[Off XP] MST werkt NIET goed op W2k en WEL op W2003?

Pagina: 1
Acties:

• Rahvin47
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-06-2023
Hoi,

Ik gebruik Altiris om Office naar een paar servers uit te rollen. De MST is zo in elkaar gezet dat hij alleen Excel installeerd.
Op Windows 2003 is er geen enkel probleem.
Op windows 2000 installeert hij echter de gehele office suite ???

iemand een idee hoe dit kan? Het is dezelfde deployment job.
hier is de command line:

\\<FQDN servernaam>\deploy\apps\source\OfficeXPpro_incl_SP3\setuppro.exe TRANSFORMS=\\<FQDN Servernaam>\deploy\apps\source\OfficeXPpro_incl_SP3\excell_install.MST /qb-

Kan het liggen aan het feit dat het een unc pad is? Of is de commandline te lang?

Alvast bedankt.

Life is what happens while you make other plans.

• djluc
  • Nu online
Welke office versie?

• Rahvin47
Zie topic titel Office XP (Pro)

<edit> versie stond ook in de commandline, zag ik :P </edit>

[ Voor 51% gewijzigd door Rahvin47 op 27-04-2006 11:16 ]

• Rahvin47
Update:

Ik heb de office files lokaal op een windows 2000 server gezet en vanaf een lokale folder opgestart.
hetzelfde resultaat.
Ook heb ik vanuit de sertup.ini aangegeven welke mst hij moet gebruiken... hetzelfde resultaat.

Die windows 2000 bak is trouwens een terminal server. maar dat is die 2003 bak ook.

• Rahvin47
Iemand een idee? het heeft nogal haast ;(

tsja, da's een probleem maar nog altijd geen goede reden om de policy mbt het kicken binnen 24 uur te negeren. Niet doen dus.

[ Voor 67% gewijzigd door Lustucru op 27-04-2006 16:44 ]

• djluc
  • Nu online
Krijg je meldingen in je logboeken?

• Rahvin47
Ja, dat de setup goed is verlopen.

Nog een update:
Op soortgelijke servers heb ik hetzelfde package gedistribueerd en daar gaat het wel gewoon goed.
Erg vreemd. het ligt dus kennelijk aan de configuratie van die ene server? Maar ja, wat dan?
Mijn collega had 'm ook om een VMWARE Win 2000 bak uitgerold en daar ging het ook mis...

I'm confused. Wat gaat er mis op die servers dat ie die MST gewoon negeert.

• djluc
  • Nu online
Vreemd dat je dan geen errors krijgt. Kan je ook niet een logboek van de installatie aan laten maken?

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07 21:39
Heb je wel eerst een admininstall aangemaakt met setup /a?
Daar een MST van maken (die van je "normale" setup werkt waarschijnlijk niet meer) met de ORKTools.

Dan de MSI in Altiris hangen met de transform opties (zal zelf de setup.exe niet gebruiken maar gewoon siexec) (heb zelf geen ervaring met Altiris)

Verder kun je unc van je transforms weglaten als het goed is; dan pakt ie automatisch de path waar de setup uit opgestart is.

Pvouput live

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Misschien lukt het wel als je een mst op een 2000 machine maakt? Of is de originele er al op gemaakt?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Rahvin47
@Krypt:
Dat is misschien wel een goeie ja. Hoe ik het nu gedaan heb:
Met de Custom Install Wizard uit de Office Resource Kit een MST gemaakt (als bron msi heb ik pro.msi van de office XP cd gebruikt). Aan het eind van die ORK Custom Installation Wizard geeft hij een commandline, hoe je deze mst moet apply-en. Die is zoals ik in de eerste post heb gezet.
@sanfranjake:
Dat idee had ik ook. Ik heb de ORK op de bewuste Windows 2000 machine geïnstalleerd en de MST opnieuw aangemaakt. Helaas hetzelfde Resultaat
@djluc
Ik krijg geen errors omdat de installatie vlekkeloos verloopt (dwz zonder foutmeldingen).
Hij installeert office prima. Hij installeert alleen een beetje veel en negeert de MST volledig.

[ Voor 7% gewijzigd door Rahvin47 op 28-04-2006 09:41 ]

• Rahvin47
Niemand?

Kan nog steeds niks heirover vinden. Uiteindelijk heb ik een workaround gemaakt door met de maintenance wizard alle onderdelen behalve excel te verwijderen nadat office is geïnstalleerd. Super omslachtig dus :'(

Pagina: 1