Geen verbinding Sony DCR-TRV15E --> PC

Pagina: 1
Acties:
  • 1.126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• annuh
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-01 12:06
hallo,
ik ben al een tijdje in het bezig van een Sony DCR-TRV15E camera. ik wil nu de beelden die op een dv-bandje staan op de computer bewerken etc.. ik heb daarom een firewire-kaartje gekocht (zie:
http://www.sweexeurope.com/product.asp?pId=281) waar een kabeltje bijzat: 4 pins (camera) --> 6 pins(het IEEE1394 kaartje in de pc)

Windox XP Prof. herkent het firewire-kaartje wel maar als ik de camera er vervolgens inplug en met windows movie maker of pinnacle studio 10.5 de beelden binnen wel halen kan er geen verbinding worden gemaakt

ik had ergens iets gelezen over dat het aan het kabeltje lag. Maar welke kabeltje moet ik dan hebben?

Alvast bedankt
Annuh

Verwijderd

Je moet een DV bron kiezen in pinnacle, en je camera moet op weergave/edit staan. Laat moviemaker maar buiten beschouwing. (ramp)

Verwijderd

Schiet me net te binnen. Had je Pinacle al installed voordat je de firewirekaart er in hebt gezet ?
Zoja, install Pinacle opnieuw. (na uninstall).

• annuh
dat heb ik al gedaan en ik heb pinnacle geinstaleerd nadat ik firewirekaart geinstalleerd had.
zou je ook geen melding moeten krijgen als er iets word aangesloten op de firewirekaart?
dat is nl. wel altijd het geval met usb... ik vermoedt dus dat het aan de kabel ligt... maar welke kabel is wél geschikt?

Verwijderd

Het kan dan alleen nog maar een camera-setting zijn. (zie handboekje camera). DV OUT moet aangezet, denk ik.

• annuh
dat kan het ook niet zijn... want je hoeft alleen maar de camera te verbinden met de computer dus er hoeft niets te worden ingesteld met de camera.. als het goed is.. 8)7 weet je zeker dat het niet aan de kabel kan liggen?!?!

Verwijderd

Ik heb zelf ook een andere Sony cam., en daar zit in het instellingen menu wel degelijk DV/AV -UIT -AAN.
FF zoeken dus in de manual. Je kabel is helemaal OK.

Verwijderd

Volgens bladzijde 209 van je manual, onderaan, zit ik toch verkeerd, moet 4 x 4 kabel zijn, maar ik gebruik zelf ook 4 x 6.

• annuh
ik kan die optie DV/AV -UIT -AAN. niet vinden!
hoe weet je nou dat kabel OK is? want op dit forum zijn nog meer mensen wiens camera niet aangesloten kon worden op de.. en dat lag aan het kabeltje! |:(

Verwijderd

Sommige menu opties moet je eerst aanzetten/uitzetten voordat deze zichtbaar worden.
Althans bij mijn cam is dat zo.

• annuh
die optie zit niet op mijn camera :? maar heeft er niemand een idee welke 'officiële' kabel ik moet hebben?

• annuh
niemand? :'(

Verwijderd

Probeer de andere poort op de firewirekaart eens.
Welk OS draai je ?
Heb je nog andere Firewire devices, (of er even een lenen) om vast test stellen waar het probleem ligt. (camera/Firewire kaart/drivers).
Suc6

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:24
annuh schreef op zondag 04 juni 2006 @ 21:21:
die optie zit niet op mijn camera :? maar heeft er niemand een idee welke 'officiële' kabel ik moet hebben?
Voor de firewire connectie naar je camera gebruik je een 4 naar 6 polige firewire kabel.
Deze dus:
Afbeeldingslocatie: http://elektronica-online.nl/productimages/3503.jpg
Windows zou de camera gewoon automatisch moeten herkennen, bij mij staat de camera dan gewoon onder "deze computer" als DV-Camcorder.

Eventueel kun je andere software proberen om te testen.
http://www.scenalyzer.com/

Anders moet je gewoon op een andere PC testen of de kabel/firewire/camcorder goed werkt (kennis, winkel?)
Pagina: 1