
http://www.p4c.philips.co...0/32pf9966_10_pss_nld.pdf

Bij extern 4 staat: DVI-I met DHCP, compatible met HDMI

De 37PF9731d is ook een erg mooi toestel en heeft weer betere beeldverbeteraars dan de 32PF9966. De 32PF9968 heeft trouwens ook weer betere/nieuwere beeldverbeteraars t.o.v. de 32PF9966.

De 37PF9731 is echter wel een 37" scherm en ook nog een flink stukje duurder dan de 9966 of 9968. Maar ach weetje, hoe langer je wacht hoe sneller de techniek vooruit gaat. Koop je vandaag een top-LCD dan issie over jaar op alle fronten voorbij gestreeft door een verbeterde LCD techniek.

Daarom wil ik eigenlijk ook liever een HD ready CRT scherm kopen. Deze tv's zijn op dit moment vrijwel aan het einde van hun ontwikkeling, en daarnaast ook nog eens een flink stuk goedkoper dan een goede LCD. Dan doet het over een jaar of 1,5 - 2 ook een stuk minder zeer om alsnog een goede LCD tv te kopen. Die schermen zijn dan zeer waarschijnlijk ook native 1080p en weer een stukje goedkoper als nu.

De enige twee verkrijgbare HD-ready CRT tv's in nederland zijn de:

Samsung WS-32Z409 en de Philips 32PW9551

Beide voorzien van een HDMI met DHCP én component aansluiting. Beide ook in staat om (via scaling welliswaar) 720p en 1080i weer te geven op 50 of 60 hrtz.

De Philips en Samsung zijn beiden vanaf €600,- te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Topicstarter
Anoniem: 179193 schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 11:02:
Als je een beetje om je heen kijkt lijkt het alsof Philips het ambilight alleen voor de wat duurdere lcd tv's gaat maken. Misschien was de techniek voor de 32" tv' s te duur om ook nog een concurerende prijs te kunnen neerzetten. Men vergelijkt de Philips 32" Cineos toch met de top Samsung en Sony modellen en als die dan een stuk goedkoper zijn, lijkt de keus voor de wat minder betrokken consument al gauw duidelijk.

Als je twijfelt tussen de 32PF9966 en de 32PF9968, misschien help dit:

Belangrijke argumenten om wel voor de 32PF9966 te kiezen zijn:
- ambilight (onovertroffen gaaf bij films) _/-\o_
- muurbeugel bijgeleverd (dit scheelt al gauw € 100,-) :)
- leuke actie nu via philips (gratis DVD recorder) :D
- design :9~

Belangrijke argumenten om niet voor de 32PF9966 te kiezen zijn:
- maar 1 digitale HD aansluiting, DVI-I. Dit kan in de toekomst praktische problemen opleveren als je meerdere HD bronnen wilt aansluiten. |:( |:( 8)7 :X

--------------------------------------------------------------------

Belangrijke argumenten om wel voor de 32PF9968 te kiezen zijn:
- 2x HDMI aansluiting 8)
- 1x component aansluiting 8)
- design hetzelfde als de 9966 :9~
- pixel plus 2 HD (beeld verbeteraar van Philips die ook HD beelden verbeterd, deze techniek van Philips wordt is bijna alle testen als "het beste wat er verkrijgbaar is" beschouwd _/-\o_

Belangrijke argumenten om niet voor de 32PF9968 te kiezen zijn
- geen ambilight :X ;(

[ Voor 12% gewijzigd door swopdark op 14-06-2006 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Gravedigger
^
Goeie opsomming, maakt het helemaal duidelijk. Ik ga voor de 9966, alleen jammer dat die actie met die dvdrecorder binnenkort al afloopt, ben eigenlijk pas van plan om em over 2-3 maand te halen, zit nog midden in een verhuizing.

Maar misschien gaat de prijs nog wat omlaag, nu halen of over een paar maand :7

En ja de 9966 heeft hdcp ondersteuning. ALLE hd-ready tv's die die 'keurmerk' hebben, hebben namelijk hdcp, dit is 1 van de eisen die gesteld wordt aan hd-ready tv's. Dus ALLE tv's met dit 'keurmerk' zijn hdcp ready.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

begrijp ik dan dat je gaat voor het ambilight en is het DNM en PP2 dan minder belangrijk voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Gravedigger
Anoniem: 179193 schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 15:45:
begrijp ik dan dat je gaat voor het ambilight en is het DNM en PP2 dan minder belangrijk voor je?
Jep, of het verschil moet erg dramatisch zijn... wat vaak niet zo is ;) Je moet ook niet altijd het snelste en nieuwste willen hebben, vaak merk je het verschil niet maar kost het je wel klauwen met geld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Topicstarter
Zowel de 9966 als de 9968 heeft DNM. De 9968 heeft echter PP2 HD + de aansluitmogelijkheden. De 9966 heeft weer ambilight.

Choices choices...

Ik heb na mijn bezoek aan de MM in Almere vandaag echter besloten dik €1000 in mijn zak te houden en te gaan voor de Philips 32PW9551 :*)

Het moet nu maar eens uit zijn met het getwijfel, kan er bijna niet meer van slapen! |:( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Gravedigger
Vandaag ook even langs de mm geweest, weet niet of het aan de instellingen lagen, maar de 32pf9830 had een helderer/lichter beeld dan de 9966.... das altijd zo jammer bij de mm, je weet niet of het aan het scherm ligt of aan de instellingen.. Maar tblijft een mooi scherm, maar wil de 9968 ook nog es in actie zien, liefst naast een 9966, met gelijke instellingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

El Gravedigger schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 21:30:
Vandaag ook even langs de mm geweest, weet niet of het aan de instellingen lagen, maar de 32pf9830 had een helderer/lichter beeld dan de 9966.... das altijd zo jammer bij de mm, je weet niet of het aan het scherm ligt of aan de instellingen.. Maar tblijft een mooi scherm, maar wil de 9968 ook nog es in actie zien, liefst naast een 9966, met gelijke instellingen :)
je bent er dus ook nog niet uit. philips moet gewoon die 9968 met ambilight uitvoeren! snap echt niet waarom philips dit niet gedaan heeft. er wordt in duitsland ook veelvuldig over geklaagd.

als je toch wilt wachten, waarom zou je dan niet wachten op de 32pf9731 die medio juli uitkomt. heeft pp3hd, clear lcd en stereo ambilight. zal wel een stukje duurder zijn en heeft zwarte omlijsting zoals de 37pf9731 die er nu al is.

of zullen we gewoon de jvc 32 ltx70 kopen??? strak design, goede beeldkwaliteit, goede prijs maar geen ambilight...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Gravedigger
Anoniem: 179193 schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 12:10:
[...]

je bent er dus ook nog niet uit. philips moet gewoon die 9968 met ambilight uitvoeren! snap echt niet waarom philips dit niet gedaan heeft. er wordt in duitsland ook veelvuldig over geklaagd.

als je toch wilt wachten, waarom zou je dan niet wachten op de 32pf9731 die medio juli uitkomt. heeft pp3hd, clear lcd en stereo ambilight. zal wel een stukje duurder zijn en heeft zwarte omlijsting zoals de 37pf9731 die er nu al is.

of zullen we gewoon de jvc 32 ltx70 kopen??? strak design, goede beeldkwaliteit, goede prijs maar geen ambilight...
Ja tis een bitch, net toen ik erover eens was dat het de 9966 zou worden, brengen ze de 9968 erbij uit, die er gelijk uitziet.

De 9731 is geen optie, vind em echt lelijk :) Tgaat een 9966 of 9968 worden. Ik ben benieuwd wanneer de eerste 9968's in de winkel komen, kan ik et es rustig vergelijken. En ja idd, geen ambilight is echt een domme actie.... wel betere aansluitingen, maar wel weglayen wat de oudere versie wel heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181924

Even een dom vraagje (bestaan die?)

Ik sta op het punt een LCD te kopen en ik twijfel heftig tussen de 32pf9830 en zijn opvolger (?) de 32pf9731D.

Nu is de vraag: als dit de opvolger is (met Ambilight 3 etc), kan iemand mij dan uitleggen waarom 'ie lager geprijsd is? What's wrong with this picture? Of... wat zie ik over het hoofd?

Alvast bedankt voor de moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135523

Effe kort m'n ervaring :

Ik heb net een 32FP9966 nog gekocht. In de winkel vond ik de kwaliteit heel goed en m'n vriendin was weg van 't design. Ambilight leek me gewoon een gadget, maar nu begin ik het nut toch er van in te zien.

In ieder geval heb ik nu dus een 32" Cineos TV voor 1800 euro, wat hier vergeleken met andere "high end" tv's best goed meevalt.

Het spijtige vind ik wel dat 't allemaal zo ingewikkeld moet zijn, ben al een paar dagen aan 't prutsen met kabels en resoluties etc. op m'n laptop om het beste beeld er uit te halen....het feit dat de 9966 enkel DVI heeft maakt 't het er ook niet makkelijker op..

Zijn er hier trouwens mensen die een laptop als HTPC gebruiken ? Ik heb een Acer laptop (2 Ghz Centrino, ATI X600, TV Tuner, ...) die ik hiervoor zou willen gebruiken. De bijgeleverde Acer software lijkt redelijk handig om TV op te nemen en Divx/Xvid af te spelen. Ik weet alleen nog niet zeker of m'n laptop geschikt is om HD films (720p, x264 codering) af te spelen en welke kabel ik 't beste gebruik hiervoor. Momenteel heb 'k hem via een VGA --> DVI kabel aangesloten en dat lijkt toch best goed beeld te geven (alvast beter dan s-video vind 'k). Nu nog ervoor zorgen dat 'k de juiste resolutie naar m'n TV kan 'outputten' en ik ben tevreden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=25926399,noline]

32PW9551:
[afbeelding]

Prijstechnisch is deze tv zo'n 3x goedkoper dan de 9966

32PW9551 ongeveer € 600,-
32PF9966 ongeveer € 1600,-
(internetprijzen)
Ga toch naar dat eigen topic van die lompe CRT bak en verpruts dit topic niet. Hij is misschien 3x zo goedkoop maar ook 3x zo lelijk en als je eenmaal een mooie LCD hebt kijkt dat veel prettiger dan CRT. Dit soort tv's komen vaak in een dure HT opstelling en worden aan de muur gehangen. In een strakke huiskamer kan dit ontzettend mooi zijn en dan zet je er echt niet zo'n lompe CRT neer.

Bedankt voor je tip maar hou het even ontopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Gravedigger
Anoniem: 181924 schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 01:04:
Even een dom vraagje (bestaan die?)

Ik sta op het punt een LCD te kopen en ik twijfel heftig tussen de 32pf9830 en zijn opvolger (?) de 32pf9731D.

Nu is de vraag: als dit de opvolger is (met Ambilight 3 etc), kan iemand mij dan uitleggen waarom 'ie lager geprijsd is? What's wrong with this picture? Of... wat zie ik over het hoofd?

Alvast bedankt voor de moeite!
Ja je ziet 1 ding over het hoofd, er zit geen ambilight op bij de 9731d. Scheelt veel in de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181924

El Gravedigger schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 08:44:
[...]

Ja je ziet 1 ding over het hoofd, er zit geen ambilight op bij de 9731d. Scheelt veel in de prijs.
Oops....
Ik heb de pdf over dit toestel gezien en daar wordt melding gemaakt van Ambilight (zelfs ook aan de bovenzijde, ambilight 3 genaamd).

Hier is de link: http://home.planet.nl/~wi...gen/Leaflet_32PF9731D.pdf

Ontgaat mij iets, of heeft Philips nu ineens in de gaten dat ze omlaag moeten met de prijs (Philips klantenservice meldt dat deze TV eind juli, begin augustus bij de delaers staat, nu reeds via internet te koop...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Gravedigger
^Nu je het zegt, vage bedoeling, bij de ene halen ze het ambilight eruit en de andere gooien ze het er wel weer in.... vaaaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:07

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Er zijn 2 dingen 'minder' aan de 9731d.
- Hij heeft geen gemotiriseerde voet (kost veel)
- Er wordt geen muurbevestiging meer bijgeleverd (was bij de oudere types wel het geval, van die luxe)

Maar ook 2 dingen stuk beter:
Pixel Plus 3HD tegenover 2HD
en Clear LCD, de techniek van Philips (en volgens reviews) om eindelijk compleet vloeiend beeld te hebben, zodat er geen na-ijlen meer is bij onder andere snelle actie scenes...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Topicstarter
grrr...

Toen ik aan het winkelen was voor een lcd tv viel mijn oog ook op de 32pf9731d. Philips nederland zeiden echter dat deze 32 inch versie van de 37pf9731d niet zou uitkomen in nederland. De 37pf9731 hangt al een tijdje in deverse showrooms te pronken.

Ik ben nu eigenlijk erg blij met de 32pw9551 die ik gekocht heb, dikke kast of niet.. het beeld is geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 08:43:
[...]

Ga toch naar dat eigen topic van die lompe CRT bak en verpruts dit topic niet. Hij is misschien 3x zo goedkoop maar ook 3x zo lelijk en als je eenmaal een mooie LCD hebt kijkt dat veel prettiger dan CRT. Dit soort tv's komen vaak in een dure HT opstelling en worden aan de muur gehangen. In een strakke huiskamer kan dit ontzettend mooi zijn en dan zet je er echt niet zo'n lompe CRT neer.

Bedankt voor je tip maar hou het even ontopic.
Doe es even lief... ik ben dit topic zelf gestart en ben ook groot fan van goede LCD tv's. echter de enige reden die jij aangeeft om een lcd te kopen tov deze CRT tv is zijn "lompe bak". Nu heb ik gelukkig genoeg ruimte in mijn woonkamer en ben erg blij dat ik dit €1000,- in men zak heb gehouden!

Het beeld (daar gaat het tenslotte om) van deze CRT tv kan veel LCD tv's met grote schaamte naar zijn prijskaartje laten kijken.

Ik ben niet meegegaan in de platte tv hype die op dit moment hoogtij viert. Veel mensen kijken enkel naar het uiterlijk en de dikke kont van veel tv's t.o.v. beeldkwaliteit en hoe ze omgaan met normaal kabel signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Gravedigger
swopdark schreef op zondag 16 juli 2006 @ 17:25:
[...]

Doe es even lief... ik ben dit topic zelf gestart en ben ook groot fan van goede LCD tv's. echter de enige reden die jij aangeeft om een lcd te kopen tov deze CRT tv is zijn "lompe bak". Nu heb ik gelukkig genoeg ruimte in mijn woonkamer en ben erg blij dat ik dit €1000,- in men zak heb gehouden!

Het beeld (daar gaat het tenslotte om) van deze CRT tv kan veel LCD tv's met grote schaamte naar zijn prijskaartje laten kijken.

Ik ben niet meegegaan in de platte tv hype die op dit moment hoogtij viert. Veel mensen kijken enkel naar het uiterlijk en de dikke kont van veel tv's t.o.v. beeldkwaliteit en hoe ze omgaan met normaal kabel signaal.
Nogal logisch dat een normaal analoog kabel signaal er kutter uitziet op een lcd... elke inperfectie in een signaal zal je komen te zien, nu zie je ook de imperfecties in dvd films die je op een normale crt scherm nooit zou hebben gezien... dus ja normale lage resolutie uitzendingen zal je snel de imperfecties hiervan zien, je zal voor het verschil dus een hd bron moeten toevoegen aan je lcd ;)

En ja als je die niet hebt of wil kopen dan kan je beter bij je crt blijven. Ikzelf wil m'n xbox360 games en hd films wel gewoon kunnen bekijken op de resolutie waarvoor ie bedoeld is, want ik merk de verschillen goed tussen m'n eigen sony crt en de lcd van een maat van me, komt door het resolutie verschil.

En ja, kabelsignaal maakt me niet veel uit, er is toch nooit een ene ruk op tv voor, kijk liever een dvdtje oid ;)

[ Voor 6% gewijzigd door El Gravedigger op 16-07-2006 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-07 21:25
swopdark schreef op zondag 16 juli 2006 @ 17:17:
De 37pf9731 hangt al een tijdje in deverse showrooms te pronken.
Hmmm dit hoort eigenlijk in dit topic thuis... Maar in welke showrooms heb jij de 37PF9731D al zien hangen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Topicstarter
Mr Magic schreef op zondag 16 juli 2006 @ 18:21:
[...]

Hmmm dit hoort eigenlijk in dit topic thuis... Maar in welke showrooms heb jij de 37PF9731D al zien hangen dan?
In Hilversum heb je een myshop van Philips en daar hangt ie een Philips HD demo te draaien. Volgens mij is er in de BCC in Hilversum ook 1tje te zien. de 32" versie heb ik nog niet gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Gravedigger
Zijn er nog mensen met een 32pf9966 hier op dit forum?

Hoor van meerdere mensen dat als ze bv een xbox 360 of hd beelden afspelen op de 9966 dat ze zwarte balken links en rechts in het beeld krijgen. What's up with that? Heb dat bij nog geen 1 lcd gezien, maar als je hd beelden op je philips lcd wil afspelen dan krijg je ongevraagt dus links en rechts balken, waardoor je minder van je scherm overhoud :|

Hoe kan dit? En is ditnormaal en hoe kan je dit oplossen als dit al kan :|

Wil m'n 9966 deze week halen, vooral nu ie nog maar 1350 pleuro is, maar dit valt me wel tegen als dit zo is :?

Iemand hier wat meer info over? Alvast bedankt als iemand iets meer weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een xbox 360 en een 9966. Ik heb ze aangesloten via een vga kabel (omdat er geen component ingang op de tv zit HELAAS) en draai op de resolutie 1280x768.

1368 - 1280 = 88 pixels / 2 = 44 pixels aan iedere kant zwart... Volgens mij kan het niet anders helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8-Track
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-07 20:37

8-Track

Heeft iemand enig idee waarom de 32pf9968 alleen bij plasmavisie te koop is en niet op de Nederlandse Philips site staat? Sterker nog, hij staat ook niet op de Duitse en Engelse, maar wel op de Oostenrijkse. Is dat slordigheid of de ondoorgrondelijkheid van Philips marketing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ontwikkelingen gaan snel. Deze wordt alweer voor "oud" aangezien....
Pagina: 1