[XP] dll's ontbreken na verwijderen IE7 Beta 2

Pagina: 1
Acties:
  • 4.372 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormstreber
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04-2023

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

Topicstarter
Specs:

Windows XP SP2 Home edition

Hoe komt het:
Ik wilde Internet Explorer 7 Beta 2 proberen. Het beviel me niet en ik deinstalleerde het dan maar. Omdat mijn huidige browser rare kuren begon te krijgen deed ik een reboot.

Maar nu wil windows niet doorstarten omdat hij 2 dll's mist.
iertutil.dll
normaliz.dll

Ik heb in zowel de search als google geen oplossingen hiervoor kunnen vinden, laat staan eerdere ervaringen.

Wanneer geeft windows deze foutmelding:
Zowel in de normale als in de veilige modus nadat je jezelf hebt ingelogd. Dus op het moment dat ie explorer.exe zou moeten starten (wat ie dus ook niet wil starten vanuit de windows taakbeheer).
Als ik systeemherstel of iets anders wil starten vanuit windows taakbeheer krijg ik dezelfde foutmelding.

Weet iemand hier een oplossing voor, of heeft de eventuele dll's zodat ik een herinstallatie van Windows kan voorkomen.

www.gijsbesselink.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Lukt sfc /scannow nog wel?
De dll's zijn door even de naam ervan in google in te tikken zo te vinden, dus dat je met google hebt gezocht geloof ik geen zak van. Eerste hit.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormstreber

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

Topicstarter
sanfranjake schreef op maandag 01 mei 2006 @ 21:38:
Lukt sfc /scannow nog wel?
De dll's zijn door even de naam ervan in google in te tikken zo te vinden, dus dat je met google hebt gezocht geloof ik geen zak van. Eerste hit.
De scan start, maar geeft verder geen teken van leven. Ik moet eerlijk zijn dat ik deze scan nog niet ken. Hoe lang zou deze er normaal over doen.

En over de google-part, resultaten vinden is geen probleem. Maar nuttige resultaten vinden is me nog niet gelukt.

UPDATE:
Scan loopt nu wel.. kijken wat ie kan vinden.

Niets dus..

[ Voor 8% gewijzigd door vormstreber op 01-05-2006 22:22 ]

www.gijsbesselink.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormstreber

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

Topicstarter
Nog een klein kickje.

sfc heeft nog geen oplossing geboden. Vandaag laat ik een systeembeheerder ernaar kijken. Mocht hij nog een oplossing hiervoor vinden, dan zal ik dit posten om de database een beetje bij te spekken voor toekomstige slachtoffers.

Laatste update:

Systeembeheerder vond het hopeloos. Dus toch een reinstall van Windows. Tweakertjes opgelet met het installeren van BETA software. ;)

[ Voor 24% gewijzigd door vormstreber op 02-05-2006 11:00 ]

www.gijsbesselink.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
Ik had toch eerst nog eens geprobeerd die dlls terug te plaatsen, welke je idd makkelijk kunt vinden via Google, alvorens deze zaak hopeloos te noemen...

en ik ben niet eens een systeembeheerder!

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:24

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
vormstreber schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 09:19:

Laatste update:

Systeembeheerder vond het hopeloos. Dus toch een reinstall van Windows. Tweakertjes opgelet met het installeren van BETA software. ;)
Of hij had er geen zin in ;) Zoals al gezegd, dll's opzoeken en kopieren is de eerste optie die in mij op zou komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormstreber

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

Topicstarter
ViperGTS schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 11:27:
Ik had toch eerst nog eens geprobeerd die dlls terug te plaatsen, welke je idd makkelijk kunt vinden via Google, alvorens deze zaak hopeloos te noemen...

en ik ben niet eens een systeembeheerder!
Via google kon je inderdaad site's vinden die beweren de dll's aan te bieden. Maar zodra je een download wou aanklikken werd je keurig naar een betaalsite doorverwezen.

www.gijsbesselink.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastamasta
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-05 09:53
Probleem is opgelost. Ik had tien minuten geleden nog hetzelfde probleem, maar door op een andere pc via google naar Normaliz.dll te zoeken en deze te kopieren naar een cd'tje, vervolgens dit bestand in de map system32 onder windows te plakken, was alles opgelost. Opnieuw opstarten en dat scheelt je weer een hele nieuwe windows installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
mastamasta schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 21:53:
Probleem is opgelost. Ik had tien minuten geleden nog hetzelfde probleem, maar door op een andere pc via google naar Normaliz.dll te zoeken en deze te kopieren naar een cd'tje, vervolgens dit bestand in de map system32 onder windows te plakken, was alles opgelost. Opnieuw opstarten en dat scheelt je weer een hele nieuwe windows installatie.
Mag ik je dan vragen hoe je dit bestand hebt kunnen kopieeren zonder dat je windows werkt? Ik heb ditzelfde probleem nu op mijn laptop. In de laptop heb ik de beschikken over een USB-stick en cd-rom (geen floppy dus).

De usb-stick schijn ik niet te kunnen benaderen via een command-prompt evenals de cd-speler. Ik kan daar enkel bij de primaire partitie... Dos snapt er naar alle waarschijnlijkheid niks van aangezien mijn schijven NTFS zijn..

Iemand een idee hoe ik normaliz.dll in system32 krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107960

kingrichard47 schreef op maandag 04 september 2006 @ 21:59:
[...]

Mag ik je dan vragen hoe je dit bestand hebt kunnen kopieeren zonder dat je windows werkt? Ik heb ditzelfde probleem nu op mijn laptop. In de laptop heb ik de beschikken over een USB-stick en cd-rom (geen floppy dus).

De usb-stick schijn ik niet te kunnen benaderen via een command-prompt evenals de cd-speler. Ik kan daar enkel bij de primaire partitie... Dos snapt er naar alle waarschijnlijkheid niks van aangezien mijn schijven NTFS zijn..

Iemand een idee hoe ik normaliz.dll in system32 krijg?
Ik zou een linux live cd aanraden maar ik weet niet pcies hoever die zijn met ntfs support, aangezien ik zelf onder linux nooit met ntfs werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Anoniem: 107960 schreef op maandag 04 september 2006 @ 22:05:
[...]

Ik zou een linux live cd aanraden maar ik weet niet pcies hoever die zijn met ntfs support, aangezien ik zelf onder linux nooit met ntfs werk.
Bedankt voor de reactie :) Zou inderdaad wel een oplossing zijn geweest waarschijnlijk.

Het is echter al gelukt dmv ctrl+alt+delete -> run -> browse en dan kon ik gewoon bij de schijven 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91841

Ik had dit probleem zojuist ook met IE 7 Final.
De DLL van een ander systeem gepikt, en het werkte.
Hier is de DLL:
http://ivo.slaats.googlepages.com/normaliz.dll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 190213

Bestaat er niet een website die een lijst van Windows DLLs heeft en die je gratis kan downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 190213 schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 13:36:
Bestaat er niet een website die een lijst van Windows DLLs heeft en die je gratis kan downloaden?
Tja dat weet ik niet, misschien handig als iemand die post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
[Google=normaliz.dll download] vind je meestal diverse sites, zoals www.dll-files.com.....

Maareh misschien een ongepaste vraag, maar ook en oorzaak voor dit gedrag: krijg je wel eens meldingen van genuine advantage dat je kopie van Windows ongeldig is?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:54

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Hier had ik ook last van, nadat ik de zat te kloten met IE7 final, en een validate-bypass van RC 2 ervoor gebruikte.

herstellen van Windows via de Windows CD hielp mij... \o/

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sanfranjake schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 16:37:
[Google=normaliz.dll download] vind je meestal diverse sites, zoals www.dll-files.com.....

Maareh misschien een ongepaste vraag, maar ook en oorzaak voor dit gedrag: krijg je wel eens meldingen van genuine advantage dat je kopie van Windows ongeldig is?
Ik heb een legale thuis, Dan heb je dit DLL probleem ook niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18455

Ariën Clay schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 18:43:
Hier had ik ook last van, nadat ik de zat te kloten met IE7 final, en een validate-bypass van RC 2 ervoor gebruikte.

herstellen van Windows via de Windows CD hielp mij... \o/
Bij mij ontstonden de problemen bij deinstallatie van een Engelse IE7 op een XP NL. Wanneer je problemen wilt voorkomen zijn diverse stappen nodig. Aan de volgende site heb ik veel gehad:
http://www.leerwiki.nl/Ho...er_ik_Internet_Explorer_7
Pagina: 1