[XP] SonicStage 3.4 crasht bij muziek toevoegen aan library*

Pagina: 1
Acties:
  • 303 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JoostTheHost
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-07 22:03
Zojuist mijn nieuwe Sony mp3 speler ontvangen, waarbij Sonicstage 3.4 zat geleverd op een schijfje.
Het programma netjes geïnstalleerd, maar zodra ik muziek aan de 'library' wil toevoegen krijg ik de foutmelding dat er een 'error in Omgjbox.exe, enz', waardoor het hele zaakje moet worden gesloten (en dus ook Sonicstage).

Ik ben al zó ver, dat ik weet dat het probleem ook door een Hotfix van Windows wordt veroorzaakt.
Maar aangezien ik een windows versie heb geinstalleerd waar sp2 bijin zit, zou de juiste patch al moeten zijn geinstalleerd (in sp2 is hier namelijk een fix voor uitgebracht).

Iemand enig idee wat zou het wél kunnen zijn?
WinXP professional, SP2
Sonicstage 3.4

[ Voor 208% gewijzigd door JoostTheHost op 11-05-2006 17:04 ]

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

offtopic:
Ik voer even een titelfixje uit. :)

Heb je het programma al eens proberen te herinstalleren? :)

Signature

• Kickasz
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik heb momenteel hetzelfde probleem.... een herinstallatie hielp bij mij niets :(. Ik ga een oudere versie proberen in die hoop dat die wel gewoon werkt.

• JoostTheHost
pasta schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 23:24:
offtopic:
Ik voer even een titelfixje uit. :)

Heb je het programma al eens proberen te herinstalleren? :)
Absoluut, maar dat werkte niet..

Offtopic:
het is natuurlijk niet de' oplossing, maar ik heb begrepen dat Mp3FileManager 2.0 ook kan worden gebruikt om muziek op sommige Sony spelers te krijgen; maar zou dit ook werken met mijn speler (Sony NW-E003, de laatste generatie)?

• JoostTheHost
ok, nog een mogelijke oplossing bedacht;
het zou dus door een Hotfix van Windows kunnen komen. De hotfix KB887811 kan het probleem oplossen.
Vraag is alleen nog; hoe krijg ik deze hotfix geinstalleerd? Ik krijg namelijk de foutmelding dat er al een nieuwere versie qua 'service pack' is geinstalleerd, en dat er geen noodzaak is de Hotfix te installeren (maar dat wil ik toch proberen!!).

hoe krijg ik het voor elkaar de hotfix dan ondanks deze melding te installeren (de enige optie is nu namelijk op 'ok' klikken, waardoor de setup wordt afgesloten)?

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-07 11:52
Oh man... Sonic Stage.. Breek me de bek niet open :X :(
Wat een kut pakket.... Ik heb me daar toch een hoop gedonder mee gehad tijdens verschillende installaties voor mijn minidisc. Was altijd blij als het liep. Fijn vanaf blijven daarna.

Succes!

• Kickasz
  • Niet online
Nope, helaas een oude versie terugzetten helpt bij mij niets. Ook Mp3FileManager 2.0 is voor mij geen oplossing, de speler zegt gewoon dat ie de bestanden niet kan afspelen |:(.

Van het weekend maar eens een herinstall van Windows proberen... :X

[edit]

Ik ga eerst nog even een update van OpenMG Jukebox proberen, aangezien dit programma steeds bij mij de errors geeft. De uitkomst post ik hier onder.

---

Nou ben ik best wel teleurgesteld, zowel de update van OpenMG als het opnieuw installeren van Windows biedt geen uitkomst :r Iemand nog een ander iedee?

[ Voor 42% gewijzigd door Kickasz op 13-05-2006 09:45 ]

• JoostTheHost
vandaag ook maar eens geprobeerd of MP3FileManager met mijn NW-E003 wilde werken... geen succes!
is er werkelijk niemand met een oplossing?

• Kickasz
  • Niet online
Bestanden willen er bij mij wel op (MP3 File Manager), maar ik kan ze niet afspelen zegt de speler... :(

[ Voor 11% gewijzigd door Kickasz op 14-05-2006 19:50 ]

• JoostTheHost
Kickasz schreef op zondag 14 mei 2006 @ 19:50:
Bestanden willen er bij mij wel op (MP3 File Manager), maar ik kan ze niet afspelen zegt de speler... :(
same here, en ik wordt er niet vrolijker op :(

• Kickasz
  • Niet online
Ik denk dat ik de oplossing heb! :Y)

Na een hoop geklooi ben ik er achter gekomen waarom SonicStage eruit knalt bij mij. Met de meeste bestanden gaat het goed, maar als er in de "Eigenschappen" van het bestand de Titel een waarde heeft waarin een . , ' " etc... in voorkomen kan het bestand niet ingelezen worden.

Na een paar bestanden aangepast te hebben kon SonicStage echter wel al mijn bestanden weer in lezen! :D

• JoostTheHost
Kickasz schreef op maandag 15 mei 2006 @ 08:23:
Ik denk dat ik de oplossing heb! :Y)

Na een hoop geklooi ben ik er achter gekomen waarom SonicStage eruit knalt bij mij. Met de meeste bestanden gaat het goed, maar als er in de "Eigenschappen" van het bestand de Titel een waarde heeft waarin een . , ' " etc... in voorkomen kan het bestand niet ingelezen worden.

Na een paar bestanden aangepast te hebben kon SonicStage echter wel al mijn bestanden weer in lezen! :D
hm, aangezien ik 15 gig aan muziek heb, heb ik daar nog weinig trek in :9 , ik ga het vanmiddag eens proberen met de Winamp plug-in (ook al is deze nog in alpha fase). Mn uitkomst zal ik hier uiteraard ook posten!

• Xenan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-05 21:54

Xenan

Tree-of-life

Ik herken het probleem, ook bij mij loopt SonicStage voortdurend vast en ik gebruik het ook niet meer.
KB887811 is de oplossing niet.
Maar de oplossing verklaring van Kickasz is interessant. Helaas is het een enorme klus om al die MP3's na te lopen. Liever dat Sony dit fixt.

Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm | EF-S 60mm f/2.8 USM Macro | EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

• Kickasz
  • Niet online
Een echte oplossing is het ook niet voor velen, maar voor mij gelukkig wel. Ik kan nu eindelijk weer een mp3 op mijn speler zetten. Enige nadeel is dat ik voortaan elk mp3-tje moet gaan nakijken wat ik in mijn mp3 map gooi :(. Hopelijk gaat Sony eindelijk eens wat doen aan het probleem, dat zou wel fijn wezen!

• JoostTheHost
nicetas schreef op maandag 15 mei 2006 @ 08:38:
Ik herken het probleem, ook bij mij loopt SonicStage voortdurend vast en ik gebruik het ook niet meer.
Mag ik vragen wat je dan WEL gebruikt, en in combinatie met WELKE speler?

• luccie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-07 16:39
Het zit hem inderdaad in bepaalde MP3 tjes daar had ik ook al last van. Sonicstage is echt het meest LOGGE programa wat ik ken. Alles gaat zo langzaam . Mijn oma reageert nog sneller. Wat ik heb gedaan is per 10 MP3's in een map te flikkeren. Dan per map inmporteren. Blijft hij hangen? Ff het goede mp3tje eruit zoeken. Editen en importeren. Gaat best snel :) Zeker omdat bij mij het meeste al in mappen stond. Namelijk van welke CD het komt :)

• JoostTheHost
luccie schreef op maandag 15 mei 2006 @ 22:21:
Het zit hem inderdaad in bepaalde MP3 tjes daar had ik ook al last van. Sonicstage is echt het meest LOGGE programa wat ik ken. Alles gaat zo langzaam . Mijn oma reageert nog sneller. Wat ik heb gedaan is per 10 MP3's in een map te flikkeren. Dan per map inmporteren. Blijft hij hangen? Ff het goede mp3tje eruit zoeken. Editen en importeren. Gaat best snel :) Zeker omdat bij mij het meeste al in mappen stond. Namelijk van welke CD het komt :)
pff.. ik heb maar een poging gewaagd... enne.. IK KAN JE WEL ZOENEN! (jou EN je oma _/-\o_ ).
Dit is idd eindelijk een manier om de mp3'tjes 'normaal' te importeren.. zodat je direct weet welke er 'fout' zijn.
Laten we hopen dat Sony binnen een zo kort mogelijke tijd komt met een update voor Sonicstage; zodat we wel alles op de gewone manier kunnen importeren.. :)
of nog beter; firmware updates, zodat we de spelers als 'usb mass storage devices' kunnen benaderen.. ook voor muziek!

• luccie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-07 16:39
Dat kan ik lekkr nu al :D
Dan kan ik er rechtsreeks MP3's opgooien :) (RH-10)

Maar gebruik altijd atrac

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-07 11:57
hm bekend probleem bij sonicstage helaas :(

kwam er ook achter dat het aan bepaalde mp3's ligt.
ik voeg nu gewoon elk album wat ik op mn HiMD wil toe aan library..wel erg omslachtig, maar jah, beter dan nix

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 09:15

freddifish

schnappi !

sonicstage CP 4.0 is here...

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Pagina: 1