[XP] Harde schijf 10mb groot

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Nu online

Snippertje

Light up your life

Topicstarter
Oke ik zal beginnen met het probleem.

Mijn computer liep vandaag vast. Ik dacht, oke geen probleem, reset. Na de reset blijft windows hangen bij het login scherm en hoor ik steeds achtereenvolgens het opstart geluid en dan het afsluit geluid. Dit gaat ook gepaard met grijze flitsen.

Toen dach ik dat er iets niet klopte. Ik ben toen op GOT gaan zoeken en vond een topic met ongeveer dit probleem. Heb de winxp CD erin gedaan en ben naar de herstelconsole gegaan. Heb fixboot gedaan. Geen effect, alleen kwam ik nu niet verder dan NTLDR missing.

Toen weer gaan zoeken op GOT. Vond genoeg topics. Weer herstelconsole gegaan en NTLDR gekopierd. Alleen ik wist niet welke schijf mijn boot schijf was. Dus NTLDR gekopierd naar al mijn parties. ( Ik heb drie partities op 2 HDD's. 1 HDD van 200Gig, mijn bootschijf. En 1 HDD van 120 gig, die verdeeld is in 2 partities van 80 en 36 gig. ) Daarna deed windows het nog steeds niet. Toen chkdsk geprobeert. Weer geen resultaat. Ik heb toen nog 4x fixboot en fixmbr enzo zitten proberen mrr niets hielp. Toen windows geprobeert te installeren op de 80 en 36 gig partities. Geen resultaat hij gaf aan dat ze beschadigt waren en dat de installatie niet door kon gaan...

Ik heb toen de 120gig HDD losgekoppelt en het nog eens geprobeert. Weer geen resultaat.

Nu heb ik de 200gig HDD in deze PC, waar ik dit op typ, gezet. Deze PC ziet de schijf wel, maar hij is maar 10.1 MB groot en er wordt 3.11 MB gebruikt. Er staan alleen NTLDR en NTDETECT.COM op...

Nu is mijn vraag. Kan de data die op de HDD staat/stond nog gered worden? Of is dit verloren? Ik snap echt niet dat mijn schijf zomaar "weg" is. Weet iemand wat het probleem is? Ik wil die data wel terug aangezien het veel dingen voor school zijn.

Mijn specs nog even:

Thermaltake 410 watt power supply
Intel Pentium M 730
Geforce 6800GT
GEIL Ultra x ram 2x512 2-2-2-5
Asus P4P800E-Deluxe

De schijven zijn beide van Maxtor.

Alvast bedankt, ik hoop dat iemand me kan helpen.

[ Voor 2% gewijzigd door Snippertje op 28-05-2006 00:03 . Reden: parties->partities ]

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Verwijderd

Kun je het niet eens met een linux 'live'-cd proberen? Bijvoorbeeld knoppix.

btw, het zijn 'partities' en geen 'parties' :P

• Snippertje
  • Nu online

Snippertje

Light up your life

Topicstarter
Ik snap niet echt veel van linux en al helemaal niet van die site. Erg onoverzichtelijk. Maar hoe zou knoppix mij kunnen redden?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:15

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

en al helemaal niet van die site.
Zelfs met mijn gebrekkige duits kan ik download vinden, een mirror kiezen, op accepteren drukken en een iso of de nederlandse faq downloaden.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-03-2024
Zal het nog iets makkelijker voor je maken
ftp://ftp.knoppix.nl/pub/..._V3.8.2-2005-05-05-EN.iso

Deze iso branden met Nero of iets anders. En zet je pc op booten vanaf cd en de rest volgt vanzelf. En kijk of je dan wel je data te zien krijgt ;)
In iedergeval suc6 ermee

• Snippertje
  • Nu online

Snippertje

Light up your life

Topicstarter
Janoz schreef op zondag 28 mei 2006 @ 00:11:
[...]

Zelfs met mijn gebrekkige duits kan ik download vinden, een mirror kiezen, op accepteren drukken en een iso of de nederlandse faq downloaden.
Ja dat ging allemaal wel, maar er stond niet 1 bestandje, maar heel veel bestandjes.

@Hierboven, bedankt ik zal het proberen.

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Even als toevoeging: als je eenmaal knoppix hebt opgestart, kun je je harde schijven benaderen door een icoontje op je desktop. Brandt hierna de data op cd mbv het programma "k3b". Ben ook wel benieuwd of linux je HD nu als 10mb groot zit. "df -h" kun je dat mee zien.

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

• Snippertje
  • Nu online

Snippertje

Light up your life

Topicstarter
Er staat looking for CDROM in: /dev /hdc.

Kan typen, maar er gebeurt verder niets...

Waar ik ook nog achter kwam, was dat de HDD gezien wordt als FAT in windows? WTF?

Edit: Als ik memtest kies, reboot de comp en gebeurt er niets...

Edit2: Hij geeft ook iets aan als: Cdrom drive seems confused.

Edit3: ik blijf bezig. Dit was op te lossen door mijn hdd configuratie aan te passen.

Edit4: Knoppix ziet hem ook als 10mb schijf... Help? Wat is hier aan de hand! :x

Edit5(zucht): Me andere HDD ziet die nog wel, dat is overigens een IDE HDD.

[ Voor 61% gewijzigd door Snippertje op 28-05-2006 13:27 ]

• Snippertje
  • Nu online

Snippertje

Light up your life

Topicstarter
Ik maak maar even een nieuwe post aangezien anders het topic niet naar boven komt en er heel veel edits komen...

Weet iemand hoe het kan dat mijn HDD nu opeens een FAT partitie is? Hij wordt aangegeven in linux als: [sda1]. Kan ik misschien in linux de schijf terugkrijgen naar NTFS oid? Ik snap niet dat 200gig aan data zomaar " verdwenen is...". Kan fixboot of fixmbr dit veroorzaken? Lijkt me niet toch? Ik hoop dat iemand met het verlossende antwoord komt aangezien ik die data echt nodig heb! :'(

[ Voor 3% gewijzigd door Snippertje op 28-05-2006 13:45 ]

• switchboy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-12 12:51

switchboy

-ruimte te huur-

Wordt de schijf goed herkent door het BIOS?
zo ja kijk dan eens bij start>> run>> compmgmt.msc>> opslag>> schijfbeheer of je ongepartitioneerde ruimte ziet. Zo ja een nieuwe partite maken en met een progamma als getdatabackNTFS proberen alles te herstellen.

My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83

• Snippertje
  • Nu online

Snippertje

Light up your life

Topicstarter
switchboy schreef op zondag 28 mei 2006 @ 15:12:
Wordt de schijf goed herkent door het BIOS?
zo ja kijk dan eens bij start>> run>> compmgmt.msc>> opslag>> schijfbeheer of je ongepartitioneerde ruimte ziet. Zo ja een nieuwe partite maken en met een progamma als getdatabackNTFS proberen alles te herstellen.
In de bios ziet hij hem wel goed en in linux ziet hij hem wel goed als ik in de shell console intyp /dev/sda... Ik ga het zo op een andere pc proberen met easy data recovery pro. En als dat niet werkt zal ik dat andere proberen. En anders zit er niets anders op denk ik :'(

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Damn, ik las niet goed, je had chkdsk al geprobeerd :X

[ Voor 88% gewijzigd door blobber op 28-05-2006 18:19 ]

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• Snippertje
  • Nu online

Snippertje

Light up your life

Topicstarter
Ik kan al me data nog recoveren. Hij ziet hem als ogepartioneerde ruimte met de recovery tools. Weet iemand of je die nog kan omzetten naar een NTFS partitie?

Pagina: 1