Hoofdcategorieën
Topicacties

[Browsers] Positie tekst niet juist

Pagina: 1 2 last

Reageer Nieuw Topic
zie 23648

HTML is veel en veel simpeler dan de meeste mensen denken, zo simpel zelfs dat het bijna nergens terug te vinden is hoe simpel het is, het heeft me zelf 4 jaar gekost om dat door te hebben ofzo...

Aangezien HTML compleet los (zou moeten) staan van opmaak (heb je CSS voor), hoef je je qua html alleen maar druk te maken om de betekenis, de semantiek. Dus netjes alinea's in <p>, die vormen samen met lijsten, tables en headings een paragraaf (<div>) die samen met andere paragrafen en weer een heading een hoofdstuk vormen en zo steeds groter.

Het is echt precies als in boeken, als je die hele structuur klaar heb hoef je enkel hier en daar nog een id of een structuur div toe te voegen om toch net even iets meer te kunnen met css en klaar ben je

p, ul, ol, dl, table, h1-h6, address etc staan allemaal op hetzelfde niveau, dat zijn blokken die hoofdstukken en subhoofdstukken (paragrafen) vormen

daarin heb je al je inline zut, daarbuiten heb je "hoofdstuk" elementen, zoals div, form, fieldset, map etc, dat zijn verzamelblokken, die groeperen, ik noem ze vaak structure level elementen, omdat ze net iets meer zijn dan block elementen (ze worden ook ooit sectioning elements genoemd, bv in de html 5 spec wip)

ik heb dat hier eens opgepend

mophor wijzigde dit bericht 31-05-2006 17:13 (31%)

var _ = {_: 'unreadable code detected!'};
alert(_._);

Pagina: 1 2 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2010 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2009