[Firefox] Veel memory usage *

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-07 08:12
Tweakers,

Ik zit al een tijd met dit probleem, Firefox heeft een erg hoog mem gebruik, meestal zo rond 256mb mem usage. Geen een ander prog gebruikt zo veel, niet eens norton. Ik heb natuurlijk wel een paar plugins in firefox, maar niet absurd veel. Ik heb op de mozilla site gekeken maar daar kwam mijn probleem niet naar voren. Ook google en search mochten niet baten.

Hier een screenie:

Afbeeldingslocatie: http://img80.imageshack.us/img80/4474/screen6pf.jpg

Iemand enig idee?

Even ter info: 1gb mem, amd athlon xp 3000+ @ 2.15ghz.

[ Voor 6% gewijzigd door DaannO op 22-05-2006 01:40 ]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Je titel klopt niet met je verhaal :P

En welke versie van Firefox gebruik je? En welke plugins?

[ Voor 11% gewijzigd door CodeCaster op 22-05-2006 01:42 ]

Je moet niet dronken dat ik denken ben.
What seems to be the officer, problem?
Waar is de brand, meester?

• DaannO
CodeCaster schreef op maandag 22 mei 2006 @ 01:42:
Je titel klopt niet met je verhaal :P

En welke versie van Firefox gebruik je? En welke plugins?
Hehe las het net ja. Beetje laat aan het worden.

Firefox 1.5.3

Plugins:
Afbeeldingslocatie: http://img513.imageshack.us/img513/739/sheet1sr.jpg

• Dabien
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07 00:21
Het gaat hier vanzelfspreken niet over CPU-belasting, maar over extreem geheugengebruik. Oftewel, de beruchte FireFox memory leak, die ze nog steeds maar niet willen patchen... |:(

Een klein rondje Google en je hebt je antwoord. :)

• Valor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-07 21:00

Valor

yummie spam

Als je nou je plugins er vrolijk ff afdumpt. Kijken of probleem dan weg is. Zo ja 1 voor 1 plugins weer installen en kijken bij welke het probleem zich voordoet.

Als het geheugen probleem zich nog blijft voor doen na deinstallatie. Dan heb je dus een mem leak ja :P

[ Voor 13% gewijzigd door Valor op 22-05-2006 02:04 ]

• DaannO
Dabien schreef op maandag 22 mei 2006 @ 02:01:
Het gaat hier vanzelfspreken niet over CPU-belasting, maar over extreem geheugengebruik. Oftewel, de beruchte FireFox memory leak, die ze nog steeds maar niet willen patchen... |:(

Een klein rondje Google en je hebt je antwoord. :)
Damn eerste hit idd. Heb even gedaan wat er stond en werkt perfect. Kom niet meer boven de 38 uit. Heel erg bedankt!

• Dabien
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07 00:21
Valor schreef op maandag 22 mei 2006 @ 02:02:
Als je nou je plugins er vrolijk ff afdumpt. Kijken of probleem dan weg is. Zo ja 1 voor 1 plugins weer installen en kijken bij welke het probleem zich voordoet.

Als het geheugen probleem zich nog blijft voor doen na deinstallatie. Dan heb je dus een mem leak ja :P
Alle versies van FF hebben het van tijd tot tijd. Even afsluiten en eventueel de nog openstaande FF-instanties in de taskmanager sluiten en je kunt weer vooruit.

Zolang men er geen oplossing voor bedenkt, zal elke FF gebruiker er af en toe last van blijven houden.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

offtopic:
Een kleine titelfix was wel nodig :P

Signature

• DaannO
Hmm tooltje hielp gister avond nog goed, nu begint hij alleen weer te stijgen naar de 150mb. En dat is niet de bedoeling. Heeft niemand een andere tool of oplossing?

Verwijderd

DaannO schreef op maandag 22 mei 2006 @ 12:11:
Hmm tooltje hielp gister avond nog goed, nu begint hij alleen weer te stijgen naar de 150mb. En dat is niet de bedoeling. Heeft niemand een andere tool of oplossing?
Ik dacht dat Flash onder Firefox ook lekte? :?

• DaannO
Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 20:32:
[...]

Ik dacht dat Flash onder Firefox ook lekte? :?
Flash?! Heb je daar wat meer info over? Want ik zit weer rond de 180mb mem usage...

Verwijderd

Ha, blijkbaar ben ik dus niet de enige. Ik kreeg net de melding dat m'n virtueel geheugen vol was. FF bleek met meer dan 500 MB aan de haal te zijn gegaan. Goed dat ik 1 GB RAM heb...
Het enige wat ik aan het doen was, was foto's bekijken op http://www.wdwmagic.com/aerialphotos.htm
Blijkbaar worden de weergegeven foto's gewoon opgeslagen in het geheugen. Kan toch niet zo moeilijk op te lossen zijn volgens mij...

• MAher
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-05-2024

MAher

.. far and free ...

Ik kwam hier op uit omdat ik aan het zoeken ben naar een browser met minimaal geheugen- en HD- verbruik. Beetje getest met FF en K-meleon en de conclusie:

FF ruimt geen geheugen op als je hem minimaliseerd, K-meleon wel. Dat betekend in mijn geval dat FF (15.0.4) zo'n 30 MB verbruikt en K-meleon maar 9Mb na een rondje surfen en daarna minimaliseren.

Ligt ook wel aan de extensions, maar FF zou toch moeten 'free-en' bij minimalisatie? Het rare is ook dat ze dezelfde engine gebruiken...

Interessante extension: https://addons.mozilla.org/thunderbird/2490/ (werkt ook met firefox)

Nog een link qua FF memory leaks: http://digg.com/software/Firefox_Memory_Leak_Progress

System | Suomalaiset Lehmät.

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wat is er mis met veel geheugen gebruiken als je veel geheugen hebt?

• DaannO
MAher schreef op maandag 05 juni 2006 @ 10:30:
Ik kwam hier op uit omdat ik aan het zoeken ben naar een browser met minimaal geheugen- en HD- verbruik. Beetje getest met FF en K-meleon en de conclusie:

FF ruimt geen geheugen op als je hem minimaliseerd, K-meleon wel. Dat betekend in mijn geval dat FF (15.0.4) zo'n 30 MB verbruikt en K-meleon maar 9Mb na een rondje surfen en daarna minimaliseren.

Ligt ook wel aan de extensions, maar FF zou toch moeten 'free-en' bij minimalisatie? Het rare is ook dat ze dezelfde engine gebruiken...

Interessante extension: https://addons.mozilla.org/thunderbird/2490/ (werkt ook met firefox)

Nog een link qua FF memory leaks: http://digg.com/software/Firefox_Memory_Leak_Progress
Jammer genoeg blijft firefox rond de 100mb gebruiken, zelfs na een herinstall van xp. Ik ga gewoon wachten op een officiele patch.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Firefox heeft een memory leak > het gebruikt gewoon al je geheugen wat het niet nodig heeft. Het is een beetje onzin als een simpele browser 200mb gebruikt, al helemaal als je aan het multitasken bent..

• Unverter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-03 14:01

Unverter

Rediscover the web!

Jullie moeten http://weblogs.mozillazine.org/ben/archives/009749.html en http://weblogs.mozillazine.org/ben/archives/009774.html eens lezen. Daar staat wel uitgelegd over het 'memory leak'.
Daarnaast merkte ik een tijdje geleden ook dat Firefox 1.5 standaard idd niet meer zijn geheugen vrijgaf bij het minimaliseren. Door in about:config config.trim_on_minimize te veranderen naar true gebeurt dit wel weer.

Verwijderd

Sorry voor het heropenen van een oud topic echter mijn probleem sluit hierbij aan.

Ik gebruik dus ook FF (versie 1.5.0.7) en ik heb ook steeds dat FF veel geheugen gebruikt.
Soms ook ruim 260mb, heb alle tips en truks die omschreven zijn al geprobeert maar het wil niet echt helpen. Ook heb ik alle extenties gedeinstalleerd en ook alle settings die worden geadviseerd veranderd, nu verbruikt FF bijna altijd iets van 96MB aan geheugen ondanks ik heb aangegeven dat ie maar max 32mb mag gebruiken.
Als ik de browser minimaliseer dropped het verbruik naar 6MB ( na wijziging setting), open ik het weer en doe dan niets (bv op deze pagina die je nu leest) dan na een paar minuten staat het geheugen op 54mb. Dus je hoeft helemaal niets te doen, alleen een pagina te openen en het verbruik vliegt omhoog, ga je dan surfen dan kom je weer snel aan de 96mb.

Voor een webbrowser vind ik 96Mb wel heel erg veel, zeker als ik meerdere dingen open heb staan wordt mijn systeem vaak errug langzaam

Iemand nog tips om het geheugen verbruik weer "normaal" te krijgen?

(ik gebruik XP pro als OS)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2006 03:27 ]

• TheZeroorez
  • Niet online
Je had het topic niet eens hoeven kicken, er staat hier genoeg wat betreft het geheugen gebruik.

Verwijderd

Dat kan alleen alles wat er staat heb ik al geprobeert en niets helpt.

• TheZeroorez
  • Niet online
Dat heb je niet gedaan. In Gert-Paul zijn links staat namelijk ook gewoon dat er meestal niet veel aan gedaan kan worden. Je zou eventueel Firefox 2 bèta 2 kunnen installeren, dat gebruikt hier 120MB, máár:
  • Er draaien 10 extensies en 6 userscripts in GreaseMonkey op dit moment
  • Er staan 8 tabs open, waarvan één een flash-ding is..
  • Firefox draait nu al zo'n 2 uur, zonder geminimaliseerd/afgesloten te zijn.
  • Ik heb een dikke cache en hoog memory-gebruik ingesteld. Ik heb de beschikking over 1GB en heb dat tijdens het surfen/MSN'en toch niet beter te besteden. Het is dus lekker snel.
Als je het dus 'normaal' laat en ook zo gebruikt zal het een stuk minder zijn. Firefox 1.5.0.7 gebruikt zoiets namelijk al als je géén extensies hebt, één tab open hebt, en ook geen vet getweakte dingen hebt..
Pagina: 1