Toon posts:

Problemen Hauppauge PVR 500

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een week een Hauppauge PVR 500 OEM
ik heb via Nero Home en Media Portal geprobeerd tv te kijken, maar de kwaliteit is echt brak..

bij Nero is het nog erger dan bij Media Portal;

Beeld media portal:
http://img98.imageshack.us/img98/422/tmf1ol.jpg

Ik heb nu 10 minuten geleden mijn tv kabel proberen om te wisselen (ik heb 2 aansluitingen en ik wilde beide proberen, ik trok toen geloof ik de kabel kapot, in ieder geval de kop van de kabel lag er vanaf en met moeite kon ik de kabel terug in de kop van de kabel doen (de kabel was kapot gegaan bij de aansluiting die rechtstreeks naar de meterkast gaat, dus niet de aansluiting op de Hauppauge zelf..

Dus het wordt sowieso de kabel vervangen, de andere aansluiting is geloof ik voor radio, ik heb deze al een keer geprobeerd en moest bij de Hauppauge op de radio-ingang aangesloten worden, toen gaf hij geen beeld (duh)

Mijn vraag is nu hoe ik van dat slechte zwart beeld af kom? Ik heb de nieuwste drivers.. ligt het aan mijn TFT? Ik heb een Iiyama 17" (ProLite E435S)
of aan codecs? (Ik heb het grote Kazaalite codec pakket al geinstalleerd)..

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-05 20:35
Is dat plaatje en screenshot of een foto?
Als het een screenshot is dan kan het niet aan de monitor liggen.
Anders: geeft je monitor ook problemen met plaatjes weergeven?

Je kan proberen of er iets meer zichtbaar wordt als je met de gamma-correctie gaat spelen(hoger dan 1 instellen)...

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-07 21:52

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Als ik je post zo lees denk ik dat je eens een goede kabel moet aansluiten. Je beeld moet zeker duidelijker kunnen. Op je tft zal het er nooit helemaal scherp uitzien, omdat tv nu eenmaal een lagere resolutie is (720x576). Voorbeeldje

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar er komt ook echt geen kleur door, maarja ik zal het eens proberen