Oud huis, overlast verminderen van m'm "basboxen'.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.773 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9581

Topicstarter
Ik heb enige tijd geleden nieuwe luidsprekers gekocht (PARADIGM Phantom). Nu had mijn onderbuurvrouw al aangegeven dat ze last had/heeft van mijn "basboxen". Ik heb onder mijn nieuwe luidsprekers reeds spikes zitten en tevens staan ze daarmee nog eens op een betonnen stoeptegel. Nu klaagt mijn buurvrouw dat ze nog steeds last ervan heeft. Het huis waar ik in woon is oud, 1925, ondervloer zijn balken met daarover isolatiemat + laminaat.

Wat zou ik verder nog kunnen veranderen om mijn buurvrouw minder overlast te geven. Let wel, ik heb ze zeker niet belachelijk hard staan en de bas is al helemaal terug gedraaid.

Help... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:03
Anoniem: 9581 schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 13:42:

Wat zou ik verder nog kunnen veranderen om mijn buurvrouw minder overlast te geven. Let wel, ik heb ze zeker niet belachelijk hard staan en de bas is al helemaal terug gedraaid.

Help... :-(
maar als ik het goed lees staan ze nog wel hard?
er is maar 1 goede oplossing voor je probleem en dat is alles zachter zetten.

heel simpel maar wel helder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Daar doe je helaas niks aan. Alles zuurstofvrij afkitten zou werken :P, maar ook dan heb je nog de vloer die deze lage tonen waarschijnlijk gemakkelijk doorgeeft. Beste opties is wellicht je speakers ophangen aan de muur en vloerbedekking leggen :)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-11-2023

911GT2

en blazen maar!

Tja je zou kunnen proberen oom onder de betonnen tegen nog geluidsdempend materiaal te leggen.
Verder zou je ze evt aan de muur kunnen hangen.

[evil mode]Je zou ook juist de boel flink open kunnen draaien, en haar laten ervaren wat echt hard is... wedden dat ze daarna niet meer zeurt. }) }) [/evil mode]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkorpo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-05 08:49
Mja als je knetterharde stampmuziek draait kan ik snappen dat je buuf van 90 het niet kan waarderen, ik meende dat er een bepaalde geluidsfrequentie is die dodelijk kan zijn, probeer die eens en run like hell!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:52
tijd voor een goede koptelefoon, boxen sparen tot je daar weg bent :) of gewoon relaxete jazz op een fatsoendelijk niveau draaien, ipv masters of hardcore op vol open ;)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163123

heeft GoT dan helemaal geen respect voor oudere meer O-)

ik zou in overleg met je onderbuurvrouw afspreken hoe hard ze mogen, en als ze ze te zacht wil hebben dan... dan... dan... niet naar luisteren ?

PS. van 9 s'ochtends tot 10 s'avonds mag je wel lekker stampen!

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 163123 op 08-06-2006 13:55 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

je zou ook zelf kunnen kijken of het echt een zeur is of dat zij er echt last van heeft. Mijn broertje en ik hebben hetzelfde probleem. Hij zit direct onder mijn kamer en hij klaagt echt ALTIJD als ik mijn muziek aan heb staan. Ik weet dat hij het voor een deel faked want ik ben zelf gaan luisteren en ik hoorde niets

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-05 04:48
Hier ook houten vloer, dat geeft gewoon alles door van bas enzo, ben je niets mee :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:07

JvS

Ik heb hem zelf ook

touchdomex schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 13:55:
je zou ook zelf kunnen kijken of het echt een zeur is of dat zij er echt last van heeft. Mijn broertje en ik hebben hetzelfde probleem. Hij zit direct onder mijn kamer en hij klaagt echt ALTIJD als ik mijn muziek aan heb staan. Ik weet dat hij het voor een deel faked want ik ben zelf gaan luisteren en ik hoorde niets
Wees maar gerust dat een houten vloer in combinatie met een subwoofer alles maar dan ook alles aan irritant resonerende lage tonen doorgeeft, gewoonweg gruwelijk irritant. Zeker met irritante subwoofers van creative en logitech enzo die lekker resonerende bas weergeven, het liefst met een flinke piek in de "kick" en aangevuld met een smaak van *kaboenkaboenkaboenka* muziek, is dat echt extreem, maar dan ook echt extreem irritant. En dan vind je het bij een keertje zelf luisteren misschien helemaal niet storend, als je altijd die herrie op je pan hebt, praat je wel anders.

MR_X: Je kan gewoon je laagweergave uit- of een flink stuk zachter zetten, duidelijke afspraken met je onderbuurvrouw maken (dat je bijvoorbeeld overdag in de middag weleens lekker mag luisteren, maar dat je s'avonds zachtjes aan doet). Je zou kunnen stoppen met dance/beatmuziek luisteren :P (die is het irritantst)... Verder niets aan te doen, je moet samenleven. Ik zou ook gek worden met een houten vloertje boven me met iemand die altijd maar muziek draaide met de bas lekker ver open of met resonerend, bonkend laag...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Even ter verduidelijking, ik heb hem ECHT niet hard staan, bas volledig weggedraaid. En de muziek die ik draai, wees gerust, geen hoempa-hoempa muziek. M'n onderbuuv is 26 en is wel zwaar hardcore/metall minded (maar die hoor ik alleen wanneer ze tegen mijn gebonk ingaat).

Helaas werk ik overdag en heb m'n muziek dan ook hooguit een half uur aanstaan wanneer ik thuiskom (19:00).

Ophangen is geen optie volgens mij, ze zijn 92 cm hoog en wegen 15 kg per stuk. Daarbij komt dat het vloer-luisprekers zijn, geen hang-gevalletjes...

Jammer dat er volgens mij verder niets aan de doen ik, wellicht dat ik nog iets probeer met vloerisolatie plaatsen onder de betonnen tegels... en anders moet ze er maar mee leren leven. Ze zegt ook dat ze minder problemen ermee had gehad wanneer ze ook daadwerkelijk de muziek zelf kon onderschijden, maar helaas dringen alleen de bassen door, niet de prachtige muziek die ik draai... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:07

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je kan je bas toch terugdraaien. Ik gok dat je speakers stevig in het *bonk* domein resoneren, dat is namelijk het eerste/enige dat bij op normale volumes irritant door een plafond heen gaat.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35978

Ze zegt ook dat ze minder problemen ermee had gehad wanneer ze ook daadwerkelijk de muziek zelf kon onderschijden, maar helaas dringen alleen de bassen door
Het probleem is dus op te lossen door nog wat harder te zetten lijkt me :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Had al voorgesteld om een klein boxje in haar woonkamer door te lussen zodat ze kon horen wat ik draaide... ;-) Vond ze niet zo'n strak plan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:51
Heb je zelf al eens bij haar geluisterd wat je hoort?
Dat zou ik eigenlijk (ga ik als het huis af is ook doen voor mijn pc surround set) ook doen, dan weet je in iedergeval hoe het is.
Ik zelf zou er ook minder problemen mee hebben als je nog kan onderscheiden wat het is (en nee, niet dat iemand het zo hard heeft staan dat je letterlijk mee kan luisteren). Als je alleen maar bonk bonk hoort, dat is echt geen gehoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien_Inside
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-05 23:42

Alien_Inside

-geen-

Mijn zuilluidspeakers staan ook op spikes, daaronder heb ik een paar kleine maar dikke 'filtjes' zitten geplakt, die je onder een stoel plakt om krassen op laminaat tegen te gaan. Dit staat vervolgens op twee van die groene matjes die je onder je laminaat legt ter isolatie. Dit alles netjes afgesneden ziet er niet gek uit, zelfs wel spacey.

Iemand die ik ken heeft om overlast tegen te gaan zijn boombassboxen door midden gezaagd en dit op half doorgesneden tennisballen gezet.

Ikzelf heb ook nog een extra versterker tussen de boxen en computer, om de bass verder naar beneden te zetten. Ook in winamp iod de bass bijna uit zetten. Die resonerende klanken zijn echt irritant en dringt ver door...

-geen-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb het in het verleden wel gedaan ja (toen ik nog m'n oude luidsprekers had) en vond het toen al erg meevallen. Zal het met m'n nieuwe binnenkort ook eens doen... en op een gegeven moment zal ze er maar mee moeten leven hoor... het blijven oude huizen dus helemaal stil zal het nooit zijn... Ik heb gedaan wat ik kon....

thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:15

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Het enige wat je kan doen tegen lage tonen is het toepassen van massa, zo veel mogelijk. Stel voor om een betonvloer van, wat zullen we zeggen, 80 centimeter te storten?

Of misschien een subwoofer bij haar plaatsen en dan in tegenfase zetten. Gewoon opheffen dat geluid.
Of zij ook haar muziek wat harder, zodat ze die van jou niet hoort :P (hoe oud was ze ook alweer???)

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dik_voormekaar
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:59
Volgens mij kun je ze beter aan de muur hangen en niet op de vloer laten rusten.
Als je dan net boven de vloer ophangt, dan maakt dat niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Ik zit te denken... ik weet niet hoe groot/ zwaar je boxen zijn, maar kun je ze niet op luchtkussentjes zetten. Van die dingen die ook door DJ's gebruikt worden om onder platenspelers te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
En m'n naaste buurman dan... ?

Ze zijn 92 cm groot en 15 kg per stuk...

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 9581 op 08-06-2006 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Misschien kun je haar verleiden en zorgen dat ze bij je komt zitten... Begin van een hele mooie relatie.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Been there, tried that... maar ik wilde haar niet... wellicht dat ze daarom nu 'extra' zeurt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-05 18:32
Misschien ophangen aan elastiek, of op een trampoline zetten, dan schudt de vloer niet meer mee :).
De praktische uitvoering hiervan laat ik aan jou over :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:45

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Anoniem: 9581 schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 15:13:
en op een gegeven moment zal ze er maar mee moeten leven hoor... het blijven oude huizen dus helemaal stil zal het nooit zijn... Ik heb gedaan wat ik kon....
Ehh, jij bent degene die overlast veroorzaakt. Jij zal je moeten aanpassen: niet de buuv.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
stefan001 schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 16:14:
Misschien ophangen aan elastiek, of op een trampoline zetten, dan schudt de vloer niet meer mee :).
De praktische uitvoering hiervan laat ik aan jou over :+.
Heb je het nu over m'n basboxen of m'n buurvrouw.... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:04
Je kan altijd voor een goede hoofdtelefoon gaan als je muziek wilt luisteren. Waarom heb je zo'n zware set gekocht als je weet dat de vloer maar enkele planken dun is?

Desnoods koop je een draadloze hoofdtelefoon, kan je nog rondlopen ook. Of je dan nog goede kwaliteit hebt is een andere zaak...

Uiteraard is er zoiets als tolerantie. Sommige mensen kunnen echt slecht om met het feit dat de buur een plaatje speelt. Ik zou er geen problemen mee hebben, men vriendin wel.

[ Voor 24% gewijzigd door FragileM64 op 08-06-2006 16:18 ]

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Bor de Wollef schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 16:15:
Ehh, jij bent degene die overlast veroorzaakt. Jij zal je moeten aanpassen: niet de buuv.
Nouja, dat is nog maar de vraag natuurlijk. Overlast is heel erg subjectief. Je kan niet verwachten dat als je in een gedeeld gebouw woont je volledige stilte om je heen hebt. Aan de andere kant moet het natuurlijk ook niet vervelend worden. Dat kunnen wij vanuit hier niet beoordelen. Maar je kan ook niet zomaar zeggen dat TS het probleem maar op moet lossen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Bor de Wollef schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 16:15:
[...]

Mja.... deels. Ik heb ook af en toe last van mijn bovenburen. (Heb het idee dat het steeds vaker wordt, dus daar ga ik binnenkort ook even langs om aan te geven dat ze weleens wat aan demping mogen gaan doen.) Als je in een wat ouder appartementencomplex woont, moet je niet om elke scheet die je hoort gaan zeuren. Je weet gewoon dat de oudere complexen vaak vrij gehorig zijn. Dat is dus geen goede plaatst om te gaan wonen als je OF absolute stilte om je heen wil hebben OF graag naar wat hardere muziek luistert.

Je moet dus wel een beetje tolerant zijn. Maar zodra het dagelijkse kost wordt, moet je zeker gaan klagen. In het geval van mijn bovenburen kan het nog weleens vervelend voor ze uitpakken als ze niet meewerken. Ze hebben namelijk net een nieuwe laminaatvloer gelegd en ik weet voor 95% zeker dat ze niet de verplichte (KEMA-gekeurde) isolerende ondervloer hebben gelegd. Zo'n ondervloer is in ons complex verplicht als je een harde vloer (hout of stenen) wil leggen in de woonvertrekken...... om geluidsoverlast tegen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19574

Heb ook een oud huis (1901) met een houten verdieping, en heb dan wel geen zeurende buurvrouw maar een dochtertje dat ligt te slapen als we film willen kijken.

Als geluidsisolatie werd me bij de verbouwing steenwol aangeraden.
Ik heb er geen moment spijt van, echt een enorm verschil t.o.v. voor de verbouwing.

Misschien is dit toepasbaar bij je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Niet echt mogelijk om m'n vloer open te breken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marf0rz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
Ik vind het wel een goede vraag eigenlijk. Ik woon in een vrijstaand huis, ik kan mijn volume op het allerhardst knallen en nog niemand heeft last. Auto's en fietsers komen snel genoeg voorbij om het niet goed te kunnen horen. Het enige wat ik mij kan indenken is dat voetgangers die voorbij lopen het kunnen horen. Maar het is een doorlopende weg, niemand blijft daar staan except voor sommige wachtende mensen op de bus. Dus overlast zal er niet zijn.

Maar dan blijft de vraag toch wel hangen. Ik heb zo'n resonerend kreng staan, op zich aardig zuivere bass, maar mijn kamer ligt vlak boven de kelder met een oude houten planken vloer. Daaronder is het wel geïsoleerd met piepschuim enzo. De kelder fungeert eigenlijk als een enorme klankenkast, maar ik heb gemerkt dat deze eerder het geluid opvangt, dan het versterkt (de lage tonen komen dus nagenoeg niet verder dan de omvang van de kelder).

Op zich leuk en aardig, maar ik zou best wat van die resonerende 'schuivende' bass kwijt willen. Als het wat minder 'schuift' (zo noem ik het altijd), klinkt het beter en trilt m'n klerenkast niet zo :P

[ Voor 3% gewijzigd door Marf0rz op 08-06-2006 16:40 ]

If you can't beat them, buy them !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:06
Probleem heb ik hier ook.

Simpel Technics setje en betonnen vloer. Ik hoef echt me equalizer niet in te stellen of op een of andere manier mijn bas hoger te zetten. Want dan worden ze beneden helemaal gek. Ze horen ook geen muziek ofzo, alleen bas-dreun.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100386

Hoe harder de ondergrond, hoe makkelijker hij trillingen doorgeeft. De Tegel onder de speaker is imo dus niet zo heel nuttig. Het zou veel nuttiger zijn als je een een trillingsdepende sandwich van zou maken van "zachte materialen".

Haal / regel van die piepschuim isolatieplaten van een paar cm dik (2 ~ 4) en een stuk "bubbeltjesplastic". Maak 2 stukken piepschuim van de zelfde lengte/breedtte als de onderkant van je speakers. Maak een stuk bubbeltjesplastic met dezelfde lengte/breedtte. Leg de eerste plaat piepschuim op de grond (zonder tegel). Leg daarop het stuk bubbeltjesplastic, en daar weer bovenop het 2e stuk piepschuim. Zet je speakers daarna op die sandwich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guidooo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-12-2022

guidooo

Amd-64 ownage

Misschien een idee om rubber trillingsdempers voor de wasmachine onder je tegel te leggen?
Die dingen kan je in de bouwmarkt halen voor minder dan 10 euro-tjes.

Of als je wat meer te besteden hebt:
Afbeeldingslocatie: http://www.gabriels-gehoorbescherming.nl/_borders/Scannen10027_edited.JPG
Voor de buuv dus >:)

[ Voor 32% gewijzigd door guidooo op 08-06-2006 22:32 ]

Waar wil je zitten in het hiernamaals?............Rokers of niet-rokers

Pagina: 1