Toon posts:

lage score 3dMark05 met X1800XT top 512

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand een idee waarom ik zo'n lage score krijg bij de 3dmark05 bench 7600
terwijl mijn score op de 3dMark06 wel gewoon goed is 4730.

Ik heb een ASUS X1800XT Top 512 MB intern

Intel D920 processor 2.8 ghz
2 gb 533 ddr2

Het vreemde is als ik de resolutie in de 3dMark05 naar 1280 * 1024 zet krijg ik ongeveer dezelde resultaten, maar op 800 * 600 ook.

Is dit een normale score ?, volgens de reviews zou ik 9k + moeten scoren
De score in de 3dmark06 is vaak hoger dan in de reviews

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:05

Bever!

3

je cpu limiteert je gpu enorm.

Verwijderd

Ook het budget geheugen op 533 zal niet veel mee helpen.
3DMark 06 is veel minder CPU limited omdat de GPU's van vandaag er nog problemen mee hebben, hier is in 05 zoals door Bever al gezegd veel minder GPU nodig voor je CPU tegen gaat werken.
Verder snap ik je keuze niet voor een high end kaart in een budget CPU/Geheugen opstelling.

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:03
Een DualCore 2.8Ghz vind ik niet heel budget. Maar zowiezo 2.8GHz is niet erg veel hij trekt toch het meeste uit 1 core, probeer eens wat te overklokken.

Verwijderd

Topicstarter
Dus volgens jullie is het mijn CPU die tegen werkt, maar als ik kijk naar de load van de cpu komt deze niet boven de 65%.

En het geheugen is dual channel dus volgens mij mag dat ook geen probleem geven. 533 Mhz is volgens mij het een na snelste. ??? op de 677 mhz na. (PC4300 is toch niet echt budget)

Wat voor een geheugen raden jullie aan?

De proccesor is volgens mij geen bugdet processor (heeft ook een 800 Mhz fsb)

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-07 15:12
Om het budget te noemen gaat idd. wel ver. Maar het is wel degelijk je processor die voor die score zorgt.
Verder kan ik je maar één advies geven en dat is om voorlopig niet up te graden. Je hebt daar een prachtig systeem en als je nergens last van hebt tijdens gamen dan zijn er geen problemen right!? Kijk over een klein half jaartje anders eens om te upgraden, de intel conroe zal er dan zijn. En deze zal voor heel wat veranderingen zorgen in processorland. Zowel de prestaties als het prijsniveau gaan voordelig uitpakken voor ons, de consument.
Dus ik zou zeggen ga lekker van je systeem genieten! ;)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de input, ik zal me er maar bij neer leggen dat ik niet aan de 9k ga komen in de 3dmark05.

Ben zelf ook zo stom geweest om een dell aan te schaffen, dus overklocken is er helaas niet bij.
Die fuckers hebben zelfs het pll type niet op het moederboard gezet.

Of is er hier iemand die weet welke er in de dimension 9150 wordt gebruikt.

8)7

Verwijderd

Download je Everest even, lijkt mij dat er dan zo uitkomt wat voor componenten je allemaal hebt..

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 17:44:
Download je Everest even, lijkt mij dat er dan zo uitkomt wat voor componenten je allemaal hebt..
Dan krijg je ook niet het moederbord nummer, in mijn Dimension 8400 zit volgens Everest het volgende moederbord:
Dimension 8400

Helpt dus zeker niet

• SuB-ZeuZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-07 13:00
Uninstall eens alle drivers, en begin eens helemaal opnieuw? Misschien dat dat helpt.

En 533Mhz DDR2 geheugen is echt niet het één na snelste, er is zelfs al PC8500, oftewel 1066Mhz.

Maarja, ik zou gewoon dus even alle drivers opnieuw installen, je weet het nooit.

• Barre_Code
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-06 11:41
Ik had een tijdje geleden ook nog een setup met een dual core D830, 2GB @ 533Mhz en een Sapphire Ati X1800XT. En een lage 3DM05 score van 7800.

Na wat overclocken kwam ik op het volgende:
533Mhz geheugen @ 620Mhz
3.0Ghz @3.5Ghz

Videokaart is hetzelfde gelaten en kreeg nu ruim 8800. Na wat overclocken de 10000 grens doorbroken :> .

Hieruit heb ik kunnen opmaken dat de processor en geheugen hier de bottleneck waren. Dat zal bij jou zeker ook zo zijn. Jammer dat je niet kunt overclocken. Je kunt altijd je kaart nog wat omhoog krikken.

• PKN
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-06 02:25

PKN