[Access 2003] docmd.openReport met oracle database

Pagina: 1
Acties:

• R.A.
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik probeer openreport uit te voeren vanuit vba met een odbc koppeling naar oracle toe.
Alleen wanneer ik dat doe krijg je een popup om je gebruikersnaam en wachtwoord naar de oracle database in te vullen.

Ik wil die popup omzeilen, omdat dit geautomatiseerd moet.

ik heb al van alles geprobeerd. CurrentDB().Connect met bijbehorende connectionstring en ook een querydef maken met connectionstring e.d.

Maakt niet uit wat ik doe ik krijg telkens die popup (tenzij je natuurlijk het een keer invult maar dan moet je dat weer doen wanneer je database opnieuw start, en dat is niet de bedoeling).

Heb al paar uur zitten struinen op google, maar lijkt wel alsof niemand echt doet of zoekt wat ik wil (Kan natuurlijk liggen aan mn google zoek parameters)

Weet iemand hoe je dit kan omzeilen?

<update>
ik heb het gevonden, although het een beetje omslachtig is.
Je kan met DoCmd.TransferDatabase dynamisch de tabellen linken. Nu zal ik alle tabellen die het raport gebruikt dynamisch moeten linken, en daarna raport openen.
Ik ga ermee aan de slag. laat nog weten of het werkt.
</update>

[ Voor 16% gewijzigd door R.A. op 11-05-2006 12:22 ]

• R.A.
  • Niet online
<update 2>
Deze manier werkte maar vond ik alsnog "ranzig". Ik heb nu volgende manier gevonden:

C:
1
2
3
Object oMissing = Type.Missing;
dao.QueryDef LSProc = objAccess.CurrentDb().CreateQueryDef("", oMissing);
objAccess.DBEngine.OpenDatabase("", false, true, "ODBC;dsn=rapporten;Server=server;Uid=username;Pwd=password;");

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-07 14:48

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Access-gerelateerde vragen horen, zoals je in Waar hoort mijn topic? ook kunt lezen, in Officesuites en -software. ;)

PRG>>OFF

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• R.A.
  • Niet online
Excusez moi.
Ik plaatts dit namelijk weer in c# in asp.net, vandaar de misplaatsing van het topic.