[XP] Update mislukt keer op keer

Pagina: 1
Acties:
  • 19.797 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173533

Topicstarter
Bij het handmatig updaten moest ik deze update downloaden en installeren:

Hulpprogramma voor Windows Genuine Advantage-validatie (KB892130)

Echter, bij installatie volgt telkens weer deze tekst:

Installatie initialiseren... voltooid
Hulpprogramma voor Windows Genuine Advantage-validatie (KB892130) installeren (update 1 van 1)...mislukt

Ik heb gezocht naar de foutcode maar heb niks gevonden:
Foutcode: 0x80070005

In de tussentijd kan ik geen andere updates zien, deze moet steeds weer als eerste.

Wat kan ik doen om het op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Al had je even gezocht met KB892130 op google kom je erop uit dat MS deze patch gebruikt om users te veriferen van een legale kopie ;)

Dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Maar dat verklaart toch niet waarom ik deze patch niet kan installeren? Mijn versie is legaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsunami69
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-07 20:19
ik heb een legale versie en had hetzelfde probleem, na veel proberen lukte het uiteindelijk, bij mij had ik het idee lag het aan de firewall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Nee daar kan je best gelijk in hebben. Je bent niet de enigste die er last van heeft :)
It finally installed. Somehow, sometime, my windows installer service had
been set to "disabled". Once I turned it to automatic, the update completely
installed. I think the resulting transfer of information from my notebook to
Microsoft was more than I am comfortable with, but it is done. Check the
status of your windows installer service. I had disabled my Webroot Spy
Sweeper and Norton Anti-Virus previously with no change in the process, until
changing installer to auto. Good luck and thanks for the feedback from
everyone.
Maw zegt hij Automatic updates aan te hebben gezet waarop de installatie wel gewoon gelukt is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AES
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-03 21:42

AES

Anoniem: 173533 schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 20:27:
Maar dat verklaart toch niet waarom ik deze patch niet kan installeren? Mijn versie is legaal.
Was je wel ingelogd met de rechten van Administrator? Daar lijkt de foutcode naar te verwijzen :+

member of Lucky Angel: Stampede Chicken FORUM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ben zelf de admin ja, en updates staat altijd al op automatisch. Met Zone Alarm en Norton Antivirus uit werkt het ook niet. Grappig genoeg zie ik net dat ie wel automatisch allerlei andere updates heeft geïnstalleerd, dus het is niet echt een probleem meer lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:08

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Automatische updates blijven gewoon werken, al heb je een illegale versie. Als je extra dingen wilt downloaden buiten critical patches of gewoon handmatig wil checken voor updates, dan moet je die validation doorlopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zo ver was ik al ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16225

Ik krijg het ook niet geinstalleerd?, automatic updates staat aan en ik heb een legale versie.

oplossing:

http://support.microsoft.com/newsgroups/newsReader.aspx?dg=microsoft.public.windowsupdate&tid=d69af769-3da2-4414-8bb0-cc7a4388bbba&p=1

[ Voor 62% gewijzigd door Anoniem: 16225 op 17-04-2006 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-07 16:33
Ook een oplossing:

werkt niet voor alle probleemgevallen...in ieder geval wel voor de mijne

kijk in je modem/router 192.168.0.1

zoek naar je dns server adres en vul deze in bij DNS server van TCP/IP instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172403

Als je echt zeker bent van de legaliteit van je windows installatie kan je ook een genuine advantage "patch" installeren.

maar ik mag volgens de EULA van windows (en de regels van dit forum) geen links verstrekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Er is natuurlijk weinig dommers dat je kan doen dan je legale Windows versie gaan patchen met illegale software ...

Vermoedelijk is er "iets" mis met je systeem waardoor die Genuine Advantage patch niet ewrkt - heb je al eens geprobeerd deze handmatig te installeren en te zien of er geen logfile wordt weggeschreven ofzo? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53533

Staat BITS (background intelligent transfer service) aan ?
deze is net als de windows update service nodig voor windows update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik had hetzelfde probleem en heb het opgelost met de volgende file van MS zelf. Het is een diagnostische tool die bepaalde instellingen checkt. Daarna kon ik windows update weer gewoon gebruiken. Ik hoefde toen kb892130 niet meer te installeren, dat is denk ik dan door de diag tool gedaan. Want het installeren van de gewone kb892130 kreeg ik de melding dat bepaalde rechten niet goed waren.

[ Voor 29% gewijzigd door svdvlist2 op 20-04-2006 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:27
Sorry voor de ontzettende kick van dit topic, maar ik zit met hetzelfde probleem. Ik heb hier een PC die gerepareerd moest worden. Dat is allemaal gebeurt, maar nu wil ik nog de laatste updates van Windows installeren, maar dit lukt dus niet. Iedere keer weer komt er melding dat het mislukt. En als het nou weinig updates waren, maar nee het zijn er een stuk of 90 die allemaal mislukken.

Afbeeldingslocatie: http://i169.photobucket.com/albums/u231/FMIjan/update.jpg

Nou heb ik al wat afgegoogled en hier gezocht op oplossingen, maar tot nog toe wil er geen één lukken. Het betreft hier verder een compleet legale versie van Windows XP Home, voor de reparatie van die PC is het moederbord vervangen, maar Windows is gewoon geactiveerd weer via Internet, dus hier ligt het probleem lijkt me niet. Hij geeft trouwens ook geen foutcode.

De links die ik al geprobeerd heb, gevonden via Google:
You cannot install some updates or programs
http://www.daniweb.com/forums/thread28522.html
http://forums.cnet.com/52...?forumID=5&threadID=63921
You receive a "0x80070002" or "0x80070003" error code after you download an update from Windows Update, from Microsoft Update, or from Windows Server Update Services

Ook al de virusscan en firewall uitgeschakeld gehad, maar ook dit werkte niet.

[ Voor 10% gewijzigd door JanW op 06-03-2008 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoRnboy112
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 15:35
Dit in een bat file zetten wil nog wel eens helpen, hiermee wist die heel de updates chache uit en registreerd hij de dlls opnieuw:

#Batchfile Troubleshouting Windows Update
net stop wuauserv
net stop cryptsvc

RD %WINDIR%\system32\CatRoot2 /S /Q
RD %WINDIR%\SoftwareDistribution /S /Q

net start cryptsvc
net start wuauserv

REGSVR32 WUAPI.DLL /s
REGSVR32 WUAUENG.DLL /s
REGSVR32 WUAUENG1.DLL /s
REGSVR32 ATL.DLL /s
REGSVR32 WUCLTUI.DLL /s
REGSVR32 WUPS.DLL /s
REGSVR32 WUPS2.DLL /s
REGSVR32 WUWEB.DLL /s
net stop WuAuServ
taskkill /f /im wuauclt.exe
net start WuAuServ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:27
Nadat ik nog een oplossing van Microsoft had geprobeerd heb ik deze oplossing geprobeerd en hij werkt :) Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvD
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-07 21:12

JanvD

Portretfotograaf

JanW schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 11:10:
Nadat ik nog een oplossing van Microsoft had geprobeerd heb ik deze oplossing geprobeerd en hij werkt :) Bedankt!
en wat was die "nog een oplossing"

www.janvandoornik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duikeend
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-03 14:21
geweldige oplossing!! ik had hetzelfde probleem. de rest niet geprobeerd maar meteen de batchfile gedaan en voila!! hij gaat als een trein!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123223

True, puik oplossing

Toegepast op een legale clean XP home installatie (Microsoft update was na het installeren van SP3 niet meer instaat te updaten)

En het werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:09
Hèhè ... net de KB KB951376 willen binnenhalen, binnenhalen lukte, installen niet.

Dan dat progje van windows laten werken, ogenschijnlijk gebeurde er niets (?), gele schildje met uitroepteken bleef in mijn systray staan. Terug proberen installen mislukte weer en toen wilde ik Belarc eens laten controleren. Die vertelde dat die update wèl goed binnen was (geen rood kruisje erbij)
en ... plots was het gele schildje weg ...

Progje ga ik dus bijhouden ! Dank je

edit: te vroeg gejuichd! schildje is er terug, terug proberen leidt tot mislukken. Belarc geeft nog steeds een groen v-tje...

bat-file (zie hierboven) laten lopen, terug naar windows-update gegaan, downloaden begon, initialiseren begon (geslaagd) installeren begon... mislukt.
(o ja: xp home, OEM, legaal)

Belarc geeft nog steeds zijn groen v-tje.

Iemand een oplossing / aanduiding?

[ Voor 30% gewijzigd door passer op 20-06-2008 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Kramer
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02-2018
Hmm, ik heb dus dezelfde problemen op een PC van een klant van ons.
Een losse installatie van SP3 wilde niet installeren (vage melding na het uitpakken dat update.exe geen geldige win32 toepassing is), dus probeerde het via de windows update.
Die wilde dus KB892130 niet installeren... Automatische Updates stond dus op disabled, Windows installer was niet gestart. Deze beide op Automatisch gezet en gestart, maar toen werkte het nog niet. Had zelf al vanalles geprobeerd, renamen van Softwaredistribution enzo.
Batfile die in deze thread staat gedraait, wil nog steeds niet installeren...
Daarna die MGADiag gedraait, die zag dat de Validation check niet was geinstalleerd. Toen ik op Resolve klikte kwam ik op een MS site die deze tool zonder problemen ging installeren.
Ik blij en terug naar windows update... deze kwam nu wel door de check heen, maar wilde SP3 niet installeren en daarna gaf hij foutmelding bij overige updates controleren..
IE opnieuw gestart, windows update, overige updates controleren ging nu wel goed.
Gepoogt te updaten: 10 essentiele, 11 software en 3 hardware updates.
Helft van de updates ging fout bij downloaden (Mislukt).
Vervolgens ging (ongeveer) de helft van de updates die wel waren gedownload fout bij het installeren.
Na de reboot ben ik de serices lijst maar even gaan nakijken, blijkt dat er nog veel meer staat uitgeschakelt... de standaard services weer aan gezet.
Nog een keer gereboot, maar het probleem is er nog steeds.

Denk dat ik maar ga herinstalleren,want er zijn nog meer vage problemen met dat ding... zat vol met virussen, halve installaties van virusscanners etc etc. Kan niet eens een spyware scan doen want dan reset hij halverwege... (hardeschijf is ok, geheugen ook)

[ Voor 4% gewijzigd door Remco Kramer op 25-06-2008 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Remco Kramer schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 15:23:

Denk dat ik maar ga herinstalleren,want er zijn nog meer vage problemen met dat ding... zat vol met virussen, halve installaties van virusscanners etc etc. Kan niet eens een spyware scan doen want dan reset hij halverwege... (hardeschijf is ok, geheugen ook)
Dat je dan nog uberhaupt aan het installeren van een SP begint snap ik dan niet helemaal :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-07 19:49
Ik heb vandaag hetzelfde probleem gehad en echt lang bezig geweest om tot een oplossing te komen. Dit programma heeft uiteindelijk geholpen : Dial-a-Fix.

Nadat ik dit programma had laten draaien werkte alle updates weer perfect.

[ Voor 10% gewijzigd door Michaelg op 25-06-2008 15:59 ]

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:09
Zowel Dial-a-fix als Cleaner.exe brachten bij mij geen soelaas.

'k had (buiten de hierboven vemeldde update) ook hetzelfde probleem met de 1 en 2-versie van microsoft.net: alledrie staan ze gewoon als geslaagd bij Belarc-advisor en ook als ik ms-uninstaller laat draaien staan ze alledrie netjes vermeld bij de geïnstalleerde software.

En dus besluit ik maar dat ze wèl goed geïnstalleerd staan, maar dat mijn systeem 'denkt' dat ze er niet op staan. (ja, 'k weet het, niet direct een technische uitleg).
'k heb ze gewoon afgevinkt bij updates en hoop dat ik er niet teveel naïfs mee gedaan heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149075

passer schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 17:52:
Zowel Dial-a-fix als Cleaner.exe brachten bij mij geen soelaas.

'k had (buiten de hierboven vemeldde update) ook hetzelfde probleem met de 1 en 2-versie van microsoft.net: alledrie staan ze gewoon als geslaagd bij Belarc-advisor en ook als ik ms-uninstaller laat draaien staan ze alledrie netjes vermeld bij de geïnstalleerde software.

En dus besluit ik maar dat ze wèl goed geïnstalleerd staan, maar dat mijn systeem 'denkt' dat ze er niet op staan. (ja, 'k weet het, niet direct een technische uitleg).
'k heb ze gewoon afgevinkt bij updates en hoop dat ik er niet teveel naïfs mee gedaan heb...
De batchfile-fix van KoRnboy112 eerder in dit topic werkt anders prima hoor !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 16:41

paradoXical

The ParadoX

Zojuist de batch file zijn werk laten doen, en updates geinstalleerd. Thanks voor deze oplossing.

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153905

Dank je wel Michaelg want ik kon ook geen updates meer installeren voor een schone Windows XP Home + Service pack 3 .
Updates werken weer danks zij Dial-a-fix , gelukkig .

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 153905 op 17-07-2008 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THNiels
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-10-2021
KoRnboy112 schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 10:42:
Dit in een bat file zetten wil nog wel eens helpen, hiermee wist die heel de updates chache uit en registreerd hij de dlls opnieuw:

net stop wuauserv
net stop cryptsvc

net start cryptsvc
net start wuauserv

REGSVR32 WUAPI.DLL /s
REGSVR32 WUAUENG.DLL /s
REGSVR32 WUAUENG1.DLL /s
REGSVR32 ATL.DLL /s
REGSVR32 WUCLTUI.DLL /s
REGSVR32 WUPS.DLL /s
REGSVR32 WUPS2.DLL /s
REGSVR32 WUWEB.DLL /s
net stop WuAuServ
net start WuAuServ
Hartelijk dank! Ik had mijn pc opnieuw geinstalleerd; WinXp Pro -->SP2 -->SP3.
Daarna kon ik dus geen windows updates meer installeren. Bovenstaande registratie jobje werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-07 12:30

Ruudjah

2022

DIT BERICHT IS PREVENTIEF VERWIJDERD DOOR DE GEBRUIKER

[ Voor 96% gewijzigd door Ruudjah op 02-12-2009 00:25 ]

TweakBlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-05 22:14

ikker

No Risk No Pain No Fun!!!

KoRnboy112 schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 10:42:

net stop wuauserv
net stop cryptsvc

net start cryptsvc
net start wuauserv

REGSVR32 WUAPI.DLL /s
REGSVR32 WUAUENG.DLL /s
REGSVR32 WUAUENG1.DLL /s
REGSVR32 ATL.DLL /s
REGSVR32 WUCLTUI.DLL /s
REGSVR32 WUPS.DLL /s
REGSVR32 WUPS2.DLL /s
REGSVR32 WUWEB.DLL /s
net stop WuAuServ
net start WuAuServ
Dit probleem heeft mij goed geholpen thx

Mijn netwerkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:15
Het zelfde wat dial-a-fix dus ook doet, maar dan geautomatiseerd en per onderdeel te selecteren

offtopic:
geweldige bijdrage voor een kick van twee maanden

[ Voor 28% gewijzigd door loewie1984 op 08-09-2008 14:03 ]

discogs

Pagina: 1