Serial integreren [NIET voor illegale zooi ;)]

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172702

Topicstarter
Voordat jullie moord en brand gaan brullen ["ja, dat ga je voor illegale dingen gebruiken"]wil ik als eerste even benadrukken dat ik dit voor een schoolproject moet weten [Ik doe 3e jaar ICT]. Hoe kun je een serial alvast koppelen aan een programma om zo [bedrijfsmatig, daar gaat het om namelijk] 10 licenties kunt installeren zonder iedere keer een serial in te moeten voeren.
Is er sowieso een algemeen programma waarmee ik dit kan doen [hoeft niet simpel te zijn, echter ook niet té moeilijk]

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Geen idee maar niet alle programma's kan je scripten om een serial-code te accepteren.

Google is ook je vriend; kijk eens fijn op www.appdeploy.com ofzo?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-07 09:46
Als het een msi is kun je er een mst bij maken maar die zal maar 1 serienummer gebruiken en niet uit een lijstje van 10 putten. En voor de rest denk ik dat het afhankelijk is van de software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Dat is nogal afhankelijk van de software waar het over gaat. Overigens denk ik dat dit niet echt thuis hoort in Programming.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-07 22:41
Ik denk dat dit heel erg programma-specifiek is. Windows kun je makkelijk een serial aan koppelen door middel van een unattended install cd maken. Voor de rest valt er vast wel wat te scripten. Uit ervaring weet ik dat F.O.S.I. dit ook altijd doet (maar daar over praten is hier niet gewenst :+ ).

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

rwb schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 14:50:
Dat is nogal afhankelijk van de software waar het over gaat. Overigens denk ik dat dit niet echt thuis hoort in Programming.
Ach, gedeeltelijk wel; een aantal pakketten kan je om te tuin leiden door met VBS scripts te maken die bepaalde velden invullen in het traject van unattended install. En anders zou het maken van MST's ook nog onder programmeren vallen aangezien je met/na Orca daar best wat dingen zelf in kan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-07 07:07

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

PS 'wive' schrijf je met een f (wife) ;)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-07 13:44
Moet je software wel verschillende serials hebben? Als je gewoon corporate of enterprise edities gebruikt van software hoeven de serials meestal niet verschillend te zijn. Bij Windows 2000 trouwens ook niet.

[ Voor 10% gewijzigd door djluc op 05-05-2006 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Zelf aan de slag gaan met auto-it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

djluc schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 14:56:
Moet je software wel verschillende serials hebben? Als je gewoon corporate of enterprise edities gebruikt van software hoeven de serials meestal niet verschillend te zijn. Bij Windows 2000 trouwens ook niet.
Bij Windows XP of 2003 of Office of Visio of whatever ook niet afhankelijk van je licentie-overeenkomst die je met Microsoft hebt gesloten. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:46

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Anoniem: 172702 schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 14:47:
Voordat jullie moord en brand gaan brullen ["ja, dat ga je voor illegale dingen gebruiken"]wil ik als eerste even benadrukken dat ik dit voor een schoolproject moet weten [Ik doe 3e jaar ICT].
Zo'n disclaimer werkt niet. Iedereen kan wel zoiets roepen, maar wij hebben natuurlijk geen enkele manier om zoiets te controleren. Om compleet legaal bezig te blijven zal ik als moderator sneller de keuze maken je topic op slot te doen. Dat doe ik echter niet (alleen) hierom, maar ook om het volgende:
Hoe kun je een serial alvast koppelen aan een programma om zo [bedrijfsmatig, daar gaat het om namelijk] 10 licenties kunt installeren zonder iedere keer een serial in te moeten voeren.
Daar zijn een aantal manieren voor te bedenken. Er zijn standaardpakketten zoals AutoIt die het voor je kunnen oplossen, en je kunt er zelf een programma of script voor schrijven. In het eerste geval zou je hiermee geholpen moeten zijn en er verder zelf uit kunnen komen. Bovendien hoort je topic dan niet in Programming thuis. ;)

In het tweede geval mis ik een berg eigen inzet. Wat heb je zelf al geprobeerd om je probleem op te lossen? Wat heb je gezocht en gevonden? Wat was daar niet duidelijk aan of wat lukte er niet mee? Kortom: Programming Beleid - De "quickstart".

Je kan een nieuw topic openen (in Programming als je concrete programmeerproblemen hebt; in Client Software Algemeen als je vragen hebt over AutoIt), maar geef dan wel wat meer informatie. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.