Discussie op 25 oktober 2007 weer geopend
Ik zat 2 jaar geleden nog bij Chello ( toen al vanaf het begin 1998 ofzo), totdat ze gingen kloten dat ik teveel deed downloaden. Alles werd erger, soms deed de verbinding het niet meer. Toen kwam eindelijk ADSL een beetje op. Maar doen ze dit ( 2 jaar na mijn opzegging) nog steeds of heb je echt geen datalimiet meer? Hierbij doel ik dus op geen FUP.
Kosten zijn 59,95 p/m voor extreme
Als je telefonie erbij pakt zou het in totaal 75 euro kosten, maar nu heb je een actie : 59,95 p/m voor Extreme en een telefoonlijn.
Vind het heel goedkoop.
Heb nu XS4all Basic 3000/512 voor €40,- p/m + kpn aansluiting €10,- is bij elkaar €50,- .
Voor 10 euro per maand extra heb ik een internet aansluiting die geen 310 kb/s download , maar 3 mb per seconden. Aardige upgrade voor €10,- p/m lijkt me
8x zo snel
Mijn vraag, is iedereen een beetje positief over Chello extreme?Chello Underground heeft ontdekt dat Chello Extreme-abonnees momenteel met 24Mbps data kunnen binnenhalen. De houders van een Extreme-abonnement hoeven alleen hun modem maar even te rebooten om de snelheid van hun internetverbinding met twintig procent te verhogen, schrijft 'René [Mr. Jinx]'. Hoewel providers die glasvezel tot in de woonkamer leggen nog hogere snelheden kunnen leveren, is Chello hiermee de snelste 'koper'-provider van Nederland geworden. Op de Chello-site is van de snelheidsverhoging echter niets terug te vinden, waarmee de vraag rijst: heeft hier een systeembeheerder vreselijk klantvriendelijk geblunderd? Dat blijkt niet het geval, vertelt Chello-woordvoerder Ronald van der Aart: het gaat om een proef, die naar verwachting 'enkele weken' zal duren.
Chello (logo) 'Op termijn zal de snelheid zeker hoger worden. Kabel kan dat aan, en we wilden graag zeker weten dat ook ons netwerk er klaar voor is. Tot nu toe zijn de resultaten positief, alles draait volstrekt stabiel', zegt Van der Aart. We vragen of Chello niet bang is dat een beetje publiciteit daar verandering in brengt, maar die opmerking wordt op een hartelijke schaterlach onthaald: 'We zijn zelf ook best benieuwd of dat zo is, maar we zien nu al dat de echte heavy users al druk aan het experimenteren zijn. Bovendien zijn we met een half miljoen abonnees wel wat traffic gewend. We verwachten dan ook geen enkel probleem.' Toch moet benadrukt worden dat het hier om een test gaat, die elk moment afgelopen kan zijn. 'De proef wordt permanent gemonitord, en als we problemen tegen zouden komen, kunnen we de extra snelheid op elk moment weer afknijpen', zegt Van der Aart. Garanties worden dan ook niet gegeven, maar zolang de proef loopt is het gebruik van de extra snelheid geen enkel probleem.
Ik zat 2 jaar geleden nog bij Chello ( toen al vanaf het begin 1998 ofzo), totdat ze gingen kloten dat ik teveel deed downloaden. Alles werd erger, soms deed de verbinding het niet meer. Toen kwam eindelijk ADSL een beetje op. Maar doen ze dit ( 2 jaar na mijn opzegging) nog steeds of heb je echt geen datalimiet meer? Hierbij doel ik dus op geen FUP.
Kosten zijn 59,95 p/m voor extreme
Als je telefonie erbij pakt zou het in totaal 75 euro kosten, maar nu heb je een actie : 59,95 p/m voor Extreme en een telefoonlijn.
Vind het heel goedkoop.
Heb nu XS4all Basic 3000/512 voor €40,- p/m + kpn aansluiting €10,- is bij elkaar €50,- .
Voor 10 euro per maand extra heb ik een internet aansluiting die geen 310 kb/s download , maar 3 mb per seconden. Aardige upgrade voor €10,- p/m lijkt me
[ Voor 7% gewijzigd door FireStarter op 25-10-2007 00:41 ]
w00t