[Backup] Maandtape vergeten

Pagina: 1
Acties:

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-06 11:00
Voor het bedrijf waar ik werk ben ik verantwoordelijk voor de backups. Aan het eind van elke dag verwissel ik de tape in de tapestreamer en dat is het, de rest gaat automatisch. 's Ochtends ligt er een afdrukje in de printer of de backup gelukt is of niet.

Nu hebben we verschillende tapes:

- dagtapes (4 stuks, ma,di,woe,do)
- weektape (5 stuks, elke vrijdag van elke week)
- maandtape (12 stuks, voor elke laatste dag in de maand)
- jaar tape

Nu was het gisteren 31 mei en had ik de tape maandtape van mei in de tapstreamer moeten doen, maar ik heb bij nader inzien de gewone dagtape in de streamer gedaan.
Mijn vraag is maakt dit veel uit?
Kan ik eventueel de maandtape gebruiken voor de backup die hij vannacht maakt, en dan a.s. vrijdag weer verder gaan met weektape 1?

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Zolang er geen aparte backup criteria gebruikt worden voor de maandtape: Wissel de labels van de tape van 31/5 en de Mei maandtape :?

Verwijderd

Als je dag tape van 31 mei incrementeel is, dan heb je een probleem. Is het een full tape, dan zie ik geen probleem.

Verwijderd

De dag tape wordt binnen een week overschreven, dus zou je in de toekomst iets willen herstellen uit die maand, dan heb je dus een probleem.

Ik zou zoals al voorgesteld is de tape label wisselen.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Gewoon de backup alsnog draaien op de maandtape als er geen speciale criteria worden gebruikt of processen zijn die bv bepaalde bestanden wissen na de laatste van de maand.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Wat is er mis met dit aan de verantwoordelijke admin te vertellen zodat die alsnog een (full ?) maand backup kan trekken vanavond ?

Beter nu ff toegeven dat je een foutje maakte dan dat het moet uitkomen als er volgende week een major crash voorvalt en blijkt dat er geen laatste maandbackup voor handen is...

• wasco
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-06 09:32

wasco

brightest crayon in the box

Verwijderd schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 12:44:
Wat is er mis met dit aan de verantwoordelijke admin te vertellen zodat die alsnog een (full ?) maand backup kan trekken vanavond ?

Beter nu ff toegeven dat je een foutje maakte dan dat het moet uitkomen als er volgende week een major crash voorvalt en blijkt dat er geen laatste maandbackup voor handen is...
i'm with stupid err smart

wasco [the brightest crayon in the box]

• Binnetie
Verwijderd schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 12:44:

Probleem is dat het systeembeheer door een extrern bedrijf uitgevoerd wordt. De contact persoon krijg ik niet te pakken. Stickertjes omwisselen kan ik proberen en anders e-mail ik de beheerder wel.

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

NB: Stickertjes alleen wisselen als 100% zeker is dat er geen verschil is tussen een dag- en een maand-backup !

• Binnetie
TheRookie schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 12:56:
NB: Stickertjes alleen wisselen als 100% zeker is dat er geen verschil is tussen een dag- en een maand-backup !
Toch maar even een e-mail gestuurd naar het bedrijf om de procedure op te vragen, hier op kantoor weet niemand ergens wat van, terwijl ik er net werk.

• Binnetie
Ik heb gemaild

Elke dag wordt er een full-backup gemaakt, en de medewerker gaf zelf al aan dat ik gewoon de stickers kan vervwisselen.

In elke geval bedankt voor de antwoorden.
Pagina: 1