asus EN7600GT aansluitingen

Pagina: 1
Acties:
  • 298 views sinds 30-01-2008

• remcohn
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-11-2025
heb ik net een asus EN7600GT gekocht, zit er een kabeltje bij met aan de ene kant een S-video connector (zwart) en aan de andere kant 3 tulip stekkers (rood, groen en blauw)

Wat is dit voor iets? op de asus site zijn er geen manuals, op de 3 cds alleen manuals van de driver met een lijst van 50 ondersteunde kaarten...

nou staat er op de doos dat de kaart HDTV-out heeft, is dat het mischien? (verder zit er alleen 2x DVI op), maar voor iets moderns als HDTV verwacht ik toch geen ouwe tulip connector, en dan zeker geen 3. doet me weer beetje denken aan de CRT's met 3 (of 4 of 5) BNC pluggen :)

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:08
als ik het goed heb is dat de aansluiting voor HDTV?

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:11

Beugelfles

I love rusty spoons

Volgens mij is dat een zogenaamde RGB kabel, zoek daar maar eens op. Schijnt soms beter beeld te geven omdat de drie kleuren gescheiden zijn. Zit op sommige monitoren en televisies

Ik weet er het fijne ook niet van, ik kreeg ook zo'n kabel bij mijn Asus AX850pro. heb het tot op heden niet gebruikt

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

• Hammetje
grannymark schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 11:17:
als ik het goed heb is dat de aansluiting voor HDTV?
ik had gelijk, ik heb t even voor je opgezocht :

HD support:
High definition output
True 1920 x 1080 progressive scan (1080p) display output to generate the best image quality possible on plasma or LCD telivisions.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:07
Denk dat er geen aparte HDTV aansluiting op die kaart zit hoor, dat zal gewoon via DVI aansluiting gaan. Die drie tulp stekkertjes is zoals hierboven al vaker genoemd een RGB kabel, geeft theoretisch nog weer een beter beeld dan s-vhs omdat er nog meer signalen gescheiden zijn.

• ATR
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-10-2025

ATR

grolschbeugel schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 11:18:
Volgens mij is dat een zogenaamde RGB kabel, zoek daar maar eens op. Schijnt soms beter beeld te geven omdat de drie kleuren gescheiden zijn. Zit op sommige monitoren en televisies

Ik weet er het fijne ook niet van, ik kreeg ook zo'n kabel bij mijn Asus AX850pro. heb het tot op heden niet gebruikt
Nielson schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 11:36:
Denk dat er geen aparte HDTV aansluiting op die kaart zit hoor, dat zal gewoon via DVI aansluiting gaan. Die drie tulp stekkertjes is zoals hierboven al vaker genoemd een RGB kabel, geeft theoretisch nog weer een beter beeld dan s-vhs omdat er nog meer signalen gescheiden zijn.
RGB zit in een SCART-kabel, deze fout wordt veel gemaakt. De betreffende kabel is een component-video. Voor de uitleg kijk http://en.wikipedia.org/wiki/Component_video hier.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:07
/edit : Heb 't artikel nog eens gelezen en zie nu dat componnent niet automatisch RGB hoeft te betekeken :)

[ Voor 73% gewijzigd door Nielson op 06-05-2006 11:55 ]

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-01 16:03

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Nielson schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 11:52:
En waaruit bestaat die component-video dan, RGB toch ? Verschil met RGB over Scart is dat daar het Sync signaal ook apart is, en dat hier waarschijnlijk bij G op zit.
Tis YPrPb signaal wat ook RGBHV wordt genoemd.

@TS. M.a.w. als je geen aansluiting aan je tv hebt die exact lijkt op die kleuren (rood, groen, blauw) dan kun je er niks mee en zul je een normale S-Video of tulp verbinding moeten gebruiken.

[ Voor 6% gewijzigd door Dukey op 06-05-2006 11:57 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

ik heb dezelfde videokaart maar met een ander probleempje.
heeft niks met de aansluitingen te maken denk ik maar vond het een beetje onnodig om er een ander topic voor aan te maken.

op de doos staat dat hij een resolutie tot: 2048x1536 kan.
maar als ik bij beeldscherminstellingen kijk komt hij maar tot 1248x1024.
hoe komt dat en hoe is dat te verhelpen?
heb ik hem verkeerd geinstalleerd ofzo?

• Hammetje
dat is omdat je beeldscherm niet hoger ondersteunt. Niks verkeerds aan.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ik heb dezelfde videokaart maar met een ander probleempje.
Waarom post je dan hier :?

Sowieso, als het geen eigen topic waard is, is het ook niet een schop van een oude }:O waard :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.