Enige tijd geleden is er in de computer van m'n ouders ernstige kortsluiting opgetreden, helaas is dit niet tot de voeding beperkt gebleven met als gevolg dat zo'n beetje de volledige inhoud van de machine doorgebrand is.
Uiteraard is dit gebeurd vlak voordat we de foto's van o.a. het afstuderen van m'n broer konden bestellen en op de externe backupschijf konden plaatsen
Na inspectie van de harddisk kwam ik het volgende tegen:

Die printplaat gaat dus niets meer doen vrees ik, maar wellicht dat het simpelweg vervangen van deze printplaat genoeg is om de schijf weer werkend te krijgen zodat ik die foto's eraf kan halen.
Ik ben dus opzoek naar deze printplaat:

Het serie/type nummer van deze printplaat is 2060-001189-003 (REV A)

Dit is de harddisk waar het om gaat:

Eigenlijk hoop ik dat iemand een zelfde soort schijf heeft liggen, of een defecte schijf waar bijvoorbeeld alleen bad sectors op zitten zodat ik de printplaat kan transplanteren.
Natuurlijk hoeft het niet voor niets, er staat een redelijke vergoeding tegenover... in ieder geval genoeg voor een gloednieuwe 80Gb disk!
Misschien is het een "long shot" maar ik wil het toch graag proberen
Heeft iemand trouwens wel eens geprobeerd een schijf op deze manier te redden?
Uiteraard is dit gebeurd vlak voordat we de foto's van o.a. het afstuderen van m'n broer konden bestellen en op de externe backupschijf konden plaatsen
Na inspectie van de harddisk kwam ik het volgende tegen:

Die printplaat gaat dus niets meer doen vrees ik, maar wellicht dat het simpelweg vervangen van deze printplaat genoeg is om de schijf weer werkend te krijgen zodat ik die foto's eraf kan halen.
Ik ben dus opzoek naar deze printplaat:

Het serie/type nummer van deze printplaat is 2060-001189-003 (REV A)

Dit is de harddisk waar het om gaat:

Eigenlijk hoop ik dat iemand een zelfde soort schijf heeft liggen, of een defecte schijf waar bijvoorbeeld alleen bad sectors op zitten zodat ik de printplaat kan transplanteren.
Natuurlijk hoeft het niet voor niets, er staat een redelijke vergoeding tegenover... in ieder geval genoeg voor een gloednieuwe 80Gb disk!
Misschien is het een "long shot" maar ik wil het toch graag proberen
Heeft iemand trouwens wel eens geprobeerd een schijf op deze manier te redden?
<signature/>