[XP] cmd commando's werken niet (oa. ipconfig)

Pagina: 1
Acties:
  • 3.056 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Sinds kort werken cmd commando's niet meer bij mij. Dit ontdekte ik toen ik "ipconfig /all" wilde gebruiken.

Start -> uitvoeren -> "cmd"

dan type ik "ipconfig /all", dit zou moeten werken alleen bij mij werkt het dus niet.

Screenshot van de foutmelding:

Afbeeldingslocatie: http://img74.imageshack.us/img74/7893/naamloos4ry.jpg

Ik heb al geprobeerd naar andere mappen te gaan zoals WINDOWS of documents and settings/username maar dat werkt ook niet. Ik heb ook al even rond gegoogeld, ook niet echt iets gevonden. Verder heb ik ook andere commando's geprobeerd zoals 'ping', die werkte ook niet. Verder werken 'cd WINDOWS' (bijv) en 'cd ..' wel.

Zou iemand misschien kunnen verklaren waarom dit niet meer werkt bij mij en hoe ik het zou kunnen herstellen?

Alvast bedankt! ;)

PS. In de map C:/WINDOWS zie ik geen cmd.exe staan, ik las ergens dat deze hier eigenlijk wel zou moeten staan (correct me if i'm wrong :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiksilver
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-06-2022
Je moet in de omgeving variable de juiste path namen hebben staan zoals c:\windows\system32 waarschijnlijk staan die niet goed. je vindt ze hier: start, instellingen, systeem, geavanceerd, en dan het linkse knopje onderaan

cmd staat dus in c:\windows\system32

[ Voor 9% gewijzigd door Quiksilver op 05-05-2006 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:50

Patriot

Fulltime #whatpulsert

cmd.exe staat bij mij in C:\WINDOWS\system32, bij jou ook?

EDIT: Spuit 11 }:O

[ Voor 20% gewijzigd door Patriot op 05-05-2006 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cmd.exe moet in c:\windows\system32 staan evenals de rest.

Check ff of die bestanden er zijn zoniet kun je met 'sfc /scannow' alle bestanden laten herstellen. (mits die nog werkt :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
zeer bedankt het werkt. In ieder geval, ik ging naar cmd en toen bladerde ik even door de mapjes naar c:/windows/system32/ en dan ipconfig /all werkt inderdaad :) Alleen nu wil ik instellen dat de commands altijd werken (door de omgevingsvariabelen goed in te stellen?). Ik ga zoals jij zei naar het configuratie scherm -> systeem -> geavanceerd -> omgevings variabelen.

Dan zie ik dit:

http://img74.imageshack.us/img74/1868/naamloos6cm.jpg

En wat moet ik daar dan 'goedzetten'? :?
cmd.exe moet in c:\windows\system32 staan evenals de rest.

Check ff of die bestanden er zijn zoniet kun je met 'sfc /scannow' alle bestanden laten herstellen. (mits die nog werkt :+)
Ja, dat sfc /scannow had ik al gevonden met de search en dat heb ik uitgevoerd. Dat is geloof ik nu klaar, dus even rebooten en kijken of het iets uithaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiksilver
Er hoort in ieder geval bij de variable: PATH te staan: "%SystemRoot%\system32;" (daar begint die variable string mee, en dan een antal andere maar dat is pc afhankelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Quiksilver schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 14:56:
Er hoort in ieder geval bij de variable: PATH te staan: "%SystemRoot%\system32;" (daar begint die variable string mee, en dan een antal andere maar dat is pc afhankelijk)
Ja, dat was de goede oplossing. Heel erg bedankt. Ik vraag me alleen wel af waardoor er iets van ATI bij PATH stond :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiksilver
Die heb ik er ook bij staan :) (zullen waarsch. nodig zijn voor de ati tool of ati systtray op te starte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Klopt, het gebeurt wel vaker dat datsoort tools iets aan het path toevoegen.
Bij mij is het: PATH=C:\Program Files\Support Tools\;C:\Program Files\Windows Resource Kits\Tool
s\;C:\WINDOWS\system32;C:\WINDOWS;C:\WINDOWS\System32\Wbem
Ik heb de Windows 2003 resource kit geinstalleerd, en die voegt ook wat toe :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaan we er een pats met je PATH topic van maken :P

Nee dat gaan we niet

[ Voor 85% gewijzigd door sanfranjake op 05-05-2006 15:25 ]

Pagina: 1