[Nero] Meerdere cue/bin files op 1 dvd branden

Pagina: 1
Acties:
  • 1.223 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Drazzic
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-03-2025
Zoals de titel al aan geeft vroeg ik me af of dit mogelijk was. Het liefst gewoon in Nero. Het is namelijk niet mogelijk om meerdere te selecteren en andere zou ik er 2 cd's voor moeten gebruiken maar heb het liever gewoon op 1 dvd.
Het betreft wat videobeelden en deze is in 2 delen opgedeeld. Eventueel andere software mag ook wel maar het liefst in Nero.

Verwijderd

Je moet dan de ISO's eerst "uitpakken" op je harddisk of alle 2 mounten en dan in Nero de data samenvoegen tot 1 dvd.

En anders even met google zoeken op "iso merge".

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2006 23:44 ]

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-07 18:33
je kunt toch ook gewoon je cue herschrijven zodat ie alle bin's gaat branden? Lijkt me stuk handiger.

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Paultje3181 schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 17:00:
je kunt toch ook gewoon je cue herschrijven zodat ie alle bin's gaat branden? Lijkt me stuk handiger.
ik betwijfel heel hard of dat wel goed gaat..
de .bin is een complete image, inclusief MFT en eventuele bootrecord..
Ik denk niet dat de cdromspeler het slikt als ie halverwege een bootrecord tegen gaat komen..

Gewoon beide images uitpakken met UltraISO of IsoBuster ofzo en dat bij mekaar op een cd fikken.
Of image1 uitpakken, dan image2 openen met UltraISO en de uitgepakte bestanden van image1 er bij zetten in image2.
Dan kan je toch nog je image fikken en hou je je eventuele bootrecord in stand.

[ Voor 20% gewijzigd door xzenor op 26-04-2006 10:45 ]

Verwijderd

Drazzic schreef op maandag 24 april 2006 @ 23:41:
Zoals de titel al aan geeft vroeg ik me af of dit mogelijk was. Het liefst gewoon in Nero. Het is namelijk niet mogelijk om meerdere te selecteren en andere zou ik er 2 cd's voor moeten gebruiken maar heb het liever gewoon op 1 dvd.
Het betreft wat videobeelden en deze is in 2 delen opgedeeld. Eventueel andere software mag ook wel maar het liefst in Nero.
in nero kies data dvd. brand bin/cue bestanden als data op de dvd. alle images die groter zijn dan 2gb gaan niet lukken in ISO formaat. dan zal je UDF moeten branden.

dus zet:

voorbeeld1.bin
voorbeeld1.cue
voorbeeld2.bin ---------> als ze passen op de dvd-r
voorbeeld2.cue

in compilation en dan branden.

om ze te gebruiken, gewoon daemon tools, alcohol120% of een andere image/virtual drive programma gebruiken. voorbeeld1.cue mounten en voila.

• xzenor

xzenor

Verwijderd schreef op woensdag 26 april 2006 @ 21:25:
[...]

in nero kies data dvd. brand bin/cue bestanden als data op de dvd. alle images die groter zijn dan 2gb gaan niet lukken in ISO formaat. dan zal je UDF moeten branden.

dus zet:

voorbeeld1.bin
voorbeeld1.cue
voorbeeld2.bin ---------> als ze passen op de dvd-r
voorbeeld2.cue

in compilation en dan branden.

om ze te gebruiken, gewoon daemon tools, alcohol120% of een andere image/virtual drive programma gebruiken. voorbeeld1.cue mounten en voila.
Dat kan niet in nero. Sterker nog, dat kan in geen ENKEL pakket omdat dat technisch onmogelijk is. Als je je image (.cue file dus want de BIN zie je niet als je 'image branden' kiest in nero) gekozen hebt krijg je gewoon je brand opties en kan je'm fikken op cd/dvd. De optie om een tweede bin/cue er aan toe te voegen is er niet.
Wat jij hier half aangeeft is ze gewoon op los op een cd fikken en ze dan naderhand mounten met mdaemon..
Ik geloof niet dat dat de bedoeling is van TS, dat kon ie zelf ook wel verzinnen denk ik.

[ Voor 11% gewijzigd door xzenor op 27-04-2006 11:02 ]

Verwijderd

Als het hem gaat dat je de 2 filmpjes mooi achtereen ineens kan bezien zonder schijfje te meoten wisselen in de dvdspeler, gewoon mounten met alcohol of deamon, en dan met nero recode/vision (zit in t volledige nero pakket) de 2 films aaneenplakken.

• xzenor

xzenor

Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 11:02:
Als het hem gaat dat je de 2 filmpjes mooi achtereen ineens kan bezien zonder schijfje te meoten wisselen in de dvdspeler, gewoon mounten met alcohol of deamon, en dan met nero recode/vision (zit in t volledige nero pakket) de 2 films aaneenplakken.
Wie zegt dat het DVD-Video is ;)
Je hebt gelijk als het dvd beelden zijn, die kan je niet zomaar toevoegen, maar als het gewoon een zooitje avi's of mpeg's is wil hij ze waarschijnlijk gewoon bij mekaar hebbnen staan
Dat is tenminste wat ik uit de topicstart haalde. Anders had TS naar mijn idee wel gevraagd hoe hij 2 DVD's kon mergen..
Misschien kan TS nog even wat duidelijkheid geven hierover, het is wel belangrijk wat voor data het over gaat...

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-07 21:18

heuveltje

KoelkastFilosoof

Bin/cue cd's zijn meestal VCD of SVCD's
en das gewoon te mergen mpeg :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:27
heuveltje schreef op donderdag 27 april 2006 @ 17:31:
Bin/cue cd's zijn meestal VCD of SVCD's
en das gewoon te mergen mpeg :)
En applicaties en spelletjes.. en en en.
Pagina: 1