Toon posts:

Asus 7900GT of GT Top of GTX

Pagina: 1
Acties:
  • 344 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Voor het bouwen van een nieuw game systeem zie ik door de bomen het bos niet meer.
Mijn keuze gaat uit naar een Asus 7900 GT(299euro) of 7900GT Top (379euro) of een 7900GTX (499euro). Het prijsverschil tussen de GT en GTX is zo'n 200 euro :/
Is dat nou echt merkbaar kwa prestaties op een 19inch TFT scherm op een res van 1280x1024?
Kan ik dat bedrag beter in andere hardware voor het systeem stoppen? (bv. meer geheugen)
OC'en doe ik niet aan.
En kwa spellen wil ik de komende 2 jaar wel mee kunnen doen natuurlijk :) dat speelt ook mee in de aankoop.

Verwijderd

Topicstarter
Oja vergeten, de overige specs van het systeem:
AMD Athlon 64 4000+
Asus A8N32-SLI DLX
1 of 2 GB geheugen (welke weet ik nog niet)
1 van de 3 videokaarten hierboven (eventueel later uitbreiden naar SLI)
Overige onderdelen heb ik al (CPU koeler, voeding, kast, etc)

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

als je niet meer dan een resolutie draait als 1280*1024 voldoet een 7900GT al prima en als je wat power wil zou je voor de 7900GT TOP kunnen gaan.
Op dergelijke resoluties is een 7900GTX pure overkill.
Ik draai met mijn 7900GTX op een AMD 4400+ alle games op 1600*1200 alles op full zonder enig probleem.
Dus mijn redenatie zou zijn kijk maar eens uit naar die GT of GT TOP en houd lekker die 200 euro in je zak voor andere dingen.
Met 2 GB geheugen kan je voorlopig aardig vooruit meer zou ik persoonlijk niet doen dat is in mijn ogen ook overkill.

Eventueel zou je later in SLI nog een kaartje erbij kunnen zetten maar ik weet natuurlijk niet wat je budget in het totaal is.

Succes met je aankoop.

computer voor alle werkzaamheden

• djkorpo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:24
Ik sluit me aan bij het vorige antwoord, als je op die reso's speelt is een gewone gt al genoeg. Misschien is het zelfs wel leuk om 2 7800 gt's te nemen

Verwijderd

Kan je beter 7900 GT's nemen dan 2 7800 GT's
Ik zou gewoon voor een 7900 GT gaan heb je meer dan genoeg aan, of anders een
Gecube 512mb x1800 kopen voor 349 euries, bij Salland..

• Lord Bendtner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-06 14:01
Ik voel een slotje aankomen :P

Google.

Kijk daar eens ;)

Better, Best, Bendtner

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-07 15:24
Je kan niet een reso koppelen een kaart. Naarmate de tijd strekt, worden games zwaarder en heb je wel opeens iets aan het aan het verschil. Frame per dollar is de beste overweging, in dat geval is de GT de beste keuze.

Verwijderd

Topicstarter
Edwin van Cleef schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 13:52:
als je niet meer dan een resolutie draait als 1280*1024 voldoet een 7900GT al prima en als je wat power wil zou je voor de 7900GT TOP kunnen gaan.
Op dergelijke resoluties is een 7900GTX pure overkill.
Ik draai met mijn 7900GTX op een AMD 4400+ alle games op 1600*1200 alles op full zonder enig probleem.
Dus mijn redenatie zou zijn kijk maar eens uit naar die GT of GT TOP en houd lekker die 200 euro in je zak voor andere dingen.
Met 2 GB geheugen kan je voorlopig aardig vooruit meer zou ik persoonlijk niet doen dat is in mijn ogen ook overkill.

Eventueel zou je later in SLI nog een kaartje erbij kunnen zetten maar ik weet natuurlijk niet wat je budget in het totaal is.

Succes met je aankoop.
Dankje voor de info :) Scheelt me inderdaad toch weer wat geld ;)
Denk dat ik dan voor de GT ga aangezien de GT Top bijna overal uitverkocht is :P

• Cleetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-08-2024

Cleetje

Psycho Slave ++

Ik weet niet of je al goed rond gekeken hebt voor de prijzen/beschikbaarheid, maar ik weet toevallig (net zelf 1 gekocht), dat Cool-prices de Asus 7900 GT TOP in voorraad heeft voor een schamele 314,95 euro. Scheelt toch weer een pak geld ;)

Verwijderd

Je kan die "standaart" GT ook gewoon even heel makkelijk OC'en naar "TOP" speeds. Dat is bijna geen moeite :).

Verwijderd

ff wat anders... 2GB geheugen is geen overkill :) ga maar eens BF2, CoD2 spelen met 1GB en daarna 2GB :)

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-05 10:45
Verwijderd schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 20:11:
ff wat anders... 2GB geheugen is geen overkill :) ga maar eens BF2, CoD2 spelen met 1GB en daarna 2GB :)
Er staat ook helemaal nergens dat 2 GB overkill is.

Verder raad ik je gewoon aan op reviews te lezen, en als je dus gamed op maximaal 1280x1024 dan kan je net zo goed voor de 7900GT gaan.

Verwijderd

Ik zou eerder voor meer geheugen (dus 2x 1GB Merk(!)) gaan, dan voor een iets snellere videokaart. Geheugen bepaalt toch voor een groot gedeelte hoe soepel een spel loopt (maar is bijv. ook in Windows erg handig), een videokaart toch meer die fijne details. Daarom kan ik je zeker 2 GB aanbevelen, en wat al werd gezegd, de GT kan je redelijk oc'en naar een TOP. Succes ;)

//Edit: Chips, overheen gelezen dat je niet aan OC-en doet. In dat geval denk ik dat je net zo goed voor de 7900 GT gaan, zoveel prestatiewinst boek je er niet mee en die 7900 GT is gewoon netter in prijs/kwaliteitverhouding :)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2006 15:56 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

:z

Edit:
Dit is de derde "Welke moet ik kopen?"-topic op een rij die je opent en die op slot gaat. Waarom komt nu iets over ezels en stenen in me op?...

[ Voor 44% gewijzigd door dion_b op 17-05-2006 16:08 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.