Naar veel zoekwerk toch maar een topic openen.
Ik heb hier op mijn PC een grote collectie mp3s op hoge kwaliteit. Ik merk dat ik de laatste tijd erg veel muziek luister via mijn PC, helaas via een crappy pc-speaker setje.. Ik begin me steeds meer te ergeren aan de geluidskwaliteit. Hier wil ik dus verandering in brengen (budget rond EUR 650), maar heb wat hulp/tips nodig.
Wat ik op dit moment zelf bedacht heb is:
Tweede vraag is: maak ik een structurele fout in mijn opstelling. Zijn er wellicht andere/"betere" oplossingen voorhande binnen mijn budget. Ik hoor het graag van jullie.
NB Kent iemand de Xitel HiFi-link.
Is dit een mooie manier om PC en stereo-versterker te verbinden?
Ik heb hier op mijn PC een grote collectie mp3s op hoge kwaliteit. Ik merk dat ik de laatste tijd erg veel muziek luister via mijn PC, helaas via een crappy pc-speaker setje.. Ik begin me steeds meer te ergeren aan de geluidskwaliteit. Hier wil ik dus verandering in brengen (budget rond EUR 650), maar heb wat hulp/tips nodig.
Wat ik op dit moment zelf bedacht heb is:
- goede audio-kaart aanschaffen. Dit is de M-Audio Revolution 5.1 geworden. (Terratec of Creative);
- kaart verbinden met een versterker/receiver (zat te denken aan Yamaha RX-V357 )
- mooie bookshelf speakers [mijn kamer is niet te groot]. Zat te denken aan: Wharfedale Diamond 9.1 Deze wil ik dan wellicht bi-wired aansluiten.
- Staande speakers Wharfedale Diamond 8.3
Tweede vraag is: maak ik een structurele fout in mijn opstelling. Zijn er wellicht andere/"betere" oplossingen voorhande binnen mijn budget. Ik hoor het graag van jullie.
NB Kent iemand de Xitel HiFi-link.
Is dit een mooie manier om PC en stereo-versterker te verbinden?
[ Voor 43% gewijzigd door mmedia op 14-06-2006 10:17 . Reden: typo ]