[Advies] Budget Game-PC

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 00:54
Hallo allemaal,

In het aankomende weekend wil ik een nieuwe PC aanschaffen. Ik ben al een paar dagen flink bezig geweest met uitzoeken wat ik in m’n PC wil. Ik heb tientallen reviews gelezen, om te kijken wat het beste is in mijn geval. Ik zou alleen graag willen weten wat jullie ervan vinden, dus advies is van harte welkom!

Het systeem wordt gebruikt voor:
- Vooral gamen
- Films
- Downloaden
- Tekstverwerken

Mijn budget voor het systeem is € 800,-.
Ik heb echter al een aantal onderdelen. Ik hoef een aantal onderdelen dus niet meer te kopen. Ik heb al:
- TFT monitor
- Speakerset
- Toetsenbord + Muis
- DVD-RW drive

Waarschijnlijk ga ik alle onderdelen kopen bij Alternate, omdat dat voor mij dichtbij is en Alternate is niet zo heel duur, in mijn geval met dit systeem. Misschien koop ik een aantal onderdelen via internet, bijvoorbeeld bij Azerty of Salland, omdat deze twee winkels een aantal onderdelen verkopen die Alternate niet verkoopt, en ook nog eens goedkoop zijn.

Voor het bedrag van € 800,- moet ik dus nog kopen:
- Behuizing
- Voeding
- Moederbord
- Processor (zonder koeler)
- Processor koeler
- Geheugen
- Videokaart
- Harde schijf

Ik wil m’n PC overklokken. Ik heb daar bij het configureren van deze PC al een beetje rekening mee gehouden, maar mochten jullie nog advies hebben over wat er beter kan, dan hoor ik het graag.

Hieronder leg ik uitgebreid uit wat ik in m’n PC wil. Bij een aantal onderdelen twijfel ik nog over de beste keuze. Daarom wil ik graag weten wat jullie ervan vinden en wat jullie zouden kopen in mijn situatie.

Behuizing

Thermaltake Soprano (Geen PSU, Window, Zwart)
€ 75,-
Dit vind ik een mooie kast, met een raampje, leuk voor case-modding. Het staat vast dat ik deze kast koop.

Voeding

OCZ ModStream OCZ45012U, 450W
€ 75,-
Deze voeding en de kabels zien er heel erg mooi uit vind ik. Alle kabels die je niet nodig hebt zijn te verwijderen, zodat het niet zo’n troep is in je kast. Dat vind ik wel belangrijk, aangezien er een raampje in de kast zit.

Of

Tagan TG480-U22 2force, 480W
€ 85,-
Deze voeding is misschien een klein beetje beter dan de OCZ. Ook bij deze voeding zijn de kabels mooi. De kabels kan je helaas niet verwijderen.

[Edit] Wordt waarschijnlijk de Tagan.

Moederbord

Asus A8N-SLI SE
€ 99,-
Goed moederbord, heeft aan boord wat ik wil. Dit bord is niet al te duur en beschikt over SLI.

Of

Abit KN8 SLI
€ 99,-
Ook een goed moederbord en heeft ook alles wat ik wil. Dit bordje is ook niet duur en heeft ook SLI.

Processor

AMD Athlon 64 3200+ (Bulk, Venice)
€ 119,-
Dit staat min of meer vast. Ik heb geen zin om te wachten op Intel’s Conroe of om een AMD socket AM2 aan te schaffen.

Processor koeler

Arctic-Cooling Freezer 64 Pro
€ 19,-

Of

Zalman CNPS 7700-Cu
€ 35,-

Of

Thermaltake Blue Orb II
€ 29,-

Alle drie zijn het goede koelers, maar aan jullie de vraag: Welke zouden jullie kopen? Over die Freezer 64 Pro hoor en lees ik verschillende dingen. De een vind de koeler fantastisch voor dat geld, de ander juist het tegenovergestelde. Ik zelf heb goeie ervaringen met Zalman koelers (o.a. 7000Cu en VF700Cu). De Blue Orb II van Thermaltake wordt ook goed beoordeeld in veel reviews.

[Edit] Wordt iig geen Arctic-Cooling Freezer 64 Pro. Reason: de Zalman & Thermaltake zien er mooier uit door het raampje.

Geheugen

Wat is volgens jullie beter, en dan bedoel ik wat het beste en het slimste is om te kopen op dit moment:
2 x 512mb of 2 x 1gb (uiteraard beiden Dual-Channel)

2 x 512mb:
Kingston HyperX KHX3200AK2/1G
€ 99,-
Setje goeie reepjes voor weinig geld.

Of

2 x 1gb:
G.Skill F1-3200PHU2-2GBNS
€ 181,-

Zoals ik al gezegd had, wil ik m'n systeem overklokken. Over het algemeen zijn 512mb-bankjes beter als het gaat om overklokken, maar ik heb gelezen op internet dat deze G.Skill reepjes ook aardig overklokken.

Videokaart

GigaByte 6800GS 256mb 7600GT 256mb
€ 179,- (7600GT is net zo duur als 6800GS)
Ik hoef niet alles per sé op Ultra-High te kunnen spelen in de nieuwste spellen, maar een goeie videokaart vind ik wel belangrijk. Later kan ik er nog een bij prikken, i.v.m. SLI-mobo. Daarom deze kaart.

[Edit] 6800GS is veranderd naar 7600GT, omdat de 7600GT iets beter is en de 6800GS is inmiddels alweer wat verouderd. De prijs blijft hetzelfde.

Harde schijf

Samsung SpinPoint 250gb S-ATA
€ 79,-
Goeie, stille harde schijf. Deze schijf is snel genoeg voor mij en heeft genoeg opslagruimte.

Nu maar afwachten wat jullie ervan vinden. :) En nogmaals, alle commentaar en advies zijn welkom! :D

[ Voor 5% gewijzigd door CdD op 24-05-2006 16:37 ]

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-06 09:19

lasharor

7 december 2004

Videokaart

GigaByte 6800GS 256mb
€ 179,-
Ik hoef niet alles per sé op Ultra-High te kunnen spelen in de nieuwste spellen, maar een goeie videokaart vind ik wel belangrijk. Later kan ik er nog een bij prikken, i.v.m. SLI-mobo. Daarom deze kaart
Kan je dan niet beter voor een 7600gt kopen zit in de zelfde prijsklasse en is beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157137

Ik ben vast niet de eerste die het opmerkt: GEEN SLI. Dat 2e kaartje is het niet waard bij games en is ook nogal een dure aangelegenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Anoniem: 157137 schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 14:33:
Ik ben vast niet de eerste die het opmerkt: GEEN SLI. Dat 2e kaartje is het niet waard bij games en is ook nogal een dure aangelegenheid.
Want? Een game als Oblivion draait met 30fps zonder SLI en bijna 45fps met SLI... Of is 50% performance-winst niets waard?

offtopic:
Disclaimer: gebaseerd op achterlijk hoge grafische instellingen en gemeten met 7900GTX's

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:29

Theo

moederbord

als cooler zou ik gaan voor de artic. Dit is een erg goede cooler die ook nog eens zeer goedkoop geprijst is. Als je echt ver wilt overklokken kun je de zalman 9500 of waterkoeling overwegen.

Waarom wil je een sli moederbord?? Ga je direct twee videokaarten gebruiken? Over één jaar is het beter en goedkoper om je 6800 te verkopen en een nieuwe videokaart te kopen die ook DX10 ondersteunt. Een tweede 6800 blijplaatsen is dat echt niet rendabel meer of goedkoper.

Voor het geheugen zal ik gewoon gaan voor 2 * 1 GB omdat je hier veel voordeel van heb in games. En naar mijn weten klokt een 512 MB reepje net zo ver als een 1024 Mb reepje.

En voor de voeing is een Cooler Master RS-430 (RS-430-PMSR/P) Extreme Power, 430W niets voor je?? Deze voeing is maar 35-40 euro.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157137

MAX3400 schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 14:35:
[...]

Want? Een game als Oblivion draait met 30fps zonder SLI en bijna 45fps met SLI... Of is 50% performance-winst niets waard?

offtopic:
Disclaimer: gebaseerd op achterlijk hoge grafische instellingen en gemeten met 7900GTX's
Het is gewoon niet rendabel. Voor het geld dat je kwijt bent voor beide kaarten kan je net zo goed 1 high-end kaart kopen die nog eens meer fps op je scherm tovert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-06 16:17
Anoniem: 157137 schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 14:42:
[...]

Het is gewoon niet rendabel. Voor het geld dat je kwijt bent voor beide kaarten kan je net zo goed 1 high-end kaart kopen die nog eens meer fps op je scherm tovert.
Eensch. en vergeet niet meer stroom, meer lawaai, en er zijn nog best wat games die het niet eens ondersteunen.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152769

tja, die voeding is niet echt schitterend kan ik je zeggen. Ik heb de Modstream 520W en die maakt verschrikkelijk veel lawaai voor zo'n dure voeding te zijn (en ik trek er echt niet zoveel van, misschien 250a300w).
Steek er dan een Coolermaster RS430 in, die is ook stabiel en gaat evenveel lawaai maken, alleen betaal je een pak minder, en dat kan je dan gebruiken voor een betere videokaart te kopen.
pricewatch: Cooler Master RS-430 (RS-430-PMSR/P) Extreme Power, 430W (ATX)

(of natuurlijk de voeding die jij voorstelt, die staat een stuk boven die coolermaster, maar kost ook meer. Deze maakt echt weinig lawaai).

Dat kabel management van die OCZ is ook niet alles, mijn kabel naar mijn moederbord zelf is dermate dik en sterk, dat die constant tegen mijn window zit te duwen, en zelfs al een vreemde witte streep op dat window getrokken heeft. Verder zijn de S-ata powerconnectors onbruikbaar als je schijven met 1 unit tussen zitten, ze zitten zodanig ver vaneen dat je ze moet plooien, kabels weer te steeg, en ze duwen zichzelf van de schijf af. Neem liever niet die OCZ, ze is heel goed, maar die Tagan is gewoon beter. (vriend van me heeft die Tagan, en die is echt veel stiller, en geeft evenveel vermogen of mijn 520w)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvrijn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-06 08:46
Ok ten eerste, Alternate is een stuk duurder dan Azerty of Sallandautomatisering, en bij deze 2 laatste winkels zijn de verzendskosten maar 8-50 - 9,50 dus dat moet toch geen probleem geven?
CdD schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 14:15:

Behuizing
Thermaltake Soprano (Geen PSU, Window, Zwart)
€ 75,-
€ 68,-

Jouw keuze.

Voeding
OCZ ModStream OCZ45012U, 450W
€ 75,-
€ 70,-

Of

Tagan TG480-U22 2force, 480W
€ 85,-
€ 80,-

Ik zal kiezen voor de Tagan, waarom? jij wilt later SLi gaan draaien, en daarvoor is 480 Watt of hoger toch wel beter.

Moederbord
Asus A8N-SLI SE
€ 99,-
€ 90,-

Of

Abit KN8 SLI
€ 99,-

Zelf zou ik gaan voor een AM2 met SLi, dan zou het een MSI K9N SLI Platinum worden (€139,-).
Maar als je s939 wilt houden, dan zou ik voor de ASUS gaan.

Processor
AMD Athlon 64 3200+ (Bulk, Venice)
€ 119,- Ik weet niet hoe je aan deze prijs komt, maar bij Alternate is die €139 en bij Azerty € 130,-
Tja, ik zou nog als voor AM2 gaan, en dan kan je wel zeggen dat je moet wachten maar dat zal niet echt zo lang meer gaan duren.

Processor koeler
Arctic-Cooling Freezer 64 Pro
€ 19,-
€ 15,-

Of

Zalman CNPS 7700-Cu
€ 35,-

Of

Thermaltake Blue Orb II
€ 29,-
€ 25,-

De Arctic-Cooling Freezer 64 Pro is wel genoeg, (voor mijn denke)

Geheugen

Wat is volgens jullie beter, en dan bedoel ik wat het beste en het slimste is om te kopen op dit moment:
2 x 512mb of 2 x 1gb (uiteraard beiden Dual-Channel)

2 x 512mb:
€ 99,-

Of

2 x 1gb:
G.Skill F1-3200PHU2-2GBNS
€ 181,-

2x 1GB is nu altijd beter he, (ikzelf heb ook net een nieuwe PC met 2x 512 mb, en ik gebruik als ik veel programma's draai nooit meer dan 800-900mb)

Videokaart
GigaByte 6800GS 256mb
€ 179,-
De 6800GS is al aardig verouderd..
Een kaart uit de 7 serie is veel sneller en meestal ook beter,
Een goed alternatief: Club3D GeForce 7600 GT € 170,-

Harde schijf
Samsung SpinPoint 250gb S-ATA
€ 79,-
Ik zal altijd WD blijven zeggen, Daarom ook de WD2500KS (WD SE16)
Als je naar de prestaties van deze schijf kijkt, (bijvoorbeeld in de charts van TomsHardware, dan zie je dat hij steeds iets hoger scoort) € 80,-

Laurens

[ Voor 3% gewijzigd door lvrijn op 24-05-2006 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168490

Ziet er leuk uit. Zelf zou ik de volgende dingen doen:
  • CPU Koeler > Thermaltake Blue Orb II, je hebt namelijk een window in je kast en dan is de Freeer 64 niet zo heel mooi. De Orb II ziet er daarintegen heel lijp uit met blauwe leds en koelt ook goed.
  • Voeding > Tagan en OCZ zijn allebei topmerken maar 450+ Watt vind ik een beetje erg veel voor zo'n systeem, pas als je SLi of meerdere harde schijven erin stopt is het handig. Meerdere harde schijven denk ik niet dat je dat wilt maar je wilt wel SLi wat in mijn mening beetje geldverkloting is. Maar weer even over de voeding, een Coolermaster 380 of 430 Watter moet genoeg zijn.
  • Moederbord > Als je wilt oc'en kijk dan ook even naar de DFI mobotjes :*)
  • Geheugen > 2*512 lijkt me genoeg, oc't ook het lekkerst.
  • Videokaart > 7600GT, die valt ook lekker te oc'en en dat is wat je graag wilt, toch? :>
/just my 2 cents

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt1579
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-05 15:06

alt1579

Deus Ex Machina

@ topicstarter,

Dit heb ik zojuist besteld bij Azerty:

Antec Sonata II kast met 450W voeding
Asus A8N-E nForce4 Ultra moederbord
AMD Athlon 64 3700+ San Diego OEM processor
Arctic Freezer 64 Pro koeler
Kingston HyperX PC3200 CL2 dual channel 2x512MB geheugen
2 x Samsung spinpoint 80GB 7200rpm 8MB harddisks (voor een RAID 0 configuratie)
Club3D GeForce 7600GT 256MB videokaart

Totaalbedrag: € 725 en een paar cent, zonder bezorgkosten want ik ga het ophalen. Dit systeem heb ik specifiek voor Flightsim 2004 samengesteld, ik ben ook een budget gamer :)
Misschien dat zoiets als dit voor jou ook interessant is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:06
Ik zou zelf voor 'n Antec NeoHE gaan ipv Tagan/OCZ, een erg stille modulaire voeding (op Silentpcreview.com staat 'n review).

Ook zou ik zelf voor PC4000 ram gaan als je van plan bent om je processor over te clocken, geeft net een extra duuwtje in je rug qua max snelheid die je ram gegarandeerd haalt, qua prijs scheelt het (vrijwel) niks in de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD
Allereerst onwijs bedankt voor jullie reacties!
Hier heb ik ten minste wat aan! :)

lasharor schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 14:23
Kan je dan niet beter voor een 7600gt kopen zit in de zelfde prijsklasse en is beter.
Ik ben het met je eens. Ik heb nog even gecheckt of het indd zo was (op o.a. Tomshardware) en je hebt gelijk. Ik verander gelijk even m'n startpost: 6800GS wordt 7600GT.
appie2003 schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 14:33
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Voor € 99,- heb je een SLI-mobo. Voor € 15,- minder heb je een goed mobo zonder SLI (bv. Asus A8N-E). Die € 15,- vind ik het wel waard om dan toch een SLI mobo aan te schaffen, mocht ik zin hebben in een tweede videokaart.
Athmozz schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 14:47
tja, die voeding is niet echt schitterend kan ik je zeggen. Ik heb de Modstream 520W en die maakt verschrikkelijk veel lawaai voor zo'n dure voeding te zijn
[...]
Dat kabel management van die OCZ is ook niet alles
[...]
Neem liever niet die OCZ, ze is heel goed, maar die Tagan is gewoon beter.
• Is die voeding niet mooi? Is toch mooi crhoom-achtig? :9~
• Maakt ie echt een takke-herrie? Of valt het toch wel mee? (Ik ga de PC namelijk niet gebruiken als MediaCenter oid zodat ie fluisterstil moet zijn. Een beetje lawaai kan dus geen kwaad vind ik.
• Ik had op internet ook al gelezen dat de kabels absoluut niet flexibel zijn. Is dit echt vervelend te noemen?
• Die Tagan is indd iets beter, maar die voeding wordt wel gloeiend heet! Een vriend van mij heeft ook een Tagan (580Watt) en daar komt echt een enorme hitte vanaf. In dat geval heb ik liever een voeding die niet zo heet wordt omdat de fan hard draait.
lvrijn schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 14:58
Ok ten eerste, Alternate is een stuk duurder dan Azerty of Sallandautomatisering, en bij deze 2 laatste winkels zijn de verzendskosten maar 8-50 - 9,50 dus dat moet toch geen probleem geven?
Het scheelt wel aardig wat t.o.v. Alternate ja.
Misschien dat ik dan toch maar alles bij Azerty of Salland bestel. ;)

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LANnerd
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-06 17:24
Ik ben het overhet algemeen wel met je eens over dat systeem, maar ik zou de Tagan easycon U15 ook overwegen. Dat ook een erg goede voeding, ziet er erg stak uit met een 12cm fan, en is ook modulair.
is alleen wel wat duurder.

Wat pocessor koeler betreft maakt het denk ik niet zoveel uit wat je kiest. Ik zou zelf voor een zalman 9500 gaan of voor die arctic omdat die arctic ook goed is (heb em bij een viend gezien, en viel absoluut niet tegen) en is ook lkkr goedkoop voor een proc koeler.

Wat moederborden betreft maakt het denk ik ook weinig uit wat je kiest. Ik zou voor de Asus gaan omdat daar erg veel over te vinden is ook op got. en persoonlijk vind ik asus wel een goed merk.
Wel zou ik idd SLI nemen, want dat kost bijna niks extra, en die moedeborden klokken mischien ook nog weer wat btr over omdat het wat minder budget bordjes zijn.

En die 2 GB zou ik ook zeker doen, als ik zie wat voor verschil het maakt in b.v. Oblivion als ik het thuis speel met me 2x512mb, of bij een vriend met 4x512mb, dan merk je dat zeker hoor.

Wat je mischien ook zou kunnen overwegen is een dualcore. Dat is in de toekomst wel handig, en hoef je ook minder snel te upgraden als je nog een poosje de nieuwste games wilt kunnen spelen.
Dit kost uiteraard wel de nodige extra centen :'( .

Nou, veel succes,
maar 1 vraag. waarom zou je niet willen wachten op de core/M2 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD
Aloha GoT'ers!

De situatie is een beetje veranderd: ik hoef geen nieuwe HD meer aan te schaffen omdat ik nog een Maxtor 80gb heb liggen die ik maar ga gebruiken voor een tijdje. Dit scheelt me namelijk weer € 85,-. :+
(over een tijdje ga ik die HD dan upgraden naar bv. 250gb)

Ik heb dus € 800,- te besteden om het het volgende mee te kopen:
• Behuizing
• Voeding
• Moederbord
• Processor (zonder koeler)
• Processor koeler
• Geheugen
• Videokaart

Ik heb even een boodschappenlijstje in elkaar geflanst bij Alternate. (Ik wil het liefst toch hier kopen)

Behuizing
Thermaltake Soprano
€ 75,-

Voeding
Tagan TG480-U22, 480 Watt
€ 85,-
Toch maar deze? Is deze echt beter dan die OCZ ModStream 450Watt?

Moederbord
Abit AN8 SLI
€ 119,-
(Omdat ik nog eens een aantal reviews heb gelezen, waaruit bleek dat dit bord goed was en ook nog eens flink overklokt kon worden, is dit mijn keuze geworden.)

Processor
AMD Athlon 64 3200+ Venice, 2.0Ghz, bulk
€ 119,-

Processor koeler
Thermaltake Blue Orb
€ 29,-

Geheugen
€ 99,-

Videokaart
Asus 7900GT, 256mb
€ 289,-
(Ik heb er nu geld voor, dus het wordt de 7900GT i.p.v. 7600GT! :9~
MAAR.. Ik heb dan geen geld meer voor 2gb geheugen, dus dat wordt dan maar 2 x 512mb. Maar de videokaart is toch wel wat belangrijker, mee eens?)

Alles bij elkaar opgeteld kom ik uit op
€ 815,-

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-06 18:10
(Ik heb er nu geld voor, dus het wordt de 7900GT i.p.v. 7600GT!
MAAR.. Ik heb dan geen geld meer voor 2gb geheugen, dus dat wordt dan maar 2 x 512mb. Maar de videokaart is toch wel wat belangrijker, mee eens?)

Eens, maar pak dan 1 keer 1 reepje van 1 GB en als je weer geld hebt nog eens !

[ Voor 3% gewijzigd door asfaloth_arwen op 25-05-2006 19:54 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-06 21:28
Ik vind Alternate maar dure zooi hebben :X , ik bestel zelf bij 4Launch of iComputers... Goeie service + nog eens goedkoop ...

[ Voor 3% gewijzigd door EyeWitness op 25-05-2006 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
^^ Inderdaad.
edit:
@asfaloth dus

Ik neem aan dat je nog wel even met je pc wilt doen, dus dan is 1GB nemen in plaats van 2x512MB beter. Geheugen is niet zo duur dus je kunt er later nog best een reepje bij plaatsen. In de toekomst zullen games dit ook eisen.

[ Voor 5% gewijzigd door RoD op 25-05-2006 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152769

eventjes over die voeding;

OCZ: 3.3v: 28A 5v: 45A 12v: 26A
Tagan: 3.3v: 28A 5v: 48A 12v: 30A

Hieraan is dus duidelijk te zien dat die Tagan zelfs meer kracht kan leveren (zou ocz ook een B-merk aan het worden zijn :+). Verder is die OCZ niet geschikt voor SLI (je hebt maar 1 pci-e voedingsaansluiting, en anders ga je moeten beginnen modden), terwijl die Tagan er standaard 2 heeft. De keuze zou voor mij zeer snel gemaakt zijn (zeker met dat die ocz nog eens een lawaaimaker is...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD
@ asfaloth_arwen & RoD:

Ik wil graag DualChannel draaien op m'n pc. Daarom wil ik graag beginnen met 2 x 512mb i.p.v. 1 x 1gb. DualChannel is toch beter dan Single lijkt me..?

Dat mobo heeft 4 sloten voor geheugen, dus als ik nu begin met 2 x 512mb, dan kan ik over een tijdje nog een keer zo'n zelfde setje aanschaffen (Dat Kingston HyperX setje is overal volop te verkrijgen). En ik zie het niet gebeuren dat ik daarna NOG een keer geheugen ga upgraden.. :Y)

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-06 18:10
Bij amd zit de geheugen controller in de processor, en bij vier reepjes kan het zijn dat de commandrate omhoog moet wat het langzamer maakt (weet niet of dit geld voor jou cpu(venice heeft dit niet volgens mij??, ben niet zo thuis in amd) + ruimte voor meer upgrade.

[ Voor 8% gewijzigd door asfaloth_arwen op 25-05-2006 20:19 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD
Anoniem: 152769 schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 19:56:
eventjes over die voeding;

OCZ: 3.3v: 28A 5v: 45A 12v: 26A
Tagan: 3.3v: 28A 5v: 48A 12v: 30A

Hieraan is dus duidelijk te zien dat die Tagan zelfs meer kracht kan leveren (zou ocz ook een B-merk aan het worden zijn :+). Verder is die OCZ niet geschikt voor SLI (je hebt maar 1 pci-e voedingsaansluiting, en anders ga je moeten beginnen modden), terwijl die Tagan er standaard 2 heeft. De keuze zou voor mij zeer snel gemaakt zijn (zeker met dat die ocz nog eens een lawaaimaker is...)
Ik ben er nu zeker van dat ik die Tagan ga scoren, en niet die OCZ. Jij bent namelijk niet de eerste die meldt dat die OCZ zoveel lawaai maakt. Het verschil in stroomsterke tussen die Tagan en OCZ wist ik al, maar die OCZ zag er zo gelikt uit en die kabels leken me onwijs mooi :9~, en omdat ik namelijk wel waarde hecht aan een mooie opgeruimde kast wilde ik die OCZ misschien wel kopen.

Conclusie: het wordt de Tagan, en niét de OCZ.

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD
Is er hier nog iemand die mij advies kan geven over het geheugen?

Ik vraag me namelijk af welk geheugen het beste is voor ongveer € 100,-.

En ik twijfel nou of ik 1 reepje van 1gb zal kopen of 2 x 512mb.. Ook i.v.m. overklokken. Kan je met DualChannel verder overklokken? Of is dat helemaal niet zo..?

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

CdD schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 19:49:

Ik heb dus € 800,- te besteden om het het volgende mee te kopen:
• Behuizing
• Voeding
• Moederbord
• Processor (zonder koeler)
• Processor koeler
• Geheugen
• Videokaart

Ik heb even een boodschappenlijstje in elkaar geflanst bij Alternate. (Ik wil het liefst toch hier kopen)
als ik met jouw lijstje naar aztery gaat, ben ik toch goedkoper uit.
• Thermaltake VB1000BWS, Soprano + Window, Zwart € 66,85
• Tagan TG480-U22, 480 Watt, Retail € 80,54
• Abit KN8 SLI € 97,29
• AMD Athlon 64 Venice, 3200+, Socket 939, OEM € 105,66
Kingston KVR400X64C3A/1G, 1024 MB, DDR, PC3200, 400 MHz, 2 x € 164,82
• Asus EN7900GT /2DHT, 256 MB, DDR3, PCI Express x16 € 276,89
• Zalman CNPS7000B-Cu LED € 31,83
Totaal € 823,88

Azerty heeft niet jouw mobo, maar deze komt toch akelig in de buurt
In plaats van de blue orb een andere koperen koeler met led.

Je betaald dus totaal 20 euro meer, maar daarvoor heb je dus wel twee GB in plaats van één. En dat ga je merken.... :)

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD
Ik ga het waarschijnlijk bij Alternate halen, daar woon ik vlakbij, en dat vind ik handiger met garantie en service enzo, omdat ik dan geen gedoe heb met opsturen van onderdelen. Dus Azerty word het waarschijnlijk niet.

Even over het geheugen nog: Wat is nou volgens jullie het beste setje 2 x 512mb voor ongeveer € 100,-? Of is het écht beter om 1 reepje van 1gb te nemen?

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

ik zou gaan voor een reepje van 1 GB, en hier over één-twee maanden eenzelfde reepje bijplaatsen. op die manier heb je 2 BG in DC draaien met dfe mogelijkheid dit inde torkomst uit te breiden.
En probeer een CL2.5 reepje te nemen als deze net zo duur zijn als de CL3.0, AMD houdt wel van lage timings.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD
Yoo!

Ik heb net alles besteld bij Alternate. :7

Dit is het geworden:

[...]

Mooi toch dit allemaal? :D
Als iemand nog opmerkingen heeft, dan graag vandaag nog. ;) Ik ga morgen ochtend namelijk alles ophalen, dus tot die tijd kan ik nog annuleren en alles aanpassen!

Deze post komt te vervallen, omdat ik twee posts naar beneden de specs heb neergezet. Reden: plaatje hier werkte niet. :r

[ Voor 31% gewijzigd door CdD op 29-05-2006 10:08 ]

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162780

Kerel, wij kunnen dat niet zien :o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD
Goeiemorgen Tweakertjes!

Ik heb alles gekocht bij Alternate. Dit is het geworden:

BehuizingThermaltake Soprano (Geen PSU, Window, Zwart)€ 75,-
VoedingTagan TG480-U22 2force, 480W€ 85,-
MoederbordAbit AN8 SLI€ 119,-
Processor AMD Athlon 64 3500+ (Bulk, Venice)€ 149,-
Processor koelerThermaltake Blue Orb II€ 29,-
GeheugenKingston HyperX KHX3200AK2/1G€ 99,-
VideokaartAsus 7900GT, 256mb€ 289,-
________+
Totaal€ 845,-

Mooi toch dit allemaal? :D

Inmiddels heb ik de PC in elkaar gezet en werkt alles naar behoren. Ik ben er heel tevreden mee! Ik heb gister NFS:MW, Quake4 en BF2 gespeeld, alles op High en doet het prima! :9~

Foto's van het systeem komen er straks aan :9

(@ Marni-X: Ik heb nu de specs in een tabel gezet, i.p.v. een plaatje. ;) )

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD
Hier een aantal klikbare thumbnails van m'n systeempje :)
Ik vind het er gelikt uitzien! Wat vinden jullie van zowel het uiterlijk als het innerlijk?
(Ik weet dat dit hier niet echt thuis hoort, maar ik ben gewoon even nieuwsgierig)

Afbeeldingslocatie: http://img501.imageshack.us/img501/2455/dsc010200bt.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img164.imageshack.us/img164/7933/dsc010274bc.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img144.imageshack.us/img144/1776/dsc010439uy.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img527.imageshack.us/img527/9380/dsc010452ho.th.jpg

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD
Helemaal NIEMAND?! :?

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d_star
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-06 15:09

d_star

Maharadja of the Year :-/

T geheel is iets te kleurrijk voor mij, het ziet eruit alsof je halve kast bij de intertoys vandaan komt..

Maar de specs zijn goed, en als jij er tevreden mee bent...

Ik vind je kast wel vet trouwens!

Intel Core 2 Quad Q6600, Asus P5K, 4x1GB Corsair XMS2 PC2 6400 CL4, Asus 8800 GTS 512 MB, Creative Audigy 4, Vista Home Premium 32-bits

Pagina: 1