Copy paste over netwerk

Pagina: 1
Acties:

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-07 12:52
Ik heb hier 2 computers naast elkaar via een kvm switch. Wat ik nu graag zou willen is een programma waarbij ik op de ene computer een "copy" actie kan doen en als ik switch naar de andere dus kan "pasten".

Telkens mappen sharen is bijhoorlijk irritant, je moet dan schijfrechten geven. Dit is weer een nadeel als je op een LAN komt.

Ik weet dat het kan aangezien "desktop rover" dit ingebouwd had, hoewel dit programma bedoeld is om de andere pc te bedienen. Helaas heeft dit programma een vervelend trekje, deze gaat namelijk alle geselecteerde bestanden overhalen wanneer er al op de rechtermuis gedrukt word.

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Standaard kan dit niet volgens mij..

Zul je echt een tool van 3den voor moeten gebruiken, bv Dameware.

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-03 12:54
met een kvm switch gaat dit niet werken. Wat je wel kan doen is mbv remote desktop of iets dergelijks dingen kopieren.

Copy.com

• eMKa
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
remote administrator bevat ook een get/sent functie voor copy/paste.

Intel Core i7 950 - Asus Sabertooth X58 - Asus GTX690 - BenQ XL2420T | Wallpapers | Flash Games

• Siluro
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-07 20:47
Synergy al eens geprobeerd? Kun je in ieder geval tekst over en weer copy/pasten.

http://synergy2.sourceforge.net/

Edit: En je KVM switch word ook overbodig met dit programma ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Siluro op 03-05-2006 16:29 ]

• MisterE
sariel schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 16:26:
met een kvm switch gaat dit niet werken. Wat je wel kan doen is mbv remote desktop of iets dergelijks dingen kopieren.
Nou, het gaat me erom dat ik iets kan kopieren, switchne van computer en daar plakken. Ik zie al wat shareware meuk en ook programma's die alleen tekst ondersteunen.

Ik zoek nog ff verder tot iets gratis/open source.

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-07 17:44

EnnaN

Toys in the attic

dan zou ik zoeken naar de link die siluro daar net neerzette :)
synergy is echt geniaal!

sig

Verwijderd

Misschien dat Spike iets is.

• MisterE
EnnaN schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 16:46:
dan zou ik zoeken naar de link die siluro daar net neerzette :)
synergy is echt geniaal!
Ik ken dat programma, das niet wat ik zoek. Synergy is nuttig als je 2 computer hebt, met 2 schermen, waarbij je op maar 1 pc de muis en toetsenbord aangesloten hebt.
Net als "desktop rover" dus.
Ik heb juist een KVM gekocht omdat ik van mijn lompe crt afwou ;)

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-07 11:21

Ace

Happy Happy Joy Joy

Waarom niet gewoon Remote Desktoppen naar die andere PC?

• MisterE
keldon schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 17:08:
Waarom niet gewoon Remote Desktoppen naar die andere PC?
Of switchen met de KVM. Een verplaats actie houdt nog steeds in dat ik eerst naar de "doel" pc moet, daar de map shared zetten met schrijfrechten, truggaan naar de "source" pc. Dan de directory van de "doel" pc openen, en plakken.

Ik doe liever, copy -> switch -> paste :)

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-07 00:10

DeTeraarist

#Boots2Asses

Kun je niet gewoon een directory of een drive van de 2de pc mappen naar de 1ste pc? dan kun je gewoon copy pasten zonder te switchen.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

• DJ Buzzz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-07 23:11
Waarom is werken met shares gelijk een nadeel als je op een LAN zit? Als je op beide systemen dezelfde username / password combinatie gebruikt kun je heel makkelijk shares maken die alleen voor die user schrijfbaar zijn. Je kunt dan ook b.v. voor je documenten niemand lees rechten geven, dan weet je zeker dat er niks zomaar toegankelijk is.

[ Voor 15% gewijzigd door DJ Buzzz op 03-05-2006 17:36 ]

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:51
Verder is het handig om al je data gewoon op 1 systeem te bewaren of eventueel een netwerkschijfje.

• Pyrowired
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-01-2025
Kijk eens naar UltraVNC deze heeft een handige file transfer optie waarbij je een schermpje krijgt met zowel de lokale als netwerk schijven van beide systemen.

Met een paar klikjes kan je de bestanden zo heen en weer gooien zonder shares te gebruiken.

Zolang de zon schijnt, blijf ik binnen.

• bemarv
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-02-2022
ik denk dat jullie het niet ver genoeg zoeken.
Wat we eigenlijk willen is een full-option copy en paste over het netwerk !
dat kan gaan van het copieren van 1 letter , afbeeldingen tot het copieren van volledige directories.

Dus als ik bv. Copy paste doe van een 10 tal cellen in EXCELL wil ik die op een andere pc copieren in mijn SAP applicatie of in mijn Lotus notes mailbox ....

alle verder zoeken ....

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:32

DarkSide

theres no place like ::1

bemarv schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 12:05:
ik denk dat jullie het niet ver genoeg zoeken.
Wat we eigenlijk willen is een full-option copy en paste over het netwerk !
dat kan gaan van het copieren van 1 letter , afbeeldingen tot het copieren van volledige directories.

Dus als ik bv. Copy paste doe van een 10 tal cellen in EXCELL wil ik die op een andere pc copieren in mijn SAP applicatie of in mijn Lotus notes mailbox ....

alle verder zoeken ....
Een jaar na de laatse post :?
Je hebt het gewoon over gebruik maken van de klembord functie van windows.
Dit gaat niet zomaar werken. Je kan hiervoor wel remote desktop gebruiken. Of een dergelijk 3rd party tool. Je zou een koppeling moeten hebben tussen de 2 os-en.
Weet niet of er KVM switches zijn met een klembord functie :?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Pagina: 1