Toon posts:

Geforce 7900 PCIe Power Connector aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 1.537 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Bij mijn geforce 7900 heb ik een PCIe Power Connecter kabeltje meegeleverd gekregen. Deze gaat dus in de videokaart. Nu zitten er 2 connectoren aan om hem op de voedig aan te sluiten.

Nu is mijn vraag: moet ik deze allebei op de voeding aansluiten? Of is 1 afdoende?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Je moet ze alletwee aansluiten. Ik vraag me wel af of het veel nut heeft maar het is wel de bedoeling dat je er twee molex connectors op aansluit :)

Verwijderd

Gaat het om de GTX of GT?
Efin..je ''moet'' allebei de kabeltjes aansluiten op 2 aparte aders!
Dus niet 1 kabel pakken van je voeding waar 1 zich splitst in 2!

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-07 19:06
Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 19:54:
Bij mijn geforce 7900 heb ik een PCIe Power Connecter kabeltje meegeleverd gekregen. Deze gaat dus in de videokaart. Nu zitten er 2 connectoren aan om hem op de voedig aan te sluiten.

Nu is mijn vraag: moet ik deze allebei op de voeding aansluiten? Of is 1 afdoende?
Zucht, passen ze allebei op 1 molex ? Nee, dus 1 is voldoende.

Verwijderd

Topicstarter
EyeWitness schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 19:58:
[...]

Ja, ze passen dus wel allebei op 1 molex.

@ de rest: bedankt. Ga ze nu allebei aansluiten.

Verwijderd

EyeWitness schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 19:58:
[...]

Ik denk dat jij wat beter moet lezen :)

Verwijderd

Ik heb een 7900GTX net gekocht.
Mijn vraag naar jullie toe , ik heb hetzelfde probleem.
Ik heb er ook een power connector bijgekregen.

Nu , zou dat daaraan kunnen liggen maar ik haal @3Dmark05 maar 9259 punten (1024*786) (Stock)
Ik heb een AMD 64 3500+ (stock)

• gabiballetje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-06 11:42
ook fijn dat je voor iedere connector (2 dus) een apart snoer van je voeding moet pakken, dan moet ik dus zowat 6 koelers en 6 HD's en 2 DVD-Roms aansluiten op 2 snoeren, en da's ook wat veel he :s

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-07 22:15

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Zoals ik de openings post zo lees, heeft TS gewoon een split kabeltje meegeleverd gekregen. Die hij op zijn VGA kaart kan aansluiten en op één van de molex aansluitingen van zijn voeding. Volgens mij krijg je alleen maar kortsluiting wanneer je de beide uiteinden aansluit op de voeding. :?

Linkje: http://www.com-tra.de/img/p/06759_t.jpg Volgens mij gaat de zwarte aansluiting op de VGA kaart en één van de andere twee sluit je op de voeding aan.

Of worden er twee lijnen samen gevoegd in de zwarte stekker?

6 pins VGA PCI-e voedingstekker.
ooo ---> één lijn van de voeding naar molex.
ooo ---> tweede lijn van de voeding naar molex.

[ Voor 41% gewijzigd door _Dune_ op 03-05-2006 12:37 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-07 18:12

Krizzie

Progressive Music \o/

Als ze niet beide aangesloten moet worden dan zouden de molexen wel verschillen van elkaar niet?

Geluidswolk

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-07 22:15

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Krizzie schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 12:38:
Als ze niet beide aangesloten moet worden dan zouden de molexen wel verschillen van elkaar niet?
Yep, ik zie het nu ze zijn beide male. :X Dus wel beide aansluiten. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Ik zie maar 1 gaatje om mijn voeding op aan te sluiten @ men 7900GTX
En ik krijg er een xtra zoals hier getoont wordt bij.

Nu , hoe kan ik zie of weten als mijn kaart genoeg voeding krijgt.
3Dmark05 draaien enzo heeft geen problemen.
Aldus is mijn score maar 9309 , stock , AMD 64 5300 stock.

En ik heb een molex aangesloten op men kaart die split naar mijn moederbord , en die gaat ook naar
mijn videokaart.

Ik heb 410Watt voeding. 7800GTX ging prima.

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Je score met een 7800GTX was/is?

specs

Verwijderd

7400 ipv 7600

Maar moet die PCI Express® supplementary power connector nu ergens aangesloten worden??
En , ik het een fiche met dezelfde aansluiting die rechtstreeks van men voeding komt , die gebruiken ?
Ik heb het op dezelfde fiche als men 7800GTX aangesloten

• J0J0
Als je er een rechtstreeks van je voeding hebt zou ik die gebruiken ja.

Je score is er tov 7800GTX wel een stuk op vooruit gegaan... nieuwste drivers geinstalleerd?

EDIT

Als ik bij futuremark orb rondneus kom ik vergelijkbare scores tegen... lijkt erop dat de cpu de bottleneck vormt.

[ Voor 29% gewijzigd door J0J0 op 03-05-2006 13:00 ]

specs

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-06 20:56
Misschien volgt hier een wat knullige uitleg, maar ik ben niet zo thuis in de juiste termen wat elektra betreft, maar de reden dat je die PCIe connector moet aansluiten op twee molexen is als volgt:
Die 6pins PCIe aansluiting vraagt een bepaald Amperage bij 12v, als je die zou laten lopen over 1 molex-kabel , dan kan het zijn dat dit te veel is voor de molex-aansluiting zelf en de molex-kabel richting de voeding en kan de boel te warm/instabiel worden.
Door de 6 pins PCIe connector aan te sluiten op een splitter met twee molexen wordt het Amperage wat nodig is verdeeld over twee molex-kabels en worden deze minder belast.

Een soort gelijk iets heb ik uit een tuteral voor het aansluiten van een Peltier op een ATX voeding. Ook zelf geprobeerd door een 12V Peltier van 16A op 1 molexkabel te hangen. Ik merkte toen dat de draaden van de molex aansluiting richting de voeding behoooorlijk warm werden, na een splitter te hebben gemaakt (zodat de Peltier dmv 4 molexen met elk hun eigen lijn naar de voeding), bleven de kabels gewoon koud.
De draad van een ATX voeding heeft een rating tot een bepaald Amperage, ga je daaroverheen dan worden de draden te warm en kan er ook een kans aanwezig zijn dat de molex connector smelt, maar dan moet je het wel heel bond maken (lees: dikke Peltier van 16A of meer )

[ Voor 7% gewijzigd door Demon_Eyez op 03-05-2006 13:02 ]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Verwijderd

Dus ik sluit het best rechtstreeks die 6 pins draad van men voeding op mijn VGA aan ?
En ik gebruik 84.21 , nog niet echt de beste , maar strax updaten.

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-06 20:56
Ja, nieuwe voedingen hebben een Dedicated 6 Pins PCIe connector, die is speciaal gemaakt voor PCIe kaarten die wat meer Ampere vragen. SLI-ready voedingen hebben bijvoorbeeld twee van die PCIe kabels.
Zo'n splitter kan je gebruiken als je voeding geen 6 pins connector heeft, maar dat is gewoon meer een lapmiddel naar mijn mening.
Het is ook niet voor niets dat een PCIe connector uit 6 pinnen bestaat en een standaard molex uit vier.
6 pins molex is 3x ground en 2x 12v en 1x key (niet in gebruik)
4 pins molex is 2x ground, 1x 12v en 1x 12v.

Voorbeeld:
Stel dat bij de 6 pins en 4 pins molex 2A over de 12v gaat dan kan die 6 pins molex 2x3A = 6A leveren, terwijl de 4 pins molex maar 1x3A = 3A levert

Pin layout 6 pins PCIe
http://gathering.tweakers...message/20200745#20200745

[ Voor 57% gewijzigd door Demon_Eyez op 03-05-2006 13:23 ]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Verwijderd

Heb de 6 pins connector van de supply erop aangesloten.
Toen ik het andere fichke eruit trok zag ik da het een 6 pins fiche was maar maar met 5 pins in :s ?

• J0J0
6 pins molex is 3x ground en 2x 12v en 1x key (niet in gebruik)
Volgens mij hierom ^

specs

• hader
  • Laatst online: 03-07 16:08
In een manual van een Gigabyte 7900GT kaart schrijven ze dit;

"After installing the GV-NX79X512VB-RH to your computer, please
remember to connect at lease one power cable on the graphics card
to the power supply connector.
We suggest you to connect both of the two power cables on the
graphics card to the power supply to achieve optimal graphics
performance."

Het heeft inderdaad met belasting te maken; als de kaart te veel van de voeding vraagt op 1 voedingslijn, dan is het aansluiten van de 2de connector (op een andere voedingslijn) noodzakelijk.
Waarom dat niet vermeld staat snap ik niet, of zie ik dat verkeerd?

Verwijderd

hader schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 14:07:
In een manual van een Gigabyte 7900GT kaart schrijven ze dit;

"After installing the GV-NX79X512VB-RH to your computer, please
remember to connect at lease one power cable on the graphics card
to the power supply connector.
We suggest you to connect both of the two power cables on the
graphics card to the power supply to achieve optimal graphics
performance."

Het heeft inderdaad met belasting te maken; als de kaart te veel van de voeding vraagt op 1 voedingslijn, dan is het aansluiten van de 2de connector (op een andere voedingslijn) noodzakelijk.
Waarom dat niet vermeld staat snap ik niet, of zie ik dat verkeerd?
Hehe, als het goed is heeft iedereen een handleiding. Daarin lezen is zeker geen slecht idee en mss raadzaam om eens te doen!

Verwijderd

LOL , je hebt maar 1 aansluiting voor je voeding op je kaart..

• hader
  • Laatst online: 03-07 16:08
Verwijderd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 17:41:
LOL , je hebt maar 1 aansluiting voor je voeding op je kaart..
Dat klopt, maar ik heb het over die 2 4-pins Molex connectoren waar de originele post over ging... :Y) Niet iedereen heeft een recente voeding waar al een 6-pins PCIe connector op zit. (Want dat is gewoon aansluiten en klaar)

[ Voor 24% gewijzigd door hader op 03-05-2006 18:30 ]

Pagina: 1